مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

حمید

سلام آقا حامد
من یه جفت عروس داشتم که یه بار ازشون جوجه گرفته بودم بار دیگه که میخواستن جوجه بدن عروس ماده قبل از گذاشتن تخم سوم مرد که احتمال میدم به علت برگشتن تخم بوده نر بعد از مردن ماده یک روز روی تخم ها خوابید از فرداش دیگه نخوابید.
رفتم واسش یه ماده خریدم و تو یه قفس دیگه مدتی نگه داشتم تا به روش دور آشنایی با همدیگه جفت شون کنم ولی مشکل اینجاست که نر کلا قاطی کرده کف قفس هی میره اینور اونور اصلا معلوم نیست داره چیکار میکنه اصلا حالت نرمال نداره وقتی ماده رو هم میزارم پیشش اصلا کاری باهاش نداره !!!
احتمال میدم مشکل روانی باشه به نظرتون حل میشه یا ...؟
ممنون

سلام

بهتره تخم ها رو بردارین...نر و ماده ی جدید برای مدتی از هم جدا نگه دارین...(شاید تا یه ماه و یا شاید بیشتر تا نر به شرایط جدیدش عادت کنه...حتی می تونید فضایی که نر توش قرار داره و عوض کنید و جای دیگه نگهداری کنید...تا وضعیتش به مراتب بهتر بشه...و بعد می تونین ماده را با نر جفت بندازید...ضمنا حتما عکسی از ماده ای که خریدین..برام بفرستین تا از نظر جنسیت مطمئن بشیم که علت بی محل نر به پرنده ی تازه وارد...هم جنس بودنش با نر شما نباشه...

در مورد حل شدن مشکل نر تون نگران نباشین به احتمال خیلی زیاد درست می شه و توی این مدت براش مزاحمت درست نکنین بذارین توی قفس بمونه و دستمالیش نکنین


آرمین

سلام دوباره .اقا حامد عروس نرم دارای ماده است وجفتگیری دارن حدود سنش باید۱/۵ساله باشه .ازوقتی رفتن تواتاق خودشون اینجورشده قبلا؛توسالن بودن فقط موقع خواب میرفتن تواتاق اماالان مابهشون سرمی زنیم کلا؛تواتاقه می تونه این باعث جیغش بشه اماعروس ماده ام ساکته .راستی علائم برگشت تخم چیه می ترسم واسه عروس مادم ژیش بیادنفهمم.مرسی ازراهنمائیهاتون

سلام آرمین جان

می تونه احساس غریبی به محل باعث جیغ زدنش بشه..که عادت می کنه و نگران نباشین

در مورد برگشت تخم هم چند ماه پیش یه مطلب اختصاصی منتشر شده که می تونید از اینجا مشاهده کنید


امین

بسیار ممنون که برا مردم وقت گذاشتی
مینا داشتم مرد. الان دوتا جوجه عروس گرفتم ایا به حرف میان می تونم رامشون کنم اما حرف زدن نمیدونم

متشکرم امین جان

اگر عروس هلندی هاتون جوجه یا کم سن(زیر یک سال) باشن..خیلی راحت می تونین آموزش بدین به شرط اینکه هم وقت بذارین و حوصله شونم داشته باشین


ترکان

سلام حامد جان.پس پست من چی شد؟ منتظرم
آقا دقیقا دو هفته از اولین جفتگیری میگذره.پس چرا تخم نذاشتن یا علائم تخم گذاری رو نداره؟؟
نره دیگه تو لونه نمیره.بی خیال لونه شده انگار.ماده هم که نمیرفت.من چیکار کنم؟؟ بازم صبر؟؟ من فکر کنم ماده من اصلا تخمگذار نیست.نه اینکه نخوادا.نمیتونه
راستی اینم عکساشون.نظرتو بگو.چوب رو نگا.جویدن نازک شده


راستی ماده من خیلی کمرش قوس نداره؟؟


سلام

ترکان جان همه ی عکسات از سرور پاک شده و من نتوستم ببینم

اگر ماده شرایط تخم گذاریشو داشته باشه...می ذاره..پس صبر کن ترکان جان

نیازی نیست نر حتما داخل لونه بره..ماده که تخم داشته باشه...تنهایی می ره تو لونه تخم می ذاره...

در مورد نظر خودتون در مورد ماده؛ احتمال ماده ایه که از نظر جنسی خیلی ضعیفه...

و تنها راه اینه که با مولتی ویتامین و مواد مغذی کاملا تقویتش کنید ولی اگر مجددا به نتیجه نرسیدین...ماده رو عوض کنید

برای عوض کردنش هم ...ناگهانی ماده رو از قفس برندارین ببرید پرنده فروشی...پرنده ی نر افسرده می شه...هر دوشونو ببرید پرنده فروشی...ماده را تحویل بدین..نر توی یه قفس که توش ماده داره بندازید و چند دقیقه ای بذارید بمونه و رابطه شو با ماده بررسی کنید و ببینید با هر ماده که راحتتر بود...بخریدش..با این کار چند امتیاز بدست آوردین:

اولا: از نظر جنسی کاملا مطمئن می شین که ماده ست

دوم اینکه نیازی نیست از روش دورآشنایی استفاده کنید

در حال حاضر صبر کنین عده ی ماده تموم بشه( دو هفته ی دیگه) اگر از تخم خبری نشد و واقعا حوصله شو نداشتین و مطمئن به فروش هستین..اقدام کنین!!!


آرمین

سلام .ببخشید من دوباره سوالم رومی پرسم چون جواب نگرفتم .عروس نرمن جفت داره جفتگیری می کنه امابه محض رفتن تو اتاقشون ساعت 9-10 شروع به جیغ میکنه بخوای غذابگذاری به دستت حمله می کنه ونوک می زنه .بین روزگاهی اینطور میشه اماساعت 7.30-8 دوباره دادوبیداد می کنه جوری که همه روخسته کرده میگن بفروشش.قبلا"اینجوری نبود.1ماهه اینطوره .الان شاید هفته ای 1بارازقفس بیارمش بیرون چون ماده اش بلد نیست بره داخل قفس باید دنبالش باشم دستی هم نیست اذیت میکنه.بنظرشماباید بفروشمش

سلام آرمین جان

جواب سوالتون در بالا داده شد...در مورد ساعاتی که جیغ می زنه اگر زمان غروب افتاب و تاریکیه حتما چراغ خاموش کنین بخوابه و می تونه علت این کارش بر هم زدن سیستم خواب پرنده باشه...

کمی هم صبر کنین...براش از غذاهای با طبع سرد استفاده کنین

حتما اسباب بازی هم براش بذارین مثل تاب ...نردبون...که باهاش مشغول شه...کمتر سر و صدا می کنه...ضمنا علت جیغ زدنش هم می تونه درخواست غذای خاصی باشه که تو قفس تموم شده باشه...

اگر بعد از یک ماهی و عمل کردن به موارد بالا کارساز نشد عوضش کنین


عباس

سلام
بنده به داشتن عروس هلندی علاقه پیدا کردم میخواستم بدونم که جوجه این پرنده چند قیمت هست با تشکر

سلام عباس جان

قیمتش توی تهران و کرج

جوجه 150 تا 170 هزار تومنه


آرش

سلام حامد جان
الان نزدیک به 2هفته اس که لونشون رو برداشتم و دارم تقویتشون میکنم
تو این 1 ماهی که دارمشون اصلا جفت گیریشونو ندیدم
امروز نرم داشت مست میخوند ، 2مرتبه ماده پوزیشن جفت گیری گرفت اما نره نرفت روش
به نظرت علت چی میتونه باشه؟
ممنون

سلام آرش جان

بهشون فرصت بدین تا به هم عادت کنن...به نظر میاد هر دوشون دارن آماده می شن

به رژمشون ادامه بدین...لطفا وقت جفتگیری هم دخالت نکنین و تنهاشون بذارین تا نترسن












نظرات 7 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 14 تیر 1391 ساعت 01:04

خیلی ممنون از پاسخ تون
در مورد جنسیت اش مطمئن هستم که ماده هست آخه یک جفت دیگه دارم و واسه استراحت دادن از هم جداشون کردم وقتی پیش اون نره میزارم میخواد که سوارش بشه در ضمن تو این مدت اصلا آواز نخونده و فقط تک صدا داره.
باز اگه خواستین عکس هم براتون میفرستم.
بازم ممنون از وقتی که میزارید...

مایده چهارشنبه 14 تیر 1391 ساعت 08:06

سلام

میخواستم یه پیشنهاد بدم

اگه ممکنه اون 2 تا تیتر که اومده روی صورت عروس ها رو پاک کنید. صفحه رو بی نظم کرده

حمید پنج‌شنبه 15 تیر 1391 ساعت 01:46

سلام اقا حامد
ببخشید بازم سوال دارم
اگه یادتون باشه گفته بودم یک نری دارم که ماده اش به علت برگشتن تخم مرده و رفتم براش یه ماده ی بالغ آماده خریدم ولی تمایلی بهش نشون نمیده.
چند روزه متوجه شدم که خودشو داره واسه ماده یک جفت دیگه ام میکشه و واسه اون اینقدر بیتابی میکنه. اون جفتم هم جفتگیری کردن و فردا پس فردا تخم میزارن به نظرتون چیکار کنم؟؟؟ اینم بگم که ماده ی اون جفتم با نر خودش کاملا خوبه و اصلا تمایلی واسه این نر که خودشو واسش میکشه نداره.
قفس هاشونو طوری نصب کردم که دیگه اصلا همدیگه رو نمیبینن دیگه نمیدونم چیکار کنم!!!؟

ابوالفضل پنج‌شنبه 15 تیر 1391 ساعت 09:55

سلام
حامد جان عروسم سومین تخم رو 12 تیر گذاشت و دیگه مثل اینکه خبری از تخم نیست اما تمام روز رو یا نر یا ماده رو تخم هست اما شب ها ماده رو تخم نمیخوابه.... ایا براشون لامپ روشن کنم تا صبح چیکار کنم میترسم تخم ها فاسد بشه شب ها که نمیخوابه تورو خدا کمک کنید

میلاد دوشنبه 19 تیر 1391 ساعت 01:42

سلام آقا حامد عزیز
مرسی از وبلاگ مفیدت یه خواهش دارم اگه ممکنه تو بلاگت یه بخش بذار واسه فروش عروس که هرکی قصد فروش داره آگهی بده و مستقیم بفروشه تا هم احتمال بیمار شدن پرنده تو وضعیت بد پرنده فروشی ها نباشه وهم اینکه دست دلال و مفت خورا کوتاه شه. آخه نمیدونی تو شهرستانا چه خبره...

تکتم شنبه 31 تیر 1391 ساعت 14:19

سلام خسته نباشید عروس هلندی من از صبح تا الان ساعت ۱۵/۲هیچ غذایی نخورده ایا طبیعی س

Sara سه‌شنبه 14 آذر 1402 ساعت 18:58

سلام من چند ساله عروس هلندی دارم دیشب یه ماده گرفتم براش اول گذاشتمش تو قفس پرندم ولی بعدش برداشتمش گذاشتم تو قفس جدا چون هیچی نمیخوره بعضی مواقع هم هعی ازینور قفس تند تند به طرف دیگه میره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد