مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به پرسش ها:

فرید

سلام
الان سن جوجه عروس من حدود 41 روز هست و سرلاکش رو کمتر کردم و داره ارزن میخوره! از کی باهاش کار کنم برای تریک ها و سخنگویی؟! اگه آموزشش هست تو وبلاگ برای تریک ها لینک رو بدین! مطلب های آموزش تکلم همه قسمت هارو خوندم از کدوم روش استفاده کنم برای این سن بهتره؟!
خسته نباشید !ممنون که به همه سوالا با حوصله جواب میدید!

سلام

دوست عزیز...شما از الان هم می تونید تدریجی آموزش عمومی شروع کنید ولی انتظارنداشته باشید که پرنده ی شما سریعا یادبگیره...چرا که برای اینکه پرنده کلمه ی موردنظر ادا کنه باید بتونه آواز بخونه یا صدایی از خودش تولید کنه .ولی در حال حاضر تمرینات رو از الان شروع کنید......پرنده تون آماده تر هم میشه.


محمد

سلام دوست بزرگوار
من حدودا 3 ماه پیش یک جفت برزیلی خریدم(لوتینو)که مولد بودند و جوجه هاشو برداشته به من دادند ولی از اون زمان تا حال خوب رسیدگی کردم چه از لحاظ تغذیه و قطره ها و محیط آرام ولی جفت گیری نمی کنن و از تخم گذاری خبری نیست،اخیرا هم نر ماده رو میزنه. به نظر جناب عالی چه کار کنم؟چرا جفت گیری نمیکنن؟ سه ماهه که در استراحت هستن. متشکرم

سلام دوست گرامی

مشکل اصلی شما به خاطر تعویض مکانی هست که برای جفت شما به وجود اومده که برای بعضی جفت ها اصلا مسئله ساز نیست و برای برخی دیگه مشکل شما رو در پی داره...

برای تحریک  جفت برزیلی تون...لطفاراه کار های زیر انجام بدین:

1. با توجه به فصل حاضر، ساعاتی از روز جفت خود رو  با قفس در فضای آزاد برده البته همراهشون باشید، شنیدین صدای آواز سایر پرندگان ، طبیعیت و...در تحریک پرنده ها خیلی موثره چه بسا که جفتگیری هم انجام بشه.


2.استفاده از مواد محرک مثل جوانه ی گندم ،جوانه ی جو ، سبزی گشنیز ، و مخصوصا شاهدانه که چون نوکشون نمی گیره...می تونید آسیابش کنید و مخلوط غذای اصلیشون کنیدش.


3. سعی نکنید قفس بزرگی براشون تهیه کنید بلکه قفسی جمع و جور ، در واقع اندازه ی جفت لاوبرد تهیه کنید تا در کنار هم باشن.


4.لانه می بایستی داخل قفس نصب شده و تک سوراخ باشه.

5. اگر اسباب بازی دارند ، برشون دارید.

6. شبانه هیچ پارچه ای روی قفسشون نکشید.

7. صدای هم نوعانشون رو گاها پخش کنید...تا بیشتر تحریک بشن...


اگر موارد بالا رو انجام داده اید و نتیجه ای نگرفتید...

تا حدودی به روش جفت زنی قناری ها پیش می ریم:


دو قفس مجزا، هر یک جداگانه در دو قفس، قفس ها رو طوری قرار بدین که پرنده ها فقط از دور صدای یکدیگرو بشنون...مثلا قفس نر در یک اتاق و قفس ماده در اتاق دیگه...

این شرایط تا جایی ادامه پیدا کنه که جفت شما از شنیدن صدای همدیگه  به وجد بیان، و آنگاه  توجه کنید که می بایست نر رو داخل قفس ماده بندازین...لانه هم آماده باشه، جای قفس ماده رو هرگز تغییر ندین و منتظر خبرهای خوب باشید.


باران

باسلام وخسته نباشید خدمت شما
حدود دو سال پیش عرس هلندی لوتینوی نر خریدیم تا الان اصلا رام نشده هنوز گاز میگیره فقط بعضی وقتا که حال داشته باشه جواب سوت میده وتنها چیزیم که یاد گرفته صدای بوس کردنه علاقه ی شدیدی هم به قفسش داره اصلا دوست نداره از قفس بیرون بیادوقتیم بیرون میاریمش یه گوشه میشینه تا قفسو میبینه میدوئه طرفش ومنتظر میمونه تابزاریمش تو قفس فقطم وقتی میخوادبره توقفس میاد رو دست وگاز نمیگیره همین که میره توقفس باز وحشی میشه.اصلاهم نمیپره مگه اینکه مجبورش کنیم
لطفا راهنماییم کنید که چیکار کنیم تا اهلی بشه
ممنون

سلام دوست گرامی

قبل از اینکه پاسخی به سوال شما بدم آیا شما لینک های زیر مطالعه کردین؟


http://cockatiels.blogsky.com/1390/06/20/post-53/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/09/08/post-353/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/11/26/post-426/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/05/17/post-598/


هادی

سلام.من یه جفت عروس لوتینو دارم که ۳تا هم جوجه دارن فیلم غذا دادن به جوجه هاشون هم دارم.میخواستم بفروشمشون.اگه شما خریدار هستی یا میتونی برام بفروشی لطفا با من تماس بگیرید.۰۹۳۵۵۱۱۲۰۷۹ هادی سلطانی



mgh

سلام آقا حامد
می خواستم بدونم چه راهی برای اینکه جفت رو در موقع تخم داشتن و جوجه داری از مستی بیندازیم هست؟؟(اگه ممکنه برای هر مورد جدا بگید.)

(بعضی ها میگن کاهو خوبه ولی کاهو به دلیل داشتن ویتامین e که داره باعث مستی بیشتر میشه.
بالفرض اینکه حتی کاهو از مستی بیاندازه کاهو مسهل هست بعد جفتی که رو تخم خوابیدن چه جوری می تونن خودشون رو نگه دارن؟؟
برای جوجه ها هم میگن که حدودا تا دو هفتگی خوب نیست استفاده بشه.)

سلام

 دوست عزیز، استفاده از رژیم غذایی با طبع سرد که لیستش داخل وبلاگ موجود هست، برای هر دو مورد قابل استفاده هست و تا حدودی درصد مستی رو پایین میره

همچنین حموم کردن جفت ها در هر دو مورد تاثیر بسزایی در کاهش مستی داره.

و همچنین تغییرمحل زندگی تاثیر قطعی در مستی داره ولی ممکنه از نشستن روی تخم ها صرف نظر کنن ولی اگر در مورد جوجه ها، اگر جوجه ها بالای 25 روز هست....اشکالی نداشته و بهتره جای قفس رو تغییر بدین.

همچنین ، پرورش دادن پرنده با نور طبیعی ، تاثیر بسزایی در چرخه ی زندگیشون داره مثلا با طلوع بیدار و با غروب بخوابن.

و روش دیگر ، قرار دادن قفس پرنده ی تازه وارد نزدیک به قفس جفت مورد نظر که می تونه اثری مفید داشته باشه.

یادتون باشه کاهو اگر مقدار کم استفاده کنید مشکلی به وجود نمیاره ولی استفاده از سایر سبزیجاتی مثل شنبلیله..........هرچند مناسب همین دوره ست که از مستی دربیان ولی ملین هست.........و مراقب باشید یه وقت استفاده نکنید......ممکنه آب بدنشون از دست بره و دردسرساز بشه.


غریب

سلام. یه جفت عروس هلندی خریدم که نمیتونم خوب ازشون نگهداری کنم. کاملا سالمن و بالغ. قیمت 300 هزار تومن. همدان، ملایر. لطفا فقط پیامک بزنید. 09187013136



مصطفی

سلام آقا حامد
من پارسال یه جفت مولد ۳ساله خوب خریدم
در اولین تخم گذاری ۶تا تخم گذاشتن که متاسفانه ۱۸ روز بعد از اولین تخم . نره ضعیف شدو مرد(به هر کسی هم گفتم ضعیف شده گفت طبیعیه)
اواخر اسفند  یه نره ۲یا ۲.۵ ساله خریدم
چند مدتی جداگانه ولی در کنار هم بودن
برای همدیگه هم خیلی بی تابی میکردن/ نره میخوند و ماده جواب میداد. غذاشونم تخمه .هویج.جعفری.۷تخم و ویتامین تو آبشون به صورت ۱روز در میان بود
ولی از زمانی که کنار هم رفتن نره اصلآ ماده را تحویل نمیگیره حتی موقع غذا خوردن میزنه تو سره ماده تا بره کنار . ماده هرچی میره طرفش نره میره یه گوشه دیگه قفس . نر هر موقع خودشو میخارونه ماده اروم میره طرفش گردنشو خم میکنه خودشو میچسبونه بهش ولی نر ۱ثانیه سره مادرو میخارونه و یه نوک محکم بهش میزنه و ماده فرار میکنه
دوستی که ازش خرید کردم میگه زمان بهشون بده . ولی خودم فکر میکنم نره قاطی داره . میخواستم نرو پس بدم یکی دیگه بگیرم
به نظر شما چیکار کنم


در ضمن جوانه گندم هم ۱روز در میان بهشون میدادم

سلام مصطفی عزیز


به نظرم زیاد عجله می کنید؛در صورتی که اواخر اسفند خریداری کردین و هنوز یک ماه هم نشده و انتظار جوجه کشی دارین...

حداقل به مدت شش ماه صبر کنید، طبق رژِیمی که در نظر گرفتین ادامه بدین ...حتما موفق می شین

ولی در صورتی که شش ماه گذشت و شما هیچ اثری از تحریک ماده ندیدین و همچنین نر...

اونوقت اقدام به تعویض یا فروش کنید.

ضمنا

قابل توجه شما و سایر کاربران محترم وبلاگ

زمانی که تعداد جوجه های عروس هلندی یا طوطی بززیلی شما بیش از 4 عدد شد، این وظیفه ی شماست که به همراه والدین جوجه ها رو از نظر غذایی پشتیبانی کنید وگرنه قطعا جفت شما ضعیف شده و از دست می رن.حتما در این مورد آموزش لازم رو می ذارم.


علی

با سلام و تبریک سال نو .با توجه به فصل مسافرت و همچنین شرایط کاری من که دایم در سفر هستم لطفا رلهنمایی بفرمایید در این شرایط چه تمهیداتی باید برای نگه داری عروس ها در نظر گرفت مثلا ایا ظروف خاصی برای ذخیره اب و غذا برای چندین روز وجود دارد؟

سلام دوست عزیز

نگهداری از چنین پرنده هایی برای افرادی مثل شما که تو شرایط کاری  که دائم در سفر هستن هرگز پیشنهاد نمیشه...چرا که اگر جفت نگهداری میکنید........باید زمان زیادی رو صرف رسیدگی شون کنید...

به هر حال...تنها زمانی که شما می تونید با خیال راحت پرنده هاتونو در منزل ، زمانیکه نیستید نگهداری کنید ، حداکثر هفت روز هست:

یک. طرف آب دو عدد، الزاما از آبخوری های 250 میلی لیتر هر یک در دو قسمت جداگانه قفس قرار بگیرن.

دو. برای جای غذا، دو عدد جای غذا،و الزاما در کف قفس قرار داده بشه به همراه ظرف غذای قبلی سه. دو عدد ظرف تخم آفتابگردان، الزاما کف قفس


قفس در فضایی با دمای استاندارد 25 تا 27 درجه

یک عدد لامپ چراغ خواب ، 5 واتی به رنگ سبز یا زرد در اتاق یا محل نگهداری دائما روشن باشه

دور قفس پارچه بگیرید تا از پاشیدن غذاها به خارج قفس جلوگیری بشه و غذای بیشتری کف قفس بمونه

و علت اینکه گفته می شه دون خوری ها کف قفس باشن هم به همین دلیلی هست.

این شرایط تنها برای هفت روز ایده آل هست و بیشتر از اون ........راهی نیست ...

اگر هم تک نگهداری می کنید تا ده روز هم این شرایط کاملا ایده آله و اصلا جای نگرانی نیست


wiki

سلام راهنمای خوب همیشگی
سال نو بر شما مبارک
من عروسهام از هم جدا کردم چون زمانیکه جوجه ها هنوز یکماه نداشتن مرتب جفت میخوردن و در همون حین 5 تا تخم گذاشتن. مجبور شدم جوجه ها رو از والدین جدا کنم. از 5 تا تخم 2 تا جوجه دنیا اومد و تخم های دیگه هم صدای جوجه میشنیدم اما والدین اصلا به تخما توجه نمیکردن و همش بیرون بودن به دوتا جوجه هم که دنیا اومدن نرسیدن و مردن. واسه همین کلا از هم جداشون کردم.آلان توی دوره پرریزان هستن.میخوام بدونم این دوره چقد طول میکشه ؟که بتونم جفت بندازمشون و طبق نظر شما توی فصل تابستون بهشون استراحت بدم.

سلام دوست گرامی

سال نو شما هم مبارک...با این اوصاف ، کلافگی جفت های شما کاملا مشهوده...

شما می تونید دوماه اردیبهشت و خرداد استراحت بدین تا هم پرریزی تموم بشه و هم از نظر فیزیکی و جسمانی شرایط مناسب براشون محیا بشه

و تابستون جفت بزنید....لطفا از جفت زدن مجددشون پرهیز کنید.و فقط ضعیف و ضعیف ترشون می کنید.


افرا

باسلام.من یک جفت عروس هلندی دارم.6ماهی هست خریدمش.اولاش که خریدم عروس هلندیام باهم رابطشون خوب بودش وجفت گیری میکردن ولی تقریبا2ماه عروس نرم عروس ماده ام رو وقتی میره سمتش میزنتش وجفت گیری نمیکنن.ولی هرجفتشون سرحالن وآواز میخونه نره.خاستم علتش رو بدونم وچه کارکنم تا نره ماده رو نزنه وجفت گیری کنن دوباره؟

متشکرم از پاسختون

باسلام خدمت دوست گرامی

بهتره بدون اینکه توضیح اضافی در این مورد ، خدمت شما بدم

حتما لینک زیر مطالعه کنید.....برای شما خیلی مفیده...اگر سوالی بود..بنده درخدمتم

http://cockatiels.blogsky.com/1392/01/16/post-690/


ذوالفقار

سلام حامد جان با تشکر زیاد از سایت فوق العادهتون یه سوال دارم من حدود 9ماهه یه جفت عروس هلندی گرتم اون وقت که گرفتم جوجه بودند تا حالا دو بار تخم گزاشتن هر بار 3 تا اما جوجه در نیومده چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

با سلام خدمت دوست گرامی

حتما از غذاهایی که در جدول پیشنهادی زیر قرار گرفته استفاده بفرمایید

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/23/post-629/


در صورتی که سن عروس ها بیشتر از دو سال شده و با استفاده از جدول بالا و غذاهای اون ، نتیجه ای نگرفتید، شما می تونید عروس نر خودتون با یک نر بالغ تعویض کنید.

و توجه داشته باشید، برای اینکه عروس هلندی های شما تخم های بارور و نطفه دار داشته باشن ،علاوه بر تغذیه سنشون هم مدنظرهست و عروس هلندیها معمولا در یک سال و تقریبا هفت /هشت ماهگی به بلوغ جنسی میرسن و از این پس می بایست تکثیر آغاز کرد.




نظرات 21 + ارسال نظر
مصطفی شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 02:47

سلام داداش
از اینکه انقدر قشنگ جواب میدی واقعآ ممنون
شغل من دکوراسیون داخلیه (طراحی تولید اجرا)
و شامل همه چی میشه از یه یه نقاشی ساده تا هرچی دلت خواست
کاری داشتی در خدمتم
09122209636

سلام.
ممنونم از لطف شما دوست گلم

غریب شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 16:42

سلام. 18 روز پیش یه جفت عروس هلندی گرفتم که همدیگه رو با نوک میزنن و شاید نوازش میکنن.علامت خوبیه؟ دارن جفت میشن؟

محمد شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 20:55

سلام دوست بزرگوار
من حدودا 3 ماه پیش یک جفت برزیلی خریدم(لوتینو)که مولد بودند و جوجه هاشو برداشته به من دادند ولی از اون زمان تا حال خوب رسیدگی کردم چه از لحاظ تغذیه و قطره ها و محیط آرام ولی جفت گیری نمی کنن و از تخم گذاری خبری نیست،اخیرا هم نر ماده رو میزنه. به نظر جناب عالی چه کار کنم؟چرا جفت گیری نمیکنن؟ سه ماهه که در استراحت هستن. متشکرم
دوست عزیز با سلام و خسته نباشید
شرمنده که به جای عروس (برزیلی) نوشتم. ممنون از راهنمایی و وقتی که به جواب سؤالم می گذارید.نیازمند توصیه هایتان هستم. ارادتمند شما محمد

wiki شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 23:38

سلام آقا حامد
بازم تشکر ویژه بابت پاسخگویی به سوالات
عکس سه تا از جوجه هام واستون فرستادم
اینا اولین سری از جوجه هام هستن که به کمک راهنمایی های شما آلان به سن سه ماهگی رسیدن.میخواستم بدونم جنسیتشون چیه؟
پدرشون خاکستری و مادرشون گل باقلی بود.
و هم اینکه با چه غذاهایی پدر و مادرشون تقویت کنم در دوره پرریزان؟
و چه دارویی واسشون پیشنهاد می کنید؟

http://s2.picofile.com/file/7640352254/Uni.jpg
http://s1.picofile.com/file/7716524408/Yani.jpg
http://s1.picofile.com/file/7716519779/ChiKo.jpg

حانیه شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 23:47

سلام.عروسه من به هیچ وجه از حموم استقبال نمیکنه و فقط دوس داره زیر بارون حموم کنه.که من گاهی داره بارون گرم میاد میبرمش زیر بارون.اما در حالت عادی خودم با اب پاش روش اب میریزم اونم همش درحال فراره و اخرش فقط روش خیس میشه و زیر بالهاش که بنظرم واجب تره خشک میمونه.تو ظرف ابم میزارمش ابو میخوره و فوقش یکم گردنشو میماله به اب و زود میاد بیرون.شما راه حلی ندارین تا خودش خوب خودشو بشوره؟
دیگه اینکه.با توجه به اینکه سه هفته پیش عروسم بخاطر اینکه تخم کتان رو برای اولین بار بهش زیاد دادم دستگاه گوارشش عفونت کرده بود و الان تازه کن کن داره مدفوعش به حالت عادی برمیگرده اما وعیت روحی و ظاهریش خوبه،از کی شروع کنم کم کم بهش هفت تخم یا تخم کتانو بدم که دوباره اونجوری نشه؟اخه تا حالا اونارو نخورده!اولین بار چه مقدار باید بدم بهش؟

زهرا دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 12:22

سلام.سال نو مبارک.پرنده من روی پرهاش چیز های نرم سفیدی بوجود اومده وقتی خودشو می خارونه روی میز مثل ارد سفید میریزه. ایا این یک بیماری نیست/

اوا دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 13:56

سلام من عروسم حدود ۲۲روزه جوجش درامده الان دوباره ۲تاتخم گذاشته ولی جوجه قبلی هنوز تو لونس بنظرشما برای تخمها مشکلی نیست .به این جوجه قبلی دونه میدن ظاهرا.حالا جوجه رو بیارم بیرون یا طبق روال خودشون باشن

سارا سه‌شنبه 20 فروردین 1392 ساعت 21:29 http://http:/viista.blogfa.com

سلام خوبین؟
من یه عروس ابلق تقریبا 5 ماهه دارم
گفتن بهم نره
2 ماهه دارمش
نیمه رامه و میذاره سرشو بخارونم و رو شونه هام میاد
ولی رو دستم خودش نمیاد
هر روز واسش جعفری میذارم دوس داره
اشکال نداره هر روز
و اینکه تمرین واسه حرف زدنش دیر نیست؟
مرسی ازت

میثم پنج‌شنبه 22 فروردین 1392 ساعت 16:43

حامد جان سلام.
من یه عروس نر داشتم که یه ماده براش گرفتم و بعد از دور آشنایی جفت زدم و الان چهار تا تخم دارن و الان هفت روز از اولین تخمشون میگذره ولی نره از روز چهارم شروع کرد به زدن ماده و اول به این صورت بود که میزدش تا بره رو تخم بخوابه ولی الان هرجا که بگیرتش به شدت بهش حمله میکنه لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم چون رابطه شون قبل از این با هم خیلی خوب بود قبلا یه جفت مرغ عشق داشتم که همین شرایطو داشت و آخرش نره ماده رو کشت در ضمن نر نسبت به تخم احساس مسئولیت داره و شده که نزدیک به یک روز خودش رو تخم بخوابه ولی.....

فــــــــــرخ جمعه 23 فروردین 1392 ساعت 12:41

سلام آقاحامد گل
اطلاعاتتون مثل همیشه جامع ومفیده.ازاینکه انقدر خوب وباحوصله جواب سئوالارو میدین خیلی ممنون.خودمن با خوندن سئوالات دوستانوجوابهای شماخیلی اطلاعات میگیرم.
آقاحامد من 1 جفت مولد مرواریدی ابلغ وابلغ دارم که بیشتراز2سال دارن،مادم تقریبا حدود 40روز پیش وقتی بیرون قفس بود،روی قفس تخم گذاشت وبعدتقربیا 30 روز پیش ماده بازتخم گذاری کرد.امروز بعد از این مدت تخمهارو برای اولین بار چک کردم،متاسفانه نتفه نداشتن. :(
تخمهارو برداشتم وازامروز میخوام 1دوره تقویتی براشون شروع کنم(با avisol که مصرفش هر 1روزدرمیونه تا 2 هفته)، گندم خیس شده 3باردرهفته،تخمه آفتابگردون3 بار در هفته،تخم مرغ آب پزبازرده وپوست 2باردرهفته وسبزیجات(هویج گشنیز،جعفری،...)7تخم هم براشون میخوام بزارم ولی نمیخورن.
به نظرتون این برنامه غذائی براشون مناسبه؟ممکنه تخم گذاری بعدیشون هم بدون نتفه باشه؟سری قیل با اینکه 4تا تخم گذاشتن ولی من حتی 1بارهم جفت گیری ازشون ندیدم.نرازاینکه ماده سرش رو تمیزکنه خیلی استقبال میکنه ومادم خیلی سر نر رو تمیز میکنه ولی نراصلا این کارو نمیکنه یا خیلی خیلی کم انجام میده.مادم تقریباجسه بزرگتری هم نسبت به نرم داره.
خیلی بهشون میرسم،جاشون تقریبا هر2 روز 1بارسطحی تمیز میشه وهرهفته زیرشون وقفسشون کلی تمیز میشه،آبشون هرروز عوض میشه،دونشون هر روز تمیز میشه،...
الان چیکارکنم؟برنامه غذائی عوض کنم؟جداشون کنم؟داروی خاصی بدم؟جاشون وعوض کنم؟
برای اینکه بهترین جواب رو بگیرم راهنمائیم کنیدلطفا
باتشکراز حوصله زیادتون

محمد جمعه 23 فروردین 1392 ساعت 16:56

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقا حامد گل1- عروسه من یازده ماهشه بعضی روزها نصفه شب خودش را به قفس میکوبد و تا در قفسو باز نکنیم و نوازشش نکنیم آرام نمیشه باید چیکار کنیم2-حدود یک هفته هست که پرریزی دارد عادیه یا نه
ممنون

المیرا یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 23:55

سلام
من حساسیت فصلی دارم
می تونم عروس هلندی نگهداری کنم ؟
آیا بیماری هست که انتقال پیدا کنه یا باعث تشدید حساسیت من بشه ؟
اگر جواب منفی هست چطور می تونم یه جوجه ی خوب داشته باشم ؟
( اگر لطف کنید و جوابتون را برام میل کنید یک دنیا ممنون می شم )

سحر دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 19:00

با سلام من یک عروس هلندی ماده دارم امسال دوسالش شد و در کما ل تعجب دیدیم در 12 فروردین یک تخم گذاشت و تا حالا که 26 می باشد 4 تا تخم گذاشته ممکن اسن ماده بدون نر تخم بگذارد ؟؟ البته ما یک ملنگو نر داریم ممکن است با او جفت گیری کرده باشد؟؟؟؟؟؟/ روی تخم ها خوابیده و با ما دعوا می کند اول پرهایش ریخت و در همان زمان شروع به تخم گذاری نمود برای تقویت او چکار کنم خواهش می کنم جواب سئوال من را بدهید طوطو تنها دوست من است مامانم برای از بین بردن تنهایی من طوطو را برایم خریده من دختری 11 ساله هستم خواهش می کنم کمکم کنید

پوریا پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 18:23

سلام حامد جان.خسته نباشید.من تمام اون پست هایی که در مورد شرایط مورد نیاز جفت زدن عروس ها گذاشته بودی خونده بودم و دوباره خوندم تا شاید مطلبی در مورد دلیل جفت نخوردن عروس هام باشه ولی نبود.الان حدودا یه هفتست مادم دوباره شروع کرده به مستی کردن نرم هم آمادست ولی جفتگیری نمیکنن.نمیدونم چیکار کنم همونطور که گفتم حدود یه ساله این رفتارو ازشون میبینم و یه دفعه هم باعث گذاشتن تخم های هرزه شد.بازم باید صبر کنم؟اگه لونرو براشون بزارم فکر میکنی مشکلی پیش بیاد؟

پوریا پنج‌شنبه 29 فروردین 1392 ساعت 18:28

سلام حامد جان.خسته نباشید.من تمام اون پست هایی که در مورد شرایط مورد نیاز جفت زدن عروس ها گذاشته بودی خونده بودم و دوباره خوندم تا شاید مطلبی در مورد دلیل جفت نخوردن عروس هام باشه ولی نبود.الان حدودا یه هفتست مادم دوباره شروع کرده به مستی کردن نرم هم آمادست ولی جفتگیری نمیکنن.نمیدونم چیکار کنم همونطور که گفتم حدود یه ساله این رفتارو ازشون میبینم و یه دفعه هم باعث گذاشتن تخم های هرزه شد.بازم باید صبر کنم؟اگه لونرو براشون بزارم فکر میکنی مشکلی پیش بیاد؟راستی گفته بودی یه همچین جفت هایی داشتی که این مشکل رو داشتن میخواستم بدونم تونستی جفتشون بزنی و چطوری؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنی.

میلاد جمعه 30 فروردین 1392 ساعت 16:29

سلام من یه جفت عروس دارم که وقتی نره نزدیک میشه ماده با نوک میزنش یعنی چی

رضاپور شنبه 31 فروردین 1392 ساعت 22:36

سلام عروس ماده من پشتش متورم شده مثل اینکه تخمش بزرگه غذا میخوره مدفوع هم میکنه ولی مثل همیشه که تخم داشت ابکی نیست چیکار باید بکنم؟

حسین دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 ساعت 09:21

با سلام
من 5 روز یک جفت عروس هلندی مولد خریدم ولی عروس ماده از ناحیه گردن و فرق سر و گوشها فاقد پر می باشد و فروشنده می گوید به خاطر جفت گیری زیاد می باشد و اونها رو به مدت یک هفت است از روی تخم بلند کرده و متعاقباً به من فروخته است. اگه فروشنده درست می گوید چیکار کنم؟ ممکنه دوباره تخم بزارن؟ لطفا کمکم کنید؟

مصطفی دوشنبه 2 اردیبهشت 1392 ساعت 15:40

سلام آقا حامد.
یه چند وقت پیش سوالی پرسیدم که هنوز جواب نگرفتم.
میخواستم اگه امکانش هست و براتون مقدوره شمارتونو داشته باشم تا بتونم تلفنی با شما در ارتباط باشم.
آخه تا بخوام جوابمو از سایت بگیرم وضعیت پرنده هام تغییر کرده و سوال جدید پیش اومده.
تشکر.

حسین جمعه 6 اردیبهشت 1392 ساعت 19:48

سلام
من حدود یک ماه پیش دو تا عروس خریدم .نرش خاکستری و ماده فکر کنم لوتینو.قفسشون بزرگه و کوزه گلی هم با پوشال براشون گذاشتم .گاهی اوقات روزی دوسه بار با هم جفتگیری میکنن.غذا خوردنشونم خوبه .نره زیاد تو لونه میره و سر و صدا میکنه ماده هم جوابشو میده ماده هم گاهی اوقات میره پیشش یا تنها میره توش ولی کلا کمتر از نره میره توش .ماده خیلی وقتا در امتداد طولی قفغس یا روی چوبش هی میره و بر میگرده گاهی اوقاتم تو روز سرشو میذاره پشتش انگار میخوابه .لطفا راهنماییم کنین چیکار کنم.

امیر ک شنبه 7 اردیبهشت 1392 ساعت 07:26

سلام....1جفت عروس هلندی گرفتم با 2 تا جوجه که دونخور شدن...جدیدا ماده مستی میکنه و میره طرف نر که بهش دونه بده اما نر میزنش...دلیلش بودن جوجه هاس ؟ امکان داره به این زودی ماده بخاد تخم بذاره ؟ سالی چند بار و چه فصلی تخم میذاره ؟ اندازه لونه چند سانت باید باسه ؟ مرسی از لطفتون و خسته نباشید......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد