مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران

آقا امیر

ممنون حامد جان از وقتی که میزاری

یه توضیح مختصری در رابطه با تخم مرغ و خیار و سیب و...بده

یعنی تخم مرغ بعد آبپز باید پوستشو بکنیم برای طوطی(عروس هلند) تکه تکه کنیم و بزاریم؟

یا خیار را کامل بزاریم یا برش بزنیم؟

ممنون

سلام امیر عزیز

برای استفاده از تخم مرغ آبپز: ابتدا تخم مرغ  کاملا پخته شده سپس با استفاده از چاقو، تخم مرغ به دو نیم تقسیم کنید...سپس هر نیم را برای روز معینی به همراه پوسته داخل ظرف مخصوص پرنده هاتون بذارید و نیم دیگر  داخل  نایلونی گذاشته و در یخچال نگهداری کنید.

در مورد استفاده از خیار: خیار راش  شسته و یک چهارم خیار  متوسط را بدون اینکه پوست بگیرید، جدا کرده و همان تکه را نیم کرده و در دو طرف قفس پرنده تون بذارید.

در مورد استفاده از سیب....ابتدا سیب را شسته، یک چهارم سیب را جدا کرده و  نصف کرده و به همراه پوست برای پرنده هاتون بذارید..و بعد از دو ساعت بردارید..


خانم نازی

سلام قیمت جفتها و امکان ارسال به شهرستان رو میشه توضیح بدید

سلام

اگر منظور شما  چهار جفتی هست که توی وبلاگ گذاشته شده، جفت های علی آقا هستن...

قیمت ها رو خودشون گذاشتن و ایمیل و شماره تلفن هم گذاشتن بهتره در این مورد با خودشون تماس بگیرید...

ولی در مورد جوجه های بنده...متاسفانه امکان ارسال به شهرستان ها رو ندارم...


آقا امیر

سلام آقا حامد

من یکی از کلیپ هایی که پرنده شما (عروس هلندی) اواز میخونه میزارم و پرندم میشنوه انگار حالت تهاجمی میگره و شروع به جیغ داد میکنه
و به دیواره قفس میچسبه
میخواستم ببینم برای چیه؟

سلام..اکثر پرنده ها زمانی که صدای هم نوع خودشونو می شنون واکنش از خودشون نشون می دن..یک سری مست می شن..و یک سری حالت تهاجمی به خودشون می گیرن..که برای این حالت دوم بهتره استفاده نکنید...


کمتر از یک هفته ست که خریدمش

آیا به خاطر نا اشنا بودن محیط این کارو میکنه میخواد از قفس خلاص بشه؟

ممنون

با توجه به گفته ی شما ...احتمالش هست..پرنده ناآشناست..احساس ناامنی می کنه...شما هم با گذاشتن صدای پرنده ی دیگه..داغ دلشو تازه می کنید


آقا آرمان

سلام

من یه طوطی دارم که هنوز را نیست

کم کم داشت بهتر میشد ولی هی سر و صدا میکرد که انگار میخواست بیاد بیرون

ولی وقتی خواستیم بیرونش بیاریم بشدت ترسید و گاز میگرفت و الان دوباره ترسش بیشتر شده

چیکار کنم

مرسی

سلام

همونطور که در بیشتر پست ها توضیح دادم..پرنده ای که به تازگی خریداری می شه..مخصوصا عروس هلندی...بهتره اول این اختیار و اجازه رو بهش بدین تا با محیط زندگی جدیدش آشنا بشه

بر اساس سن ممکنه از یک هفته  تا یک ماه، هم طول بکشه...

بعد از اینکه به محیط عادت کرد: یعنی حالت تهاجمی برطرف شد..پرنده در قفس آرام گرفته و مثل هم پرنده ی قفسی دیگه مشغول انجام غرایز  طبیعی خودشه..از اون زمان هست که شما می تونید با پرنده ارتباط برقرار کنید..کنار بنشینید خودتون بهش غذا بدین...

در حال حاضر شما فقط آب و غذای پرنده رو تامین کنید...قفس پرنده در محلی باشه که حداقل یا کمترین رفت و آمد داشته باشه..تا تدریجی عادت کنه..و پس از اون بهش نزدیک بشین و باهاش ارتباط برقرار کنید و افراد خانواده رو با پرنده آشنا کنید تا به همه عادت کنه...






نظرات 7 + ارسال نظر
امیر جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 22:19

سلام آقا حامد عزیز

در ابتدا تشکر ویژه ای دارم که بدون هیچ چشمداشتی وقت عزیزتونو برای جواب دادن میزارید

من همونی ام که از طرق ایمیل با شما در مورد جنسیت جوجه (هلندی( در ارتباط بودم

و شما گفتی که 60-40 نره

الان متوجه موضوعی شدم

جوجه من خیلی پرهاشو باز میکنه تو قفس این میتونه نشونه ی نر بودن باشه؟؟

و سوال دو :

شما با دیدن عکس اول گفتی که بین 4-6 ماه سن داره و من گفتم فروشنده گفته 8 ماهشه

و ازتون پرسیدم از چند ماهگی میشه بهش تخمه داد گفتید 5 ماهگی

این طوطی من به سختی تخمه رو میششکونه و خیلی اوقات هم موفق نمیشه

احتمال داره زیر 8 ماه باشه؟؟

اگه عکسش یادتون نیست براتونبفرستم

ممنون

رضا جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 22:25

سلام

من سوالی دارم

ظرف اب پرنده باید چه شکلی باشه؟

میشه شما عکسی از ظرف ابی که استفاده میکنید رو بزارید؟؟

من حس میکنم منقار پرنده سخت توش جا میگیره

سپاس فراوان

پوریا جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 23:01

سلام آقای نجفی

لطفا راه های پیش گیری عروس هلندی از بیماری نیوکاسل

را توضیح دهید..

مرتضی جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 23:36

سلام حامد جان

پست جامع استراحت دادن به جفت مولد رو که فراموش نکردید؟!

ارمین شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 08:02

سلام .اقا حامد من 1جفت عروس دارم تا2ماه قبل روزی 2-3بارجفتگیری داشتن ماهل شدیم لونه گذاشتیم قفس بزرگ خریدیم دونه خارجی خریدم اماتخم که نگذاشتن هیچ شاید هفته ای 1بارجفتگیری کنند ماده دائم میچسبه به دیوارقفس وقتی میری تواتاق داد میکشن نمی دونم چی کنم میشه راهنمائی کنین

محسن شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 09:01

سلام آقا حامد
من یه جفت عروس هلندی دارم البته ماد ش رو یک ماه و نیم که گرفتمش حدود دو هفته هست که گذاشتم پیش هم . تقریبا با هم خوبن گاهی نره میخواد سوارش بشه اما مادهه اجازه نمیده حالا دو تا سوال:
1- چیکار کنم و چی بهشون بدم که هر دو تاشون اماده برای جفت گیری بشن؟
2- آیا تا قبل از جفت گیری براشون لونه بزارم یا نه؟
آخه در برخی از سایتهای تخصصی در خصوص لونه گذاشتن دیدم که میگن از وقتی که عروس نر و ماده تقریبا رابطشون خوب شد چه جفتگیری کردن چه نکردن لونه رو بزارید اما ما در برخی از پاسخهای شما دیدم که میگفتین که تا جفتگیری نکرده نباید لونه گذاشت.
از اینکه لطف میکنید جواب میدین ممنونم

ضیا شنبه 25 شهریور 1391 ساعت 22:27 http://ghooghooli.blogfa.com

سلام اقا حامد عزیز
خواستم ۵ جفت مولد عروس بگیرم.میشه کمک کنی و راهنماییم کنی لطفا
جایی گیرم اومد ۲ جفت لوتینو و۲ جفت خاکستر وسک جفت ابلغ میگه ۱۲۰۰ می ارزه به نظر شما .اگه جایی سراغ دارین یا خودتون دارین ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد