مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به پرسش ها:

بیتا

با سلام و خسته نباشید.
استاد من لینکتون کردم خوشحال میشم لینک کنید وب کوچولوی منو...
پاینده باشید.
راستی اون بخش های جدیدو زودتر بگذارید من 1 جفت رزیلا گرفتم که خیلی نیاز دارم به راهنماییتون.

سلام دوست عزیز

سال نو شما مبارک

ان شاءالله وقت و کارای وبلاگ و سوالات  اجازه بدن...هرچه سریعتر...وارد مباحث مربوط به تک تک پرندگان می شیم...

اگر سوالاتی دارید...

مطرح کنید...ان شاء الله در اسرع وقت جواب داده میشه...


فرخ

سلام حامدجان
با تشکر از راهنمائیهای خیلی خوبت

من دیروز مادم و از دست دادم،هم جفت داشت و هم 3 تا تخم داشت .
نرم از دیروز تا حالا به شدت جیغ میکشه،ممکنه نرمم ازبین بره؟
آیا میتونم براش 1 ماده دیگه بگیرم یا باید یه مدت صبرکنم؟با توجه به اینکه نرم تقریبا 2 سالشه اگه ماده بگیرم چقدراحتمال داره جفت بخورن و اگه جفت بخورن نتفه دار میشن دوباره؟با توجه به اینکه نرم خاکستریه بهترین پیشنهاد باسه جفت زدنش چه نژادیه؟چجوری براش ماده انتخاب کنم؟

سلام آقا فرخ گل...سال نو شما مبارک

در حال حاظر اگر نر بی قراری میکنه...لونه رو به همراه تخم ها بردارید و جای قفس تغییر بدین... تا نر آروم بگیره...

و مورد بعدی در زمینه ی خرید ماده ی جدید...جفت خوردنشون اصطلاحا 50 50 هه...همه چیز بستگی به شیوه ی جفت زدن  شما و تغذیه شون داره....

انتخاب نژاد جفت...سلیقه ایه ...چون نژاد ها خالص نیستن و ممکنه رنگ مورد نظر  تولید نشه...

بنده خودم...لوتیو یا  گل باقالی رو ترجیح می دم...در صورت نبودش...به رنگ خاکستری اکتفا می کنم...

در مورد انتخاب جفت...لطفا لینک زیر رو مطالعه بفرمایید.

http://cockatiels.blogsky.com/1391/02/04/post-477/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/03/21/post-538/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/23/post-629/


حانیه

سلام.عروسه مادم رفته تو دوازده ماه.شاهپراییش ک تو سه ماهگیش زده بودیم کاملا رشد کرده.والان تو خونه هروقت خواست پرواز میکنه(فوقش چهاربار در روز).من مشکلی با این موضوع ندارم و بچه حرف گوش کنیم هس!برای خودش خوشه!من نمیخوام ناراحتش کنم و شاهپرشو بزنم.چند روز پیش وقتیکه داشت پرواز میکرد یه دفه در باز شد و رفت بیرون دو دور دور حیاطمون پرواز کرد و خودش برگشت.با این حساب بازم میتونه خطری داشته باشه؟اخه دلم براش میسوزه که اینکارو بکنم.و یه چیز دیگه.ناخوناشم خیلی بلند و تیز شدن.تو قفسش چوب داره.من با ناخوناش مشکلی ندارم و برای اینکه اذیت نشه نمیخوام ناخوناشو بگیرم.این اشکالی نداره؟باتشکر

سلام

عید شما مبارک

ان شاء الله که مشکلی پیش نیاد....ولی  درنظر داشته باشید..اگر مجددا چنین اتفاقی رخ بده و پرنده صدای ، پرنده ای دیگه خصوصا هم نوع خودشو بشنوه...اصلا قابل کنترل نیست...و یا از پرنده ای مثل کلاغ  و...بترسه...برای همیشه...خونه رو ترک می کنه....

به هر حال در این مورد مخیر  هستین


در مورد ناخن...نیاز مبرمی به کوتاه کردنشون نیست...اگر شرایط کوتاهیشونو فراهم کردین...نیاز نیست با ناخن گیر کوتاه کنید...



amin

با عرض سلام و خسته نباشید :
من ی جفت طوطی برزیلی دارم
تخم میکنن بعد از موعد در امدن جوجه میگذره و جنین در تخم خفه میشه . تخم رو میشکنم میبینم جنین به تکامل رسیده یعنی ناخن و نوک اون کامل شکل گرفته و... اگه میشه منو راهنمایی کنید ممنون میشم.

سلام آقا امین..سال نو شما مبارک

...لطفا بفرمایید چندمین  دفعه ای هست که این اتفاق می افته؟

لطفا اطلاعاتی در مورد لونه شون در اختیارم بذارید...

لطفا در مورد نوع غذایی که بهشون می دین...به من اطلاع بدین تا بتونم کمکتون کنم...


منتظرم


مهسا

سلام بر شما . متشکرم که بدون هیچ مزد و منتی دانش و تجربه خودتان را در اختیار ما قرار می دهید.
من یک جوجه عروس لوتینو دارم که 3 ماهش است و از 25 روزگی خودم بصورت سرلاکی بزرگش کردم و حالا هم کاملا رام و دستی هست و بسیار به من وابسته هست.
یکی از آشناها یک جوجه مرغ عشق هم که تازه میخوات دونخور بشه به من داده که البته باید تا یک هفته با دست بهش غذا بدم تا کاملا دونخور بشه.
می خواستم از تجربیات شما استفاده کنم و  بدونم که آیا اینکه من هم عروس 3 ماهه رام و دستی خود را داشته باشم و هم جوجه مرغ عشق را بزرگ و دستی و رام کنم ممکن است که باعث شود عروس هلندی من وحشی شود؟
آیا مرغ عشق و عروس هلندی  می توانند با هم بصورت صلح آمیز زندگی کنند؟
به نظر شما اگر این دو را به هم و دیدن هم عادت دهم باعث می شود که با همدیگر اخت شوند.
و در پایان آیا بهتر است که از خیر بزرگ کردنش بگذرم چون ممکن است که دیگر عروس هلندی وابستگی اش را نسبت به من از دست بدهد و نه مرغ عشق رام شود و عروس هم وحشی شود.
البته من عکسها و فیلمهای دیده ام که مرغ عشق و عروس هلندی با هم رفتارهای زییبایی انجام می دهند و با هم دوست هستند و حتی سر همدیگر را نوازش میکنند.
خواهش میکنم من را راهنمایی کامل بفرمایید.
قربان محبت شما.

سلام دوست گرامی...سال نو شما مبارک

در خصوص سوال اول شما: در صورتی که با همدیگه در یک قفس مشترک نگهداری نشن...اشکالی نداره...و جای نگرانی نیست

در مورد سوال دوم شما: چون تجربه ش رو داشتم و دارم...رابطه شونو میشه مثل سگ و گربه  مثال زد....البته استثناهایی هست...ولی اساسا...این مرغ عشقه که  آسیب می بینه...

درصورتی با هم انس می گیرن...که از دوران تولد و سرنگی بودن در کنار هم بزرگ بشن...ضمنا  این نوع رابطه در مورد مرغ عشق هلندی و عروس هلندی متفاوته...و امکان اخت شدنشون خیلی بالاست ولی در مرغ عشق های عادی چنین نیست...


خانم خونه دار

سلام دوست من این عکس عروس هلندی منه که تقریبا 4 و نیم ماهه است شما می تونین از روی عکسش تشخیص بدین که نره یا ماده است؟

اینم لینک عکسش

http://iranparrot.ir/images/i0iaoqdyryc344qscd9l.png

اینم یه عکسشه اون نقاط روی بالش هم فکر کنم هنوز به پرریز نرسیده البته الان در حال پرریزی هست ولی اون هنوز نیفتاده

سلام دوست گرامی..

سال نو مبارک

بنده در عکس یک عدد جوجه نر لوتینو می بینم...البته عکس ها همگی خطا دارن وبهتره مستقیم جنسیت پرنده رو تشخیص داد...


وحدت

سلام خسته نباشید با تشکر از زحمات شما
بنده یک عروس طوسی دارم حدود 5 ماه است که خریدمش دستسی هم شده ولی از صبح ساعت 7 یسره اواز میخونه میخواستم ببینم این اوازها طبیعیه یا چیز میخواد ما نمیدونیم.
با تشکر

سلام جناب

عید شما مبارک

چنین شرایطی در مورد اکثر پرنده ها طبیعی هست و صدق می کنه...که در عروس های نر آواز یا صداهای ریتمی و در ماده...فقط جیــــــــــغ...

درصورتیکه برای شما مزاحمت میشه...می تونین از شب یک  پارچه ی تیره روی قفس بکشید...


نهال

سلام.خسته نباشید من یه جوجه لوتینو گرفتم فکر می کردم نر هستش فقط هم قصد سرگرمی بود .خیلی رام هست سر سفره میاد و... الان یک سالش تموم شده و تخم گذاشته .از اونجایی که جفت نداره می خوام بدونم الان باید براش جفت بگیرم و چطور مطمئن باشم با عروسی که میخرم جفت گیری می کنه؟؟

سلام دوست گرامی..سال نو مبارک


در صورتی که قصد جفت زدن پرنده ی خود رو داشتین...حتما مطالب مربوط به طریقه ی جفت زدن رو داخل وبلاگ دنبال نمایید مانند لینک های زیر:

http://cockatiels.blogsky.com/1391/04/29/post-582/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/02/04/post-477/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/03/21/post-538/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/23/post-629

پرویز

سلام آقا حامد.
وقتتون بخیر و روزگارتون به کام باشه. آقا حامد من یک عروس هلندی نر 14 ماهه دارم. 8 ماهه که این عروس رو دارم و به لحاظ رفتاری کاملا سر حاله.حدود 5 روزه (از تاریخ 12 اسفند ماه) پرهاش شروع به ریختن کرده. تو این چند روزه حدود 30 تا 40 عدد از پرهای نرم و کوچیک و حتی چندتا از پرهای تاج سرش ریزش کرده. امروز هم یکی از بزرگترین پرهای دمش افتاده. به هیچ عنوان پرکنی نمیکنه و پرها خود به خود میافتن. آقای دکتر نظافتش کاملا رعایت میشه و احتمال وجود انگل تقریبا صفر هست.
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

سلام آقا پرویز گل

سال نو بر شما مبارک

نگران نباشید....تغییرات فیزیولوژیکی  هست که  از جمله عواملش میشه به سن و تغییرات دمایی محل نگهداری اشاره کرد...جای نگرانین  نیست  و ترمیم میشن


فرخ

سلام آقا حامد
ازاینکه انقدر با صبرو حوصله دوستان رو راهنمائی میکنی واطلاعات خوبی رو در اختیار دوستان میدی ممنون
من چندتا سئوال دارم:

1- من 1 جفت عروس داشتم که متاسفانه 4-5 روز پیش مادم ازدست رفت.
باتوجه به این فاصله زمانی آیا میتونم برای نرم یه مادیه جدید انتخاب کنم یانه چه وقت برای این کار مناسبتره؟اگه میشه براش ماده بگیرم ممکنه با هم جفت نخورن،اگه جفت بخورن ممکنه نتفه دار نباشن؟البته نرمم تقریبا 2 سالس و هنوز مسته!(کلا این موضوع خیلی برام معضل شده)

2- 1 جفت مولد دیگه هم دارم که چند وقتی جائی دیگه بودن و میخوام بیارمشون پیش خودم،آیا میتونم کناره این نره تنهام نگهشون دارم،البته جدا ازهم.درکل اگه جفتهای دیگه داشته باشم شرایط نگهداریشون با این نرم چیه؟

3- عروسهای من اصلا به خوردن هویج و کلم بروکلی وگندم پخته و کاهو و... علاقه ای نشون نمیدن.حتی 7تخمم نمیخورن.فقط بعضی وقتا گشنیزوجعفری اونم خیلی کم میخورن.وکلا 99% غذاشون شده ارزن و کتان.دلیلش چیه؟چطور میتونم به خوردن میوه و سبزی تشویقشون کنم؟

سلام اقا فرخ عزیز

سوال اول شما: که ابتدای سوالات در اینجا جواب داده شد ولی در ادامه...نطفه زدن تخم ها بستگی به شرایط تغذیه هم داره و سن نر شما هم مناسبه و امیدوارم ماده ای هم که خریداری می کنید..این سری شرایط رو داشته باشه

سوال دوم شما:البته که می تونید جدا از قفس نر قبلی نگهداری شون کنید و اختلالی هم پیش نمیاد...هر چند که ممکنه نر شما به خاطر وجود ماده در اطرافش کمی تند خو بشه که با خرید ماده براش...شرایط تغییر می کنه

سوال سوم:لطفا گندم رو نپزید و فقط بذارید نزدیک به شونزده ساعتی داخل آب مونده و نرم بشه و براش بذارید یا اینکه بذارید جوونه خورده و براشون بذارید..

در مورد کاهو...نیازی نیست همیشه بدین...

کلم بروکلی  ملین هست ...باید خیلی کمتر استفاده بشه...و اغلب اوقاتی که پرنده روی تخم هست و مدفوع نگهداری می  کنه برای کمک به دفعش میشه استفاده کرد حالا اگر هم پرنده های شما استفاده نمی کنن...از میوه ها و یا سبزیجات جایگزین مثل  شنبلیله که  مثل کلم بروکلی برای عروس ها ملین هست استفاده کنید ولی خیلی خیلی مراقب باشید...علت اصلی بدغذایی به آموزش های دوران جوجه بودنشون برمی گرده که بهتر بود صاحبشون  با غذاهای متنوع آشناشون می کرد...اگر به کلی استفاده نمی کنن...شما بذارید خشک بشن و خشک شد ه ی میوه و سبزیجات براشون بذارید...

یادتونم باشه که برای تامین ویتامین بدنشون از مولتی ویتامین  مخصوصشون استفاده بفرمایید...



محمد جواد

سلام
یک عروس هلندی نردارم از آب می ترسه ولی همش خودشو با نوکش تمیز می کنه ! لطفا منو کمکم کنید !!!!
ممنون از لطفتون

سلام آقا  جواد عزیز..سال نو بر شما مبارک

بهتره آب به صورت اسپری براش استفاده کنید که برای آموزش حتما لینک پایین رو مطالعه بفرمایید

http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/28/post-199/


ستاره

سلام.
خسته نباشید.
ممنون برای وبلاگ زیباتون.
من یک عروس تازه دان خور شده میخوام. ترجیحآ هم از این ابلقا یا از این لوتینو های زرد...میدونین از کجا میتونم پیدا کنم؟ یه سالم و خوب و سرحال!
ممنون میشم که راهنمایی کنین. در ضمن از تهران هستم!

سلام   متشکرم...سال خوبی داشته باشید

متاسفانه  در حال حاضر موردی ندارم...در غیر اینصورت حتما داخل وبلاگ اطلاع رسانی می کنم...

در مورد  پیدا کردن هم...بهتره سری به بزرگراه آزادگان بزنید...قطعا پیدا می کنید ولی  علاوه بر قیمت...سلامتی پرنده رو چک کنید و بعد بخرید


آوا

سلام اقا حامد .عروسهای من کلا؛۲تاتخم کردن .ازصبح تاغروب بیشتر عروس نر روی تخمهاشون می خوابه اماحدود ۵-۶ غروب که جاشون روعوض می کنند نره شروع میکنه به داد کشیدن اینقدجیغ جیغ میکنه تاتاریک بشه یامن زودترجاشو تاریک کنم .تازه بازهم طول میکشه تاساکت بشه باتوجه باینکه اتاقشون جداست ورفت وامد ناراحتشون نمیکنه.بنظرشمااین رفتارطبیعیه ؟
مرسی

سلام

سال نو شما مبارک

رفتارش در واقع نوعی اعتراضه و برای اینکه به حالت اعتدال برش گردونید...شب هنگام..یک عدد لامپ کم نور (چراغ خواب پنج وات) براشون روشن کنید...ضمنا از وقت خواب روی قفس پارچه ای تیره بکشید و فقط قسمت هایی رو برای ورود نور کم چراغ باز بذارید...

با این کار...حتی با روشن شدن هوا قسمت اعظم قفس کم نور مونده و پرنده سر و صدایی نمی کنه...

برای مدتی حداکثر دو ماه این روش ادامه بدین...و بعد طبق روش قبلی خودتون پیش برید.


farid

شما جوجه عروس تازه دونخور شده دارین؟! برای 7-8ام عید؟؟

سلام دوست عزیز...

سال نو مبارک...

متاسفانه موردی ندارم


sepideh

سلام خسته نباشید عروس من حدود دو روز است که بیحال شده دوبار اب خورد همرو به همراه مقداری دونه هضم نشده بالا اورد مدفوعشم سفت نیست و رنگ سبز کمرنگ داره یه کم مدفوعش بو میده  بی حاله همش یه جا نشسته پف کرده همش چشماشو بسته خوابه هیچ حرفیم نمیزنه ممنون میشم کمکم کنین

سلام دوست عزیز سال نو شما مبارک

این ویژگی گاها در حالت عادی برای مدتی خیلی کوتاه در ماده عروس ها بوجود میاد که ناشی از تغییرات هورمونی هست...ولی در خارج از این مواقع...ناشی از عفونت داخلی پرنده ست...که با مصرف  اکسی تتراسایکلین 100 میلی گرمی ، یک سوم در 150 سی سی آب طی چهار روز  میشه درمانش کرد...


wiki

سلام
وقت بخیر
درابتدا ازتون بابتون صبر و حوصله و پاسخگویی به سوالاتم تشکر میکنم و ازتون ممنونم که هردفعه ایمیل زدم جواب دادین
من آلان جفتم از هم جدا کردم تا استراحت کنن
باید همدیگرو نبینن ؟
آخه نر خیلی شلوغ میکنه ، وقتی قفس ماده میزارم کنارش آروم میشه.
دیگه اینکه زمان استراحت باید چه مدت باشه ؟
بهترین زمان جفت کردن مجدد چه فصلی از ساله ؟

سلام..مرسی دوست خوبم...سال نو رو به شما تبریک عرض می کنم

برای استراحت کردن نیازی به جدا کردن نیست...مگر زمانیکه پشت سرهم جفتگیری می کنن...البته اگر هم از هم جدا هستن...بهتره قفس ها در کنار هم باشه....

روشی که شما استفاده می کنید...احتمالا با دور آشنایی اشتباه گرفتین!

در نظر گرفتن زمان استراحت می تونه از یک ماه تا سه ماه باشه...

که بهترین نظم زمانی...

در نظر گرفتن فصل تابستون به عنوان زمان استراحت و جفت زدنشون در سایر فصول سال هستش.


غزل

عروسای ما در 15 بهمن 2تا تخم گذاشت تا الان 5 تا شد هیچ کدوم در نیامدن که هیچ  2تا دیگه تخم کردن.. واقعا علت چی؟؟ چرا اون تخم ها در نیامد؟؟ اون تخمها داخلش دیدیم جنین هست اما خبری نیست..

سلام خانم مشکل گشا

سال نو شما مبارک


حداکثر زمان تا تولد جوجه ها از تخم...نهایت و حداکثر میبایست یک ماه در نظر گرفت...در غیر اینصورت میبایست تخم ها رو برداشت...

البته بهتر بود...تخم ها رو در یازده الی دوازده روزگی از نظر باردار بودن چک می کردین...


احتمالا جوجه ها بنا به علل مختلفی  مردن...مثل بیماری سالمونلا یا ، تهویه ی نامناسب محیط..، تغذیه ی نامناسب جفت شما و....


گلی

سلام یه عروس هلندی نر 3 تا 6 ماهه میخوام قیمتش چنده؟ چطور میشه خرید؟

سلام دوست گرامی

سال نو مبارک

متاسفانه ندارم


kami

سلام من همیشه تلفنی مزاحم شما میشم دیگه روم نمی شه زنگ بزنم شرمنده
الان عروس من رو تخم و روزای اخر و از ساعت 7 صبح تا 9 10 میاد بیرون بنظرتون تخما رو باز می کنه و مشکلی پیش نمیاد؟

سلام آقا کامی گل...سال نو رو به شما تبریک می گم

شرمنده...چند روز اخیر ایران نیستم...ببخشید که بی جواب موندین...

جای نگرانی نیست...بالاخره پرنده خسته  میشه...مخصوصا زمانی که جفتش کمتر کمکش کنه...

اگر تخم ها رو چک کردین و نطفه دار هستن...نگران نباشید...ان شاء الله که  درمیان!!


پوریا

سلام حامد جان.خسته نباشید.من عروسم بعد از حدود یک سال تخم کرد ولی متاستفانه همشون هرزه بود.یه مدت بود مادم صدای مستی(برای اولین بار) از خودش در میاورد بعد از چند روز دیدم یه تخم کف قفسه تخم رو برداشتم گذاشتم تو لونه و به ترتیب تخم دوم و سوم رو هم گذاشت  تخم های چهارم و پنجم هرکدوم بافاصله ی یه هفته گذاشته شدن.بعد فهمیدم که تخم ها همشون هرزن.از اون موقع به بعد لونرو برداشتم و دیگه هیچ نشونه ای از جفتگیری ندیدم البته قبلش هم جفتگیری شون رو ندیده بودم فقط میدیدم نر نصفه میره بالا و جفتگیری کامل انجام نمیشه.خواهشا حامد جان کامل راهنماییم کن.نرمو اگه باید عوض کنم نره خوب که جوجه داده باشه داری؟ممنون

سلام پوریا جان..سال نو رو به شما تبریک عرض می کنم

در مورد  شرایط جفت زدن ...امیدوارم که  تمامی مباحث وبلاگ رو دنبال کرده باشین مثل لینک های  زیر که اساسی و خیلی مهم  هستن:


http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/20/post-157/


http://cockatiels.blogsky.com/1390/07/20/post-156/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/02/04/post-477/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/03/05/post-515/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/04/07/post-561/

http://cockatiels.blogsky.com/1391/05/25/post-605/

 

و بسیاری موارد دیگه که حتما مطالعه بفرمایید...

چون روش و عمل جفت خوردن پرنده ها غریزیه ، پس نمیشه در جفتگیری نر شما دخالت کرد...و امیدوارم که دفعات آتی مشکل برطرف بشه...

به  نظرم بهتره این نر فعلا بمونه چون دفعه ی اول بوده...نباید نگران بود...حتما با رسیدگی غذایی بهتر...دفعات بعدی نتیجه می گیرید...درمورد نر ، دارم ولی تک ندارم...جفت هستن...



مهدی

سلام

دست شما درد نکنه من که مبتدی بودم الان میتونم بگم با آموزش دقیق و جالب شما نیمه حرفه ای شدم.

سلام آقا مهدی گل

عیدتون مبارک

ان شاءالله موفق باشید


mgh

سلام آقا حامد
1-می خواستم بدونم که آیا عروس من تخم داره یا خیر؟؟شاه پر هاش که بیشتر اوقات افتاده(آویزانه).پرهای پشتش هم نامرتبه،فضلش هم یکم بزرگ تر شده اما فک نکنم که تورم داشته باشه.امروز روز سومه که تو این وضعیته.
اینم عکس:
http://www.8pic.ir/images/wpgkx0zqjshyjqszm0z2.jpg
2-یه نکته دیگه هم اینه که خیلی کم توی لونه میرن.بعضی اوقات نر و خیلی کم هم ایشون تشریف میبرن تو لونه ولی نهایتا7-8 ثانیه بیشتر نمی مونن و بازم میان بیرون.وقتی تخم بذاره آیا درست میشه؟؟

3-دیروز دوبار دیدم که عروس هام می خواستن جفت گیری کنن.اول ماده به جلو خم میشه بعد عروس نر سوار ماده میشه و بعد یه چند ثانیه عروس ماده شروع به تکون خوردن میکنه و به نوعی کاری می خواد کنه که نر عمل جفت گیری رو انجام نده و اونو از پشتش میندازه پایین.
می خواستم بدونم که علت این کارش چیه؟؟؟آیا آماده نیست؟؟چه غذا هایی برای آماده سازی پیشنهاد میکنید؟؟
تغذیه هم بهشون ارزن کتان شاهدانه کاویشه هویج کاهو جوانه گندم و سبزیجات میدم.مکمل هم دیروز دوره مولتی ویتامین تموم شده هفته گذشته هم کلسیم دادم.
ممنونم.

سلام دوست گرامی...سال 92 برشما مبارک

سوال اول شما :برای تعیین تخم داشتن پرنده...می بایست پرنده رو معلق  و خوابیده به پشت بگیرید تا مابین پاها بررسی بشه...تصویری که می بینم...مربوط به ماده ای هست که سعی در دفع داره و یا دفع کرده و به خاطر فشار و دردی که تحمل کرده...کلافه ست


سوال دوم  شما: قطعا زمانی که تخم گذاری کنن و تعداد تخم ها تکمیل شد...کاملا داخل لونه می مونن


سوال سوم شما: احتمالا  آماده نیست یا اینکه عاملی مزاحم مانع کارشون میشه...مثلا شخصی در کنارشون باشه، حضور پرنده های دیگه داخل قفسشون و...

در مورد برنامه ی غذایی حتما این مورد رو که لینکشو می ذارم دریافت کنید...

http://cockatiels.blogsky.com/1391/06/23/post-629/


از نظر غذایی مشکلی ندارن... عامل مهم صبر و حوصله ی شماست....




امید

با سلام
آقا حامد عزیز
بنده سه هفته ای هست که یک جوجه عروس خریدم و روز خریدش حدودا یک ماه داشت واز همان روز بیشتر بیسکویت مادر خیس شده بهش دادیم بعضی وقت ها هم سفیده تخم مرغ قاطی کردیم. غذا را فقط از دست میخورد و اصلا کتان و ارزن نمی خورد در مورد تخمه هم آن را می جود و ریز ریز می کند و اصلا نمی خورد  دو روز هم هست که وقتی زیاد می خورد بعد از نیم ساعت از دهانش به همان شکل برمی گرداند  نمی دانم در مورد این که بتواند خودش دانه بخورد چکا ربکنم لطفا مرا راهنمایی کنید خیلی ممنون می شوم اگر راهنماییمان بکنید.

سلام امید جان..سال نو رو به شما تبریک می گم

جوجه عروس هلندی  از دوماهگی  در کنار غذایی که از والدین می گیره...به صورت کنجکاوانه...دون های مختلفی رو امتحان می کنه ولی به طور قاطع قادر به خوردنشون نیست چون توان چیدنشو نداره...در مورد تخم آفتابگردان هم از سه ماهگی به بالا کم کم با  پشتکار زیاد یاد می گیره که بخوره ...لذا شما در حال حاظر برای آماده کردنش برای دونخوری لینک های زیر رو کامل ، کامل می خونید :

http://cockatiels.blogsky.com/1391/01/12/post-452/

http://cockatiels.blogsky.com/1390/08/19/post-297/

پس ابتدائا از غذاهای نرم و سهل الهضم براش استفاده می کنید...و بذارید رو زمین خودش برداره...و یا اگر از قاشقی خاص می خوره..قاشقشو بذارید زمین...برداره...و کم کم ترک عادتش بدین

بعد از مدتی  دون های مختلف در کنار  غذایی که می خوره بذارید یا اینکه مخلوط با خوراکش کنید

و اساسا  بر طبق غریزه شون...به خوردن این دون ها روی میارن...



ساناز

سلام، روزتون بخیر
من 2 تا عروس دارم که هر 2 تاشون با هم اسهال شدن
یکیشون خیلی بیحاله و همش می خوابه و نه غذا می خوره و نه آب.. دکتر هم بردمشون بهش دارو داد ولی فقط خوابه و هیچی نمی خوره...
خواهش میکنم برای خوب شدنش بهم کمک کنید.
ممنونم

باسلام...متشکرم..سال نو  تبریک می گم

به طور کلی استفاده از دارو و تاثیر دارو...کمی زمانبره...و این دسته از داروها قطعا باعث بیحالی و کسلی پرنده میشن....نگران نباشیدو به تدریج به حالت اولشون برمی گردن..

اگر دارو رو نمی خوره...با سرنگ مقداری رو که می خوره بهش بدین...و  طبق نسخه ی پزشک به مقدار روز معین پیش برید...

در مورد غذا...مصرف میوه و سبزیجات فعلا ممنوع و فقط غذای اصلیش یعنی ارزن و تخم کتان  به همراه تخم آفتابگردون استفاده کنید...


در صورتی که غذایی هم نمی خوره...طبق روش غذا دادن به جوجه های سرنگی عمل کنید و با سرنگ و غذاهای مخصوص سرنگ  بهش غذا بدین...


تینا

سلام.سال نو مبارک و امیدوارم که سال خوبی داشته باشین.
عروس من سه روز پیش اسهال گرفت.تمام مدت بیحال و خواب الود و پف کرده یه گوشه نشسته و لب به هیچ غذایی نمیزنه.همون روز اول بردمش دکتر و گفت که عفونت دستگاه گوارش گرفته چون تخم کتان رو اولین بار بهش زیاد دادم.بهش انتی بیوتیک و مولتی ویتامین داد.و گفت لعاب برنجم بهش بدم.دو روزهکه حالش خیلی بهتر شده ولی همچنان غذا نمیخوره.از ارزن بدش اومده و گاهی تخمه رو میشکونه و یا برنج میخوره.دکتر پودر انگل داد و گفت که هر بیست و یک روز بهش بدم.و همینطور گفت که واکسنشم باید بزنم.اما من بهش گفتم که طبق چیزایی ک من شنیدم واکسن مناسب برای عروس نیست!اما اون گفت:ما اینجا میزنیم!
نظرتون چیه؟بنظرتون واکسن بزنم؟همیشه پودر انگلشو بدم؟دارویی که تجویز کرده خوبه؟البته هنوز اسهالش خوب نشده برای همینم من مولتی ویتامین دیگه بهش نمیدم.
ببخشید ک طولانی شد.عروسمم یه سالشه

سلام...متشکرم...سال خوبی رو برای شما  آرزومندم...

برای تنوع غذایی، مخلوط هفت تخم رو اضافه بفرمایید...تخم مرغ آبپز استفاده کنید و تخم آفتابگردان...

مصرف میوه و سبزیجات رو کمتر کنید...دوران نقاهت  مدتی  زمان بره  پس عجله نکنید...

پودر انگل با تجویز پزشک  حتما استفاده کنید

اما در مورد واکسن...همونطور که بارها شنیدین و گفته شده: واکسن مختص این پرنده با دز معین نیست و واکسن عمومی برای همه ی پرندگان یعنی طیور گرفته تا سایر پرنده ها...حال نسبت به برخی سازگاره و بدنشون توانایی تحملشو داره مثل مرغ  و بوقلمون  و...و نسبت به برخی هم ناسازگار

درمورد مولتی ویتامین...لطفا قطع نکنید..بلکه با فاصله براش استفاده کنید


سارا

سلام
من می خوام یه عروس هلندی بخرم
می خوام یه جورایی دست اموز بشه یعنی خونگی بشه
جوری که وقتی صداش میکنم جوابم رو بده
می ن اگه باهاش کار کنی می تونه بحرفه
راست می گن؟
یه جورایی عاشق این عروسا شدم
می خوام بدونم جوجه چند وقته باید بخرم که بتونم به خودم عادتش بدم
ممنون می شم راهنماییم کنین
سارا

با سلام...سال نو رو به شما تبریک می گم

در کل تمام چیزهایی که شما فرمودین در مورد این پرنده صدق می کنه به استثنای قوه ی تکلم

عروس های معمولا حرف ها و شنیده ها رو تنها به صورت سوت و آواز تکرار می کنن و اینکه مثل کاسکو جوابگو باشن...کمی اغراق هستش


درصورتی که از قبل تجربه ای از نگهداری این حیوون ندارید...بهتره  یک عروس حداقل دوماهه خریداری کنید و هر طور که مایل هستین پرورش بدین

و اگر تجربه ی قبلی دارین...یک عدد جوجه عروس  25 روزه تا یک ماهه خریداری کنید...تا بیشتر با شما انس بگیره...

موفق باشید



نظرات 5 + ارسال نظر
آناهیتا سه‌شنبه 6 فروردین 1392 ساعت 21:32

با سلام
سال نوتون مبارک
من حدود 2 ماهه یه عروس هلندی خریدم که فروشنده گفت نره و تقریبا 9-8 ماشه
هر کاری میکنم رو دستم نمیمونه. اوایل خیلی بد گاز میگرفت. ولی حالا آرومتر گاز میگیره. ولی هنوز خوی وحشی رو داره.
هیچی جز تخمه نمیخوره. طوری که خیلی ضعیف شده و یه بند پراش که مثل کرک میمونه میریزه.
1- میخوام بدونم سن عروس هلندی رو از کجا میشه تشخیص داد.
2- در مورد غذا نخوردن و ضعیف شدنش هم باید چی کار کنم.
مرسی از این که اینقدر صبورانه و بدون هیچ چشم داشتی اطلاعات و تجربیاتتون رو در اختیار ما قرار میدین

حمیدرضا چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 16:11

سلام .. سال نو مبارک.. دوست عزیزم یکی از دوستان من که به دلیل سفر و مهاجرت قادر به نگهداری از عروس هاش نبود اونهارو به من سپرد.. طبق گفته هاش عروس نر ۹ ماهه و عروس ماده ۸ ماهه اس.. چند روز اول هر دو خیلی حساس بودن و منم با حرف زدنو بازی کردن سعی کردم محیطی راحت براشون فراهم کنم.. اما الان با گذشت دو هفته ماده ام گوشه گیر شده و یا بیحال و خوابه.. اما نر شاد و خوشحال و آواز میخونه و حرفای جدید یاد گرفته... میخواستم ببینم مشکل از چی میتونه باشه؟ در ضمن قبل از اینکه عروسها به خانه ی من بیان ۴ تا تخم داشتن که گویا ۳ هفته روش میشستن و از وقتی اومدن اینجا دیگه بیخیالشون شدن... میشه یکم راهنماییم کنین؟؟ ممنونم..

سحر جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 13:28 http://sahari74.blogfa.com

سلام من یه عروس دارم که از کوچیکیش دست من نبوده و ظاهرا تا کوچیک بوده دستیش نکردن. الانم خیلی ترسو شده و اصلا نمیشه طرف رفت! همش توی قفسه.و تا دستمو میبرم جلو شروع میکنه به لرزیدن.
میخواستم بدونم با توجه به این مسئله هنوزم میشه اونو دستی کرد یا نه؟ و اگر میشه چطور باید این کارو بکنم؟
ممنون میشم اگر جواب رو برام میل یا توی وبلاگم بهم اطلاع بدین.

غریب سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 00:11

سلام. یه جفت عروس هلندی خریدم که نمیتونم خوب ازشون نگهداری کنم. کاملا سالمن و بالغ. قیمت 300 هزار تومن. همدان، ملایر. لطفا فقط پیامک بزنید. 09187013136

امین یکشنبه 8 اردیبهشت 1392 ساعت 23:14 http://lorestanbike.blogfa.com

سلام تیر 91دو تا جوجه عروس گرفتم جفت در اومدن بهمن تخم گذاشتن در نیومدن دوباره بعدش گذاشتن در نیومد تخمشون شکستم جوجه بود ولی مرده بودن بعد دوباره گذاشتن از اولیش 22روز گذشته حالا روش نمیشینن اومدن به جفت گیری لومشون رو از چوب مربعی درست کردم مشکل کجاست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد