مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به پرسش ها:

wiki

سلام
وقت بخیر
لطفا مطالبتون رو در داخل همین وبلاگ بزارین تا دسترسی بهش راحت تر باشه.

فکر میکنم خوندن مطالبی در مورد طوطی برزیلی باعث علاقمندی خواننده هایی که مثل من فقط عروس دارن شد و تصمیم به خرید این پرنده های زیبا رو هم داشتیم

سلام

متشکرم از نظر شما...


میثم

سلام خسته نباشی حامد جان.داداش با مرور گرهای دیگه هم امتحان کردم ولی همونه قسمت آرشیو تا اسفند 90 وا میشه و بعد از اون دوباره بر میگرده به صفحه اصلی.نمیدونم شاید مشکل از سیستم منه؟!!!!!

سلام میثم عزیز


بله...متاسفانه مشکل چک کردم و قابل حل نیست...برای سرپوش گذاشتن روی این مشکل حتما یک جستجوگر داخل وبلاگ می ذارم تا موضوعاتتون رو فعلا با این جستجو گر حل کنید تا اینکه مشکل از طرف پشتیبان سرویس بلاگ اسکای حل بشه.


مریم بانو


سلام خسته نباشین

من یه عروس هلندی ماده دارم که فک کنم 1 سال و 2،3 ماهش باشه دقیق نمیدونم یکی دوماه کم و زیاد!! الان دو روزه که بی دلیل جیغ های بدی میزنی..گاهی جیغ هاش مثله ناله میشه و همش دوست داره بغلم باشه و وقتی میگیرمش باز جیغ میزنه اما نمیره تو قفس یا جای بازیش دم غروب هم که میشه یه حالت مستی داره فک کنم! :( دقیق سر در نمیارم اما با عرض پوزش زیاد، قسمت عقبشو میده بالا و صداهای عجیب در میاره و تند تند راه میره..قصد ندارم براش جفت بگیرم چون شرایطش رو اصلا ندارم..به نظرتون باید چیکارش کنم؟!

جیغاش ناراحتم میکنه و نگرانش هستم :(

ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی

خوشبختانه یا متاسفانه؛شما از عروس هلندی ماده نگهداری می کنید و جنس ماده هر چند رام میشه ولی برای مدت کوتاهی هست و با آماده شدنش برای تکثیر شرایطش تغییر می کنه و بهتره براش جفتی حداقل هم سن و سال خودش تهیه کنید تا مشکلش برطرف بشه و تولید مثل رو شروع کنه.

هر چند ممکنه با شستشوی پرنده یا نگهداری پرنده در فضای خنک یا استفاده مداوم از غذاهایی با طبع سرد از میزان مستی پرنده کم کرد و یا متوقفش کرد ولی از نظر سلامتی ، اصلا برای پرنده مناسب نیستند.

در نهایت مجبور به تعویضش با یک نر هستین!


مجید


دوست عزیزم اگر این طور باشه بایستی عکس العمل طوطی عروس کم باشه چطور . منظور این هست که بارها اطفاق افتاده که نزدیک بود طوطی من زیر دست  و پا ما بیفته ولی بسرعت خودش رو از این وضعیت رهایی داده پس این مسله نشون میده  قدرت بینایی و تجزیه و تحلیل بالای دارند. .
متشکرم از اطلاعات خوب شما

سلام آقا مجید عزیز

متاسفانه نمی تونم نظری بدم چون فقط مقاله ای بود که بنده در مورد دید طوطی سانان مطالعه کردم و حاصل آزمایشات بنده نیست.

ولی در مورد عکس العمل های طوطی شما، کاملا طبیعیه...همین که پرنده سایه یا جسمی رو ببینه که به طرف میاد به طور غریزی واکنش نشون می ده و با فرار کردن از اون جسم بزرگ به نوعی از جون خودش دفاع می کنه ولی مسئله ی دقیق شدن روی اشیاء از نزدیک مبحثی کاملا جداست!


محمد

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقا حامد گل
حامد جان عروسم یک سالشه چند روزی هست خودشو میتکونه حالا هم کف پاش دانه های مشکی زده چیکار کنم برا چی اینجوری شده لطفا جوابمو زود بدین نگرانشم خیلی ممنون
سلام آقا محمد

مورد تکون دادن و ریختن دون های سفید یا خرده کرک های میلی متری از بدن عروس هلندی طبیعیه که قبلا هم در موردش طی چند پست بحث شد ولی در مورد کف پا، ای کاش عکسی از پای پرنده به ایمیلم می فرستادین تا بررسی بشه!



ابراهیم


وبسایت جداگانه حامد جان

جداگانه!!!!

خیلی ها وقتی میان و صفحه وبلاگ رو باز می کنن دوست دارن یه مطلب جدید درباره عروس هلندی ببینن!!! چون 9 ماه اینجوری بوده!

سلام آقا ابراهیم از ابتدا هم قصد انجام همین کار داشتم ولی برای کار الانم دلیل داشتم!

1. مباحث مربوط به عروس هلندی تقریبا به پایان رسیده ولی تنها بخش بیماری ها ادامه داره چرا که مبحث بیماری های بین طوطی سانان تقریبا مشترک هستند.

2. مبحث پرسش و پاسخ همچنان ادامه داره ولی به خاطر اینکه پست ها در حوزه ی عروس هلندی تموم شدن به خاطر اینکه وبلاگ خلوت نباشه و خدایی نکرده از طرف سرویس دهی بلاگ اسکای قطع نشه لازم دیدم که داخل همین وبلاگ مطالب جدید منتشر کنم.

3. کاربرانی در خواست کردن که با مطالب جدید در حوزه ی طوطی برزیلی آشنا بشن و با ورود به همین وبلاگ مستقیم به مطالب دسترسی داشته باشن و چند آدرسه نباشه

4. مورد بعدی هم کاربرانی هستن که عروس هلندی و لاوبرد دارن و دوست دارن به هر دو مطلب در یک فضا دسترسی داشته باشن


وگرنه ،موضوع برای من اصلا فرقی نداشت و می تونستم داخل یک وبلاگ یا یک وبسایت دیگه مطالب منتشر کنم.


سارا

عروس هلندی من ماده است!
و تقریبا جهار یا پنج ماهشه
ولی برای خودش عین قناری اواز میخونه!
فک کنم عروس من هم قابلیت تکلم رو داشته باشه!
شما چی فکر میکنید؟؟

سلام

سارا خانم، لطفا شما یک عدد عکس از عروس پنج ماهه ی خودتون به آدرس ایمیلم ارسال کنید

تا اول جنسیت تشخیص بدیم و بعد از اطمینان ، پاسخ سوال شما رو بدم

cockatiels_site@yahoo.com


فرهاد

سلام من یک عروس هلندی دارم که صحبت می کنه یه بار ناخنشو دامپزشک برام گرفت چند روز کسل شد آیا اگه تکرار بشه باعث لال شدنش میشه؟
جدیدا هم از تاج هاش چندتا ریخته راه حلش چیه که ریزش بیشتر نشه
ممنون از راهنماییتون

سلام دوست گرامی

مبارکه.

ولی زمانی که استرس زیادی به پرنده تحمیل بشه ...مسلما می تونه خلاقیت حیوون خدشه دار کنه که شاید از دست دادن تکلم قسمتی از این این ماجرا باشه..

ریخته شدن تاج ها ناشی از دو علته:

1. آغاز شدن دوره ی پر ریزی خواه به صورت طبیعی یعنی ناشی از سن و یا پرریزی اتفاقی مثل تغییرات ناگهانی آب و هوا

2. کمبود ویتامین آ. د و اسید فولیک و پروتئین که با مصرف غذاهای متنوع یا استفاده از مولتی ویتامین پرندگان قابل جبران هست.لطفا بررسی کنید.


مجید

مدیریت محترم بنده دو تا طوطی عروس دارم  سنش حدود یک سال و دو ماه هست جفت گیری هم کردن ولی ماده تمایل به لونه و تخم گذاری نداره دلیل چی هست
با تشکر فراوان از شما دوست عزیز

سلام اقا مجید

کم سن بودن ماده

 و ایرادات هورمونی در ماده

از عوامل شایع هستن

در مورد اول: لطفا صبر داشته باشید. ان شاء الله که مشکل حل میشه...

ول در مورد دوم : بهتره ماده تعویض بشه که با توجه به اطلاعاتی که شما دادین جزء این مورد نمیشه لطفا به مورد اول بیشتر توجه کنید و کمی حوصله کنید.

و در پایان ؛رژیم غذایی خوب و استاندارد که داخل وبلاگ گذاشتم استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.



نظرات 18 + ارسال نظر
مجید جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 02:26

با عرض سلام و خسته نباشید .
آقا حامد عزیز من دیدم که طوطی های من یکی دوبار در روز عطسه میکنند و نره روزی چند بار هی سرش رو تکون میده انکار که چیزی جلو دیدش رو کرفته باشه . پس نهایتا رفتم داکسی سیلین رو گرفتم همراه با تقویتی دارم بهشون میدم آقای دکتر گفته روزی 5 قطر داخل یک لیوان بریز و بهشون بده تا به مدت یک هفته حالا نمیدونم آیا این دارو خوب هست .منظورم همان بیماری هلکوباکتر هست .یعنی طوطی من این بیماری رو داره.قربون داداش ببخشید که برات مزاحمت ایجاد میکنم

حانیه جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 03:03

سلام.
شما به یکی از کاربرا گفتید ک عروس مادهی مدته کوتاهی رام میشه و بعدش ک برای جفت گیری اماده شد حالت عوض میشه و فقط باید براش جفت گرفت!عروسه ماده منم الان یک سالو یه ماهشه ولی این حالاتو نداره.از بچگیش بزرگش کردم و خیییلی زیاد بهم وابستس.تغذیشم خیلی خوبه.امکان داره اونم همینجوری بشه؟اگه اونم مست بشه و جفت بخواد تا چند وقته دیگه اینجوری میشه؟

رضاپور جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 11:49

سلام عروس من فکر کنم عفونت بود تورمش خوابیده فقط زیر پوست همون قسمت چند لکه زرد مونده/بعد درموردبیماری هلیکوباکتر یکی ازعروسهای من خمیازه ناجور میکشه مثل اینکه چیزی توگلوش گیر کرده باشه گردنش رو دراز میکنه وبه حالت خمیازه دهنش روباز وبسته میکنه چندین بار همین کارو انجام میده لطفا درمورد هردوراهنمای بفرماید ما اینجا دامپزشکی که ازبیماری پرنده بدونه نداریم
باتشکر

محسن صابری شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 12:24

آقا حامد عزیز سلام
طرح زیبا و جدید وبلاگت رو بهم تبریک میگم
یه ایمیلی براتون فرستادم اگه جوابش رو زودتر بهم بدی ممنون میشم

maziyar شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 23:59

سلام
عروس من چند وقته که بعضی اوقات یه حرکت خاصی را انجام میده که فیلمشو واستون میگذارم
http://s4.picofile.com/file/7749600749/Tekan_dadane_dom.rar.html
اینو هم بگم که وقتی یه چیز گرد و سفید مثل توپ پینگ پنگ میبینه این حرکتو انجام میده. میخواستم ببینم نشونه چیه؟ واین که آیا ماده است یا نر؟ نشون 2تا مغازه دار دادم و گفتن ماده است و یه نر براش خریدم ولی الان شک کردم...

توحید یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 04:24

با عرض سلام و خسته نباشید
آقای نجفی اگر جفتی نرش عروس وایت فیس باشه و ماده هم ابلغ باشه جوجه هاشون چه رنگی میشن؟


توحید یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 04:34

ببخشید یادم رفت بگم مادش وایت فیس نیستا
مادش ابلغ لپ نارنجی هستش

ابوالفضل یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 11:35 http://www.iroption.com

سلام داداش حامد
چشم یکی از عروسام چرک اورده که عکس گرفتم ازش چشم یکی هم کاملا میبنده و اصلا باز نمیکنه اب چندین بار اسپری کردم باز کرد چشمش رو اون فقط میبنده اصلا چرک نیاورده هر 2 از جفت های جدا هستند و پیش هم نیستند
http://s4.picofile.com/file/7760192254/IMAG0372.jpg

مجید یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 19:00

سلام حامد جان
لونه گذاشتم اونها رفتن داخلش حالا وضعیت دفع ادارار تغیر کرده مقدارش خیلی زیاد شده یعنی در حالت دفع خیلی حجم زیادی داره
قربونت

مصطفی یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 20:55

سلام آقا حامد
قبلآ گفتم که عروسام تخم گذاشتن
ولی هربار که خواستم ببینم نتفه دارن یا نه نشد
یعنی آنچنان محکم رو تخم نشسن که نمیشه تکونشون داد(به هیج وجه لونشونو خالی منیزارن)
یک دفعه هم که زیاد سعی کردم عروسام یه کم تریسدن
ازون روز تا حالا هم هر ۲ تو لونن
زیاد بیرون نمیان
از طرفی چون اولین باره که باهم جفت خوردن و به قول شما در اولین مرتبه احتمال نتفه دار بودن کمه . میترسم تخما پوچ باشن و ضعیف بشن
اینرو هم بگم که قبلا جوجه دادن ولی از جفت های قبلیشون

ابراهیم یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 ساعت 22:31

سلام حامد جان

اگه مریم بانو عروس مادش لوتنو باشه من ازش می خرم ! چطوری میشه باهاش تماس گرفت؟!

parparia1 سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392 ساعت 22:15


اقا محسن پری ام جواب منو ندادی
http://upload.tehran98.com/img1/evtsl6byagm9offtqkk.jpg


http://upload.tehran98.com/img1/u4uft99wwjx390l98i98.jpg

اینا چه نژادین کدومشون نره
چرا جفت نمیشن
مال 2 سری تخم گذارین 2تا از یه سری 2تا بچه سری بعدن

حمید دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 20:52

سلام استاد
۳ جوجه عروس باز شدن . واسه اولین باره که جوجه میگیرم.
یکه خیلی کوچک بود از بین رفت (سومی). اولی خوبه ولی پاهاش ۱۸۰ درجه از ران بازه فکر کنم فلجه؟
دومی خیلی سالمه
آیا این باز بودن پاها مشکل خاصی هست؟

Zahra یکشنبه 3 اردیبهشت 1402 ساعت 21:13

سلام خسته نباشید...
من 5 تا طوطی داشتم. تب طوطی گرفتن.بعد از حدود 5 یا 6 روز بردمشون دامپزشک دارو براشون داد ولی یکیشون از شدت ضعیفی مُرد.
2تاشون خوب شدن ولی دوتاشون هنوز مریضن. یکیشون که خواهر اونی که مُرده میشه از وقتی داداشش مرده خیلی ناله میکنه... نمیدونم به خاطر مریضیشه یا بخاطر اینکه داداشش مرده... قبل از مرضیش اصلا صداش در نمیومد جوری که اوایل فکرمیکردم لال باشه.
میشه لطفا راهنمایی کنید چرا انقدر ناله میکنه؟

علی جمعه 23 تیر 1402 ساعت 23:21

سلام من از وقتی عروس هلندی ام رو شستم هر وقت میرم پیشش شروع میکنه به قیژ قیژ کردن بی وقفه و سرشو پایین و بالا میکنه ولی وقتی تنهاش میزارم ساکت میشه.لطفا بگین چیکار کنم . آب و غذا هم میخوره . فقت وقتی میرم پیشش قیژ قیژ میکنه. تقریبا ۱۰ روزه خریدمش و تقریبا ۳ ماهشه

Mahzad جمعه 20 مرداد 1402 ساعت 21:36

سلام وقت بخیر
من یه جوجه عروس هلندی ۲۰ روزه دارم که تازگی فهمیدیم پای راستش خم نمیشه و خیلی صافه ایا امکان داره درست نشه همینجوری بمونه؟

حمید دوشنبه 20 شهریور 1402 ساعت 10:40

عروس هلندی چهار ماه دارم هنوز پرخاش در نمیاد
چندروز است تند تند نفس میکشد صدای خنج خنج در میاد

رضا یکشنبه 14 آبان 1402 ساعت 00:38

سلام.فندق من ازسرشب ناله میکنه وانگاردرحال جویدن چیزیه وداره اذیت میشه.چه راه حلی میدید.
لطفا راهنمایی کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد