مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 1

حمید

خیلی ممنون از پاسخ تون
در مورد جنسیت اش مطمئن هستم که ماده هست آخه یک جفت دیگه دارم و واسه استراحت دادن از هم جداشون کردم وقتی پیش اون نره میزارم میخواد که سوارش بشه در ضمن تو این مدت اصلا آواز نخونده و فقط تک صدا داره.
باز اگه خواستین عکس هم براتون میفرستم.
بازم ممنون از وقتی که میزارید...

سلام

اگر مطمئن هستین که دیگه جای نگرانی نیست...بالاخره هر عروس هلندی ویژگی خاص خودشو داره!!! زمان می بره عادت کنه...پس کمی خوصله کنید


مائده

سلام

میخواستم یه پیشنهاد بدم

اگه ممکنه اون 2 تا تیتر که اومده روی صورت عروس ها رو پاک کنید. صفحه رو بی نظم کرده

سلام

خودمم قصد داشتم کوچیکترشون کنم...و یا محوشون کنم...و تنها کاری که می تونم انجام بدم اینه که کلا پاکش کنم  و اگر این کارو انجام بدم..وبلاگ بدون نام و نشون می مونه!!!


rayka

سلام  چیکار  کنم  دارم  دق  میکنم  عروس  من  اسهال  سبز  از  دهانش  اب میاد  بیحال  وغمگین  منم  جز  گریه  کاری  بلد نیستم  من  دوسش  دارم تورو  خدا  چیکار  کنم  نمیره  چرا  جواب  نمیدی  کجایی  نکنه  این  بیماری  رو  داره//  اره  داره   تو  روخدا   من  دارم  میمیرم

سلام

در مورد مسمومیت عروس هلندی تون به طور مفصل  در مورد روش های نگهداری و استفاده ی داروی های اکسی تیلین و ویتاسید صحبت کردیم..و اگر مجددا به مشکلی بخوردین اطلاع بدین


شازده

جناب آقای حامد خان
مطلب بسیار زیبا و مفیدی ارائه نمودید.
فداکاری شما در راه آموزش دوستان ستودنی است
موفق باشید

سلام

خیلی متشکرم شازده خان....نظر لطفتونه...


حمید

سلام اقا حامد

ببخشید بازم سوال دارم
اگه یادتون باشه گفته بودم یک نری دارم که ماده اش به علت برگشتن تخم مرده و رفتم براش یه ماده ی بالغ آماده خریدم ولی تمایلی بهش نشون نمیده.
چند روزه متوجه شدم که خودشو داره واسه ماده یک جفت دیگه ام میکشه و واسه اون اینقدر بیتابی میکنه. اون جفتم هم جفتگیری کردن و فردا پس فردا تخم میزارن به نظرتون چیکار کنم؟؟؟ اینم بگم که ماده ی اون جفتم با نر خودش کاملا خوبه و اصلا تمایلی واسه این نر که خودشو واسش میکشه نداره.
قفس هاشونو طوری نصب کردم که دیگه اصلا همدیگه رو نمیبینن دیگه نمیدونم چیکار کنم!!!؟

سلام

بهتره قفس نرتون جدا از قفس جفت های آماده تون بذارین...که نه مشکلی برای اونا پیش بیاد...(مثل مست شدن دوباره ی ماده با صدای نرتون که اگر ماده جفتگیری نکنه ممکنه در کنار تخم های نطفه دار تخم های بدون نطفه هم بذاره و چون تعداد تخم ها بالا میره...پرنده ماده ضعیف می شه) و نه مشکلی بی تابی برای نرتون!!

برای اینکه نرتون از این شرایط دربیاد...بهترین کار اینه که اچازه ی انتخاب جفت به خودش بدین..یعنی ببرین پرنده فروشی...توی قفس چندتا از عروس هلندی که توشون جنس ماده هست بندازین...نرتون که به هرکدوم از ماده ها عکس العمل نشون داد...اونو بگیرین و ماده ی قبلی پس بدین در غیر اینصورت

زمان می بره که نرتون با ماده ی جدیدش انس بگیره...


ابوالفضل

سلام
حامد جان عروسم  سومین تخم رو  12  تیر  گذاشت  و دیگه مثل اینکه خبری از تخم نیست اما    تمام روز رو  یا نر یا ماده رو تخم هست  اما شب ها  ماده رو تخم نمیخوابه.... ایا براشون لامپ روشن کنم تا صبح  چیکار کنم  میترسم تخم ها فاسد بشه  شب ها که نمیخوابه تورو خدا کمک کنید

سلام

مبارکه...!!!

برای این که شب ها روی تخم بخوابن و از تاریکی درون لونه نترسن...یه لامپ چراغ خواب 15 واتی براشون وصل کنید و که تاریکی مطلق نباشه...تا یکیشون بره بخوابه...چون اگر این وضعیت تا چند روز متوالی ادامه داشته باشه..اصلا خوب نیست..!!!


مهدی

سلام آقا حامد.
من یه عروس ماده دارم که تقریبا 1 سالش میشه ، این دوتا مسئله داره که فکر کنم شما بتونین کمکم کنین،اولا این که بدجوری کرک و پرهای ریز میریزه،ثانیا هم بعضی وقتا وقتی مدفوع میکنه برمیگرده اونو میخوره.. آیا اینا مشکله؟ راهنماییم کنین ممنون

سلام

ریزش کرک و  ریزه پرها در حالت عادی...طبیعیه...و حتی زمانی که پرنده حمام می کنه...ممکنه کمی بیشتر بشه و جای نگرانی نیست ولی زمانی باید نگران شد که پرهای  بزرگ و اصلی پرنده به  صورت غیر طبیعی شروع به ریختن می کنه مثل ریختن پر و ملتهب شدن محل پرها...یا خونی شدن موضع  پر ریخته  شده...


در مورد خوردن مدفوع به چند علت برمی گرده:

1.کمبود مواد معدنی مورد نیاز بدن پرنده

2.آمادگی برای تخم گزاری ( که اصطلاحا در طیور گفته می شه پرنده در حال زرده جمع کنیه!!)

3. غریزه ی پرنده


بهترین راه حل اینه که شما ما بین کف قفس و دیواره ی قفس از یک کف قفس استفاده کنید تا مانع خورده شده مدفوع کف قفس  بشه...و اگر به قفس های جدید ی که برای طوطی سانان ساخته شده دقت کنید...چنین مواردی بدوا  رعایت شده...


مرتضی

سلام حامدجان

اگه ممکنه یه عکس از بال عروسی رو که کوتاه کردید بذارید،عالی میشه من ویدئوهای مربوطه رو دیدم ولی اگه یه عکس هم بذارید ممنون میشم بال عروس رو باز کنید و عکس بگیرید!

اون دوتا شاهپری که میگن نزنید کدوم 2تا شاهپره؟!

سلام

مرتضی جان..متاسفانه در حال حاضر بال هیچکدوم از جوجه هامو کوتاه نکردم( آخه رامن ؛ چه نیازی هست  بالشونو کوتاه کنم)

ولی اگر مورد ی  برام پیش اومد حتما ازش  عکس می گیرم و براتون  می فرستم!!!)

معمولا کوتاه کردن  پرها برای رام کردن به چند روش انجام می شه...

که فکر کنم یه پستی تو این زمینه منتشر کردم...

و اگر نه...مجددا یه پست جدیدی در مورد اقسام کوتاه کردن پرها منتشر می کنم...!!!


حمید

واقعا ممنون از راهنمایی تون
ببخشید یک سوال دیگه هم دارم:
در جفت های مولد شما آیا بعضی از جوجه ها در سنین کمتر از 25-30 روزگی تلف میشن یا همه جوجه ها با سلامتی کامل بزرگ میشن؟ اگه جواب مثبت هست تقریبا چند درصد؟ دلیلش چی میتونه باشه (البته با رعایت کامل بهداشت محیط و لونه با محلول های ضدعفونی کننده)؟ ایا این مرگ و میر طبیعی هست؟
آیا راهکاری برای جلوگیری از این تلفات پیدا نکرده اید؟
شرمنده زیاد شد

سلام

بله...چنین امکانی وجود داره ...که همین الانم به خاطر ورود این پرنده های وارداتی روز به روز شاهد مرگ و میر جنین داخل تخم  همه ی پرنده ها هستیم ( نه تنها عروس هلندی)

عامل اصلیش بیماری سالمونلا هست...

که به خاطر رخنه ای که در دیواره ی روده و مجرای مدفوع پرنده ی ماده انجام می ده...هم بیرون تخم آلوده می کنه و هم داخل تخم...

و ممکنه به داخل نفوذ کنه و جوجه را از همان ابتدا تلف کنه

یا اینکه جوجه که از تخم بیرون اومد...به خاطر اینکه جوجه برای باز کردن تخم با دیواره ی بیرونی تخم در تماسه..و همچنین  به خاطر این که اولین غذایی که پدر و مادر به جوجه می دن...از پوست تخمی هست که جوجه ا زش  بیرون میاد...از این پست نه تنها ماده خودش ناقل بیماریه...بلکه نر خودشو هم ناقل می کنه... و جوجه هم معمولا از دو هفتگی به بعد ...بیماری در بدنش شیوع پیدا کرده و رفته رفته  جوجه رو می کشه...

ولی در پرنده های بالغ...(عروس هلندی ها ی بالغ) تنها جفت ها ناقل بیماری می شن...

که توصیه می کنم هرگز نذارید تخم بذارن..بلکه حتما به دامپزشک ببرین تا هر جفت درمان بشن


وگرنه مرگ و میر جوجه ها  همچنان ادامه داره!!!

و هرچند که شما با تمام سعی و تلاش خودتون سعی در ضدعفونی محل دارین...ولی  از آنجایی که بیماری  داخلیه..هیچ ارتباطی به ضدعفونی کردن شما نداره...!!!

و البته جوجه هایی هم ممکنه  از این واقعه جون سالم به در ببرن که خودشون ناقل می شن و برای جوجه های آنها مشکل  به وجود میاد..


دلیل اصلیش  هم در اثر انتقال این بیماری  در ارتباط بودن با پرنده ی مریض...خوردن مدفوع پرنده ی مریض و....






نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی شنبه 17 تیر 1391 ساعت 19:25 http://cockatiels.blogsky.com

سلام نوک مرغ عشق نر من سه روز پیش یه سوراخ کوچولو شد الان دیدم بزرگتر و پوسته تر شده حالا باید چیکار کنم؟درمان داره؟

مهدی شنبه 17 تیر 1391 ساعت 20:06 http://cockatiels.blogsky.com

سلام مرغ عشق ماده من بعد از به دنیا اومدن جوجش نرش رو خیلی زد طوری که زخمی شد و مجبور شدیم جداشون کنیم الان سیزده روز میگذره ما دو سه بار هم سعی کردیم برش گردونیم پیشش ولی باز هم دعواش میکنه حالا نمیدونم چیکارش کنم؟
قبلا از کمکتون ممنونم.

آرش(شیراز) شنبه 17 تیر 1391 ساعت 22:28

سلام و خسته نباشید
بعد از اینکه اون 3تا تخم اولی بدون نطفه بود
الان 1 ماه میشه که لونشون رو برداشتم
و با مولتی ویتامین هایی که خودتون معرفی کردید(avisol-avivit) و برنامه غذایی خوب بهشون رسیدم
نره حسابی مخونه و مست شده
اما ندیدم که جفت گیری کنن(شاید صبح ها که میرم سر کار جفت گیری میکنن)
حالا به نظرتون لونه رو بذارم؟؟یا هنوز زوده؟
ممنون از راهنمایی های خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد