مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

مهرداد

حامد جان سلام خسته نباشی

من یک جفت عروس هام تقریبا دو هفته ای هست روی تخم خوابیدن اما دیشب دیدم ماده تو لونه پر پر زد و هر کدوم از تخم ها به گوشه ای رفت یکی دم در یکی گوشه و... و رعدوبرق هایی که بود اینا به نظرت تخم ها جوجه میشن ؟
راستی من یک جفت دیگه هم دارم که بیرون میارم مدام براشون تو اطاق همه چی گذاشتم و بیرونن بیشتر ...و این جفت که تخم دارن رو هم هرکدوم که بیرون باشه میارم بیرون ایراد نداره به نظرت...

شرمنده طولانی شد .سپاسگذارم

سلام

مشکلی نیست...نیاز نیست نگران باشید...اگر تخم ها نشکسته باشن...حتما جوجه می شن...


در مورد سوال دومتون...بله...نباید جفت هارو از محل تخم ها بیرون بیارید...و بذارید به چرخه ی زندگیشون یعنی رسیدگی به تخم ها ادامه بدن!!!



پیمان

سلام
من قبلا نمیدونستم که عروس هام جفت هستن یا نه ولی دیشب واسه اولین بار دیدم یکی از عروسام سوار اونیکی شد و هی رو کمرش تکون میخورد وعروسی که زیر بود صدای ریز تولید میکرد این کار متونه نشون بده که عروسام 100% جفت هستن؟

سلام

نشونه هایی که فرمودین ...می تونه :

1.نشون بوده که جفت هاتون از قبل با هم جفت بودن

2.تازه با هم جفت شدن

و تبریک می گم...


تکتم

سلام خسته نباشید عروس هلندی من از صبح تا الان ساعت ۱۵/۲هیچ غذایی نخورده ایا طبیعی است؟

سلام

علت این کارش چی هست؟

آیا تازه خریدینش؟

آیا جفتشو ز دست داده؟

آیا قفسشو عوض کردین؟

آیا عروستون جوجه ست؟

آیا عروس هلندی تون مریضه یا نشانه هایی از مریضی داره؟

هر کدوم جواب مختص خودشو داره...لطفا در مورد سوالتون بیشتر توضیح بفرمایید.

و با توجه به مقدار ساعتی که فرمودین چیزی نخورده...خیلی خطرناک نیست..ولی اگر بیشتر از 24 ساعت شد...نگران کننده ست...


مهدی پرنده

بنده یک جفت عروس دارای تخم داشتم که چند روز پیش نر آن به دلیل نا مشخصی مرد و ماده ۳ روز است که تنها بر روی تخم ها می نشیند آیا امیدی به باز شدن تخم ها است؟ آیا ماده تنها می تواند تخم ها را باز کند؟

سلام

نگران نباشید...اگر ماده تا آخر به وظیفه ش ادامه بده...خیلی خوبه و امیدی هم هست...!!!

ولی این کار پرنده ی ماده رو خیلی ضعیف می کنه...

حتما وقتی که جوجه های 20 روزه شدن...خودتونم به ماده کمک کنید وگرنه ...ممکنه ماده آسیب ببینه!!!



نظرات 3 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 2 مرداد 1391 ساعت 13:25

سلام حامد جان خسته نباشی
اگه یادت باشه قبلا عکس طوطی عروسای منو دیدی که تقریبا جوجه بودن
اون خاکستری که پیشبینی کردیم مادست نره و الان 90 درصد صورتش زرد شد
لوتینو هم برخلاف پیشبینی مادست
من جفت گیریشونو 2بار حدود 1ماه نیم پیش که تو یه قفس دیگه بودن دیدم کهخاکستری به زور سوار لوتینو میشدو بلد نبود می افتاد
خلاصه آقا حامد 2روز پیش دیدم لوتینو تخم گذاشت و نرو ماده هر دو سر تخم نشستن
اما نر هنوزم داره پر میریزه به نظرت تخم جوجه میشه؟
2 یا 3 هفته قبل ازینکه ماده تخم بزاره و تو لونه رفت و آمد کنن هر دو. نر دیگه نمیخوند
شرمنده اگه طولانی شد
ممنون

hoda دوشنبه 2 مرداد 1391 ساعت 16:58

سلام من یک جفت عروس هلندی دارم؛ اصلا با هم نمی سازن و مادهِ مدام از نرِ فرار میکنه گاهی هم همدیگرو میزنن ولی نرِ خیلی میره طرف مادهِ ممنون میشم، اگه راهی داره که با هم بسازن بگید

شیوا چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 13:50

سلام من 2سالی هست 1 جفت عروس هلندی دارم یکیشون وایت فیس و اون یکی خاکستریه ماده که وایت فیس هست همیشه داره تخم میزاره ولی جوجه نمیشه اوایل پرنده ی نر روی تخم ها نمی نشست تازگیا میشینه اما بازم خراب شدن تخما پرنده ی ماده ی من بیش از حد متعارف تخم میزاره پشت سر هم هر سری هم 5_6 تا میخواستم ببینم مشکلشون چیه 1سوال دیگم دارم تقریبا 2هفته ای هست تو مدفوع ماده دانه های ارزن به صورت درسته دیده میشه میخواستم بدونم مریض شده؟ ظاهرش که سالمه کرچ هم هست رو تخم هم میشینه مشکلی براش پیش اومده؟ممنون میشم راهنماییم کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد