مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات

مرتضی

سلام حامد جان

اول از همه تبریک به خاطر فعالیت مجددت

دم تبریک بابت این طوطیهای ناز فکر کنم لوریکیته،آره؟
چند گرفتی؟

ولی حرفی که قبلا زدی رو انجام دادیا،تغییر سیستم پرورشت ،قرار بود طاووس هم بیاری،من منتظر اونا هم هستم


سلام مرتضی جان

متشکرم از لطف تون


بله...ولی مال بنده نیست...چون اصلا هزینه و وقت نگهداریشو ندارم... فقط به صورت موقت از بچه های دانشکده قرض گرفتم...  جفت خورده ن....

و فقط جهت...آشنایی با رفتار و خلق و خوی این نوع طوطی سانان....موقتا دارمشون...


تو این دو هفته ای ... فقط و فقط جفتی وحشی ... کمی پر سر و صدا...و جفتی کثیف کننده دیدم....

به نظرم خودم...شما هشتا عروس از نظر خرد و خوراک و پاکیزگی یه طرف بذار...این دو تا پرنده هم یه طرف...!!!

جدا که برازنده ی طبیعت و جنگل هستن نه  قفس...

بنا به گفته ی دوستمون دو و نیم  تومان دادن ...تا به حالم مثل اینکه سه تا جوجه گرفتن ازشون...

در مورد پرورش سایر پرنده ها...با این شرایط خودم و شرایط اسف بار اقتصادی....فکر کنم باید صرف نظر کنم...



میرحامد

با عرض سلام وخسته نباشید
راستش این جفت عروس من تخماشونو در نیاوردن
من دوتا سوال ازتون دارماولی اینکه عروس نر من بعد چند روز ماده رو به قصد کشت میزد ونمیزاشتاصلا وارد لونه بشه و رو تخما بخابه نر خودش میخابید
دومی هم اینکه این نر من قبلا یه ماده دیگه داشت با اون ماده تخماش نطفه دار بود ولی با این ماده اصلا تخماش نطفه نداره


سلام.

مورد  اول: بهتره جداشون کنید و لااقل...سه ماهی جفت نندازید...وگرنه اگر عجله دارید...بهتره نرتونو عوض کنید...علتش هم به خاطر دستکاری شدن چرخه ی زندگی شون به دست ماست...!!!

مورد دوم هم: اگر شیوه ی رسیدگی از لحاظ تغذیه در دو نوع ماده یکسان بوده باشه،به مسئله ی سن می رسیم و اگر بالغ بوده باشن وارد مبحث عقیم بودن یکی شون می رسیم...



میثم

سلام حامد جان خواستم سوال کنم چطوری میتونم بفهمم وقت زن دادنه پسرمه؟به گفته ی فروشنده یک تا یک سال و نیمشه منم یه دوماهی میشه دارمش روزی دو سه ساعت آواز میخونه انگار که مست باشه به نظرت وقتشه؟


سلام میثم عزیز

اگر یک سال و نیم داره...بهتره دست به کار بشین...و به هر روشی که مایل هستین جفت براش انتخاب کنید و جفت بزنید...بهتره تا قیمتا بالاتر از الانش نرفته عجله کنید...



نظرات 5 + ارسال نظر
میثم شنبه 14 بهمن 1391 ساعت 11:14

سلام حامد جان خواستم سوال کنم چطوری میتونم بفهمم وقت زن دادنه پسرمه؟به گفته ی فروشنده یک تا یک سال و نیمشه منم یه دوماهی میشه دارمش روزی دو سه ساعت آواز میخونه انگار که مست باشه به نظرت وقتشه؟

میرحامد یکشنبه 15 بهمن 1391 ساعت 15:45

سلام
راستش من یه عروس لوتینو ماده دارم وقتی خریدمش تو لک بود و سرش کچل شده بود به علت جفت گیری الان دوماه میگذره دو سوم کچلی سرش برطرف شده ولی حدود یک سانتش باز کجله
چیکار کنم موهاش یعنی پراش در میاد

علی سه‌شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 22:05

با سلام
میخواستم بدونم موارد استفاده پودر ویتاسید ( ویتامین و اسید آمینه ) چیست ؟
با تشکر

هانیه یکشنبه 22 بهمن 1391 ساعت 01:23

سلام.و یک تشکر صمیمانه بخاطر این وب عاااااالی
من یه عروسه ماده دستی دارم که چند وقت دیگه یه سالش میشه.میخواستم بدونم کی بهتره جفت بگیرم واسش؟
اگ بخوام تو دو سالگی براش جفت بگیرم ایرادی داره؟جفتش باید هم سنش باشه؟اگه جفتشم مثل خودش دستی باشه روش دور اشنایی بازم جواب میده؟

amin سه‌شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 01:58

با عرض سلام و خسته نباشید :
من ی جفت طوطی برزیلی دارم
تخم میکنن بعد از موعد در امدن جوجه میگذره و جنین در تخم خفه میشه . تخم رو میشکنم میبینم جنین به تکامل رسیده یعنی ناخن و نوک اون کامل شکل گرفته و... اگه میشه منو راهنمایی کنید ممنون میشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد