مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

آموزش تکلم عروس هلندی (قسمت سوم) بنیادین

تصویری از جوجه عروس خودم


در دو مبحث قبلی در مورد مباحث عمومی و ضروری جهت سخنگو کردن عروس هلندی بحث شد و به اقتضای ضرورت این مبحث تصمیم به تقسیم بندی این مبحث به بخش بنیادین (که شامل مطالب عمومی و ضروری در محیا کردن شرایط آموزش سخنگو کردن عروس هلندی می باشد) که به صورت جزئی به بررسی آنها می پردازیم و در بخش دیگر (تخصصی) به اقسام آموزش های مختلف برای داشتن یک پرنده ی سخنگو می پردازیم ، از کاربران خواهشمندم قطعا مراحل را از قسمت اول (بنیادین) شروع کرده تا به نتیجه ی قطعی برسند و هر گونه کوتاهی عواقبی دارد که برعهده ی شماست، این بخش آخرین قسمت از مرحله ی بنیادین می باشد.


پس از طی کردن دو مرحله ی قبلی ، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید ؛حال که درحال حاضر یک عروس رام دارم و می خواهم او را سخنگو کنم ، چگونه و از کجا شروع کنم، یا به عبارتی در چه مکان و محلی  آموزش او را شروع کنم؟


این مبحث را در عروس هلندی با دو رفتار متفاوت مورد برررسی قرار می دهیم:


رفتار عروس هلندی ها در این بخش را به دو قسمت تقسیم می کنیم:


1. زمانی که ما یک عدد عروس هلندی نر نیمه رام داریم

تعریف عروس نیمه رام: پرنده ای که گاز نمی گیرد، ولی از دست ما غذا گرفته و می خورد، از حضور ما نمی ترسد ولی با بیرون آمدن از قفس رامش خود را از دست داده و فرار می کند و به دلیل خصوصیات این پرنده شما قادر به لمس یا گرفتن و یا ناز کردن پرنده نیستید.


2. زمانی که ما یک عدد عروس هلندی نر رام داریم

تعریف عروس هلندی رام:پرنده ای که معمولا از دوران جوجگی توسط صاحب خود بزرگ شده، از دست صاحب خود غذا می گیرد، بر روی دستان او می آید ، قادر به لمس و نازکردن پرنده می باشد،پرنده درشرایط خارج از قفس به دلیل رام بودن خود ،هرگز فرار نمی کند.



محل و مکان عروس هلندی های نر نیمه رام:


با توجه به خصوصیات این نوع حیوان ، بهترین و سالمترین فضای آموزش برای آنها ، قفس آنهاست،و نکته ی بسیار مهم اینکه قفس پرنده برای آموزش تا انتهای مراحل آن ، هرگز تعویض نگردد همچنین فضا و مکانی که پرنده و قفس در آنجا به سر می برد همچنان ثابت باشد.



محل و مکان عروس هلندی های نر رام:


با توجه به خصوصیات این نوع حیوان ، اصولا برای آموزش این پرنده ، می بایست خارج از قفس و آزادانه در یک اتاق که حضور پرنده در آن برای اولین بارش نبوده باشد(از قبل آشنایی داشته باشد) آغاز گردد.


نکات عمومی برای هردو نوع پرنده ی رام و نیمه رام :


1. فضای اتاق می بایست کاملا آرام و سکوت مطلق حاکم باشد ( پس صداهای آزار دهنده ای مانند تلویزیون و ضبط صوت و ... مطلقا ممنوع)


2. اگر شما معلم او هستین ، پس این شمایید که باید در کنار پرنده باشید نه شخص دیگر ، پس از ابتدای مرحله ی آموزش تا انتها تنها معلم او باشید و هیچ دستیار دیگری را در این امر با خود همراه نکنید.


3.حضور هر نوع پرنده ی دیگر اعم از هم نوع پرنده و غیر هم نوع ممنوع است ، مگر اینکه پرنده ی همجوار پرنده ی شما ، سخنگو باشد.


4. قفس یا خود پرنده میبایست در محدوده ی دید شما و رو در روی شما باشد ، پس هرگز با پرنده یا قفس فاصله ای نداشته باشید.


5. تغییر مداوم لباس های خود با رنگ های متنوع (قابل توجه بانوان ) پرهیز کرده ، چرا که رنگ جدید سبب جلب توجه پرنده به رنگ لباس شما میشه تا خود شما...از طرفی آشنایی مداوم با رنگ های متنوع سبب سلب اعتماد پرنده نسبت به شما می شود.


6. تلاش شود ، فضایی برای آموزش انتخاب شود ، که راهی برای خروج پرنده به بیرون در آن وجود نداشته باشد.



حال که به طور کامل صحبت از مکان آموزش شد ، جا دارد که در مورد زمان آموزش به صورت خلاصه توضیحاتی داده شود:


در حالت کلی زمان آموزش ،به وقتی اطلاق می گردد که پرنده در آن وقت  سرحال و سالم بوده و کسل و بی حال نباشد.


بنابراین در حالت عمومی در اکثر پرندگان ، ساعات اولیه ی صبح ، یعنی زمان تازه بیداری پرنده و همچنین ساعات عصر( قبل از غروب آفتاب) چرا که پرنده در ظهر خواب خود را کرده، بهترین زمان ها برای آموزش پرنده می باشد.


نکته : علاوه بر در نظر گرفتن زمان عمومی آموزش که ذکر گردید ، می بایست به استثنائات توجه داشت:


1. در عروس های نر با سنین پایین ( زیر یکسال) : پرندگانی پر حوصله و پرجنب و جوش و سرحالی هستند  و به دلیل طولانی بودن این ویزگی ها ، شما می توانید بازه ی زمانی بیشتری را برای آموزش به پرنده نر خود اختصاص دهید.

2. عروس های نر با سنین بالا ( تقریبا از دو سال بیشتر) :آموزش سخنگویی در حالت عمومی که ذکر گردید ، بهترین زمان می باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
هادی یکشنبه 11 فروردین 1392 ساعت 14:22

سلام.من یه جفت عروس لوتینو دارم که ۳تا هم جوجه دارن فیلم غذا دادن به جوجه هاشون هم دارم.میخواستم بفروشمشون.اگه شما خریدار هستی یا میتونی برام بفروشی لطفا با من تماس بگیرید.۰۹۳۵۵۱۱۲۰۷۹ هادی سلطانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد