مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران...به روز رسانی یک

آقا آرمان

سلام حامد جان
عروس نر هر روز آواز میخونه برای ماده ولی ماده تمایلی دیگه به جفت گیری نداره و همه ش نوبت نوبت میرن تو لونه و میان بیرون ولی هیچ خبری از تخم نیست علتش چیه؟ به این فکر افتادم که برم یه عروس ماده ی دیگه بیارم اشکلی که نداره؟ کاملا دیگه نا امید شدم

سلام آقا آرمان

اگر روش هایی که در مورد جفت زدن عروس هلندی ها توی وبلاگ گذاشتم و استفاده کردین و طی شش ماه بعدش نتیجه ای نگرفتید ... اشکالی نداره ..عوض کنید...ولی این بار...بهتره عروس نرتونم با خودتون به مغازه ببرید..بندازیدش توی قفسی که ماده هم داخلش باشه...مدت زمان کوتاه در مغازه بررسی کنید ببنید با کدومشون میسازه...همون ماده رو انتخاب کنید که دیگه مشکلی بابت جفت زدن نداشته باشید ولی حواستون باشه ماده کم سن و سال نگیرید...بالغ باشه و آماده برای جفت زدن...


آقا امیر

سلام آقا حامد عزیز

در ابتدا تشکر ویژه ای دارم که بدون هیچ چشمداشتی وقت عزیزتونو برای جواب دادن میزارید

من همونی ام که از طرق ایمیل با شما در مورد جنسیت جوجه (هلندی( در ارتباط بودم

و شما گفتی که 60-40 نره

الان متوجه موضوعی شدم

جوجه من خیلی پرهاشو باز میکنه تو قفس این میتونه نشونه ی نر بودن باشه؟؟

و سوال دو :

شما با دیدن عکس اول گفتی که بین 4-6 ماه سن داره و من گفتم فروشنده گفته 8 ماهشه

و ازتون پرسیدم از چند ماهگی میشه بهش تخمه داد گفتید 5 ماهگی

این طوطی من به سختی تخمه رو میششکونه و خیلی اوقات هم موفق نمیشه

احتمال داره زیر 8 ماه باشه؟؟

اگه عکسش یادتون نیست براتونبفرستم

ممنون

سلام امیر عزیز..متشکر از لطف تون

در مورد سن عروس هلندی شما..به صورت تخمینی گفتم..

و نکته ی دوم اینکه به پرنده فروشا نمی شه اعتماد کرد..خودتون بهتر می دونید..هشت ماهش بود که تا الان مشکلی بابت تعیین جنیستش نداشتیم..

در مورد تخمه هم درسته...جوجه ها از4 ماهگی علاقه ی خاصی به تخمه نشون می دن...

ولی چون هنوز توانایی شکستنشو ندارن فقط به منقار می گیرن و باهاش بازی می کنن و کم کم یاد می گیرن که بشکننش...

و نکته ی مهم اینکه حتما از تخمه ی آفتابگردون مناسب ( کشیده و نازک استفاده کنید) که عکسشم توی وبلاگ گذاشتم و می تونید از اینجا ببینید...


آقا رضا

سلام

من سوالی دارم

ظرف اب پرنده باید چه شکلی باشه؟

میشه شما عکسی از ظرف ابی که استفاده میکنید رو بزارید؟؟


من حس میکنم منقار پرنده سخت توش جا میگیره

سپاس فراوان

سلام آقا رضا

در یک پست جداگانه در مورد نظم و آرایش قفس توضیح دادم و عکس ظرف هایی که استفاده می کم...قرار دادم که در اینجا عکسشو براتون گذاشتم...

موفق باشید.



آقا پوریا

سلام آقای نجفی

لطفا راه های پیش گیری عروس هلندی از بیماری نیوکاسل

را توضیح دهید.

سلام آقا پوریا

حتما می ذارم...متشکرم از پیشنهاد شما...


آقا مرتضی

سلام حامد جان

پست جامع استراحت دادن به جفت مولد رو که فراموش نکردید؟!

سلام مرتضی جان

در یه سری از پست ها که در مورد جفت زدن عروس هلندی ها بود این مطلب گنجوندم...ولی باشه...حتما به صورت اختصاصی به مطلب توضیح می دم.


آقا آرمین

سلام .اقا حامد من 1جفت عروس دارم تا2ماه قبل روزی 2-3بارجفتگیری داشتن ماهل شدیم لونه گذاشتیم قفس بزرگ خریدیم دونه خارجی خریدم اماتخم که نگذاشتن هیچ  شاید هفته ای 1بارجفتگیری کنند ماده دائم میچسبه به دیوارقفس  وقتی میری تواتاق داد میکشن  نمی دونم چی کنم میشه راهنمائی کنین

سلام آرمین جان

چند علت می تونه داشته باشه که از شایع ترینش

جوون بودن پرنده های شما که توانایی جفتگیری و تخم گذاری ندارن

یا  نامناسب بودن محل نگهداری مثل شلوغی زیاد..

یا دمانی نامناسب محل...

در نهایت مشکلات ژنتیکی که در این مورد چاره ای جز تعویض ندارید.

در صورتی که موارد بالا رو رعایت کرده و مطمئنید که عروس هلندی شما بالغ هستن...یعنی بالای دو سال سن دارند...

و اگر مجددا نتیجه ای حاصل نشد ...بهتره جنس ماده رو عوض کنید...


آقا محسن

سلام آقا حامد
من یه جفت عروس هلندی دارم البته ماد ش رو یک ماه و نیم که گرفتمش حدود دو هفته هست که گذاشتم پیش هم . تقریبا با هم خوبن گاهی نره میخواد سوارش بشه اما مادهه اجازه نمیده حالا دو تا سوال:
1- چیکار کنم و چی بهشون بدم که هر دو تاشون اماده برای جفت گیری بشن؟
2- آیا تا قبل از جفت گیری براشون لونه بزارم یا نه؟
آخه در برخی از سایتهای تخصصی در خصوص لونه گذاشتن دیدم که میگن از وقتی که عروس نر و ماده تقریبا رابطشون خوب شد چه جفتگیری کردن چه نکردن لونه رو بزارید اما ما در برخی از پاسخهای شما دیدم که میگفتین که تا جفتگیری نکرده نباید لونه گذاشت.
از اینکه لطف میکنید جواب میدین ممنونم

سلام

1. در پاسخ به سوال اول شما حتما این بخش دریافت کرده و مطالعه بفرمایید...

2. اگر جفت های شما مولد نیستند و تا به حال سابقه ی جفتگیری نداشتن..بهتره تا زمانی که علائمی از جفتگیری ندیدین لونه رو قرار ندین و برای کارمم دلیل دارم:

در جفت های عادی به خاطر جوون بودن و یا به خاطر بی تجربه بودن درجفت خوردن...زمانی که لونه قرار داده میشه...عادت دارن که وارد لونه بشن..گاها داخل لونه می خوابن..یا داخل لونه فقط استراحت می کنن و به طور کل لونه براشون به یه اسباب بازی بدل می شه و جنبه ی تکثیر خودشو از دست می ده...البته فقط برای جفت های عادی...یکسری از جفت ها مست هستن..جفتگیری نکردن ولی نشانه های جفت شدن در اونها وجود داره که بهتره براشون لونه رو قرار داد..که براشون عاملی تحریک کننده برای تولید مثل به حساب می یاد.

مورد بعدی هم جفت های مولد هستند که اصطلاحا جفت های مجرب ...که بهتره بعد از اتمام هر مرتبه جفتگیری لونه برداشته بشه..استراحتی بکنن و با گذاشتن لونه شرایط تکثیر براشون مهیا کرد...


خانم مینا

سلام .ببخشیداین برنامه غذائی قابل پرینت شدن نبود

سلام

خوشبختانه فایل ورد اون توی کامپیوترم ذخیره شده بود...

و برای دریافت اینجا مراجعه بفرمایید



آقا ضیاء

سلام اقا حامد عزیز
خواستم ۵ جفت مولد عروس بگیرم.میشه کمک کنی و راهنماییم کنی لطفا
جایی گیرم اومد ۲ جفت لوتینو و۲ جفت خاکستر وسک جفت ابلغ میگه ۱۲۰۰ می ارزه به نظر شما .اگه جایی سراغ دارین یا خودتون دارین ممنون میشم


سلام

منظور شما قیمت 5 جفت با همدیگه یک و دویست هست...می ارزه...خیلی عالیه...ولی اگر منظور شما جفت ابلغ فقط یک و دویست ...که قیمتش فوق العاده بالاست و ارزشی نداره...

در مورد جفت  های مولد..خودم دارم ولی برای فروش ندارم

اگر به آگهی های وبلاگ نگاهی بندازید...چند تا دوست گرامی قصد فروش جفت های مولد داشتن...

در کل اگر قصد خرید جفت مولد دارید مراقب باشید...دروغ نگن..تقلب نکنند...باهاشون شرط کنید..

من خیلی ها رو می شناسم برای قالب کردن جفت های خودشون به عنوان مولد..تخم های قدیمی توی لونه می ذارن و مدعی هستن که این تخم ها مربوط به این پرنده هاست ..پس مولد هستن و گرونتر می فروشن...


آقا ضیاء

قا حامد.از امل می خوام بخرم.گفتم برم اونجا از نزدیک ببینم.
از کجا باید بفهمم که مولد و جفت هستن.من ۸ ساله تو کاره قناری هستم ولی توو این مدت علاقمند به تکثیر و پرورشه این پرنده زیبا شدم.راهنماییم کن


سلام آقا ضیاء عزیز

آیا شما قبل از طرح پرسشتون این بخش کاملا مطالعه کردین...




خانم شیوا

سلام سری قبل راجع به قند سوال کردم اما این دفعه 1 موضوع دیگه فکرمو مشغول کرده جفت عروس های من همه نوع غذایی میخورن ماکارونی برنج نون گوشت مرغ و انواع غذاها طوری که صدای بشقاب بشنون بدو بدو از قفس بیرون میان و سمت غذا حمله ور میشن جدیدا هم عادت کردن که از دهن خودمون غذا بخورن نه داخل ظرف میخواستم بپرسم غذا ی انسان برای اونا مشکلی ایجاد میکنه؟ حتی وقتی خودشون میل به خوردن اونا دارن؟


سلام..

توجه داشته باشید..عروس هلندی مثل بقیه ی حیوانات فاقد قدرت تشخیص و فکره...پس نمی تونه تشخیص بده چی براش خوبه و چیه چیزبراش بده...و اینکه هر غذایی می خوره نمی تونه این باشه که براش خوبه...به عنوان مثال عروس هلندی یکی از کاربرای وبلاگ...به نوشابه علاقه داشت..کاربر عزیزمون هم..لطف کردن نوشابه دادن به عروس هلندیشون...

یک شبانه روز تموم..ایشون به زحمت انداختن..کمکشون کنیم از این دارو و آن دارو استفاده کنند..تا بتونیم..مهارش کنیم...

توصیه می کنم از غذاهای استاندارد و مخصوص پرنده ها استفاده کنید..که دروبلاگ موجوده...









نظرات 5 + ارسال نظر
ضیا یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 00:35 http://ghooghooli.blogfa.com

اقا حامد.از امل می خوام بخرم.گفتم برم اونجا از نزدیک ببینم.
از کجا باید بفهمم که مولد و جفت هستن.من ۸ ساله تو کاره قناری هستم ولی توو این مدت علاقمند به تکثیر و پرورشه این پرنده زیبا شدم.راهنماییم کن

شیوا یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 12:27

سلام سری قبل راجع به قند سوال کردم اما این دفعه 1 موضوع دیگه فکرمو مشغول کرده جفت عروس های من همه نوع غذایی میخورن ماکارونی برنج نون گوشت مرغ و انواع غذاها طوری که صدای بشقاب بشنون بدو بدو از قفس بیرون میان و سمت غذا حمله ور میشن جدیدا هم عادت کردن که از دهن خودمون غذا بخورن نه داخل ظرف میخواستم بپرسم غذا ی انسان برای اونا مشکلی ایجاد میکنه؟ حتی وقتی خودشون میل به خوردن اونا دارن؟

امیر یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 15:45

سلام

حامد جان من یک هفته ست طوطی عروسمو خریدم وقتی دستمو تو قفس میکنم فزار میکنه

از چه مدتی باید ت دستم غذا بریزم و جلوش تو قفس بزارم؟

آرمان یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 21:37

سلام حامد جان عروسهام جفتگیری میکنن با هم غذا میخورن البته روزی 2 یا سه دفعه نر
اواز میخونه بعضی موقه ها بعضی ها با هم میرن تو لونه تکثیر آیا اینا با هم جفت هستند جفت خوردند؟ ممنون

سجاد دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 11:04 http://wwwdostan.blogfa.com

ببخشید من از چندین نفر شنیدم خیار و کیوی پرنده ها را نا زا می کنه؟حتی خودم دربارهی مرغ عشق تجربه کردم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد