مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

آموزش تکلم عروس هلندی ( قسمت پنجم) تخصصی


امیدوارم که قبل از شروع آموزش ، پست های بنیادین  را مطالعه کرده و حال بعد از گذراندن مراحل چهارگانه ی گذشته و آماده کردن خود و پرنده ی خود جهت آموزش تکلم ، از قسمت پنجم به بعد ، آموزش نطق پرنده رو شروع می کنیم  و امید است که مطالب مفید واقع بشه و از کاربران خواهشمندم که با حوصله مراحل آموزشی را  آغاز کنند.

راه ها و روش های مختلفی برای به نطق آوردن عروس هلندی شما وجود دارد و تمامی این روش ها ، تجربه هایی گوناگون از پرورش دهندگان این حیوانات از اقسام نقاط جهان می باشد و هر یک از این روش ها در جایگاه خود ارزش بسیاری دارند و شما می توانید به اختیار خود هر یک از روش هایی که در پست های مختلف منتشر می شوند را برگزینید و توجه داشته باشید ، که هیچگاه روش ها را با یکدیگر ترکیب نکنید و با انتخاب هر کدام از روش ها ، همان راه را تا انتها ادامه دهید.


آموزش تکلم عروس هلندی به چهار طریقه ی آموزش تقسیم بندی می شوند ، که عبارتند از:


  1. روش عمومی (عادی)
  2. روش های پیشرفته

و      روش های پیشرفته به سه گروه :


  1. روش ارتباطی
  2. روش هم نوعی
  3. روش های نوین

کاربران توجه داشته باشند برای آموزش عروس هلندی خود ، تنها یک روش را انتخاب کنند و از چند روش کردن پرنده ی خود پرهیز کرده چرا که نه تنها در آموزش پرنده موثر نیست بلکه نتیجه ی عکس دارد.

به عنوان مثال در صورتی که قصد سخنگو کردن پرنده ی خود از طریق روش عادی دارید ، دیگر سراغ روش های پیشرفته نروید و اگر قصد استفاده از روش پیشرفته را دارید لطفا به ترتیب پیش بروید.


روش معمولی :


همانطور که از نام آن پیداست ، روشی ساده و تقریبا کاربردی بوده و از دیرباز مورد استفاده ی بسیاری از متخصصان قرار گرفته است که در این پست به شرح این روش می پردازیم:


پس از تهیه ی عروس نر مورد نظر و به کارگیری قسمت های اول تا چهار بر روی او  و آماده کردن آن برای سخنگو شدن :


طبق روش معمولی پیش می رویم:


از آنجایی که پرنده ی ما قرار است اولین مرحله برروی او پیاده شود ، پس آموزش خود را با یک کلمه ی ساده شروع می کنیم:

به نظر بنده ، انتخاب نام ساده و اموزش سخن گفتن و شروع آن با نام پرنده موثرترین روش است،

پس نامی را که از قبل برای پرنده ی خود در نظر گرفته ایم به این روش به او یاد می دهیم؛


مقابل پرنده ی خود می ایستیم (FACE TO FACE) و در صورت رام بودن پرنده ، بهتر است پرنده را از قفس بیرون آوردن و بر روی انگشت اشاره خود بنشانید.


صورت خود را در فاصله ی حدا قل یک وجبی نسبت به پرنده قرار دهید ، سعی کنید با چشمان خود به او خیره شوید و از او نگاه خود را برندارید.

کلمه ی کوتاه مورد نظر خود را تکرار کنید؛ در صورتی که این روش را بدرستی اجرا کرده باشید و پرنده در زمان هوشیاری باشد ؛قبلا بحث شد؛


شاهد یکی از دو واکنش زیر خواهید بود:


1. پرنده فاصله ی خود را نسبت به شما کمتر کرده و به شما نزدیک می شود(جهت شنیدن صدا ی واضح تر) یادتان باشد :فریاد زدن یا بلند کردن ناگهانی صدا ممنوع! ؛قبلا بحث شد؛


2. پرنده در جای خود ایستاده و در عین حال کاکل پرنده بلند میشود و یا با چشمان خود به لب های شما خیره می شود که نشان از دقت پرنده به ادای کلمات از سوی شما دارد.


نکته: گاها پرنده هر دو واکنش را از خود نشان می دهد که ایده آل ترین حالت می باشد.


پس به همین ترتیب با تکرار مداوم کلمات ، آموزش خود را شروع کنید.


باید ها و نباید ها


1.بهترین شرایط ایده آل در آموزش آن است که؛ حداکثر سه مرتبه در روز ، آموزش را آغاز کرده و در هر یک از مراتب حداقل 15 دقیقه از وقت خود را به آموزش دادن او اختصاص دهید ( البته در صورت مشاهده ی پتانسیل بالا در حیوان، می توانید زمان آموزش را گسترش دهید و به نیم ساعت و شاید یک ساعت برسانید)


2. پس از هر مرتبه آموزش ، استراحت پرنده فراموش نشود، اجازه دهید استراحت کند ، غذا خورده و آب بنوشد و حتی استراحت کند، درکل تقسیم بندی زمانی کنید تا در کار خود موفق تر باشید.


3. شما به دستیار نیاز ندارید و این شمایید که تاپایان آموزگار او هستید،و در صورت استفاده از دستیار نتیجه ای نخواهد داشت،قبلا بحث شد.


4. از نگهداری پرنده ی آزمایشی در کنار سایر پرندگان امتناع کرده و پرنده در  طول دوره ی آموزش می بایستی تنها پرنده ی شما باشد.


5. در نظر داشته باشید در باهوش ترین این پرنده ها حداقل به دو ماه زمان آموزش نیاز دارند در حالی که ممکن است در برخی دیگر ماه ها طول بکشد و به طور کلی  طول دوره ی آموزش عروس هلندی شما بستگی به سن پرنده و توانایی شما دارد.


6.هیچگاه به طور همزمان بیشتر از یک کلمه را به پرنده ی خود آموزش ندهید چرا که باعث پراکندگی توجه پرنده می شود و پس از اتمام و اطمینان شما نسبت به پرنده در ادای کلمه ی مورد نظر، کلمه ی جدید را با او شروع کنید


7. استفاده از غذای مناسب بعد از ادای مناسب هر یک از کلمات ، پاداش مناسبی برای حیوان می باشد.


8. توجه داشته باشید که اغلب این روش ها برای پرنده های جوان کاربرد دارد.



موفق و پیروز باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد