مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

عارضه فشرده شدن انگشت جوجه طوطی ها



یکی از عارضه های رایج در بین برخی جوجه های پرورشی،فشردگی انگشت پا میباشد...

لطفا به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

اکثر پرورش دهندگان در بین برخی از جفت های خود، به جوجه هایی با این مشکل برخورد می کنند که از جمله نشانه های این عارضه به وجود آمدن یک لایه ی پوستی مانند فلس در قسمت زیرین و نواحی ناخن جوجه ها می باشد.

کاربران توجه داشته باشند ؛در صورتی که سریعا به این عارضه رسیدگی نشود می بایست انگشت جوجه را قطع کرد.


علت این عارضه:

معمولا این عارضه در اثر کمبود رطوبت در درون لانه به وجود می آید و جوجه هایی که توسط والدین در لانه  پرورش میابند ممکن است به این عارضه دچار شوند. بنابراین کم بودن رطوبت سبب خشک شدن حلقه ای از لایه های پوست جوجه شده و منجر به منقبض شدن آن می شود و به دنبال آن مانع رسیدن خون به قسمت مورد نظر شده در نتیجه آن قسمت از بین رفته و می افتد.



راه های درمان:


روش اول : روش اول تنها در زمان های اولیه کاربرد دارد، به عبارتی زمانی که این مقدار فشردگی در حالت های اولیه باشد، می توان قسمت خشک شده را برداشت و انگشت مبتلا را حفظ کرد.

همچنین شما می توانید با استفاده از کرم های نرم کننده موضع را نرم کنید  بعد بدون آزار و اذیت پرنده ، قسمت مربوطه را بردارید.


روش دوم: که تنها راهکاری برای جلوگیری از شیوع بیشتر این عارضه می باشد، می بایست قسمت مورد نظر از انگشت پرنده را قطع کردن که توصیه می کنم حتما به دامپزشک مراجعه کرده تا برای پرنده ی شما این کار را انجام دهد و به یاد داشته باشید که برداشتن یک انشگت یا ناخن پرنده در چنین شرایطی مشکل بزرگی در جفتگیری و سلامتی او ایجاد نکرده و از طرفی سبب حفظ سایر قسمت های پای جوجه ی شما خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
پرویز دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 00:21

سلام حامد جان.
خواهش میکنم به سوالات مطرح شده تو ایمیلت هم جواب بده.من چندتا عکس از مدفوع عروس ایمیل کردم ولی نمیتونم مطمئن بشم که مریضه یا نه.توضیحات دقیق رو به ایمیلت فرستادم.
اگه برات ممکنه راهنماییم کن.

غزل چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 12:48

سلام اقا حامد خسته نباشید.. از این که وبلاگتون تغییر دادید و مطالب جدید نوشتید سپاس گذارم وخیلی زیبا طراحی کردید اما سوال من خواهش میکنم ایمیلی که بهتون زدم.. جواب بدید درمورد پای سوخته رایکا .. اگر مطلبی راجع به سوختگی پای عروس دارید در وبلاگتون بزارید.. با عرض پوزش.. و شرمندگی.. من از این به بعد شما رو به نام اقای دکتر ذکر میکنم چون شما واقعا از یک دکتر دامپزشک وطیور فراترید وهمش با عشق وعلاقه به هموطنانتون کمک میکنید.. واقعا از شما اقای دکتر حامد نجفی سپاس گزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد