مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به پرسش ها:

amir

khaste nabashid,andazeye loone ro mishe begid...mikham besazam.merc


سلام دوست گرامی

بحث در مورد ساختن لونه برای عروس هلندی خیلی زیاد هست که خوشبختانه تمام مطالب در این مورد را داخل وبلاگ گذاشتم...حالا به هر دلایلی که در وبلاگ یافت نکردین...

چون در ایران زندگی می کنیم...پس عرف کلی لانه های عروس هلندی رو در نظر می گیرم...که اگر در لانه های آماده موجود در بازار دقت کرده باشید همگی افقی هستند و در موارد کمتری استاندارد رعایت می شه و لانه ها به صورت عمودی وار یا به صورت حرف L  ساخته می شن...

به هر حال، در صورتی که قصد ساخت یک لانه ی معمولی رو دارین، بنده اندازه های پیشنهادی خدمت شما می گم:

طول :چهل سانتی متر       عرض :18 الی 20 سانتی متر      و ارتفاع هم 20 سانتیمتر

البته موارد فوق پیش فرض هستند و در کل شما می بایست در نظر بگیرید که چهار عدد جوجه یک ماهه( تقریبا هم اندازه ی والدین) چطوری داخل لونه جا می گیرن...


حسین

سلام
من حدود یک ماه پیش دو تا عروس خریدم .نرش خاکستری و ماده فکر کنم لوتینو.قفسشون بزرگه و کوزه گلی هم با پوشال براشون گذاشتم .گاهی اوقات روزی دوسه بار با هم جفتگیری میکنن.غذا خوردنشونم خوبه  .نره زیاد تو لونه میره و سر و صدا میکنه ماده هم جوابشو میده ماده هم گاهی اوقات میره پیشش یا تنها میره توش ولی کلا کمتر از نره میره توش .ماده خیلی وقتا در امتداد طولی قفغس یا روی چوبش هی میره و بر میگرده  گاهی اوقاتم تو روز سرشو میذاره پشتش انگار میخوابه .لطفا راهنماییم کنین چیکار کنم.

سلام

در صورتی که از نظر غذایی کاملا رسیدگی می کنید (لیست غذاها داخل وبلاگ هست) جای نگرانی نیست........چون بار اولشونه،بنابراین تنها عنصر حیاتی صبر و حوصله ی شماست!


mgh

سلام آقا حامد
اگه ممکنه پستی در مورد کشتن جوجه ها توسط والدین منتشر کنین آخه بعضی از دوستان نمی دونن حتی خودم ،چند روز پیش که جفتم جوجم رو کشتن فهمیدیم که یکی از دلایلش مستی هست.
اگر هم که هست لطفا بگین تا بخونم.
ممنونم

سلام دوست عزیز

به نظرم داخل یک پست که در مورد روابط جفت ها با همدیگه بود...این مورد منتشر کردم...ولی اگر بهش دسترسی ندارین..اشکالی نداره، مجددا پستی به روز در این مورد هرچه زودتر داخل وبلاگ می ذارم.


wiki

سلام وقت بخیر
میخواستم بپرسم حالا که پرنده نر رفته ماده خیلی بی تابی میکنه
همش جیغ جیغ میکشه
باید چکار کنم که آروم شه
بهترین کار چیه ؟واسش جفت جدید بخرم ؟

سلام

مطابق غریزه کم کم به شرایط جدیدش عادت می کنه

اگر شرایط و فرصت مالی محیاست...یک جفت براش تهیه کنید ولی بلافاصله جفت نکنید و اجازه بدین اول به هم عادت کنن و بعد جفت بزنید


پیمان

salam man taze motavajeh shodam aruse made man ye dune tokhm gozashte (avali baresh bude ke tokhm gozashte) bade chand vaght ke joft giri kardan
1.aya 1 dune tokhm kam nist?
2.va inke hey naro made tokhmo tu lune tekun midan sedaye tekun dadanesh ham miad in baese moshkel vase tokhm nemishe?
3 . bazam momkene tokhm kone?
4. bade tokhm gozarish alan mitunam tu abeshun molti vitamin berizam

سلام آقا پیمان

از این پس لطفا سوالاتتون را فارسی تایپ کنید تا کاربرا شکایت نکنن ...

جواب سوال اول: کمیت اهمیت نداره بلکه کیفیت تخم یعنی نطفه دار بودن مد نظر هست که  لطفا عجله نکنید...عروس ها از آنجایی که یک روز در میون تخم می ذارن..احتمالا دوباره بذاره

جواب سوال دوم: بهتر بود که داخل لونه پوشال یا خاک اره یا چوب رنده شده می ذاشتید تا کمتر با این مشکل مواجه بشید...در حالت عادی اشکالی نداره ولی زمانی که پرنده ها مضطرب و هول بشن و از لونه خارج بشن، امکان شکسته شدن تخم وجود داره

جواب سوال سوم: معمولا چون با فاصله ی یک روز درمیون تخم گذاری می کنن ، احتمالا تخم های بعدی هم بذاره

جواب سوال چهارم:مطلقا خیر،پرنده بعد از دوره ی تخم گذاری ،مدام روی تخم ها استراحت  می کنن و برای جلوگیری از مسمومیت و تضمین سلامت پرنده تا جفتگیری بعدی استفاده نکنید در غیر اینصورت عواقبش بر عهده ی خودتون


امیر ک

سلام....1جفت عروس هلندی گرفتم با 2 تا جوجه که دونخور شدن...جدیدا ماده مستی میکنه و میره طرف نر که بهش دونه بده اما نر میزنش...دلیلش بودن جوجه هاس ؟ امکان داره به این زودی ماده بخاد تخم بذاره ؟ سالی چند بار و چه فصلی تخم میذاره ؟ اندازه لونه چند سانت باید باسه ؟ مرسی از لطفتون و خسته نباشید......

سلام امیر عزیز

امکانش هست و از طرفی آماده نبودن نر برای جفت شدن برای دوره ی بعدی هم می تونه باشه.

قطعا اگر ماده حالت مستی از خودش درمیاره...احتمال فوق العاده زیادی هست که تخم بذاره ،منتها لونه رو بردارید تا به این مشکل خاتمه بدین.

چون پرنده های قفسی هستن...برای حفظ سلامتیشون حداکثر چهار بار در سال می تونید جوجه کشی کنید و تابستون استراحت بدین.

در مورد اندازه ی لونه، حتما به اولین سوالی که در این پست جواب داده شد مراجعه بفرمایید.


محسن

آقا حامد سلام
من هفته گذشته براتون یه ایمیل فرستادم ممنون میشم نظرتون رو برام ایمیل کنین

سلام آقا محسن

به همه ی ایمیل ها جواب داده شده...اگر جوابی دریافت نکردین...حتما به طور مجددا ارسال بفرمایید


آوا

سلام  مجدد.اقا حامد جوجه من الان ۴۰روزشه اما هنوز از والدینش غذا میگره البته الکی نوکی به غذا میزنه ولی نمیتونه خودش تکی غذا بخوره از طرفی اولین جوجه سری جدید دیشب خدا رو شکر دنیا امد بنظر شما جداش کنم .یکبار امتحانی گذاشتم تو یک قفس دیگه اینقدر همشون سر وصدا کردن من ترسیدم رو تخم نخوابن دوبار تو یک قفسن .چکارباید انجام بدم .چون قفس مجزا هم تهیه کردم

سلام دوست گرامی

برای اینکه مونده و رونده ش نکنید..بذاریدش داخل یا کف قفس پدر و مادرش...که ازشون غذا بگیره ولی در کنار غذایی که می گیره...براش سفیده ی تخم مرغ به همراه زرده آبپز کنید و بذارید ، نون لواش خرد کنید و براش بذارید همچنین می تونید سویا یا حبوبات آبپز کنید و له کنید و بذارید بخوره تا با خوردن این مواد به مراتب با دیدن غذای اصلی یاد بگیره و از غذای اصلیش هم بخوره.

و اونوقت که مطمئن شدین روی پای خودشه از قفس والدین جدا کنید و در قفسی مجزا بذاریدش ،اگر بی تابی کرد ابتدا قفس ها کنار هم باشن ولی با در بسته و بعد به تدریج قفس ها رو جدا کنید تا وابستگی به وجود نیاد.


ابراهیم

سلام حامد جان

صداهارو نمیشه دانلود کرد!!!

سلام آقا ابراهیم گل

شرمنده دوست عزیز...متاسفانه تو آرشیو ، صوت ها رو پیدا نکردم....یا موارد جدید ضبط می کنم و بارگذاری می کنم یا اینکه از کاربران خواهش می کنم اصواتی که در لینک زیر بود رو برای من ارسال کنید تا داخل وبلاگ بذارم

http://cockatiels.blogsky.com/1390/09/04/post-346/


آرزو

سلام آقا حامد,میشه لطفا به سوالاتی که تو قسمت ایمیل وبسایت هست جواب بدید,متشکرم

سلام دوست عزیز

به تمام سوالات جواب داده شده...اگر جوابی به دستتون نرسیده، مجددا سوالتون رو ارسال بفرمایید.



عمار میرفخرائی

با سلام و خسته نباشید.
با اجازتون من لینکتون کردم. افتخاریست اگر شما هم وبلاگ منو لینک کنید. ممنون

http://www.2tshop.blogfa.com

سلام دوست عزیزم

بنده حتما وبلاگ ها و وبسایت هایی که با موضوع حیوانات باشه لینک می کنم!


امین

سلام تیر 91دو تا جوجه عروس گرفتم جفت در اومدن بهمن تخم گذاشتن در نیومدن دوباره بعدش گذاشتن در نیومد تخمشون شکستم جوجه بود ولی مرده بودن بعد دوباره گذاشتن از اولیش 22روز گذشته حالا روش نمیشینن اومدن به جفت گیری لومشون رو از چوب مربعی درست کردم مشکل کجاست؟

با سلام

مشکل اصلی شما ، سن پرنده هاست...که یا نطفه تشکیل نمیشه یا نطفه های ضعیف هستند...حداقل سن مورد نیازبرای جفت زدن عروس هلندی یک سال و نیم هست!


amir ali

سلام آقا حامد..خوبید؟

آقا حامد من جوجهٔ عروس می‌خوام...شما میتونید واسعم پیدا کنید؟از جوجهای خودتون؟

۲ماه باشه

شهرستان میفرستید؟به چه صورت؟

کمکم کنید لطفا

سلام دوست گرامی

جوجه عروس در حال حاضر دارم ولی زیر ده روز هست...

متاسفانه به خاطر کارم ، شرایط ارسال به شهرستان ندارم.


هدایتی

با سلام. وبلاگ زیبایی داری وبلاگ شما رو در لینک دوستان وبلاگ خودم با اجازتون ثبت کردم ممنون می شم وبلاگ منو در پیوند وبلاگتون قرار بدید.
http://m-e-yazd.blogfa.com/
مرغ عشق و عروس هلندی

سلام

بنده حتما وبلاگ ها و وبسایت هایی که با موضوع حیوانات باشن لینک می کنم.


رضاپور

سلام عروس ماده من که گفتم تخمش گیرکرده بردم پرنده فروشی نگاه کرد وگفت نه تخم هست نه مدفوع پشتش باد گرفته ایا میشه کاری کرد که خوب بشه؟

سلام دوست عزیزم

پرنده فروش که متخصص حیوانات نیست...بهتر بود به دامپزشک مراجعه می کردین چون در صورتی که حاصل از تخم نباشه می تونه علل زیر باشه:

1. عفونت

2.تومور

که هر کدوم درمان منحصر به فرد خودشو داره...

در صورتی که پرنده ی شما کاملا دفع کرد و شما همچنان شاهد این برآمدگی هستین حتما پرنده رو به دامپزشک نشون بدین



فرید

سلام حامد جان
راستش با دیدن این نوشته از دستت دلخور شدم.مدت ها قبل بهم قول دادی درباره بیماری گوارشی هلیکوباکتری در عروس حتما یه نوشته بذاری.
بدون شک این موضوع و بیماری مبتلا به خیلی از دوستان هست و باهاش درگیرن.علایمی مثل خمیازه های عجیب و غریب و سر تکون دادن های پی در پی رو من حداقل در ده تا عروس دوستان دور و برم دیدم.
من خودم تا مدت ها فک میکردم این حالت نوعی خمیازه کشیدن و یا استراحت دادن به مجرای گوارشیه پرنده س در حالی که میتونه عدم توجه بهش باعث مشکلات بدون جبرانی بشه.
ممنون میشم در این مورد حتی اگر رفرنس یا مطلب ترجمه نشده ای هم باشه معرفی کنی.
میدونم که حتما خیلی از دوستان دعاگوت خواهند بود.
باز هم ممنونم.

سلام آقا فرید

از مدت ها پیش در مورد هلیکوباکتر داخل وبلاگ مطلبی رو منتشر کردم که لینکشم داخل یک پست به صورت جداگانه گذاشتم تا در دسترس شما باشه.

اگر مجددا به مشکلی برخوردین...اطلاع بدین.


علی

با سلام
در طول این مدت من زیاد شما را اذیت کردم ( بابت پرسیدن سوالات زیاد) ائلا" عذرخواهی میکنم و همچنین تشکر فراوان از مطالب بسیار آموزنده شما در رابطه با عروس هلندی و نهایتا" پیشنهاد میکنم مطالب جدید لاوبرد در ادامه همین سایت منتشر شود.

سلام علی جان

اختیار دارید، بالاخره ...این وبلاگ در مورد پاسخ و رسیدگی به سوالات و مشکلات صاحبان پرنده ها، هستش و در صورت امکان وقت، حتما به همه ی سوالات جواب می دم.

ممنونم از نظر شما...همچنان منتظر شنیدن نظر همه ی کاربرا هستم تا ایشالا کار زودتر شروع کنم.


مصطفی

خسته نباشی مرد
در طول سال 100% برای دوستان سوالاتی راجع به عرس هلندی پیش میاد . و به نظر من برای اینکه سوالات جدید با مطالب طوطی برزیلی تداخل نداشته باشه . بهتره وبلاگ یا وبسایت جداگانه داشته باشه
اینطوری برای هر پرنده یه وب مستقل داری

ممنونم از نظرشما مصطفی جان، همچنان منتظر شنیدن نظرات کاربرا هستم تا تصمیم کلی بگیرم...همونطور که مطلعید تا الان نظرات کمی متفاوته...!

راستی یه سوال
با این همه اطلاعات و علاقه و طرفدار
چرا یه فکر  فروشگاه نیستی ؟؟

آخه مصطفی عزیز، بنده پرنده فروش نیستم،فقط از روی علاقه تا به حال پرورش دادم و میدم، ایشالا بعد از سردفتری...شاید فرصتی موند و به این فکر افتادم


یلدا

سلام حامد جان
من یه سوال داشتم
من به عروسم اسفناج دادم و رنگ مدفوعش کمی تیره شد
لجنی رنگ تقریبا
و اینکه فرم مدفوعش هم رشته ای هستش
نگران کننده نیست.
ممنونم

سلام یلدای عزیز

مسلما از هر نوع غذایی مکررا  استفاده بفرمایید،در رنگ و نوع مدفوع تاثیر گذاره

مثلا استفاده ی مدام از گندم، رنگ مدفوع رو روشن یا حتی کرم رنگ می کنه...البته در مورد دفع جای نگرانی نیست و بازگشت به رژیم عادی غذایی رنگ مدفوع به حالت عادی برمی گردونه ولی مورد مهم استفاده ی مدام یک نوع غذا هست که برای تضمین سلامت حیوون، باید ازش پرهیز کرد.


عرفان

با سلام و تشکر از شما و زحماتتون
دوست عزیز  اگه براتون امکان داره یه شماره تماس به من بدید تا بتونم با شما صحبت کنم
ممنون

سلام آقا عرفان

شماره تماسمو داخل وبلاگ هم گذاشتم، متاسفانه چون یا نیستم یا تعداد پیام ها یا تماس ها زیاده ، وقت کافی برای جواب دادن به همه ی تماس ها و اس ام اس ها ندارم ، به همین خاطر ، بهتره که داخل وبلاگ یا ایمیل سوالتون رو مطرح بفرمایید.09394528648


نیلوفر

سلام
عروس من 39 روزشه
از دیروز 1پاش بی حس شد
امروزم 2تا پاش
یه جورایی انگار فلج شده
چرا اینجوری شده؟
همش خونه بود
نه استرس نه چیزی
سرلاکشم سیب و موز و هویج پخته 1پسته 3 قاشق پودر ارزن و کتان
2هفته میشه اینجوری دارم تغذیه میکنم
خیلی سر حال بود
از دیروز صبح یهو اینجوری شد
:(

سلام دوست عزیز

می تونم بپرسم، این رژیم غذایی رو از کجا تهیه کردین؟


به هر حال فلج شدن پای جوجه ها علل مختلفی داره که از مهمترینشون:

1. کمبود ویتامین مهم و اساسی از جمله ویتامین D ,  و کلسیم(لطفا از رژیمی که گذاشتم استفاده بفرمایید نه رژیم دلبخواهی

2. و بیماری نیوکاسل (هرچند ممکنه بفرمایید که پرنده ی شما در قرنطینه خانگی بوده ولی ارتباط با پرنده ی به ظاهر سالم ولی ناقل این بیماری برای مبتلا کردن پرنده ی شما کافیه که متاسفانه این بیماری قابل درمان نیست.


حانیه

سلام.خسته نباشید.مطالب رو در همین وبلاگ بزارید تا امکان دستسی بهش برای همه حت اونایی ک با گوشی میان راحتتر باشه.لطفا هرتصمیمی میگیرید درمورد مطالب.به فکر اونایی ک با گوشی میان هم باشید.متشکرم

سلام دوست عزیز

ممنون بابت نظر شما همچنان منتظر نظرات سایر کاربرا هستم تا نتیجه ی کلی اتخاذ بشه....


علی

با سلام .لطفا در رابطه با داروهای ضد عفونی کننده لانه ;قفس و خود پرندگان نیز توضیحاتی بفرمایید.

سلام علی عزیزم

به صورت خلاصه وار مطالبی در مورد داروهای ضدعفونی کننده داخل وبلاگ گذاشتم...ولی حتما مطلب جامع در این مورد داخل وبلاگ می ذارم.ممنون بابت پیشنهاد.


میثم

سلام خسته نباشی حامد جان مشکل آرشیو وبلاگ درست نشده ها هنوز!!

سلام میثم جان

مشکل آرشیو بررسی کردم...خوشبختانه درست هست...توصیه می کنم از مرورگری غیر از اینترنت اکسپلورر استفاده کنید مثل موزیلا فایرفاکس، کروم،اپرا،سفری و...تا به این مشکل برنخورید...وگرنه تمامی آرشیو های ابتدا حتی از شهریور 90 در دسترس هستن



ابوالفضل مهرادوند

سلام و درود بر شما
اقا حامد ایا نظرتون در مورد چیدن پرهای زیر معقد عروس چی هست ؟ بنده یه جفت  خریدم سری قبل که 11 ماهشون بوده  6 تخم گذاشته و 4 تا جوجه شده بنده که خریدم ازشون منزل ما 4 تخم گذاشت هر 4 تا بدون نطفه بود. ضمن اینکه جفت خواهر برادر هستند
نمیدونم دلیل اینکه تخم نطفه نداشته ایا این هست که ماده به شدت پرهاش نامنظم هست  همه شاه پرهاش ریخته  3-4 تا بیشتر پر نداره.... عروس نر هم کاملا بالغ نیست و پرهای زیر دم عروس نرحتی مثل عروس ماده هنوز 2-3 تا پر خط خطی داره... امروز لونه رو برداشتم ممنون میشم  شما نظرتون رو بگید

سلام ابوالفضل عزیز

قبلا در این مورد با هم بحث کردیم...معمولا تکثیر کننده ها برای موفقیت آمیز بودن جفت خوردن ها، پرهای اطراف مقعد پرنده هاشونو کوتاه می کنن و شمام می تونید انجام بدین!

البته سن پایین پرنده ، اصل مهمی در جفت نخوردنشون هستش...

حالا گاها با رژیم غذایی فوق العاده مناسب ، یک تکثیر کننده موفق میشه جوجه بگیره و گاها برعکس...

اگر اولین مرتبه ی جفتگیری شون در منزل شماست، منتظر دفعه ی بعد باشید و مایوس نشین!

بهتره توی این مدت که در حال پرریزی و ترمیم پر هستن، لونه رو بردارید تا پرریزی و ترمیم پرها یا به طور کلی وضعیت ریکاوری تموم بشه و بعد لونه رو بذارید و امیدوارم تو این سن پایین دوباره موفق بشن تخم نطفه دار بذارن!


مصطفی

سلام آقا حامد
واقعآ خسته نباشی
2دفعه تماس گرفتم که موفق نشدم باحاتون صحبت کنم
اگر خاطرت باشه چند وقت پیش در رابطه با جفت نخوردن عروسام پرسیده بودم که گفتی عجله نکن
که بالاخره یه  جغت گیری مختصری ازشون دیدم
ولی چیزیکه برام سؤاله اینه که
جدیدآ و به دفعات دیدم که عروس نر میره توی ظرف غذا خودشو (بیشتر قسمت پایین دمشو) میماله به لبه ظرف غذا . مثل زمانیکه داره جفت گیری میکنه
ظرف بزگ رو برداشتم و کوچکتر گذاشتم
ولی بعد از 2.3 روز با اون ظرف کوچیکتر هم اینکارو میکنه
البطه این کارو از ماده هم دیدم . فقط یک مرطبه
در ضمن عروسام تخم گذاشتن اولی 7/02/92 ودومی امروز 14/02/92
این رفتارو قبل و بعد تخم گذاری دیدم
خیلی جالبه پرنده نر از روی تخم بلند میشه  میاد آب و دونشو میخوره . میره توی ظرف غذا چند دقیقه خودشو میماله به ظرف و میره میخوابه روتخما
زیادهم به ماده توجه نمیکنه
ممنون میشم کامل راهنماییم کنید

سلام دوست عزیزم

شرمنده...که اکثر اوقات در دسترس نیستم و نبودم...و اما مورد شما:

رژیم غذایی نقش موثری در تحریک جنسی پرنده ها داره که امیدوارم رعایت کرده باشین

این رفتارها یعنی مالیدن ناحیه ی مقعد به ظرف غذا نشون از تحریک جنسی پرنده های شما داره که حالا یا به خاطر دوران جوانی و محیا بودن هورمون های جنسی...پرنده ها میل بیشتری به تولید مثل تو این دوران دارن که به طور غریزی چنین عکس العملی رو نشون می دن...

متاسفانه چون تخم گذاشتن، نمی تونم هیچ نظر یا پیشنهادی در مورد قطع این رفتار غریزی کنم چرا که ممکنه برای تخم ها و جوجه ها مشکلی پیش بیاد،استفاده از رژیم عادی غذایی یعنی غذای اصلی به همراه مقدار کمی میوه جات یا سبزیجات تو این دوره ی بیست روزه کفایت می کنه و افراط نکنید.


شمیم

سلام جوجه عروس سی روزه سرنگی داشتم یک روزه تمام هرچی خورد بالا آورد و و مرده لطفا علتش و نحوه مداوا را بگید میترسم سری جوجه بعدی نیز همین بیماری را بگیرید لطفا من منتظر پاسخ هستم

سلام دوست گرامی

نحوه ی غذا دادن

و مقدار غذا دادن

و نوع غذای مورد استفاده

و رعایت بهداشت در تغذیه ی جوجه


نقش مهمی در سلامتی پرنده داره که امیدوارم قبل از خرید جوجه ی سرنگی به این فاکتورها توجه کرده باشید که برای اطلاع بیشتر به بخش پرورش جوجه عروس سرنگی وبلاگ مراجعه کنید.


البته همیشه توصیه می کنم که اگر جوجه سرنگی خریداری می کنید حتما از محل معتبر یا حتی موارد خانگی تهیه کنید تا جوجه ی سالمی  داشته باشید چرا که اکثر جوجه هایی که به صورت سرنگی در پرنده فروشی های کشور به صورت سرنگی رایج هستن...بنا به دلایل مختلف بیمارن...

حتی تا خود الان نمونه های زیادی از ملنگو های سرنگی رو دیدم با وجود بیماربودن ،مغازه دار از اعتماد خریدار سوء استفاده کرده و این پرنده رو به قیمت های 130 تا 140 تومن می فروشن

و در مورد کاسکوهای سرنگی هم مـــــــــاشاء الله...کلاهبرداری و قیمت هایی تا حوالی یک میلیون و ششصد برای یک جوجه ی سرنگی درنظر می گیرن!


ارمین

سلام لطفامطالب رو درهمین وبلاگ ادامه دهید .درمورد شاه طوطی هم بحث کنید متشکرمیشوم

ممنونم از پیشنهاد شما ، آرمین جان....همچنان منتظر نظرات سایر کاربرا هستم تا نتیجه ی کلی بگیرم...

ابتدای نظر سنجی که در وبلاگ انجام شد ، خودم میل زیادی به ادامه ی مطالب حوالی مباحث پیرامون این طوطی های سبز داشتم ولی متاسفانه شاهد بودین و دیدین که رای نیاورد!

نگران نباشید، حتما در اثنای مباحث، درم مورد طوطی های سبز هم مطالب مختلف و جدید می ذارم!




نظرات 2 + ارسال نظر
wiki دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 13:55

سلام
وقت بخیر
لطفا مطالبتون رو در داخل همین وبلاگ بزارین تا دسترسی بهش راحت تر باشه.

فکر میکنم خوندن مطالبی در مورد طوطی برزیلی باعث علاقمندی خواننده هایی که مثل من فقط عروس دارن شد و تصمیم به خرید این پرنده های زیبا رو هم داشتیم

مــــــریم بـانو سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 12:41

سلام خسته نباشین

من یه عروس هلندی ماده دارم که فک کنم 1 سال و 2،3 ماهش باشه دقیق نمیدونم یکی دوماه کم و زیاد!! الان دو روزه که بی دلیل جیغ های بدی میزنی..گاهی جیغ هاش مثله ناله میشه و همش دوست داره بغلم باشه و وقتی میگیرمش باز جیغ میزنه اما نمیره تو قفس یا جای بازیش دم غروب هم که میشه یه حالت مستی داره فک کنم! :( دقیق سر در نمیارم اما با عرض پوزش زیاد، قسمت عقبشو میده بالا و صداهای عجیب در میاره و تند تند راه میره..قصد ندارم براش جفت بگیرم چون شرایطش رو اصلا ندارم..به نظرتون باید چیکارش کنم؟!

جیغاش ناراحتم میکنه و نگرانش هستم :(

ممنون میشم راهنمایی کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد