مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

rayka

سلام   اقای  نجفی
 من سویا  رو  قشنگ  کذاشتم  پخت  بعد نیاز نداشت  که  اسیاب  کنم  با  قاشق  خودش له  شد درست مثل  اسیاب  اما  گذاشتم نخورد   هر کاری  کردم  نخورد   چیکار  کنم ؟ ممکنه  بگید  به چه  صورت  چند  دقیقه  باید  بپزه  ؟ تا  چه  حد  برسه؟ این جوری  که  من  متوجه  شدم   ظاهرا  اینا  ازهر چیزی که  بتونند  خرد  کنند  خوششون  میاید  من  هویج میدم  خیلی  خوب  میخوره.  اما سویا  چون  کاملا له  شده  بود  نوک زد  و  رفت . چیکار کنم؟  

سلام

سویا رو تا اندازه ای بپزید که احتمال می دین پرنده خودش قادر به خرد کردن و خوردنش هست..

نه خیلی نرم و نه خیلی سفت.....با نظرتون موافقم...این یکی از خصلت عروس هلندی هاست!!


ترکان

راستی میشه آی دیتو اد کنم که هر وقت سوالی داشتم و خیلی عجله داشتم بیام بپرسم؟؟
اون رژیم رو میشه برای ماده من بنویسی؟؟ یعنی تو هفته چیا بشون بدم.نگو طبع سرد یا گرم.روزای هفته رو بنویس با چه غذاهایی که باید بدم(چقدر پر رو هم هستم.علاوه بر کنجکاوی)
من نهایت تا آخر تابستون صبر میکنم.بعدش میبرمشون میفروشمشون.
الان باید بدن ماده من آماده تخم گذاری شه.چکار کنم برا آمادگیش؟؟
راستی اینا موقع غذا خوردن و خوابیدن همو میزنن.یعنی نمیتونن سر ی دیگ آش بخورن و نمیتونن تو ی تخت خواب بخوابن. فقط موقعی که نخوان بخورن و نخوان بخوابن میتونن کنار هم باشه.
علتش چیه؟ نکنه جفت گیری از رو مستی بوده و هنوز جفت نشدن؟؟
یکم جوابات پیچیده است.من نمیفهمم که چرا عروسی که جفت هست رو میشه جدا کرد و با ی عروس دیگه جفت کرد؟؟
مگه ماده مست تخم نمیذاره(ماده های تک از رو مستی تخم میزارن).پس چرا من ماده ام رو از مستی خارج کنم؟
هی میگی جفت زدن و نزدن من قاطی کردم.اینا جفت خوردن دیگه.منظورت از جفت زدن یا نزدن جفت گیریه؟
اینم عکساشون

http://iranparrot.ir/images/58hsxy2zom1ppw9u9ws.jpg

http://iranparrot.ir/images/9e2ncc7784g7whxh5d8z.jpg

http://iranparrot.ir/images/v15m8di7cyonczwbmgu.jpg

http://iranparrot.ir/images/ui99h1jaryahsv3qu78z.jpg

http://iranparrot.ir/images/i61oiz9m3669jafjvjd.jpg

میگم امکانش هست ماده من سنش بالا باشه و از باروری و تخمگذاری خارج شده باشه؟؟
راستی ی خصلت دیگه هم دارم.اونم صبرمه.صبر ایوبو دارم.

سلام

در مورد رژیم غذایی جفتتون یه جدول تدارک می بینم براتون ارسال می کنم!!!

منظورم از ایجاد آمادگی در بدن ماده به معنای آمادگی برای مستی و تخم گذاشتنه!!!

که سه عامل آمادگی بدنیشو محیا می کنن:

1. سن و سلامتی ماده

2. رژیم غذایی مناسب

3.فضایی که جفتتون اونجا زندگی می کنن


معمولا اغلب ماده ها از روی مستی تخم گذاری می کنند...ولی نه همه ی ماده عروس ها!!!


علت زد و خوردشون هم توی بعضی از جفت ها طبیعیه!!!مثلا همین جوجه هایی که من عکسشونو گذاشتم...والدینشون یه چیزی بیشتر از اونی که شما از جفتتون می گین هستن...ولی زمان جفتگیری می شه...از مرغ عشق بیشتر به هم وابسته می شن!!!

پس زد و خورد نمی تونه عاملی برای جفتگیری نکردن عروس هلندی های شما باشه!!!

جفتگیری ، عروس هلندی های شما می تونه به خاطر مستی بی وقفه ی ماده بوده باشه..که الان برطرف شده و فعلا آمادگی لازم برای تخم گذاشتن نداره...

در مورد سوال بعدی شما هم.....بله....گاهی..برخی از تکثیر کننده ها...به خاطر جلوگیری از مرگ میر ماده ها به خاطر جوجه گیری های بی وقفه شون...نری که با یه ماده ی دیگه جفت خورده بود...با یه ماده ی دیگه جفت می اندازن !!!


پس اگر قصد دارین جفتتونو تا آخر تابستون نگهداری کنین...پس طبق رژیم غذایی مناسب...بهشون برسید تا ان شاء الله نتیجه بگیرید...


راستی حامد جون تو رژیم پیشنهادیت در نظر بگیر که جفت من اصلا علاقه ای به سبزی و میوه جات ندارن.فقط جوونه گندم. نخود پخته و ذرت پخته و گاهی هم تخم مرغ.
راستی اینم بگو که اگه مثلا ذرت دادم دون خشک هم کنارشون باشه یا نه؟؟ راستی دستور تجویز ویتامین و دارو رو هم بگو.چقدر پر رو شدم

حتما....در کنار استفاده از رژیم غذایی طبیعی ...می تونید از مولتی ویتامین...در هفته سه مرتبه استفاده کنید

میگم این دو تا جوجه سینامون هستن؟؟؟
راستی درباره اون جفت دستی پیشنهادت چیه؟؟ اصلا میرزن 500 تومن با جوجه.و با قفس و لونه 600 تومن؟؟؟

در مورد جوجه های خودم..بله...ترکیبی از سینامون و خاکستری...که به احتمال زیاد هر دوشون نرن!!!!

در مورد اون دو جفت...هر طور خودتون صلاح می دونید...اگه واقعا جفت خورده باشن..500  ارزش دارن...!!!!!!ولی  کمی رک باشیم...و باید دید چرا فروشند قصد فروش داره!!!خوب اینم خودش یه سواله




ابوالفضل

با سلام
حامد عزیز  جوجه طوطی هایی که گذاشتی  دقیقا  چند وقتشونه ؟  من یه  جوجه عروس خاکستری امروز خریدم دقیقا عین  این  جوجه  عروس هایی که شما گذاشتی هست....
در مورد ملنگو هم ممنون میشم  توضیح بدی  ایا تکثیرش مثل عروس ها   راحت هست یا خیر

سلام

عکسی که چند روز پیش تو وبلاگ گذاشتم..بیست و یک روزه بودن..

در مورد ملنگو حتما مختصر اطلاعاتی می ذارم...ولی در کل...ملنگو تنها پرنده ایه که تنها می تونه به صورت تک تو خونه به عنوان یک حیوون خونگی نگهداری بشه!!!نه به این معنا که نمی تونید جفت بزنید!!!

چرا که:

1. با توجه به قوه ی تکلمش نیازی نیست جفتش بندازید

2.پرند ه هایی هستن  متعلق به طبیعت...جفت زدنشون نسبت به عروس ها کمی سخت تره و لی تعیین جنسیتشون خیلی راحت!!!

3. از نظر خودم شلوغ کاری و سر  و صداشون نسبت به عروس هلندی خیلی زیاده...و در صورتی که  رام نباشه...آواز که بلد نیست...هیچ...فقط از صبح تا شب جیغ می زنه!!!اونم چه بلند بلند!!!


ولی در کل ملنگو ها مثل عروس هلندی ها طوطی هایی خونگرم و انعطاف پذیرن!!!


سارا

سلام دور یکی از چشم های عروس من قرمز شده و کمی ترشح داره وهمش این چشمش رو میبنده ایا مشکل خاصی داره راه درمانش چیه لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام

جای نگرانی نیست

لطفا شما از داروخانه ی دامپزشکی قرص تتراسایکلین صد میلی گرمی تهیه کنید

یک سوم شو توی دویست و پنجاه سی سی آب حل کنید و تا پنج روز براش استفاده کنید


اگر بعد از 5 روز به نتیجه نرسیدید...لطفا اطلاع بدین!!!


پوریا

سلام حامد جان.خسته نباشید.متاستفانه بعد از گذشت ۳-۴ ماه عروس هلندی هام هنوز جفت نخوردن حالا 3سوال دارم که تو این بین برام پیش اومده:
1.امکان داره جفت نخوردنه عروس ها بخاطر عدم وجود لونه باشه؟(چون من لونه گذاشته بودم ولی شما گفتید تا علایم جفت گیری از جفت هاتون ندید لونه براشون قرار ندید)
2.مولتی ویتامینهad3ecچقدر تاثیر میتونه داشته باشه قیمتش حدود چنده و آیا میشه با مولتی ویتامینه دیگه ای مثله avi-vit مخلوتش کرد؟
3.استفاده از شاهدونه چقدر و چطور میتونه تو این زمان مناسب باشه؟ممنون

سلام

لونه گذاشتن زمانی موثره که احتمال جفت خوردن یا جفت گیری کردن توی جفت ها وجود داشته باشه...و زمانی که غیر از این صورت باشه...شما با گذاشتن لونه...اونها رو به لونه وابسته می کنید که تنها به عنوان یه وسیله ی بازی و سرگرمی به لونه نگاه کنن...و بیشتر روزهارو توی لونه به سر می برن..پس نه تنها جفت نمی شن...بلکه جفتگیری هم نمی کنن!!

در مورد استفاده از تقویت کننده ها یا مولتی ویتامین به تنهایی 50 درصد در وضعیت جفت ها موثره...و اگر شرایطشو داشته باشن...چرا که نه!!!

قیمت مولتی ویتامینی که گفتین در حال حاضر ده هزار تومنه!!

ضمنا هیچوقت ویتامین ها رو با هم مخلوط نکنید

دز هر کدوم از ویتامین ها با هم فرق می کنه..و در نهایت پرنده مسموم می شه!!!

شاهدونه هم یکی از غذاهای مست کننده در همه ی پرنده هاست...و تا درصدی توی جفتگیری موثر هست... و می تونید شما تو این زمان براشون استفاده کنید ولی یادتون باشه که مقدارش بهتره ربع مقدار ارزن باشه!!!


سعید

اقا حامد سلام بنظرت انروفلوکساسین جواب میده یا از فوزباک یا جی فاین استفاده کنم؟؟قطعا سالمونلازه.میخام اینبار جوجه هاش سالم در بیان اخه رنگ پرنده هام اسه به بدبختی جفت انداختمشون.ممنون

سلام

آقا سعید...نکته ای که توی استفاده از کردن از سایر آنتی بیوتیک ها وجود داره...استاندارد بودن آنها نسبت به وضعیت بدن عروس هلندی هاست...درسته که آنتی بیوتیک هایی که شما فرمودین همه شون برای حیوان ها کاربرد داره...مثل تتراسایکلین...فوزباک یا جی فاین...!!!ولی باید اثرات آنها فواید و مضرات آنها را در بدن پرنده در نظر گرفته چرا که ممکنه برای بدن عروس هلندی ها باعث مسمومیت یا حتی مرگ پرنده بشه...

انروفلوکساسین تا به حال جواب داده...ولی اینو یادتون باشه...شما از هر آنتی بیوتیکی که برای مبارزه با سالمونلوز استفاده میکنید...به طور کامل ریشه کن نمی کنه و تنها اثرات باکتری به حداقل می رسونه!!!

شما از انروفلوکساسین استفاده کنید و اگر مجددا نتیجه ای حاصل نشد از فوزباک استفاده کنید

ولی یادتون باشه که هر چند فوزباک نسبت به سایر آنتی بیوتیک ها جدیدتره...ولی در استفاده کردن از مقدار آن در غذای پرنده محتاط باشید...چرا که این دارو با هدف ریشه کنی بیماری در طیور ساخته شده..بنابراین ما به دز کمتری از این دارو نیاز داریم!!!


ریحانه

سلام.جوجه من الان 20 روزشه پدر مادرش اونو میزنن.گردنش و بالشو دمش خونی شده و زخم شده.چیکار کنم؟جداش کنم؟

سلام

پاسختون به ایمیلتون فرستاده شد...

متاسفانه این وضعیت در بعضی از جفت ها پیش میاد...که به ناچار باید جوجه رو جدا کرد

و خودتون پرورش بدین...و لطفا تا مدتی از جفت هاتون جوجه نگیرید و بهشون استراحت بدین...

تا به شرایط اولیه شون برگردن..وگرنه این وضعیت همچنان ادامه داره!!!


اس ام اس

سلام.ببخشید.کلا عروس ها چه شب چه روز جایگاه خوابشون به چه صورت باید باشه؟یعنی حتما باید تاریک مطلق باشه؟آخه من که دیشب چه روز روی قفس چادری میندازمکه وقتی کنج روی چوب قفس می خوابه تاریک باشه..البته جایی رو واسش کنار می زنمکه هوا بیادتو قفسش کارم درسته؟؟

سلام

صرف نظر از ساعت خواب.

یه عروس هلندی باید از زمان غروب آفتاب تا طلوع آفتاب بخوابه...

حالا وقتی که شما براش از چادر استفاده می کنید...به هر دلیلی...لطفا در زمان روشنایی برش دارین..چون پرنده تا  زمانی که ببینه هوا تاریکه استراحت می کنه و چیزی نمی خوره و ضعیفتر می شه...

من  خودم با چادر انداختن زیاد موافق نیستم..ولی در بعضی از عروس هلندی ها به خصوص نر های جوون که عادت دارن زیاد بخونن...و برای اشخاصی که در وضعیتی هستن که توانایی تحمل صداشو ندارن...می تونن از زمان تاریکی روی قفس پارچه ی تیره ای بندازن و با روشن شدن هوا یا زمان بیدار شدن خودشون...پارچه رو از روی قفس پرنده بردارن!!!






نظرات 2 + ارسال نظر
maryam سه‌شنبه 27 تیر 1391 ساعت 07:33

سلام دوست عزیز ممنون بابن سایت مفیدتون من این چند روز خیلی سرچ کردم و این سایت رو تو اپارات پیدا کردم و خیلی خوشحالم که میتونم سئوالامو اینجا بپرسم

من هم جدیدا یه جفت از همین نوع عروس ها رو گرفتم وقتی که گرفتیمش 4 تا تخم داشتن و لی بعد یک ماه که جوجو نشد بازشون کردیم که نطفه نداشت حالا اگه میشه کمک کنین بفهمیم که ایا اینا جفت هستن یا نه یکیشون که کوچیکتره همش میره تو لونه و اواز قشنگی میخونه و لی اون یکی فقط جیغ میزنه و محلشم نمیده راستی این یکی بالشم یخورده زخمیه که گاهی خون میاد یه پماد پنی سیلین اینجکشن گرفتیم دیشب زدیم براش ولی از بس پرپر میزنه دوباره خون میاد میشه راهنمایمون کنین چیکار کنیم تا ما هم جوجه دار شیم مرسی از لطفتون

S,s چهارشنبه 1 آذر 1402 ساعت 11:17

سلام وقتتون بخیر
ببخشید عروس من دوماهشه ونفس که میکشه صدا میده وبینیشو میخارونه آنرو بهش بدم خوبه ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد