مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران

آوا

سلام جناب نجفی ببخشیداین پسرتون رو چه طوری بخریم چون شماره تلفنی که بشه باشماتماس گرفت ندادینمنم تاشنبه دسترسی به سایت ندارم

سلام

برای خریدن عروس هلندی ابتدا اینجا رو مشاهده کنید...

برای تماس با بنده این هم شماره تلفنم:093945248

که زمان و مکان خرید مشخص باشه..


ابوالفضل

سلام

کندلینگ کردم 5 تا تخم رو  3 تاش یه طرف   2 تاش هم یه طرف اون 2 تا  پرده سیاه  توش بود اصلا مشخص نمیشد توش بعضی میگن نطفه داره و رشد کرده تو تخم بعضی میگن نه  3 تا هم که  نطفه مشخص نیست توش 2 تاش یه پرده  گوشه  تخم داره  یکیش هم که  نور از توش رد میشه  و اصلا نطفه ای نداره ..... به نظرت چیکار کنم ؟ از  18  تخم گذاشته یه روز در میون که شده  26 و اخر رو گذاشته تا کی صبر کنم و از کی اب بزارم تو قفس برای اب تنی ؟

سلام آقای مهرادوند عزیز

در مورد آبتنی جفت ها شما می تونید در طول دوره ی تکثیر یک الی دو بار براشون آب بذارید..

یا جفت هایی رو در فاصله ای کمی دورتر از لونه با اسپری حمام کنید...

در مورد تخم ها و نطفه ها:»

برای اینکه تخم ها رو کندلینگ کنید

همونجور که گفتم حداقل 10 الی 12 روز از گذاشته شدن اولین تخم گذشته باشه

بعد تخم ها رو جلوی نور چراغ قوه یا نور لامپ..فرقی نمی کنه..قرار بدین...

و به من بگین آیا رگی داخل تخم ها می بینین یا خیر؟؟

آیا در گوشه ای از تخم، جسمی تیره رنگ می بنید...؟؟؟

و اینکه در تخم های بی نطفه ، هیچ رگی وجود نداره...مایع درون تخم کاملا پیداست ..گویا که داخل تخم فقط آب(پلاسما) و زرده باشه...و بعد از مدتی تخم سریعا می گنده و رنگ مواد داخل تخم بی نطفه کمی تیره میشه و از سرخی درمیاد...


آرمین

سلام اقاحامدشماره تلفنی ازشمانداریم که اس بزنیم

سلام آرمین جان

شماره تلفن توی وبلاگ گذاشتم

مجددا هم می ذارم:09394528648


پرویز

سلام آقا حامد. وقتتون بخیر.
قبل از هر چیز به خاطر اینکه وقتتونو میگیرم عذرخواهی میکنم.
1) واقعیت امر اینه که حدود 5 روز پیش یه عروس هلندی نر 8 ماه (البته به گفته فروشنده) از بازار پرندگان تهران خریدم. سه روز پیش عروس را با اتوبوس که کولرش هم بد جوری روشن بود به تبریز آوردم و انداختم تو قفس بزرگتر. روز اول خیلی وحشتزده بود و چیزی نخورد ولی از روز دوم با اینکه کسل و کم تحرک هست حدودا روزی 2 بار غذا میخوره. شاید روزی هم یک بار آب میخوره. سوراخای بینیش یه کم قرمزتر شده و یه کم آبریزش داره. الان هم هی با صدای پیس پیس عطسه میکنه. خیلی هم چرت میزنه. مدفوعش هم نسبتا آبکی هست. دامپزشک دوتا محلول داده تا روزانه و به مدت 6 روز بریزم تو آبش. الان 2 روزی میشه که از محلولها استفاده میکنم. مدفوعش تا حدودی سفت شده ولی بازم آبکیه. من هیچ تجربه ای در این مورد ندارم و کسی رو هم نمیشناسم که بتونه راهنماییم کنه. چیکار باید بکنم؟

2) غیر از تخمه هم هرچی براش میذارم لب نمیزنه. چیکار کنم تا چیزای دیگه مثل سیب و سبزیجات و دانه های دیگه مثل ارزن و جوانه گندم هم بخوره؟

3) یه مشکل بزرگ دیگه هم که دارم اینه که همش میشینه رو نشیمنگاه و با نوکش با پرهاش ور میره و هی این ور و اونورشو با نوکش میخارونه. از وقتی آوردم یه بار با اسپری آب ولرم حمومش کردم. وقتی با نوکش پرهاشو زیر و رو میکنه گاهی پرهای کوچیکی از بدنش در میاره و بعدش هم خودشو یه تکونی میده تا پرهاش صاف بشن. وقتی این کارو میکنه چندتا پر کوچیک 1 تا 2 و گاها 3 سانتی ازش میریزه.این طبیعیه یا همون چیزی هست که بهش میگن پرکنی؟

سلام پرویز جان

جواب سوالتونو هم به ایمیلتون که فرستادین ارسال کردم و مجددا اینجا هم می نویسم:


در مورد پاسخ به سوال اول شما:
علت آبکی بودن مدفوع علاوه بر سرماخوردگی
میتونه میزان غذایی هم باشه که پرنده استفاده می کنه
و در حال حاضر علت کم غذا بودن پرنده ، ناآشنا بودن و غریبی کردنش
و با توجه به مصرف داروها
و تجویز پزشک محترم
و خوش خوراک شدن پرنده
این موانع برطرف می شه
ضمنا در مورد قرمز شدن سوراخ بینی ، نتیجه ی  تنفس نامناسب پرنده هست
که دلیلش هم سرماخوردگیه

اگر بعد از شش روز نتیجه ی مناسبی نگرفتید لطفا در این زمینه با بنده در ارتباط باشید

در مورد عادت دادن پرنده به خوردن غذاهای متنوع تر
کمی زمان بر به خصوص زمانی که پرنده یه خرده سنش بالاتر بره

به هر حال
شما بعد از گذشت دو هفته
کم کم در کنار غذای اصلی پرنده تون که ارزن و تخم کتان هست
از تخم آفتابگردان
و سبزیجات مثل گشنیز
جعفری
کاهو
کلم
یا کلم بروکلی استفاده کنید

و یادتون باشه به مقدار کم
و در هر بار
فقط یکی از موارد بالا رو استفاده کنید
اغلب عروس هلندی ها عادت دارن تا از غذاهای کم آب تغذیه کنند
بنابراین به عنوان مثال اگر سیبی براش می ذارید
زود برش ندارید و بذارید تا از همون بخوره

به طور کلی هرچقدر زمان بگذره و پرنده به محیط اطرافش عادت کنه
تغذیه اش هم خوب می شه

در مورد پر ریزی ...نه پر کنی...
توی سن...به قول فروشنده هشت ماه کاملا طبیعیه
و حتی بیشتر هم میشه
و نیاز به نگرانی نیست
چرا که پرنده داره به بلوغ می رسه
و از جمله تغییرات رنگ
 بدن نشانه های اون هست..

در مورد حمام کردن
لطفا برای حمام کردن نکات زیر  را رعایت کنید

1. پرنده رو در فضای آزاد استحمام نکنید
2.از اسپری کردن آب به قسمت سر پرنده جلوگیری شود.
3. بعد از استحمام
پرنده در فضایی قرار گیرد که هوا مناسب بوده و بادی نوزد..مثل مکانی که نور خورشید باشه
تا برای یک ربع ساعت..کاملا خشک بشه
و چون ساکن تبریز هستید و برای جلوگیری از سرماخوردن پرنده بعد از استحمام
می تونید از یک سشوار با دمای مناسب
و باد متوسط برای خشک کردنش استفاده کنید
و شما می تونید ماهانه
یک و حداکثر دو مرتبه پرنده روحمام کنید


آرمین

سلام ببخشید اگربخواهیم این عروستون روتحویل بگیریم باید بیائیم کرج؟

سلام آرمین عزیز

بله...متاسفانه همونجور که شاهدین اینقدر کار سرم ریخته که نمی تونم ارسالی داشته باشم و از طرفی به ارسال کننده ها اطمینانی نیست ...پرنده ها گرون قیمتن....عواقبشو خودتون بهتر می دونید...


سحر

من عروس هلندی لوتینو خریدم که پرای پشت تاجش ریخته..فروشندش گفت جفتش کنده..دوباره در میاد.می خواستم ببینم اگه در نمیاد برم سراغش!!!

سلام

جای نگرانی نیست...در میاد و زمان ترمیمش هم بستگی به وضعیت غذایی داره و ممکنه از یک ماه تا یک ماه و نیمی طول بکشه...


shakhsi

salam agha hamed nemidonam midonin kolle yani chi ya na ma  bushehria be ghafashe bozorg migim kolle alan man ham ye kolle daram dakhelesh 2joft aros hast .jofti ke goftam tokhm gozashte jofte ghadimie hast badesh ye joft dige ovordam to kolle ke dige joft ghadimi ham tokhm nazashte dar hali ke joje aroos ha ham ram hastan to hamon kolle hasta

سلام

بله ...منظور شما همون کلون هست..

برای اینکه همیشه در جفت زدن موفق باشید بهتره جفت هایی منتخب از قفس گروهی جداکرده و در قفس جداگانه ای بذارید و اصولا قفس گروه یا کلونی یا به قول شما کله...برای جفت زدن ابتدایی چند پرنده انجام می شه یا اینکه برای تابستون ها قصد دارید به پرنده هاتون استراحت بدین  همه شونو در کله یا کلونی بذارید...

پیشنهاد بنده این هست که جفت های قدیمی از کله بیرون بیارید و در یک قفس مجزا بذارید...

شرایط تغذیه که در وبلاگ هست..مطالعه کنید و انجام بدین و مطمئن باشید که نتیجه می گیرید

و جفت های جدیدی رو که تاز ه آوردین...تا زمانی کهت جفت نخوردن...بهتره داخل قفس گروهی بمونن و زمانی که جفت خوردن..یا جوجه های جفت های قدیمی رو از قفس بیرون بیارید یا اینکه قفسی جدید برای جفت های جدید در نظر بگیرید


امیر

حامد جان

من دیشب ظرف غذای پرنده رو برداشم

و امروز غذا رو تو دستم ریختم و جلوش گذاشتم (زیر 1 سالشه)

و از دستم غذا خورد چند بار هم

این شیوه مناسیبه؟

مرسی

سلام امیر عزیز

روش مناسبیه..فقط زیادی باهاش اینجوری برخورد نکنی که شرطی و بد عادت بشه و دیگه از ظرف و زمین غذا نخوره..!!

هم با دست بهش غذا بدین و هم بذارید از روی زمین برداره و بخوره


مریم بانو

سلام خسته نباشین مطالبتون خیلی مفید و به درد خور بود یه سوال داشتم من یه عروس هلندی بالغ نر دارم که گاه و بیگاه عطسه میکنه میخواستم بدونم این عطسه ها طبیعیه یا سرما خورده رفتم دامژزشک براش شربت برونشید داد ولی بازم بضی روزا چار و ژنج بار عطسه داره مدفوشم طبیعیه و تو یه جای نور گیر قفسشو گذاشتم به نظرتون مشکل چیه دمای اتاقم باید چقد باشه که عطسه نکنه؟؟؟ کمک

سلام

متشکرم از لطفتون

عطسه کردن علت های مختلفی داره من جمله:

1. نامنتاسب بودن یا نا متعادل بودن دمای محیط و به طور کل بهترین دما برای نگهداری پرنده بین 27 تا 30 درجه ی سانتیگراده

2. ورود پرز و شوره های بدن پرنده به داخل راه های تنفسیش به خصوصی زمانی که مشغول پاک کردن پرهاشون هستند

3. سرما خوردن پرنده

که در این حالت بهتره پرنده رو در فضایی با دمای 30 درجه ی سانتیگراد

نگهداری کرد...به مدت یک هفته ، چهار روز براش از مولتی ویتامین حیوانی استفاده کرد...

و از میوه جاتی مثل سیب و سبزیجاتی مثل هویج  و کاهو و کرفس و ذرت استفاده کرد تا ضمن تقویت...سریعتر حالش بهتر بشه

و در کنارش پرنده حتما از نور آفتاب روزی ربع ساعت بهره بگیره...

اگر حالش بهتر نشد...

اون زمان هست که باید از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرد که رایج ترین و کم خطر ترینش تتراسایکلین صد میلی گرم هست که می تونید یک سوم آنتی بیوتیک در 150 سی سی آب حل کرده و برای هشت ساعت بذارید استفاده کنه...

و این روش رو  نهایتا تا 5 روز استفاده کنید..


پوریا

سلام

من جایی شنیدم تخمه افتابگردان باعث چربی بستن در کبد عروس هلندی میشه

اگه درسته چطور باید استفاده کنیم؟

سلام پوریای جان

در تکمیل پرسش شما...باید بگم که تخم آفتابگردان و شاهدونه تقریبا چنین نتیجه ای دارند

به همین خاطر اگر در برنامه ها دقت کرده باشین...

حداکثر سه بار در هفته برای عروس هلندی ها در نظر گرفته شده

منتها در عروس های مولدی که جوجه دارن شرایط کاملا فرق می کنه

پدر و مادر به خاطر تحرک بالا و عملیات غذا دهی به جوجه ها به شدت ضعیف می شن و کاملا محسوسه..و از طرفی جوجه ها به غذایی نیاز دارند که هم چاق کننده و هم سیر کننده باشه

پس جفت های مولد می تونند از مقدار بیشتری تخم آفتابگردون استفاده کنن.

در مورد شاهدونه هم که مختص جفت کردن عروس هلندی هاست و در بقیه ی موارد استفاده ش لزومی نداره


رضا

سلام حامدجان فیلم پسرتو نشدببینم که!!!!!!!!
راستی جای تخفیف نیست ؟البته ببخشیدپرسیدم

سلام رضای عزیز

لینک ها سالمه..علاوه بر این یه دونه پسر قصد فروش یک جفت دختر هم دارم..که اونا هم رام و خوش خوراک مثل این پسر هستند..فیلمشو میذارم حتما ببنید

در مورد قیمت..متاسفم...

این پایین ترین قیمتی بود که براشون در نظر گرفتم در حالی که توی بازار تهران اگر عروس غیر پاکستانی پیدا کنید...اونم رام باشه و این چنین رفتار و برخوردی داشته باشه  حداقل دویست هزار تومان قیمت داره...


سجاد

ببخشید دو تا سوال عروس هلندی از زمانی که خریدم نفرت شدیدی از تخم مرغ داره و فقط سیب و کاهو علاقه داره.
بعدشم اگر من جفت بخرم و تکثیر  بکنم از جوجه هایی که تکثیر شدن خواهر وبرادر میشه تکثیر کرد؟


ببخشید عروس هلندی اصلا علاقه به آبتنی نداره.

سلام سجاد عزیز

بهتره بعد از عادت کردن پرنده به قفس و فضایی که قرارهست اونجا زندگی کنه...خوردن غذاهای مختلف بهش آموزش بدین..

برای این کار کافیه که در کنار غذای اصلیش...از غذای جدید اضافه کنید...و بهترین روش اینه که غذای مورد علاقه ش رو با غذای جدید مخلوط کنید تا مجبور باشه از هر نوعش بخوره

خدمت شما عرض کنم،

از دوجنبه بررسی می کنیم؛ جنبه ی فقهی و جنبه ی علمی

در جنبه ی فقهی..چون برای حیوان تکلیفی نیست..پست وظیفه ای نیست و می شه جفت انداخت( استباط شده از آیات سوره های آل عمران و اسراء)

و از جنبه ی علمی...

در اکثر اوقات با جفت زدن خواهر و برادر با بیماری های ارٍثی و خانوادگی رو به رو خواهیم شد..که برخی ژنوتیپ و برخی فنوتیپ..یعنی ممکنه در ظاهر نشون بده و یا در ظاهر نشون نده و مخفی بمونه..

در حالت ظاهریش..مثل ضعف در هر یک از نقاط بدن  و...

ودر حالت مخفی: عقیم بودن جوجه ها و ....بسیاری از مشکلات دیگه..

پس بهتره خواهر و برادر از یک پدر و مادر با هم جفت نشن...

در مورد

سوال دومتون هم...نمیشه گفت پرنده علاقه ای نداره..باید دید پرنده چه زمانی به آبتنی نیاز داره

به عنوان مثال زمانی که هوا گرم باشه...با مقداری اسپری کردن آب به پرنده حتما عکس العملشو ببنید...که اگر خوشش بیاد..خم می شه و بال و پراشو باز می کنه که آب به تمام نقاط بدنش برسه...

و من کمتر موردی دیدم که از آبتنی بدش بیاد شاید یک درصد از تمام عروس هلندی ها


آقای صادقی

من ی جفت عروس مولد به تضمین خریدم و دوروز پیش من بودن به حدی که این دو روز لونه رو پسندیدن وداخلش خوابیدن و به گفته دوستم تا 4 روز دیگه تخم مذاشتن اما از بد شانسی من بال نر رو قیچی نکرده بودم وفرار کرد از توی حیاط ورفت حالا مادش هی تو لونه میخابه بنظرشما امکان داره تخم نطفه دار بذاره؟اصلن تخم بذاره؟راستی ی نر دیگه انداختم کنارش که باهم دعوایی ندارن امکان داره بعنوان جفت قبولش کنه یا کار اشتباهی کردم انداختم کنارش؟لونه بذارم باشه که توش بخوابه یا بردارم؟لطفا کامل راهنماییم کنید ممنون


سلام بنظر شما واسه عروس نر دارچینی بهترین زن چه رنگیه؟و بچه هاشون چه رنگ میشن؟

سلام

زمانی امکانش هست ماده تخم نطفه دار بذاره که جفتگیری کرده باشن در غیر اینصورت تخم هرزه می ذاره و بهتره لونه رو بردارید...که تخم هرزه نذاره..


در مورد جفت زدن شما به من بگین از چه روشی استفاده کردین...اگر بدون اساس  جفت انداختین بهتره این قسمت مطالعه بفرمایید تا به مشکلی برنخورید...


در

پاسخ به سوال دوم شما...کاملا سلیقه ای ولی به نظر و سلیقه ی من...

ماده مرواریدی...، ماده لوتینو، ماده وایت فیس..بهترین نمونه هاست...

که در مورد اول با بدون در نظر گرفتن ناخالص بودن نژادها...

جوجه های دارچینی..جوجه های وایت فیس..و جوجه های دارچینی

در مورد دوم جوجه های ابلغ، جوجه های لوتینو و جوجه های دارچینی

و در مورد سوم: جوجه های وایت فیس ، جوجه های ابلغ وایت فیس و دارچینی و در موارد بسیار اندک با در نظر گرفتن ناخالصی ماده جوجه های لوتینو



محمد

سلام اقا حامد وایت فیس دارچینی و نقره ای از چه پدر ومادری در میاد؟مرواریدی صورت سفید چی؟ممنون

سلام محمد  جان

شما سوال خودتونو به صورت کلی گفتین و من در هر سه حالت توضیح می دم:

حالت اول: وایت فیس ابلغ دارچینی: که پرهای پرنده به صورت سفید ور نگ دارچینی می باشد.

که در اغلب اوقات حاصل جفت خوردن از مادر آلبینو با پدر دارچینی یا  جفت خوردن مادر ابلق با پدر لوتینو یا پدر وایت فیس هستش..

البته در نمونه های نادری : حاصل جفت خوردن مادر ناقل  وایت فیس با پدر لوتینو یا پدر دارچینی چنین جوجه ای حاصل می شه


حالت دوم: وایت فیس نقره ای:از اونجایی که رنگ نقره ای یک نژاد اختصاصی و جداگانه هست...

بنابراین...همانند بالا...جفت خوردن مادر وایت  فیس یا آلبینو با پدر نقره ای...

و در موارد نادر...جفت خوردن مادر نقره ای با پدر وایت فیس  یا آلبینو می تونه نتیجه ای به این شکل داشته باشه..

البته  در این حالت ما  این فرض در نظر می گیریم که نژاد ها خالص باشن..

حالت سوم: ابلغ  دارچینی و نقره ای:

که اغلب  به صورت یک جهش  ژنی...به وجو د میاد...و نادر هست..

که ما به صورت کلی بیان می کنیم:

جفت خوردن ابلغ  وایت فیس دارچینی  ماده با نر  نقره ای...

جفت خوردن وایت فیس  نقره ماده با نر دارچینی

جفت خوردن دو نژاد وایت فیس؛   ماده وایت فیس نقره ای با نر وایت فیس دارچینی( بسیار نادر) و بالعکس...

البته مجددا تکرار می کنم ما فرض در نظر می گیریم که نژاد ها خالص هستند در غیرا ینصورت تمامی توضیحات بالا در مورد نژاد های ناخالص صدق نمی کنه و اشتباه هست.


آرمان

سلام حامد جان
چند روزه که عروس ماده تو لونه س مگه برای غذا خوردن بیرون میاد وقتی هم بیرون میاد سریع نره میره تو لونه نشانه ی چیه به نظرت این امر عادیه یا نه؟

سلام برادر گلم

شما لونه رو بررسی کن که یه وقت تخم نذاشته باشه..

معمولا این رفتار در سه حالت به وجود میاد:

1. برای جفت های مولد...که ماده تخم گذاشته و میل زیادی به خوابیدن بر روی تخم ها داره

2. برای ماده عروس هایی که تخم هرزه گذاشته  اند

3. لونه  برای عروس های جفت نشده به صورت یک اسباب بازی تبدیل شده که در این حالت بهتره لونه رو بردارید...

در موارد دیگه امکان تخم گذاری وجود داره.


ضیاء

سلام اقا حامد.با اجازتون یک وبلاگ راه اندازی کردم که من با افتخار شما رو لینک کردم.اگه قابل بدونین من رو هم لینک کنید.با تشکر
http://tootiyan.blogfa.com

سلام ضیاء جان

لینک شدین


احمد گلچین

سلام به دوستان عزیز

ایام فانی گذشت و به ناچار تصمیم به فروش عروس هلندی بسیار دوست داشتنی خودم را گرفتم.

دودوخان (اسم عروس)از هوش بالایی برخوردار است و کاملا رام و دستی می باشد و 5-6 کلمه هم به واضحیت و با تن صدایی عالی حرف میزند.

متاسفانه به دلیل مشغله کاری زیاد وقت برای اموزشش نذاشته ام و بیشتر کلمات هم خودش یاد گرفته است و به صورت حضوری باهاش کار نشده.

بنده تضمین میکنم که در صورت اموزش سخنگویی به صورت حضوری کلمات بیشتری هم یاد خواهد گرفت.

این عروس ما از 2 سال کمتر سن دارد.

قابل ذکر است که این عروس فقط به یک نگهدارنده خوب داده می شود.

قیمت:400 هزار تومان (مطمئن باشید همچین عروسی را تو بازار کمتر از 500 هزار نمیدن)

تحویل به صورت حضوری و یا ارسال امکان پذیر می باشد.

عکس ها:
http://iranparrot.ir/images/324uk3xjru3j2trwgv00.jpg

http://iranparrot.ir/images/s9t2crxwvcloyg9p8k.jpg

(کلیپ سخنگویی در صورت تمایل به ایمیل خریدار ارسال می گردد)

با تشکر و سپاس : احمد



احمد گلچین

عدد عروس لوتینو ماده بسیار زیبا برای ارائه به دوستان اماده است.

این عروس 1 سال 9 ماه سن دارد و تازه به بلوغ رسیده است و بدجور مستی میکند(اماده ی جفت خوردن است)

همچنین استیل بسیار زیبایی دارد و دارای تاجی بزرگ(بدون طاسی سر) و پر و بالی براق و تمیز است .

من خودم قصد داشتم این خوشگله را جفت بزنم که متاسفانه وقتش را ندارم.

تحویل به صورت حضوری و یا ارسال امکان پذیر می باشد.

قیمت:200 هزار تومان

عکس ها:
http://iranparrot.ir/images/dzfmana3hj7qk4t90kab.jpg

http://iranparrot.ir/images/64l8g4pc11eh3l2pf49t.jpg

با تشکر و سپاس : احمد



مسعود

سلام حامدجان خسته نباشی.
عروسه من اسهال داره.سرماخورده؟مشکلش از کجاست و چطوری برطرفش کنم؟

سلام مسعود جان

اسهال دلایل مختلفی داره

از جمله دلایل شایع اسهال در پرندگان:

1. استفاده از غذای غیر استاندارد

2. کم غذا بودن پرنده  که باعث میشه مقدار اورات بدن بیشتر باشه و مدفوع به صورت اسهال درمیاد

3. مسموم شدن پرنده

4. مبتلا شدن به بیماری های عفونی

پس می بینید که یک اسهال..علل مختلفی داره...

ولی من برای راهنمایی کلی شما...حالت عمومی در نظر می گیرم و فرض می کنیم که بیماری وجود نداره...

شما به مدت سه روز  فقط از غذای اصلیش استفاده می کنید..یعنی فقط ارزن و تخم کتان

در این سه روز از هیچ گونه میوه  و تخم آفتابگردون استفاده نکرده و نتایج به من گزارش کنید.


farid

سلام
عروس جوجه فقط همینو دارید؟! من ابلق میخوام اگه دارید ممنون میشم بگید


سلام

فعلا ابلغی برای فروش ندارم...ولی گل باقالی ماده...برای فروش دارم

با من در تماس باشید09394528648












نظرات 3 + ارسال نظر
محسن شنبه 1 مهر 1391 ساعت 10:35

سلام آقا حامد عزیز
من یه جفت عروس دارم که با شیوه شما (دور آشنایی) با هم جفت انداختم که بالاخره دیروز صبح اولین جفت گیریشون رو دیدم و امروز لونه براشون گذاشتم که جنس لونه ام دی اف و داخلش هم کمی ماسه بادی گذاشتم حالا سوالم اینه که کارهای بعدی چیه و باید چیکار کنم راستی قطره آ د 3 ای رو هم از همون دیروز شروع کردم و میخوام سه روز در میون بزارم اگه بیشتر راهنمائیم کنید ممنون میشم.
البته متاسفانه دیشب یه اتفاقی افتاده که ماهی یه با اتفاق میفته اونم اینه که شب از بالای چوب میفته یکیشون میفته پایین و هر دو تاشون میترسن و تا نرم بالای سرشون مدام بال میزنن و اتفاق بد اینه که دیشب بخاطر بال زدن زیاد پرنده مادم نوک یک طرف بالش کمی زخمی شد حالا بنظر شما من باید چیکار کنم شب تا صبح لامپ رو روشن بزارم ؟
از لطفتون ممنونم .

صابری شنبه 1 مهر 1391 ساعت 12:26

آقا حامد گرامی سلام.
من توی کتاب آقای دکتر خداپرست مطلبی رو در مورد تأمین برخی از احتیاجات عروس هلندی دیدم که متاسفانه ایشان منبع تأمین اونها رو برای عروس هلندی ننوشته بود که از شما خواهش میکنم منابع طبیعی و یا داروئی مواردی که در ذیل ذکر میکنم را برام توضیح بدید.

1- اسید پانتونیک 2- بیوتین 3- اسید فولیک 4- کولین 5- کلسیم 6- فسفر 7 - سدیم 8- پتاسیم 9-منیزیم 10- آهن 11- روی 12- گوگرد 13- ید 14- منگنز
پیشاپیش از لطفتون ممنونم

باران پنج‌شنبه 21 دی 1391 ساعت 12:36

سلام من یه عروس هلندیه نر یک سال و نیمه دارم که 6 ماهی میشه خریدمش اوایل رو دستم میشست و غذا میخورد ولی خواهرم زیاد بغلش میکرد الان تا دستم رو داخل قفسش میکنم شروع میکنه به جیغ کشیدن و گاز گرفتن من باید چی کار کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد