مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

soroush

سلام ممنون از سایت خوبتون من خیلی استفاده کردم  یک هفته هست که یک عروس هلندی خریدم  دقیق نمیدونم چند وقتشه اما فروشنده گفت بچه هست اما کمی از بالش چیدن اولین تجربه منه تا حالا اصلا پرنده نداشتم فعلا بهش ارزن وتخم آفتابگردون هویج کاهو نون قندی(علاقه داره)میدم.فروشنده گفت نر هست ..آیا با تمرین میتونم حرف زدن یادش بدم؟لطفا هرچی میدونیدراهنماییم کنید در همه موارد این پرنده

سلام

ممنونم از لطفتون

برای مطلع شدن از سنش لطفا یه عکس واضح با حجم مناسب به ایمیلم ارسال کنید

cockatiels_site@yahoo.com

در مورد غذاهایی که فعلا دارین استفاده میکنین مخصوصا نون قندی به خاطر چربی  لطفا کمتر استفاده کنید و در ازای اون از غذاهای دیگه مثل هویج، گندم  خیس و نرم شده یا جوانه ی گندم، مخلوط هفت تخ...تخم مرغ آبپز...و از میوه هایی مثل سیب،خیار و سبزیجاتی مثل کاهو، جعفری ، گشنیز، و هویج استفاده کنید

در مورد تقلید صداش هم بستگی به سنش داره که معمولا سنین بین دو ماه تا چهار ماهگی بهترین زمان برای آموزش تقلید صدا به پرنده ست که زمان به صدا اومدن پرنده به مشکل برنخورید

با این حال اگر جوجه ست...بهتره کار هرچه زودتر شروع کنید


گلچین

سلام حامد جان...
اقا چند روزه در به در دنبال یک عروس وایت فیس نر جوون میگردم ولی متاسفانه پیدا نکردم.
اگه شما سراغ دارید تلفنتون بدید تا زنگ بزنم صحبت کنیم.
با تشکر

سلام

من هم مثل شما قصد تهیه ی وایت فیس منتها جنس ماده می گردم...ولی پیدا نمی کنم..اگر موردی پیدا شد اطلاع می دم.


محمد

سلام آقا حامد گل
حامد جان عروسم 3 ماهشه شاهپرش صدمه دیده و لق  شده تا بال میزنه  خون میاد  پرسیدم گفتن باید ببرمش پرنده فروشی بکشه شاهپرشو نمیدونم جیکار کنم ببرمش بکشن یا بزارم شاهپر جدیدش در بیاد این شاهپر صدمه دیده خودش بیفته  ممنون موفق باشید

سلام مجمد جان

اگر لق شده باشه....دو راه دارید...

اینکه قسمت خونمردگی بشورید...دو سه روزی محل با پماد ویتامین آ نرم نگهداری کنید که خشک نشه و خونی بشه...تا خودش ترمیم بشه و پر مشکل دار بندازه...

راه دوم کشیدنه پره........که اول محل پر باید خیس کرد یا اینکه مثل روش بالا مدتی نرم نگهش داشت، بعد محل خیس کنید به طوری که کاملا نرم بشه و پر راحتتر دربیاد..برای درآوردنشم..ناگهانی نکشید....که خونریزیش بیشتر بشه....اول پر را چپ و راست بپرخونید که جا باز کنه و بعد آروم آروم از بدن جداش کنید...و بعد خوناب با آب سرد بشورید و می تونید از کلر هگزیدین برای زخم استفاده کنید...



zhr

با سلام
من یک جفت عروس هلندی داشتم که هنوز تخم نداشتن و پرنده ماده اون پرید و رفت. حالا چطور میتونم پرنده نر رو آروم کنم و رامترش کنم؟ واقعیت دلم براش میسوزه.

سلام

جای نگرانی نیست...ممکنه چند روز نر بی تابی کنه ولی به حالت اولش برمی گرده...تنها راهی که می تونید انجام بدین اینکه سعی کنید پرنده رو شرطی نکنید...مثلا مدام جلوش  غذا نریزید...یا زیاد پیشش نمونید که شرطی بشه و دیرتر به حالت اولش برگرده...

اگر قصد خریداری جفت براش دارین..گزینه ی خوبیه...



pouya

با سلام
یه عروس صدفی دست آموز حدودا یک سالی داشتم که خیلی بهم وایسته بود ولی حدودا 3 روزی هست که فرار کرد(البته بگم که 1 ماهی بود آزادانه تو حیاط جلو چشمام می گشت)
میخواستم بدونم احتمال بازگشتش هست؟؟؟


سلام

احتمالش هست برگرده ولی  اگر پرنده ها ی شکاری و حیوانات ولگرد اجازه بدن...

شما می تونید کف حیاط...یا هر قسمتی که پرنده قبلا می نشست دون مورد علاقه ش بریزید

تا ببینیم بر می گرده یا نه...

توصیه م اینه که برید و به حیاط و پشت بوم خونه ها و خصوصا روی شاخه ها و قسمت های سایه نگاهی بندازید...حتی زیر کولر.....!!!بهتره قفسشم تو ی حیاط بذارید با در باز!!!


اسماء

سلام.میخوام کمکم کنید.
یه عروس ماده دارم،البته چند سالی میشه.جوجه بود گرفتمش.انقدر بهم وابسته شده که بدون اون نمیتونستم جایی برم..تا اینکه براش جفت گرفتم،اما میلی به. جفتش نداره.تا حالا سه تا جفت براش عوض کردم.اولش فکر میکردم شاید چون خاکستری رنگن خوشش نمیاد و سفید گرفتم عین خودش،ولی باز انگار نا انگار.خیلی ها بهم گفتن باید بزارمش تو قفس زندونی شه و اونوقت مجبور میشه جفتشو قبول کنه،و من باید بی محلی کنم بهش.چند روزی هست این کارو کردم،اما تا منو میبینه زود خودشو میچسبونه به میله ها یه جوری نگام میکنه که بیارمش بیرون. طوری وابستم شده که وقتی خونه نباشم دنباله یه تیکه از لباسم میگرده بعد میره میشینه روش چرت میزنه.چیکار کنم جفتشو قبول کنه؟از لحاظ تغذیه هم همه چی دوست داره و میخوره. حمومشم میکنه،فقط مشکل قبول کردن جفتشه..ممکنه قبول نکردنه جفتش به خاطر سن زیاد خودش و کم سن بودنه نر باشه؟

سلام

در مورد نسبت سنی نر و ماده در حیوانات...نکته ی مهمی نیست مگر اینکه یکی از اونا واقعا پیر شده باشه و توانایی تکثیر نداشته باشه...

پیشنهاد من اینه که هر چی جفت تا به حال براش خریدیین پس بدین...

با خودتون ببریدش پرنده فروشی...توی یه قفسی که چند تا ماده هست بندازیدش...

و منتظر باشید و ببنید که کدوم نر به جفتی انتخاب می کنه



مسعود

سلام . می خوام یک عروس هلندی رام و تربیت شده بخرم که از نژاد آلبینو نیست . میشه لطف کنین قیمت دقیق رو برام pm lkdk

سلام مسعود عزیز

بنده  در حال حاضر قیمت دقیقی از این نژاد ندارم چون پرنده فروش نیستم!!! با این حال قیمت تخمینی بین 250 هزار تا 300 هزار تومان هر آلبینو باشه....






نظرات 8 + ارسال نظر
ترکان شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 12:48

حامد جان سلام.
آدرس سایت پیدا نمیشه.چه کنیم؟
اشتباهه انگار

علی شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 13:17

با سلام و تشکر از سایت خوبتون, حدود یک ماه قبل یک جفت عروس هلندی خاکستری (نر) و دارچینی ( ماده) خریدم به شرط جفت و مولد بودن .در ابتدا چند بار دیدم با هم جفت گیری کردند ولی بعد از اینکه براشون لونه قرار دادم توی لونه میرند ولی دیگر از جفت گیری خبری نیست . لطفا" راهنمایی کنید . در ضمن قبلا" پرنده نر زیاد آواز میخوند ولی دیگر صدایی ازش در نمی آد و اصلا" پیش ماده هم نمیره .

فرید شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 16:31

سلام حامد جان
نیاز به کمک فوری دارم.
عروسم امروز صبح خیلی مشکوک و با سر و صدا از خواب بیدار شد. برخلاف همیشه که باید برم درقفسش رو باز کنم و بعد دستم رو ببرم تو تا بیاد بیرون، این بار خودش بلافاصله با روشن شدن لامپ به سمت در قفس پرید و مثل اینکه از چیزی ترسیده باشه پرواز کرد و رفت سمت بالای کتابخونه م.
ار صبح هم غذاش رو خیلی کم خورده و اب هم اصلا نخورده. مدام جیغ می کشه و منتظره تا بهش توجه کنی ولی با هیچ کار و سرگرمی که روزهای قبل براش دوست داشتنی بود مشغول نمیشه!
در حالت نشسته از صبح تاجش رو بالا نگه داشته و ازاین پا به اون پا هی جا عوض میکنه.انگار که مثلا روی میله داغ نشسته باشه.
نمیدونم باید چیکار کنم و دلیل این موضوع چی میتونه باشه.
لطفا راهنمایی م کن.
ممنونم.

مسعود شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 21:19

سلام.خسته نباشید
من ی سوال داشتم میخاستم بدونم ایا حقیقت داره ک عروس هلندی ماده نمی تونه حرف بزنه؟
ایا فقط جنس نر رو میشه حرف زدن یادش داد؟

مهرداد شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 23:45

حامد جان سلام وقت بخیر و خسته نباشی

حامد جان من از جفت هام جوجه گرفتم ۳ تا الان تقریبا ۲ / ۳ هفتشونه ولی این چند روزه عروس نر تمام سرها و کاکل جوجه ها رو کند و خیلی ناراحت شدم من احتمال زیاد میدم که چون جفت آماده تخم گذاری جدید شدن اینطوریه چون نر و ماده جفت گیری میکننو ماده هم داخل لونه میره و میمونه حالا به نظرت چیکار کنم جوجه ها رو جدا کنم ؟چطوری و چه تغذیه ای بهشون بدم؟بعد این موها و کاکلشون در میاد ؟ببخشید زیاد نوشتم راستی یادم رفت بگم ۳ تا جوجه ها طوسی اند به نظرت رنگشون عوض میشه یا نه ؟یا علی...

علی دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 09:25

درود فراوان
از دیروز عروس هلندی من که نر هست دچار خواب آلودگی شدید شده و همش چرت میزنه، غذا هم نمیخوره. البته نه اسهال داره و علائم خاصی روی منقارش هم دیده نمیشه.
چهل روز پیش جفت ماده اش که طبق تشخیص پزشک با علائم لکه های سفید منقار و خواب آلودگی دچار عفونت شده بود بعد از تزریق آنتی بیوتیک از دنیا رفت.
بعلت بیماری خودم که نمیتونم بیرون برم، متاسفانه دسترسی به دامپزشک ندارم.
آیا دارویی میتونید معرفی کنید که از داروخانه بشه تهیه کرد و در آبش بریزم؟
خیلی خیلی زیاد به این راهنمایی شما احتیاج دارم...

مسعود دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 20:08

سلام.ممنون از راهنماییتون
ی سوال دیگه دارم.میخام ی عروس جوجه سرنگی یا دون خور بگیرم میخاسم ببینم تو اون سن نر یا ماده بودنش معلومه؟چطور میشه تشخیص داد؟
اطلاع دارین از کجا میشه جوجه عروس خرید؟من تهرانم
ممنون

غضنفر یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 19:36

عروس ماده بعد از تخم گزاری 10روزی هست که اسهال شدید وبد بو گرفته ..چیکارش کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد