مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران

ابراهیم

سلام آقا حامد گل

با توجه به مطالب سایت عروس من باید ماده باشه!

فقط می خوام از تجربیات شما استفاده کنم.

سلام ابراهیم عزیز

من در عکس یه عروس نر می بینم تا ماده...!!



امید

salam
bebkhshid 1 soal dashtam
man ye aroos holandi lotino daram hodode 2,3 maheshe va poshte saresh hanoz moo dar nayavoorde elatesh chiee???
chi kar konam zoodtar muash dar biad???
khahesh mikonam zood javabe soalamo bediid


سلام

همونطور که خود شما فرمودین..سن کمش...دلیل اصلی پرنداشتن سرش هست...

که طی یک ماه و نیم الی دو ماه کاملا درمیاد

در مورد زودتر از موعد هم.......استفاده از تقویتی و غذای مناسب...می تونه تاثیر گذار باشه


پوریا

سلام حامد جان.ممنون از راهنماییت بالاخره فهمیدم که این جفت نخوردن به خاطر سن کمه مادم هست.فقط چندتا سوال برام پیش اومد چرا برای تعویض گفتی که اگر خواستم عروسم رو عوض کنم عروس نرم رو عوض کنم؟بعد میخواستم بدونم شما میتونی عروس پاکستانی رو از عروس غیر پاکستانی از توی عکس تشخیص  بدی؟سپاس

سلام

در مورد تعویض نر...به خاطر آماده بودن و مناسب بودن سن ماده تون بود که جای شما بودم ترجیح می دادم...ماده مو نگه دارم

در مورد تشخیص...عروس وارداتی از پاکستان نسبت به سایر عروس هلندی ها..متاسفانه...روشی وجود نداره که از ظاهر قابل تشخیص باشه

ولی همین بیماری های  رایج بین این پرنده ها...یکی از بارزترین...مواردی هست..که می شه از سایر عروس هلندی ها تفکیک کرد


محسن

آقا حامد عزیز سلام
من طبق راهنمایی شما ماسه بادی رو بیرون ریختم و جاش خاک اره گذاشتم اما بازم همه رو ریخت بیرون.حالا سوالم اینه که تا کی باید منتظر بمونم که تخم کنه؟ و چه علائمی وجود داره که میشه گفت این ماده تا چند روز دیگه حتماً تخم میکنه.
سوال دوم در مورد قطر های ویتامین آ د 3 ای سی و مینرال و مولتی ویتامین رو با چه فواصلی باید به پرنده داد و تا کی بایدادامه داد .
و سوال آخر اینکه چرا نباید به جوجه ها تا سن شش ماهگی مولتی ویتامین داد.
از لطفتون ممنونم

سلام

اگر چوب ها رو ریخته بیرون..قسمتی از چوب ها رو با چسب چوب بچسبونید و نگران نباشید..براشون سمی نیست

در مورد اینکه می فرمایید چه زمانی تخم می ذاره...بستگی داره چه زمانی جفتگیری کرده باشن

معمولا در جفت های عادی...بعد از گذشت هجده روز تا بیست روز از اولین جفتگیری و گاها تا یک ماه هم طول میکشه

ولی در جفت های مولد بعد از گذشت چهارده الی پونزده روز بعد از اولین جفتگیری!!

ماده بعد از جفت گیری....

خوراکش...ناگهانی بیشتر میشه

حجم مدفوعش بیشتر میشه به طوری که اغلب اوقات مدفوعش نگه می داره

مدفوعش بد بو میشه

ماده کمی کسل میشه

در روز های آخر شاهد وجود برآمدگی های درزیر پاهای ماده هستیم که نشون از وجود تخم داره

درمورد استفاده از مینرال و مولتی ویتامین بهتره

به صورت یک روز در میون و چهار مرتبه در یک هفته استفاده بشه

که  برای جفت ها...چهار قطره در 200 سی سی آب

البته توجه داشته باشید که این مقدار در برخی مولتی ویتامین ها متفاوت هستش

در مورد ارتباط مولتی ویتامین و ندادن اون تا شش ماهگی به جوجه ها...اطلاعی ندارم

ولی بنده...به خاطر تلفات زیادی که از دادن مولتی ویتامین به جوجه های زیر چهل روز دادم

و تجربه ام...همیشه...مراجعین خودمو..از دادن مولتی ویتامین به جوجه های زیر چهل روز منع می کنم.


آرمان

سلام حامد جان
منظورم اینکه لونه شون در جای بدیه اگه تخم هاشون به جوجه بشن میتونن بهشون غذا بدن در هر شرایطی

سلام

بستگی به موقعیتش داره..اگر جفت ها قبل تولد جوجه ها..قادر به رسیدگی تخم ها باشن...مسلما بعد از تولد هم به مشکلی بر نمی خورن


محسن

با سلام .
چرا؟مگه تو کشور خودمون کم عروس هلندی تولید میشه که شا می فرمایید اکثر عروسها تو مغازه پاکستانی اند. اخه پرورشش هم که کار سختی نیست که بخواهیم از پاکستان وارد کنیم.

سلام محسن جان

در مورد آسون بودن جفت زدن عروس هلندی ها شما رو به جمع  کاربران و نظراتشون در مورد جفت زدن دعوت می کنم...اطلاع بیشتری بدست بیارید

این سوال شما اول برای بنده هم پیش اومد که چرا و چه دلیلی هست که نیاز داریم از خارج کشور..مثلا پاکستان پرنده وارد کنیم..

بعد از پرسیدن از پرنده فروش ها به این پاسخ رسیدم که:

به من گفتن: شما حاضری بهتون یک عروس هلندی خاکستری به قیمت 200 هزار تومان...وحشی..بالغ بفروشم؟؟

خب مسلما هرگز...چون به جای خرید چنین عروسی ...می تونم با صرف قیمت صد تومان به عنوان مثال...یعنی نصف قیمت..یه عروس خاکستری بخرم و چه نیازی هست که پول بیشتری بدم

و از طرفی..علت ارزون بودن این پرنده ها..به خاطر کم عمر بودن و مشکل در سیستم باروری شونه!!!

در مقابل...تمامی پرنده هایی که وارد میشن..قرار نیست..همگی زنده بمونن..شاید از صد در صد فقط چهل درصدشون سالم به دست مشتری برسن وسالم بمونن!!!

مورد بعدی اینکه..کشور ما..طبعیت و حیاتی وحشی برای پرورش عروس هلندی ها نداره که شما می فرمایید !!چرا نیازی هست که ما از کشورهای دیگه واردات داشته باشیم!!


محسن

با سلام.به خاطر وبلاگ خوبتون تبریک میگم.
بی زحمت 1سوال داشتم.اگه بخواهیم کار والدین جوجه ها را سبکتر کنیم میشه در کنار غذایی که بهشون میدن ما هم با سرنگ کمی تو غذا دادن کمک کنیم مخصوصا وقتی تعدادجوجه ها زیاده؟
خودم فکر میکنم که نمیشه چون جوحه سرنگی ها را با فاصله زمانی مشخص غذا میدیم و سر زمان خاصی گرسنه اند و دهانشون باز میکنن اما جوجه هایی که توسط والدینشون غذا داده میشن هیچ وقت کامل کامل گرسنه نمیشن که دهانشون باز کنن و ما بتونیم بهشون غذا بدیم.
میشه لطفا راهنمایی کنید

سلام

بله میشه ولی به شرط اینکه این کارو بعد از باز شدن چشم جوجه ها انجام داد

به طور کل جوجه هایی که به صورت طبیعی بزرگ می شن...شرایط و ویژگی های جدا از جوجه های سرنگی دارن که از نمون های اون..شرطی نشدنشون هست...

ولی در جوجه های سرنگی..جوجه آموخته که با دیدن سرنگ..یعنی زمان غذاست..پس همه شون شروع می کنن به درخواست کردن غذا...

ولی در کل اگر قصد غذا دادن دارید...

شما می تونید...یه تعداد از جوجه ها رو از زمان باز شدن چشماشون خودتون تغذیه کنید و سایر جوجه ها رو به والدین بسپارید

یا اینکه جوجه  ها رو با اینکه حتی در سن یک ماهگی غذا در خواست می کنن از اون زمان جدا کنید و خودتون به همشون غذا بدین...


مهربان

سلام
من یه عروس هلندی ماده دارم که حدود یکسالش میشه اما بجز سوت زدن کار دیگه ای بلد نیست و هر کاری می کنم حرف نمی زنه .به نظر شما باید چیکار کنم که بتونه حرف بزنه؟

سلام

حرف زدن در عروس هلندی ها مثل سایر طوطی سانان نیست..عروس هلندی ها اغلب عادت دارن صداهایی که روزانه متوالی می شنون..با ریتم صدای خودشون تقلید کنن

البته یک سری راهکارهایی برای آموزش تقلید صدا وجود داره که ان شاءالله سعی می کنم هرچه زودتر تهیه کنم و در وبلاگ منتشر کنم


مهسا

سلام،آقا حامد خیلی ممنون و متشکر از این پایگاه امن،من ٢تا عروس داشتم نرابلق و ماده طوسی که اصلا با هم از فرودین تا شهریور جفتگیری نکرده بودن به من گفتن ماده رو عوض کنم ولی یکی از دوستام بهم یه ماده داد گفت بنداز توی قفسشون از زمانی که انداختم چند روز بعد جفت قدیمی باهم جفتگیری کردن چندین بار اما تا الان خبری از تخم نیست،براشون توی لونه پنبه گذاشتمهمشو ریختن بیرون،یه چیز جالب دیگه اینکه اون پرنده جدیدالورود نر از آب در آمده یه نر شیطون ارلش لپ کمرنگ داشت الا ن خیلی عوض شده سرش طوسی بود الان زرد و سفید شده برای این نر هم اگه ممکنه یه ماده خوب به من معرفی کنیدبی زحمت.

سلام..متسکرم ..

دیر تخم گذاشتن..علت های مختلف داره

از جمله کم سن بودن یک از پرنده ها یا جفت پرنده ها

نامناسب بودن غذای جفت پرنده

مسن بودن پرنده ها

و عقیم بودن هر دو یا یکی از پرنده ها

و در آخر هم جنس بودن دو پرنده

لطفا موارد بالا رو بررسی بفرمایید

در مورد ماده ی خوب برای نر خاکستری...

از ماده ی لوتینو گرفته تا وایت فیس بهترین ماده ها برای تولید جوجه های خوشرنگ هستن


حانیه

سلام:۱-چرا میگین اگ بچه ها به صورت مداوم نوک طوطیرو ببوسن باید شیر بخورن؟۲-چجوری میشه تشخیص داد ی عروس دقیقا دوسال داره؟چون اگ مثلا من ی عروس ی سالو نیمه داشته باشم و بخوام براش جفت بگیرم از کجا بفهمم اون چندسالشه دقیقا؟

سلام

ممنون بابت سوال...ولی...بنده در جواب دوستی گفته بودم...که در معرض ریزش پرهای ریز..این پرنده بودن..و اصولا چون شیر خاصیت ضدعفونی کننده ی گوارش داره...می تونه بهترین نمونه باشه!!!

در مورد تعیین سن ..هیچوقت نمیشه سنشون دقیق گفت..و همه چیز تخمینی هستش...مثلا جوجه زیر یک سال...بالغ.دو ساله تا چها ر سال...یکساله و...

شما قبل از اینکه جفت برای پرنده تون خریداری بفرمایید...لطفا...عکسی از پرنده تهیه کرده و برای بنده ارسال کنید..تا خدمت شما اطلاع بدم






نظرات 4 + ارسال نظر
مرتضی سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 00:37

سلام حامد جان

چند روزه عروس هلندیم تو مدفوعش ارزن هضم ندشه هست! چه زمانی این اتفاق میافته؟ برای رفعش چیکار باید کرد؟

الان یه جوجه 40روزه دارن و روی تخم هم خوابیدن!

مرسی

عباسی سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 11:19

با سلام .
برایتان ایمیلی ارسال کردم . اگر امکان دارد لطف بفرمایید و راهنمایی کنید.

آرمان سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 20:21

سلام داداش حامد دوباره مزاحمت شدم
داداش حامد همونجوری که گفتم لونه شون در جای خوبی نیست بله 2 یا 3 تا از تخم های به جوجه تبدیل شدن آیا حالا والدین به هر زحمتی که باشه جوجه هاشون رو بزرگ میکنن ؟
و غذا شون رو تو دهانشون میگیرن وبه جوجه هاشون میدن یا اینکه غذارو جایی تو چینه دانشون قرار میدن و بعدش بالا میارن و به جوجه ها میدن ؟ ممنون

میرحامد شنبه 16 دی 1391 ساعت 12:37

سلام حامد جان من باز برگشتم
راستش من الان یه جفت عروس هلندی اماده برا تخم ریزی دارم مشکلم اینه که خرده چوبهای من کاملا ریزه
یعنی دقیقاپودره
اره من پودره چوب دارم میشه از اینا تو لونه عروسا استفاده کنم یانه
راستی پودره چوبای من کاملا تمیز و بهداشتی و خالص هستن لطفا جوابو به ایمیل جدیدم که براتون گذاشتم بفرستین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد