مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران

خانم نازنین

با سلام
من حدود یک ماه هست که یک عروس خاکستری خریدم.هیچ غذایی جز ارزن و تخم آفتابگردون و ذرت نمی خوره.حتی یکبار گرسنش گذاشتم و بعد توی ظرفش کاهو و جعفری جوانه گندم سیب ریختم اما هیچ کدوم و نمی خورد و از ظرف پرت میکرد بیرون و مدام توی قفس راه میرفت و جیغ میکشید. یه مدت هم هست که مدفوعش مایع بی رنگ نداره.گاهی وقتا سبز کم رنگه .دکتر بردمش یه قرص داد که 5 روز بهش دادم اما خیلی بهتر نشده.اما سرحال هست.

سلام

همونطور که در ایمیلتون جواب دادم

برا ی آشنا کردن پرنده و عادت دادن اون به غذای جدید نیاز هست که به تدریج آموزش غذا دادن شروع کنید...

به عنوان مثال من قصد دارم به پرنده م تخم مرغ بدم که دوست نداره ..از طرفی می دونم که از ارزن خوشش میاد...میام ارزن روی تخم مر غ آبپزش می ریزم...و یا مخلوط می کنم

بعد بقیه ی غذاها رو برمیدارم

اگر بد قلقی کرد..دوباره براش غذای قبلشو می ذارم ولی به تدریج ساعتها با غذای مخلوط تنهاش می ذاریم که از هر دو غذا امتحان کنه

بعد...ساعتی کوتاه گرسنه ش بذارید و بعد فقط تخم مرغ براش بذارید...ببنید که چجور استقبال می کنه

در کل برای آموزش آشنایی با غذای جدید باید تدریجی پیش رفت...روش اجبار مطلق معمولا در عروس های بالغ  و جوان نتیجه ای نمی ده...

حتما از جدول غذایی جدیدی که گذاشتم استفاده کنید



آقا پوریا

سلام خسته نباشید حامد جان.متاستفانه هنوز جفت هام جفتگیری نکردن و مثل قبل نر فقط یک پاشو میذاره رو ماده و بالا نمیره.چند وقت پیش دیدم که نر کامل روی ماده سوار شده بود ولی خبری از جفتگیری نبود.من احساس میکنم ماده پزیشنه جفتگیری رو نمیگیری به همین خاطر عمل جفتگیری درست انجام نمیشه. این کار رو تقریبا هر روز انجام میدن.چیکار کنم؟اینا جفت میخورند؟در ضمن هنوز از از آدث استفاده میکنم.از هفت تخم هم همینطور و نسبتا استقبال میکنند.مشکلی که نداره؟ممنون

سلام پوریا جان

در مورد ناموفق بودن جفتگیری ها لطفا از میله ی چوبی  مناسب که قبلا توضیحش در وبلاگ داده شد استفاده کن و میله رو در بالاترین قسمت قفس قرار بده...

بعد در مورد غذا...لطفا بیشتر از یک ماه پشت سر هم از مولتی ویتامین استفاده نکن...تا اثر معکوس نذاره...مسموم  نشن...

سعی کن با غذاهای طبیعی پرورش بده...

و مست کننده...

اگر اجازه بدی...طی فردا و پس فردا یه جدول غذایی  برای  مست کردن جفت ها دارم می نویسم ..منتشر کنم تا شما و بقیه ی دوستان نهایت استفاده رو ببرید...

در مورد جفت خوردنشون هم عجله نکنید...بارها توی وبلاگ تکرار کردم و باز م میگم...عجله نکنید..حوصله کنید...جفت خوردن کمی طول می کشه...صبر ایوب می خوا د  و عمر نوح...

شما نهایت تلاشتون انجام بدین

چون امکانش هست نر یا ماده جوون باشن یا به سن مطلوب نرسیده باشن...


خانم حانیه

سلام.ماده خاکستری و نر وایت فیس بچه هاشون چی در میان؟و ماده خاکستری و نر لوتینو جوجه چی میدن؟فرضا هر دو خالص باشن

سلام

ماده خاکستری خالص با نر وایت فیس خالص:

جوجه ها هفتاد درصد خاکستری، و بیست درصد هم وایت فیس...

ماده خاکستری و نر خالص لوتینو:

شصت درصد جوجه ها خاکستری..بیست درصد گل باقالی و ده درصد باقی مونده لوتینو


آقا امیر

سلام آقا حامد

میخواستم بدونم به طوطی از چند ماهگی میشه تخمه داد؟

سلام در مورد طوطی های مختلف موضوع متفاوته ولی اگر منظور شما عروس هلندی هست...بهتره از 5 ماهگی به بعد براش بذارید تا توانایی گرفتنش و گاز زدنشو داشته باشه...


راستی من 3 روزه پرنده رو خریدم

روزها قبل خیلی کم غذا میخورد ولی حالا بیشتر میخوره

من همون شب اول ظرفشو پر غذا کردم

و تا الان داره از اون استفاده میکنه(ارزن)

این کار مشکلی داره؟؟

بعدشم وقتی سبزی رو از بین میله قفس میبرم تو گه گداری میخوره ولی وقتی سمتش میری میترسه

این میتونه خوب باشه؟

ممنون


اگر جوجه ست..حتما از برنامه ی غذایی که گفتم استفاده کنید تا دچار کمبود ویتامین یا سوء تغذیه و لاغری نشه..اگر هم بالغه از جدول غذایی عروس های بالغ استفاده کنید

در مورد سبزی ..همینکه استقبال می کنه خودش..جای امیدواری هست...اگر هم دستی نیست..اول باید با روش های رام کردن که توی وبلاگ گذاشتم رامش کنید تا عادت کنه و بعد با دست و با خیال راحت بهش غذا شو بدین...


...

سلام حامد جان

جفت چهارم طوطی سنگال نیست؟!
من فکر میکنم سنگالِ!

سلام.

کمی شباهت هست...ولی با توجه به این تصویر و مقایسه ی اونا .....نظرتون شما چیه؟؟





نظرات 2 + ارسال نظر
امیر پنج‌شنبه 23 شهریور 1391 ساعت 13:42

ممنون حامد جان از وقتی که میزاری

یه توضیح مختصری در رابطه با تخم مرغ و خیار و سیب و...بده

یعنی تخم مرغ بعد آبپز باید پوستشو بکنیم برای طوطی(عروس هلند) تکه تکه کنیم و بزاریم؟

یا خیار را کامل بزاریم یا برش بزنیم؟

ممنون

امین دوشنبه 3 مهر 1391 ساعت 11:55

سلام ممنون از مطالب خوبتون
من یک جفت عروس هلندی دارم که به تازگی جفت گیری کردن اما پرنده نر اجازه ورود ماده به لونشونو نمیده و اونو میزنه و بیرون میکنه .
به نظرتون علت این موضوع چیه ؟؟
من میتونم کمکی به داستان بکنم ؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد