مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات+ به روز رسانی شده

مریم بانو


سلام..خسته نباشید :)

من قصد ندارم عروسم رو بفروشم..1 سال هست که دارمش و اصلا حاضر نیستم بفروشمش یا تعویض کنم..از وقتی که خیلی کوچیک بوده نگهداریش میکنم و اینکه الان سن جفتگیریش هست درسته امـا نگفتم که از صداهاش اذیت میشم که حالا چاره ش تعویض یا فروش عروسم باشه..من فقط نگرانش شدم چون دقیق نمیدونستم که علتش چیه..اصلا خلق و خوی خشن و بدی نگرفته فقط جیغاش زیاد شده که یکی دو روزه وقتی نازش میکنم زودی آروم میشه!

در هر صورت یه دنیا ممنون از راهنماییتون :) وبلاگ خیلی خوب و مفیدی دارین..



صدف


سلام سلام :-)
من حدود دو هفته ی پیش یه عروس هلندی خریدم که ماده است. اما حددددس می زنم سنش بیشتر از چیزیه که فروشنده گفت. یعنی بیشتر از 4،5 ماهشه...

حالا...
من خیلی دوسش دارم. یه جور خاصی تو دل برو و دوست داشتنیه. اما خب ، هم اینکه دختره ، هم اینکه شاید سنش خیلی کم نباشه... می ترسم حتی دستی هم نشه.
به نظرتون حرف زدن به کنار ، ممکنه رام و دستی بشه؟
سلام دوست عزیز

قطعا...لطفا روش های رام کردن عروس هلندی رو از بخش تربیت عروس هلندی پیدا کنید و مو به مو مطالعه کنید.


و یه مساله دیگه ، من اگر یه جوجه ی نر بگیرم برای اینکه حرف زدن یاد بگیره ، می تونم این دو تا رو کنار هم نگه دارم؟یا چون ماده بزرگتره ممکنه نوکش بزنه یا باهاش کنار نیاد؟
بعد اینکه ، به طور کلی چطور می شه یه جفت رو کنار هم نگه داشت اما جلوی جفت گیزی کردنشون رو گرفت؟
و سوال آخر اینکه ، شما خودتون الان جوجه ی نر سی ، چهل روزه دارین برای فروش؟
اصولا برای تربیت و سخنگو کردن عروس هلندی، فقط یک عروس و جنس نر خریداری می کنند و خریداری دو عروس صلاح نیست.

ولی اگرصرفا قصد تربیت دارید یک جفت هم سن براش بخرید که اگر بعد ها قصد جفت زدن داشته باشید به مشکل برنخورید.

در مورد سوال بعدی شما، همه ی جفت های عروس هلندی قرار نیست جفت بخورن وگرنه عروس هلندی الان ارزون و هم قیمت فنج را مرغ عشق بود ولی حالا اگر ازشانس خوب یا بد شما بخوان جفت بخورن، بهترین راه فقط جدا کردن جفت عروس هست یا اینکه محل قفسشونو مدام تغییربدن یا اینکه قفس جفت عروس هلندی تونو در جمعیت و فضاهای پررفت و آمد قرار بدین.


بله جوجه دارم ولی 15 روزه...


ممنون ممنون :-)



شیوا


سلام آقای نجفی
من یه عروس ماده دارم. هشت ماهشه.از اسفند مست شده و تقریبا هر روز یا یک روز در میون مستی میکنه.اما دست نگه داشتم تا یک سالش بشه و بعد براش جفت بگیرم.حالا میخواستم ببینم اگر براش یه نر لوتینو خالص بگیرم با توجه به اینکه پدرش خاکستری و مادرش لوتینو بوده میتونم ازش جوجه لوتینو بگیرم؟ البته مادرش لوتینو خالص نبوده.

سلام

از نژاد ماده ی هشت ماهه ی شما خبر ندارم ولی با توجه به اطلاعات شما، دقیق نمی تونیم نژاد جوجه هارو تعیین کنیم ولی به احتمال زیادی می تونید جوجه لوتنیو بگیرید، البته نه از نوع خالص!


parparia1

سلام میشه بگید عروسای من از چه نژادین؟ چرا جفت نمیشن؟

سلام دوست گرامی

ماشاءالله حجم عکس های ارسال اینقدر بالا بود که سروری که آپلود کرده بودین پاسخگو نبود، لطفا از این پس حجم عکس ها رو کم کنید تا بهتر بشه رویت کرد و بنده فقط تونستم یک مورد عکس رو ببینم که در اون جفت عروس هلندی سینامون یا دارچینی حضور داشتن که عروس هلندی سمت راست یک عروس نر و سمت چپ یک عروس ماده بود.

شما فرموده بودین جفت خوردن ولی تخم هاشون نطفه دار نبوده

که دلایل متعددی داره:

که به نظر خودم بهتره تغذیه اصل مهمتری هست که امیدوارم مطالب مرتبط با این موضوع را از وبلاگ مشاهده و مطالعه کرده باشید.

سن شون تقریبا مناسبه و بالغ هستن!



صدف

سلام سلام!
شما می گین بهتره جوجه بخریم و بهترتره که نر باشه...
آخه وقتی هنوز 40 روزه یا دو ماهه است ، از کجا جنسشو تشخیص بدیم؟ :-(

سلام

تعیین جنسیت جوجه ها از سی روزگی (مشاهده به صورت مستقیم نه باعکس به سادگی امکان پذیره) اگر ساکن تهران یا کرج بودین و قصد خرید داشتین...با من در ارتباط باشید تا فروشندگان سرتون کلاه نذارن!


ارمین


سلام اقا حامد .
من یک جوجه ۵۸-۵۹ روزه دارم که هنوز با والدینشه چند بارخواستم جداش کنم نشد.اینقدر بی تابی کرد که دلم براش سوخت ولی الان میبینم کلی پرهاشو کندن  هنوز هم گاهی اوقات پرشو میکنن .بنظرتون چکارکنم جداش کنم تنها میمونه منم خونه نیستم که بهش برسم  .بنظرتون چیکنم؟

سلام ارمین جان

همونطور که در پست های گذشته توضیحشو دادم

شما یک قفس مناسب جوجه تون تهیه کنید،در دو قفس مقابل هم بذارید و جوجه رو وادار کنین که وارد قفس جدید بشه، برای مدت سه تا چهار روز اجازه بدین به قفس جدید رفت و آمد داشته باشه تا یاد بگیره و بعد در روز آخر به محض اینکه وارد قفس شد، در در دو قفس ببندین و یک هفته ای دو قفس کنار هم بذارین تا افسرده نشه و بعد کاملا جداش کنید...


نیما


سلام
من الان حدود 2 ماه برای جفتم از این لانه های آماده که شکل کلبه هست برای جفتم خریدم و در ارتفاع متوسط گذاشتم براشون ولی به جز جویدن لانه یا رفتن روش تا حالا ندیدم که از داخلش استفاده کنند فقط چند باری دیدم که ماده تا نیمه تنش رفته و برگشته ، علت این چی میتونه باشه؟


سلام نیما عزیز

بارها خدمت کاربران وبلاگ و خدمت شما هم می گم....تا زمانی که اثری از جفت شدن ندیدین لطفا رونه رو نذارید، وگرنه لونه فقط براشون جنبه ی اسباب بازی و محل استراحت تبدیل میشه تا محل تخم گذاری!


اگر خاطرتون باشه چند ماه پیش ( قبل عید ) از کج شدن گردن ناگهانی عروس نر گفتم البته سنش حدودا یک سال فکر کنم بود اون موقعه ، نشان مغاز دار دادم دست به گردنش زد و گفت مهره های گردنش کشیده شده خودش خوب میشه ولی تا الان نشده البته بگم این مورد فقط تا حدی تعادلش به هم میزنه تو قفس در بقیه موارد چه خوراک چه جنب و جوش و چه تقلید صدا های اطراف عین قبل و تغیری نکرده به نظر شما گردنش چی کار باید بکنم؟
پیشاپیش از جوابتون سپاسگذارم ببخشید طولانی شد

و اما در مورد شیوه ی درمان کج شدن گردن عروس هلندی شما، ترجیج میدم نظری ندم ،چرا که چون تجربه ی کمتری در این مورد داشتم ، ممکن شیوه ی درمانم اشتباه باشه و خدایی نکرده مشکلی برای عروس هلندی تون پیش بیاد.

ولی با اطلاعات عمومی که خودم داشتم یا از استادانم یاد گرفتم:

کجی گردن در یک حالت ، در اثر برخی بیماری ها در جوجه ها مثل نیوکاسل اتفاق می افته و اون دسته از جوجه هایی که مقاومت کنن و زنده بمونن، تا ابد چنین استخوان بدنی براشون ثابت می مونه.


و مورد دوم در اثر سوء تغذیه در دوران جوجگی هست که کمبود ویتامین های آ.د3.ای و کلسیم در استخوان بندی نقش اساسی داره و هر سهل انگاری باعث مشکلاتی در استخوان بدنی پرنده میشه.


صدف

آقای نجفی
شما قصد فروش جوجه ها رو دارید مثلن در بیست روز آینده؟
چون من می خوام جوجه بگیرم که از اول دستی بارش بیارم. اما تجربه ی خوبی از خرید از پرنده فروشی ها ندارم...
اگر قصد فروش دارید ، ممکنه یکی رو برای من کنار بزارید؟ چون حالا که کل سایت شما رو گشتم ، می دونم شما آدم منصف و دلسوزی هستید...

اگر قصد فروش دارید ، لطف می کنید نژادشون و قیمتشون رو هم بگید؟
توی این سن یا تا 40 روزگی که بخوام بگیرمش ، جنسیتشون معلوم نمی شه؟


و سوال آخر اینکه ، شما تهران تشریف دارید؟


بنده ساکن کرج هستم.

چشم.کنار می ذارم.در مورد جنسیت فعلا اطلاعی ندارم تا اون زمان کاملا معلومه،خیلی زوده،احتمالا خاکستری

والله از قیمت جوجه عروس خبری ندارم...150 تومان

اینم از عکسشون

http://s4.picofile.com/file/7764393866/ZeUS_912.jpg


در مورد ماده ی شما،فرصت رسیدگی ندارم وگرنه حتما ازتون می گرفتمش!



soroosh

سلام خسته نباشید
من می خواستم بدونم 1-جنسیت عروسو از کجا میشه تشخیص داد 2-آیا عروس حرف هم میزنه؟3- آیا عروس بخرم یا مینا؟چون میگن مینا باهوش تره الآن تردید دارم لطفا کمکم کنید ممنون

سلام سروش جان

در مورد تعیین جنسیت عروس هلندی لینک های زیر مطالعه بفرمایید.

http://cockatiels.blogsky.com/1390/06/07/post-3/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/06/19/post-46/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/27/post-192/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/09/17/post-365/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/03/20/post-536/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/11/14/post-658/

تکلم در عروس هلندی قابل مقایسه با تکلم در آرا و کاسکو نیست ولی به نسبت تا حدودی کلمات رو با سوت و صداهای بم تقلید می کنه


درمورد اینکه عروس بخرید یا مینا...امیدوارم لینک پایین مطالعه کرده باشید.

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/28/post-195/


رضاپور

سلام راجع به طوطی عروسم که خدمتتون عرض کردم پشتش مقعدش باد کرده فرمودید یا عفونت یا تومور حالا بادش خوابیده ولکه های زرد درهمون قسمت به جا مونده لطفا راهنمای بفرماید چیکار باید انجام بدم ما اینجا دامپزشک پرندگان زینتی نداریم
باتشکر

سلام آقای رضاپور عزیز

لطفا عکسی از موضع بگیرید و به ایمیلم ارسال کنید تا بررسی بشه.


سارا

سلام
ماده عروسه یه ساله ای که با دیدن و شنیدنه صدای گنجشک ها شروع به اواز خوندن میکنه مسته؟البته ازش حالت خم شدگی و در اوردن صداهای ریز رو ندیدم
قرص حشره کش برای عروس ضرر داره؟
عروس های خاکستری از لوتینو باهوشتر و قوی تر و زرنگ تر هستن؟؟؟؟آخه من یه لوتینو دیدم ک با اینکه از عروسم خیلی بزرگتر بود ولی سبک تر بود و همش عروسم اونو میزد اما اون اصلا عکس العملی نشون نمیداد!و خیلی اروم و کم سر و صدا بود در حالیکه عروس من خیلی شیطون و شلوغه!
با تشکر

با سلام

در مورد سوال اول شما...اگر شروع به آواز خوندن کنه...جنیستش نر هست تا ماده!

در مورد سوال دوم شما...بله...مضره.. و علت این مسمومیت به خاطر فلوروکربن و مواد شمیایی موجود در این سموم هست.

و حتما در این مورد پست جدید منتشر می کنم تا سایر کاربران هم جداگانه به این مطلب دسترسی داشته باشن.

و در مورد سوال سوم شما: نژاد هیچ تاثیر در هوش و فراست پرنده نداره.

در مورد توضیح شما: اکثر پرنده های جوون شیطون تر از پرنده های بزرگترند...ولی در کل...نژاد تاثیری در هوش پرنده نداره!


تینا

سلام.
میخواستم بدونم که پرریزی از چه سنی تا چه سنی هست؟آخه عروسه من یه سالشه و دوباره از یکی دو هفته پیش پراشو ریخت و الان داره پرای جدید در میاره
سواله دیگه اینکه ایا هر سال از اواخر تابستون تا اواسط پاییز پرریزی میکنن؟؟

سلام کاربر عزیز

قبلا در مورد پرریزی مطالبی منتشر شد که توصیه می کنم ...از لینک های زیر مطالعه بفرمایید.

http://cockatiels.blogsky.com/1390/08/08/post-254/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/08/04/post-230/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/02/post-101/

و اما در مورد عروس هلندی شما...تغییرات دمایی هوا...مثل گرمای زیاد و به دنبالش سرما...و همچنین فقر غذایی می تونن عوامل دخیل در پرریزیش باشن

درمورد سوال دوم شما،در همه ی پرنده ها به یک شکل نیست و بستگی به سن، تغذیه و محل نگهداری داره...


سمیرا

سلام خسته نباشید
عروس من یک ماهشه
یک هفته س ک دیگه باسرنگ غذانمیخوره
سیب . تخم مرغ آبپز نده شده بیسکویت مادرله شده ....
میخوره
خیلی هم خوراکش زیاده اصلن به غذا نه نمیگه از اول همینجور بود
حالا سوالی ک من دارم
ینی مشلی که واسم پیش اومده اینه که دوروزه مدفوعش میچسبه به معقدش و نمیفته
مجبورم یا بشورم یابادستمال پاک کنم
نگرانشم
مشظلش جیه

سلام دوست گرامی

علت اصلی چسبندگی در این وضعیت کمبود آب بدن هست. بنابراین ترکیبی که در غذای عروستون در نظر گرفتین کمی آبکی تر کنید که آب بدنش هم تامین بشه و غذا رو به صورت کاملا خمیری بهش ندین.


سیما

سلام. من مدت یک ماهه که یک عروس ماده لوتینو گرفتم. به گفته فروشنده حدود 8-7 ماهشه. رامه و رو دست میاد ولی نه اواز میخونه و نه صدایی ازش درمیاد و نه شیطنت میکنه. فقط وقتی بترسه یه جیغ کوچولو میکشه. شما علت این ساکتیشو میدونید؟ واینکه چرا شیطنتی نداره؟ البته خوب غذا میخوره.

سلام دوست عزیز

سن پایین علت شایع در این مورد هست و همچنین جنسیت ماده هم در این مورد موثر هست.

بنابراین ،لطفا یک عدد عکس از عروس هلندی خودتون تهیه کنید و به ایمیل وبلاگ ارسال کنید

cockatiels_site@yahoo.com


فندق

سلام
دوتا سوال داشتم که قبل از هر چیز بابت  زحماتی که برای این وبسایت میکشید و دلسوزانه پاسخ کاربرها رو میدید ازتون تشکر کنم
1-چند درصد احتمال شکست در روش دورآشنایی برای جفت کردن عروس ها وجود داره که اصلا با هم جفت نشن؟
2-اگر یک جفت عروس با استفاده از روش دور آشنایی باهم جفت نشن،اگر عروس هارو حدود 5،6 ماه از هم جدا باشن به صورتی که صدای همدیگرو هم نشنوند مثلا یکیشونو برای مدتی بدیم یکی از دوستامون ازش نگهداری کنه؛اگر بعد از این مدت دوباره از روش دور آشنایی استفاده کنیم ممکنه اینبار همدیگرو قبول کنن؟یعنی کاری کنیم که فکر کنن این جفتشون قبلی نیست.

سلام کاربرگرامی

ممنونم از لطف شما

1. با تجربیاتی که در جفت زدن داشتم و از کاربران شنیدم...شصت درصد موفقیت آمیز و چهل درصد با شکست که البته این شکست اغلب اوقات به خاطر نادرست بودن این روش نبود بلکه به خاطر سن پایین پرنده و عجله در جفت زدن پرنده هابوده.


2.متاسفانه یا خوشبختانه ، عروس هلندی ها حافظه ی دقیقی در به خاطر سپردن جفتشون ندارن بنابراین اگر کاملا از هم جدا باشن و بنا به گفته ی شما در دو منطقه ی جداگانه نگهداری بشن،زمانی که مجددا کنار هم بندازیدشون...گویا که تا به حال همدیگه رو ندیده باشن...و جفت تازه براشون تلقی می شه.

بنابراین اگر روشی به این شکل رو قصد دارید طی کنید...مناسب هست.


شیوا

سلام آقا حامد
از سال پیش با وبتون آشنا شدم،یه کوکاتیل نر خاکستری دارم.صاحب قبلیش میگه که دو سالشه،آواز میخونه صدای دزدگیر ماشینم درمیاره ناواضحم میگه بدو...بدو،یک ماهی هست که از روش رابطه بین غذا و سخنگویی که شما تو سایت گذاشتین استفاده میکنم،از روش ضبظ صدای خودم هم استفاده میکنم
آیا جای امیدی هست که این پرنده ی ناز حرف بزنه؟ممنون از زحمتاتون

سلام دوست گرامی

در رابطه با قدرت تقلید صدا...مخصوصا عروس هلندی ...نمیشه به صورت قطعی نظری داد...ولی امر واضح و بدیهی این هست که هر چقدر سن کمتر باشه...عملیات نتیجه بخش خواهد بود.

و اما در مورد پرنده ی شما؛اگر از قبل سابقه ی سخنگو بودن داشته باشه...چراکه نه!


موفق باشید.


ECMN

سلام استاد

ببخشید که دوباره مزاحم شدم
حامد جان شما فرمودید "تعیین جنسیت جوجه ها از سی روزگی (مشاهده به صورت مستقیم نه باعکس به سادگی امکان پذیره) "
ممکنه کمی در این باره تا جاییکه براتون امکان داره توضیح بدید و یا اگر در موردش توضیح دادید لینکش رو بهم بدید

ممنون

سلام دوست عزیز

تعیین جنسیت جوجه ها از یک ماهگی امکان پذیره یعنی با توجه به عادات و صدا و فرم صورت که که متاسفانه در عکس هایی که گرفته میشه قابل پیش بینی نیست...به خاطر خطای زاویه ی دید.

قبلا هم یک پست در مورد تعیین جنسیت جوجه ها در وبلاگ منتشر کردم که لینک های زیر رو حتما مطالعه بفرمایید

http://cockatiels.blogsky.com/1391/11/14/post-658/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/08/post-112/


ذوالفقار

سلام یه سوال دارم من یه جفت عروس هلندی دارم همش نره ماده را میزنه وقتی هم که تخم میزارن جوجه در نمیاد یه ه بار تا حالا تخم گذاشتن چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

سلام آقای ذوالفقار عزیز

در صورتی که برای بار اولیه هست که شما جفت زدین...کاملا طبیعه...

ولی از این به بعد با توجه به اطلاعاتی که در مورد غذا و جدول غذایی برای جفت زدن عروس هلندی ها در دست دارین به انضمام شیوه ی جفت زدن که امیدوارم دراین وبلاگ مطالعه کرده باشین...

کاملا رسیدگی بفرمایید...زمان جفتگیری که فراهم بشه...هم جفتگیری موفقیت آمیز خواهد بود و هم دعوا و نزاع برطرف میشه.

برای دسترسی به مطالب وبلاگ می تونید از بخش جستجو ، واقع در سمت چپ وبلاگ ، مطلب مورد نظرتونو جستجو بفرمایید


مصطفی

سلام
شما گفته بودی برنج خام یا پخته مضره
ولی تو این عکس پرندت داره برنج میخوره
شایدهم من اشتباه میکنم

سلام دوست عزیز

اگر در پاسخ سوالات کاربران وبلاگ دقت کرده باشین..همیشه گفتم...برنج و سیب زمینی به خاطر نشاسته ای که داخلشون هست با زیاد دادنش باعث چاق شدن پرنده و به تبعش باعث کم تحرکی پرنده می شه.

و نکته ی مهمی رو اشاره کردم اینکه اگر قصد دارید برنج یا سیب زمینی به پرنده هاتون بدین..لطفا بدون روغن و نمک تهیه کنید و بدین...






نظرات 10 + ارسال نظر
صدف چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 14:29

آقای نجفی
شما قصد فروش جوجه ها رو دارید مثلن در بیست روز آینده؟
چون من می خوام جوجه بگیرم که از اول دستی بارش بیارم. اما تجربه ی خوبی از خرید از پرنده فروشی ها ندارم...
اگر قصد فروش دارید ، ممکنه یکی رو برای من کنار بزارید؟ چون حالا که کل سایت شما رو گشتم ، می دونم شما آدم منصف و دلسوزی هستید...

اگر قصد فروش دارید ، لطف می کنید نژادشون و قیمتشون رو هم بگید؟
توی این سن یا تا 40 روزگی که بخوام بگیرمش ، جنسیتشون معلوم نمی شه؟


و سوال آخر اینکه ، شما تهران تشریف دارید؟

صدف چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 14:33

الان دیدم جواب یکی دیگه از سوال هام رو دادید...
بله من ساکن تهران هستم...
خیلی دلم می خواد از آدم مطمئنی مثل شما یه جوجه سرنگی نر بخرم...تو همون سن حدود 40 روزه این ها...که گویا باید یک ماهی صبر کنم فعلن..
اما باز هم لطف کنید نژاد و قیمت جوجه ها رو بگید :-)

صدف چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 14:39

فقط یه چیز دیگه...
من ترنج رو خیلی دوسش دارم.خیلی خانومه.خیلی شیرینه.
اما حالا که می خوام یه جوجه بگیرم ، فکر کنم نگهداری جفتشون با هم برام سخت باشه.

شما خودتون ، یه ماده ی خاکستری نمی خواین؟
برای خودتون اقای نجفی...نمی خوام به هر کسی که صرفا یه عروس ماده می خواد بدمش...

رضاپور چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 21:23

سلام راجع به طوطی عروسم که خدمتتون عرض کردم پشتش مقعدش باد کرده فرمودید یا عفونت یا تومور حالا بادش خوابیده ولکه های زرد درهمون قسمت به جا مونده لطفا راهنمای بفرماید چیکار باید انجام بدم ما اینجا دامپزشک پرندگان زینتی نداریم
باتشکر

سارا چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 23:13

سلام
ماده عروسه یه ساله ای که با دیدن و شنیدنه صدای گنجشک ها شروع به اواز خوندن میکنه مسته؟البته ازش حالت خم شدگی و در اوردن صداهای ریز رو ندیدم
قرص حشره کش برای عروس ضرر داره؟
عروس های خاکستری از لوتینو باهوشتر و قوی تر و زرنگ تر هستن؟؟؟؟آخه من یه لوتینو دیدم ک با اینکه از عروسم خیلی بزرگتر بود ولی سبک تر بود و همش عروسم اونو میزد اما اون اصلا عکس العملی نشون نمیداد!و خیلی اروم و کم سر و صدا بود در حالیکه عروس من خیلی شیطون و شلوغه!
با تشکر

سیما پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 02:08

سلام. من مدت یک ماهه که یک عروس ماده لوتینو گرفتم. به گفته فروشنده حدود 8-7 ماهشه. رامه و رو دست میاد ولی نه اواز میخونه و نه صدایی ازش درمیاد و نه شیطنت میکنه. فقط وقتی بترسه یه جیغ کوچولو میکشه. شما علت این ساکتیشو میدونید؟ واینکه چرا شیطنتی نداره؟ البته خوب غذا میخوره.

سارا شنبه 28 اردیبهشت 1392 ساعت 00:13

سلام خسته نباشین
نه عروسم مادس همونطور که گفتم یه سالشه و هیچ علامتی از نر بودن توش دیده نمیشه.کاملا شبیه ماده هاس.البته شبیه نرها اواز نمیخونه!با جیغش صداهای مختلف در میاره.البته کم.و گاهی هم بزرور یه صداهای خاصی شبیه اواز درمیاره.

محمدرضا سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 20:25

سلام،محمدرضا هستم از جنوب کشور.میخوام چند جفت عروس هلندی خیلی خوشکل و خوشرنگ بهترین نژاد بگیرم نمیدونم از کجا باید تهیه کنم!توی منطقه خودمون رفتم پرنده فروشی چند جفت نگاه کردم نخریدم گفتم بهتر از اینا گیرم میاد چون بعضی از پرنده فروش ها صادق نیستن و من چند جفت عروس هلندی جفت خورده میخواستم!حالا منو راهنمایی کنید که کجا برم که همه نوع و همه نژاد عروس هارو داشته؟

arvin پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 ساعت 13:12

سلام ، من عاشق وب شما هستم همیشه میشنم مطالبشون رو میخونم.
من میخوام عروس هلندی بگیرم به نظرتون جفت باشه بهتره یا تک؟
اگه تو تبریز مغازه پرنده فروشی میشناسین منو راهنمایی کنین؟

نازنین جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 16:27 http://avazedohol.persianblog.ir

سلام آقا حامد
ببخشید من چنتا سوال داشتم ازتون
من خیلی خیلی خیلی دوس دارم که یه عروس هلندی داشته باشم. نر باشه و رام باشه یا اینکه خودم رامش کنم. چون حوصله شو دارم.
اما چنتا سوال دارم درموردشون. اول اینکه مثلن چقد احتمال داره پرنده ای که میخری بمیره؟ چون هربار میخام بخرم دور و وریا میگن حالا فک کن انقد هزینه کنی برای خودش و قفسش و بند بساطش بعد بمیره!
و دوم اینکه من الان چاهارتا مرغ عشق دارم که تو پاسیو نگه داریشون میکنم. البته تو قفسن. اگه بخام عروس بگیرم باید جای دیگه ای نگهش دارم؟
بعدش اینکه شما خودتون جوجه عروساتونو میفروشین احیانن؟ یا یه جای مطمئن سراغ دارین که پرنده هاش سلامت باشن؟
بعدش یه چیزه دیگه ! من خیلی با حیوونا ور میرم! ینی نه که اذیتشون کنما کلن دوس دارم که حیوونم آزاد باشه و زیاد باهاشون حرف میزنم و بازی میکنم. آیا عروس ناراحت خواهد شد از این رفتار من؟
و اینکه اگر پرهای عروس رو کوتاه کنم که نتونه در ارتفاع بالا پرواز کنه میشه که آزاد باشه تو خونه؟ البته اول رامش بکنم که فرار نکنه و نترسه!
ببخشید خیلی سوال شد! شرمنده واقعن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد