مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

خانم پریسا

از سویای آماده که تو غذا میریزیم هم میتونیم استفاده کنیم؟
البته اونو فقط خیس میدیم

سلام

بهتره از دون سویا استفاده کنید اگر که نه...لطفا سویای مورد نظر به صورت مخلوط بهش ندین


آقا سجاد

سلام
من یک عروس ماده دارم از نژاد گل باقالی .
1-از کجا مطمئن شم ماده است؟
2-من هر وقت می خوام نازش یکی دو بار که نازش می کنم برا من ادا می یاد که مثلا تاجمو ناز کن عیبی که نداره؟
3-اسفند خریدمش مرده گفت 3 تا 4 ماهش کی بالغ می شه؟چه جوری بفهمم؟

سلام

99 د رصدگل باقالی ها ماده هستن...برای اطمینان لطفا عکسی از عروستون به ایمیلم ارسال کنید.

در مورد رفتارش و عاداتش طبیعیه...در بیشتر پرنده های رام و دستی به همین رواله  بستگی به میزان رفاقت صاحب  پرنده با عروسش داره..

سن بلوغ  عروس هلندیها جهت باروری و نطفه دهی تخم ها از از یک سال هفت الی هشت ماه و بهترین زمان از دو سالگی به بالا هست... با این تفاسیر شما تا یک سال و نیم دیگه برای جفت زدنش وقت دارید...


omidآقا


ba salam gozashte 1sal az tavalode in majmoe ra be hamey pleyer ha va be shoma agha hamed khob tabrik migoyam omid varam ke javabe in zahamato az khoda begir


سلام امید جان

از لطف شما ممنونم....

منم تولد یکسالگی این وبلاگ رو به همه ی کاربرا و یاوران همیشگی وبلاگ تبریک می گم



آقا آرمان

سلام حامد جان ببخشید که اینقد کامنت میزارم!
دیروز یه لانه تکثیر برای عروسام دادم درست کنن ابعادش هم 30 در 30 با چوب ام دی اف حالا قشنگ توش رو هم پنبه کاری کردم و قشنگ راه داره که برن تو و بیان بیرون این صبح نر آواز میخوند برای ماده و ماده سری کشید تو لونه و یه نگاهی انداخت آیا میرن تو که تخم بزارن و به جفت گیری هاشون ادامه بدن تخم میذارن به نظر شما ازتون ممنون میشم که جوابم رو بدین


سلام آرمان جان

هرچند که عرض لونه کمی زیاده ولی بد نیست...

در مورد محتویات لونه لطفا تمام پنبه ها رو بردارین و به جاش از پوشال چوبی...یا خاک اره یا

چوب رنده شده استفاده کنید

ضمنا هروقت اثری از جفتگیری دیدین براشون لونه رو بذارید..تا لونه براشون وسیله ی بازی نباشه و به جفت گیری و جفت بودنشون ادامه بدن ..


آقا محمد

سلام آقا حامد

جوجه عروسم 3 ماهشه و پر ریزی داره این طبیعیه یا نه

ممنونم از راهنمایی هایت موفق باشی

سلام محمد جان

پرریزی در اثر سردی و گرمی هوا کاملا طبیعیه...

مگر اینکه موارد و عوارض مشکوکی در پرنده دیده بشه

مثل تغییر ناگهانی رنگ مدفوع

التهاب در محل ریزش پرها

یا خونی شدن محل پرهای افتاده

لطفا کمتر حمومش کنید


shahrzad

ُسلام. من 2 تا عروس دارم که یکیشونو از بچگی بزرگ کردم. الان حدودا 2 سال نشده. اون یکی رو تازه خریدم. ولی اصلا نر من به ماده توجه نمی کنه و فقط به من وابستس. تا با هم تنهاشون میزارم دادو جیغ می زنه.اگه میشه کمکم کنید

سلام

برای اطمینان از جنسیت پرنده ها لطفا عکسی از جفت  عروس هلندی ها برام به ایملیم ارسال کنید.

ضمنا برای راحتتر جفت خوردن عروس هلندی ها بهتره از روش دور آشنایی استفاده کنید تا با این مشکل رو به رو نشید

برای یادگیری این روش به اینجا مراجعه کنید.


آقا مرتضی

سلام حامدجان
گرمای هوا میتونه در کاهش تعداد تخم تاثیر داشته باشه؟!
عروس من 2تا تخم گذاشت که متاسفانه بازهم یکی توی تخم مرد! و نتوست در بیاد!
چیکار باید کرد تا اینجور تلفات رو به صفر رسوند؟! من این سری هم براشون یه کاسه آب گذاشتم تا بخار شه! و هم پارچه ای خیس میکردم هر روز روی قفس میذاشتم! که بازهم یکی خراب شد! یکی از دوستانم روزهای آخربا اسپری آب میپاسه اطراف قفس! این روش موثرتره؟!
سوالی بعدیم اینه که فصل یا ماههایی که میخوایم به عروسمون استراحت بدیم! چکار باید بکنیم؟! به غیر از برداشتن لونه دیگه چکارهایی باید انجام داد؟! غذاو...!
اگه یه پست جامعی هم در اینباره بزنید عالی میشه چون احتمالا برای خیلی از دوستان سواله!

مرسی

سلام آقا مرتضی

تعدد تخم ها بستگی به سن ماده، تجربه ی ماده، آمادگی بدنی و تغذیه ی ماده داره  البته درصد ضعیفی  تعداد مراحل جفتگیری  در  تعداد تخم ها تاثیر داره ولی قطعی نیست...

با توضیحات شما...توصیه ی بنده اینه که حتما هم نر و هم ماده رو پیش دامپزشک ببرید تا معاینه کنه و اگر  مبتلا به سامونلا هستن...که توی عروس ها و برزیلی ها خیلی رایجه... درمان بشن..

وگرنه این وضع همچنان ادامه پیدا می کنه تا اینکه ماده  ر و  ضعیف کنه و....

سالمونلا اغلب در دیواره روده قرار دارن و به پوسته ی تخم ها و داخل تخم ها سرایت می کنند و به راحتی باعث تلف شدن جوجه ها می شن...

بنده  دارویی تجویز نمی کنم تا از وجود این بیماری مطمئن شد...

در مورد پیشنهادتون....حتما طی این هفته....یه مطلب جامع در این مورد منتشر می کنم...


طوطی باز

سلام و خسته نباشی به استاد عزیزمان.
سوال 1:
اقا من 1 عدد وایت فیس طوسی نر،1 عدد وایت فیس ابلق نر،1 عدد وایت فیس مرواریدی ماده،1 عدد لوتینو ماده معمولی دارم.
حالا میخواستم ببینم کدومشون باهم جفت کنم تا به جوجه البینو برسم؟
سوال 2:
ایا چند درصد احتمال دارد 1 عروس وایت فیس عقیم باشد؟
اگه عروس نر یا عروس ماده عقیم باشند تخم بی نطفه میزارن یا اصلا نمیزارن؟

سلام...از لطف شما ممنونم

1.شما از همه ی عروس هلندی ها برام عکس بفرستین...تا ببینیم کدوم ناقل و کدوم  خالصه...

می تونید  ماده مرواریدی رو با یک نر خالص لوتینو جفت بندازید

یا ماده لوتینو خالص با  وایت فیس ابلق نر

2.مبحث عقیم بودن هیچ ارتباطی به نژاد های پرنده ها نداره و بیشتر در موارد وراثتی و بیماری ها به وجود میاد

3. مسلما تخم می ذارن ولی تخم ها بی نطفه هستش...


طوطی باز

سلام حامد جان

من یک جفت مولد دارم که چند بار ازشون جوجه کشیدم حالا میخوام از هم جداشون کنم و با عروس های دیگم که رنگ جذاب تری دارن جفتشون بندازم.
ایا این کار صحیحه یک جفت مولد از هم جدا کنی؟
مشکلی پیش نخواهد امد؟
تشکر

سلام

بهتره این کارو انجام ندین ...امکانش هست...ولی جفت شدن با پرنده های دیگه  در این شرایط کمی طولانیه...یا ممکنه هیچوقت انجام نشه...چون توجه داشته باشید که شما در قفس مشغول جوجه گیری هستید نه در قفس گروهی یا طبیعت...


خانم پریسا

فکر کنم لینکش خرابه

http://cockatiels.blogsky.com/1391/03/20/post-535/

سلام

متشکرم از اطلاع رسانی حتما...اصلاح می شه...


آقا سینا

باسلام و تشکر از سایت خوبتون
من یک عروس نر بالغ دارم.می خوام واسش یجفت بگیرم.اما ساکن زاهدانم و از طریق پرنده فروشی ها نتونستم مورد خوب پیدا کنم
لطفا اگر کسی رو سراغ دارید تو این منطقه که بخواد عروسشو بفروشه به من معرفی کنید
ممنونم

سلام آقا سینا

ممنونم از لطف شما

درخواست شما رو اینجا منتشر می کنم...که سایر کاربرا ببینن...


آقا ابوالفضل

بنده یه  جفت عروس خریدم که مولد نیست تازه جفت شده بودن من فیلم جفتگیری رو تو گوشی  فروشنده دیدم   خریدم 270 ت  عروس ها رو  بعد  اومدم خونه یه دفعه  یکی بهم گفت باز  جفتگیری کردن بعد ماده اجازه جفتگیری نمیداد عروس نر هم  پرهای پشت سر و گردن و بالای چشم و کمر  عروس ماده رو میکند به طوری که ماده  از ناحیه کمر خونریزی کرد یه بالش مثل اینکه رگ خونی توش بوده..... من جدا کردم عروس نر و ماده رو  اما رو به رو هم  تو 2  قفس جدا هستند نمیدونم کی باید دوباره بندازمشون تو یه قفس میشه کمک کنید ؟


سلام آقا ابوالفضل

شما جفت ها رو بین بیست روز تا یک ماه کاملا از هم جدا کن تا همدیگرو نبینن...

طبق رژیم غذایی جفت های مولد که خدمت شما گفتم پیش برین

و بعد مجددا پیش هم بنداز


آقای حمید رضا همایی

سلام خدمت شما و ضمن عرض خسته نباشید من یه عروس دارم اسمش ساواش بالداره ! خیلی بانمکو شیطونه پدر منو در اورده هر وقت می رم خونه اگه بهش محل ندم دادو بیاد می کنه یاد چند کلمه ای مثل عزیزم بد بیا ناز نازی اشکان صدا می کنه می خوام بدونم این دادو بی داد کردنا طبیعه یا نیاز به جفت داره یه سوال دیگه سنگ کف دریا گذاشتم ولی نوکشو با اون تمیز نمی کنه از ابتنیم بد شمیاد چیکار کنم با سپاس فروان


سلام آقا حمید


اگر کاملا  رام و دستیه...بهتره براش جفت نیارید...این خصوصیات برای عروس های در حال بلوغ و جوان طبیعیه ..رفته رفته بهتر می شه...

در مورد کف دریا شما قرار بده..حتما استقبال می کنه و بهتره به دیوار قفس آویزونش کنید و کف قفس نذاریدش..

در مورد حمام کردن هم بهتره ظهر...با آبپاش آب روی پرش اسپری کنید ولی  ناحیه  سرش نپاشید.









نظرات 5 + ارسال نظر
مرتضی دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 01:31

سلام حامدجان!

ممنونم از پاسخت! اینجا دامپزشکی پیدا نمیشه چه برسه به متخصص طوطی! باید عرض کنم خدمتتون که همون طور که قبلا هم عرض کردم عروسمو مهرماه 90 خریدم و فروردین 5تا تخم گذاشت که 4تاش نطفه داشت! و از این چهارتا 3تاش به دنیا اومد و یکیش توی تخم مرد، و یه جوجه هم بعد از چند روز ،2تای دیگه صحیح و سالم بزرگ شدن،پرهای صاف، با جنب و جوش و غذاشون هم خیلی خوب بود!
سری بعد که 5تا تخم گذاشت هیچکدوم نطفه نداشت چون نر جفت گیری نکرد!
و این سری دوتا تخم گذاشته که یکیش به دنیا اومده و یکیش مرده توی تخم! امروز که به جوجه دقت کردم دیدم چشماش رو نیمه باز کرده بعده 6روز! و فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه!

در ضمن این رو هم باید اضافه کنم که هرموقع عروس ماده تخم میذاره پرهای سینش میریزه و بعد دوباره در میاد! و اصلا هم میوه نمیخورن متاسفانه!!!

حالا باز هم با این تفاسیر فکر میکنید مشکل سالمولنا باشه!؟

تشکر

پوریا دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 16:06

سلام خسته نباشید حامد جان.متاستفانه هنوز جفت هام جفتگیری نکردن و مثل قبل نر فقط یک پاشو میذاره رو ماده و بالا نمیره.چند وقت پیش دیدم که نر کامل روی ماده سوار شده بود ولی خبری از جفتگیری نبود.من احساس میکنم ماده پزیشنه جفتگیری رو نمیگیری به همین خاطر عمل جفتگیری درست انجام نمیشه. این کار رو تقریبا هر روز انجام میدن.چیکار کنم؟اینا جفت میخورند؟در ضمن هنوز از از آدث استفاده میکنم.از هفت تخم هم همینطور و نسبتا استقبال میکنند.مشکلی که نداره؟ممنون

پوریا دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 16:25

سلام حامد جان .اگر امکانش هست در مورد طوطی های رزیلا و لوری کیت های کوهی و فنچ های گلدین مطالب بیشتری تو ویکی برد قرار بده.ممنون

آرمان سه‌شنبه 14 شهریور 1391 ساعت 14:39

سلام حامد جان عروس هام توی یه قفس کوچیک بود جفت گیری میکردن تو لونه هم میرفتن ولی خبری از تخم نبود گفتم که شاید قفسشون کوچیکه یه قفس از نجاری درست کردن برام حدود 120 در 100 لونه رو هم کف قفس گذاشتم ژنبه رو برداشتم خاک اره ریختم حالا دیگه جفت گیری نمیکنن علتش چیه راستی تخم میزارن

مسعود سه‌شنبه 14 شهریور 1391 ساعت 19:55

سلام.ایمیل براتون گذاشتم ولی جواب ندادین واسه همین اینجا میپرسم سوالمو.
ی عروس نژاد لوتینو گرفتم.فروشنده ب شرط نر بودن داد و گفت ۷ماهشه.رام هم هست البته.مطالب سایتتونو خوندم راجبه تشخیص جنسیت اما چون میخاسم مطمعن شم چندتا عکس ازش میزارم ببینید نر هست یا ماده؟و سنش چقدره؟
۲۲۰خریدم.
ممنون
http://up.vatandownload.com/images/egbmeel2cs7zd8k3zhr8.jpg
http://up.vatandownload.com/images/09t58a6pgroncov319r0.jpg
http://up.vatandownload.com/images/cwwwbjzj44mudul15r1i.jpg
http://up.vatandownload.com/images/jmtacnpgmtuwdp1msdh.jpg

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد