مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

آموزش تکلم عروس هلندی (قسمت چهارم) مقدمه مبحث تخصصی

  تصویری از عروس هلندی نر بنده



در مباحث قبلی به طور جامع در مورد شرایط و احوال زمانی و مکانی و برخی باید و نباید در آموزش سخنگو کردن عروس هلندی بحث شد.

از این پس به صورتی تدریجی  آموزش های جامعی را برای راهنمای هرچه بیشتر شما منتشر می گردد و امید است که مفید و سودمند قرار گیرد.

در این پست، قبل از آنکه عروس هلندی خود را آموزش دهیم ، خودمان باید یک سری آموزش هایی را ببینیم تا عملکرد بهتری در روند آموزش داشته باشیم.


زمانی که قصد داریم قوه ی تکلم را در پرنده خود فعال کنیم و با در نظر گرفتن مراحلی که در سه قسمت قبلی بیان گردید ، می بایستی برای همیشه از یک اصل بسیار مهم استفاده نمود و آن روند ارتباطی میان ما و عروس نر ماست.


مفهوم ارتباط در اینجا،موردی متفاوت از روابط انسانی با یکدیگر است، اصولا روابط در حوزه ی انسان و این دسته از پرندگان به رفتاری متقابل و عملی میان انسان و حیوان گفته می شود به طوری که این رفتار قابل درک و فهم برای پرنده ی شما باشد.


حال به بررسی اجمالی این روابط در سه حوزه پرداخته می شود :


1.در نظر گرفتن اسمی ساده جهت ارتباط با او

2. تمرین با پرنده متناسب با شرایط و احوال او

3.در ارتباط دادن شیوه ی آموزش با غذا


مورد اول:در  قدم اول جهت ارتباط با عروس خود ، میبایستی یک نام برای وی انتخاب کنید و توجه داشته باشید که یک نام برای عروس شما حتما مشخصات زیر را دارا باشد :


  • کوتاه  و بسیار ساده باشد، پس انتساب یک نام سلیقه ای و باب میل شما،هر چند که به نظر شما زیباست ولی ،ادا کردن آن برای چنین حیوانی ممکن است ساده نباشد

به عنوان مثال  شما می توانید نام هایی ساده مانند جوجو،بوبو، سی سی و....که در عین سادگی ، تکرار آن برای پرنده ی نر شما راحت باشد.


  • نام پرنده هر قدر که با صدا و آواز او تناسب داشته باشد ،پرنده در تکرار آن موفقتر است.
  • سعی شود ،شما زمانی که نام پرنده را صدا می کنید،ادای آن به صدای رسا و نزدیک به صدا یا آواز خود حیوان باشد.
  • همیشه با صدای زیر ،با پرنده ی خود صحبت کنید زیرا که در اینصورت صدای شما نه تنها برای پرنده دلهره آورنیست بلکه زودتر فرا گرفته و از نظر زیبایی کلامی، به اصطلاح شیرین زبان تر است تا اینکه حیوان صدای بم را تقلید کند.
  • آشنا ساختن و فهماندن نام عروس به او، ( که در مباحث بعدی آموزش داده میشود) ابتدائا بسیار سخت و نیازمند زمان و حوصله ی شماست ...پس صبور باشید.


مورد دوم :رعایت حال حیوان به عنوان نوعی ارتباط با او:


مطمئن باشید ، هرقدر که حیوان با رفتار و خود شما آشنا تر باشد ، مانوس تر شده، آرامش بیشتری پیدا می کند و این هدف جز با جلب اعتماد پرنده میسر نیست؛ ولی چگونه:

درست است که پرنده ی شما ، معانی لغات و حرف هایی که شما بیان می کنید نمی فهمد و در واقع فاقد قوه ی ادراک است ولی با رفتار و اعمالی که با ارتباط با او انجام می دهید ، مطمئن باشید ، پرنده ی شما کاملا متوجه می شود، که من جمله ی آنها رعایت احوال پرنده است مانند :


  • غذا دادن به پرنده مطابق میل او
  • تهیه و فراهم آوردن غذاهای مورد علاقه ی او
  • در نظر گرفتن جایزه برای پرنده برای بیان هر حرف یا کلمه ، مانند غذا دادن یا اسباب بازی گرفتن
  • زمانی که پرنده مشغول و سرگرم غذا خوردن یا بازی کردن است مزاحم او نشویم و یا مزاحم زمان استراحت او نشویم
  • با در دست گرفتن پرنده سعی در اذیت و آزار آنها نداشته باشیم چرا که آنها از دستمالی شدن متنفرند.
  • با ترسانیدن مانع آواز خواندن آنها نشویم
  • پرنده ی خود را زمان تمرین با تکرار چندین باره ی کلمات یک کلمه یا حرف خسته نکنیم و زمان تفریح برای او در نظر بگیریم
  • و مهم اینکه سر پرنده خود فریاد نزنیم ،ممکن است مفهوم جیغ یا فریاد شما را متوجه نشود ولی بلند شدن یک باره ی صدای شما آن هم با صدای بلند برای چنین حیوانی فوق العاده ترسناک است و حیوان سعی در دورشدن از شما دارد تا اینکه با شما ارتباط برقرار کند.
  • در کل ، اگر انسانی پرحوصله و خوش رفتار هستید ،چنین پرنده ای نگهداری کنید و برای سخنگو شدن او زحمت بکشید در غیر این صورت...


مورد سوم و آخر :


غذا دادن شما به حیوان و غذا گرفتن حیوان از شما ، برای او مفهومی بسیار ساده و قابل درک دارد و آن عطوفت و مهربانی شما را نسبت به او نشان می دهد و مطمئن باشید که پرنده کاملا این موضوع را درک می کند.

بنابراین در آموزش های خود و جهت کسب اعتماد پرنده نسبت به خود ،حتما از آموزش های مرتبط با مواد غذایی به کرار استفاده کنید زیرا که این روش در مواردی نسبت به سایر روش های آموزش که در پست های تخصصی بعدی آموزش داده میشود مفید تر خواهد بود ...ولی چگونه ؟


مثالی زده می شود:

اگر شما در هنگام غذا دادن کلمه خاصی را به او یاد دهید ، در هنگام احساس گرسنگی آن کلمه را تکرار خواهد کرد

و بسیاری روش های دیگر که حتما در قسمت های آینده آموزش داده می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد