مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات

مرتضی

سلام حامدجان

میشه در مورد قطره ad3ec بیشتر توضیح بدید؟! امروز براشون ریختم تو آب! هرهفته دوروز براشون میذاشتم(بعد از دیدن جفت گیری) الان شما میگید تا کی براشون بذارم؟! تاچند روز بعد از تخمگذاری؟!
(در ضمن از غذاهای گرم هم همچنان استفاده میکنم البته خیلی کم! )

مرسی

سلام آقا مرتضی

مولتی ویتامین آ د3 ای ث...یه مکمل کامل برای جفت های مولد هست و از اونجایی  که به صورت مایع ست..تاثیری بیشتر و دارای دز بیشتری هم هست..به طور کل زمانی که ما جفت مولد داریم.. با صرف نظر از نوع پرنده...مثلا عروس ..کوتوله...کانور...رزیلا ...ماکائو...کاسکو...و....و البته در مورد پرندهای درشت جثه می شه از راه وریدی هم عمل کرد..که ما کاری به این مساله نداریم...

به طور کل زمانی که جفت های مولد جفتگیری کرده و به تدریج در حال آماده سازی خودشون جهت تخم گذاری ور سیدگی به تخم هستن..بهتره با دیدن علائم جفتگیری از این قطره یا مولتی ویتامین مایع استفاده کنین..ضمنا بهتره...حداکثر تا یک هفته استفاده کنین و زیاده روی نکنین که پرنده ها مسموم می شن...

در حال حاضر بهتره طبق رژیم طبیعیشون پیش برین..


ابوالفضل

سلام حامد جان بالاخره عروس های منم   تخمگذاری  کردن ماده  یه 10 روزی میشه از  لک بیرون اومده و پرهای دم و بال هاش کامل شده....   من  4-5 روزی نبودم  بعد  اومدم بهشون    ویتامین ad3ec دادم  3-4  روزی  گذشت تا عروس ماده تخمگذاری  کرد ضمن اینکه پدر بنده  گفتند که دیدن  عروس ها دارن  جفتگیری میکنند.
الا دیروز  8 تیر یه تخم گذاشته عروس.. نمیدونم   بعد از  گذاشتن اخرین تخم  بردارم  تخم ها رو ببینم نطفه داره یا خیر  یا  کلا دست نزنم بهشون  شما هم تو وبلاگ نوشتی  نفرت دارن از دست زدن به تخم ممکنه دیگه  نشینند روش  میترسم برای من این مشکل پیش بیاد...
هر چند  خیلی ها  میگن در اولین  تخمگذاری  انتطار  جوجه نداشته باش.... نمیدونم چیکار کنم  .... ایا چراغ  قوه که نور سفید داره ( ال ایی دی )  به درد نمیخوره برای   اینکه ببینم   تتخم نطفه داره یا خیر  ضمن اینکه  لامپ اتاق عروسهام کم مصرف هم هست..... اما روشن نمیکنم  با طلوع خورشید  میزارم   اتاق روشن بشه و با غروب خورشید تاریک  لامپی روشن نمیکنم این مدت.... نظر شما چیست چیکار کنم  ضمن اینکه هنوز  هم با خوندن کلی مطالب  درست نمیتونم تشخیص بدم  تخم نطفه دار و بدون نطفه رو

سلام ابوالفضل جان

شما سعی خودتو بکن...برای اطلاع از نطفه دار بودن تخم ها از هر نوع چراغ قوه ای که خواستی استفاده کن فقط طوری باشه که بتونی داخل تخم ببینی...ضمنا تخم ها رو دستمالی نکن و اگر امکانش هست..به تخم ها مستقیما دست نزن و نور جلو ببر در غیراینصورت حتما از دستکش استفاده کن و تخم ها رو بردار...(لایتکس)

در مورد تشخیص نطفه دار بودن..بذارین تا ده روزی از گذاشتن اولین تخم بگذره تا راحتتر بتونی تشخیص بدی...و خیلی هم راحته اگر داخل تخم.. رگ های خونی دیدی یا توده ای تیره رنگ دیدی که به همراه رگ های اطراف پوسته ی تخم...تخم  نطفه  داره  وگرنه فاقد نطفه ست..




rayke

با  سلام  وخسته نیاشید ببخشید  من  یک  جوجه  عروس گرفتم  ولی  دقیق  نمیدونم چند  ماهشه  دوست  دارم  بدونم  چند  ماهشه با  جنسیتش  چی  فروشنده  گفت  یک  ماهه  است در  مورد  جنسیت  چیزی  نگفت  من چند تا عکس ازش گرفتم اما  نمیدونم  چی جوری واستون  ارسال  کنم تا به من  بگیید  ممنون  میشم   راهنماییم  کنیید  تا  سوالات  بعدی  ام بپرسم

سلام آقا رایکا

لطفا عکسشو به طور واضح با فوکوس مناسب یا حالت ماکرو برام با حجم مناسب به ایمیلم ارسال کنین...تا راهنماییتون کنم

cockatiels_site@yahoo.com


محمد

با عرض سلام وخسته نباشید به دوست عزیزم حامد
ممنون از راهنمایی های خوبتون.
1. چه نوع اسباب بازی هایی برای عروسم بگیرم.
2. چه نوع بازی هایی باهاش انجام بدم چون فرار میکنه البته دستیمان هستش.
3. 11 ماهشه جفت می خواهد یا نه چند ماه دیگر صبر کنیم.
4.نخود.لوبیاوعدس پخته شده دوست دارد بهش بدهیم یا نه.

سلام

1.یه پست اختصاصی به همراه عکس در مورد اسباب  بازی های عروس هلندی توی وبلاگ منتشر کردم و اگر به کارتون نیومد...اطلاع بدین

2. بهتره از راه غذا دادن باهاش بازی کنین...تا از این طریق  هم به شما عادت کنه..و هم راحتتر رام و تربیت بشه...

3.فعلا نیازی به جفت نداره ولی اگر خودتون مایل بودین بخرین..

4.در مورد نخود و لوبیا...بذارین آبپز بشه بدین بهش ولی در مورد عدس...زیاد نگهداری نکنین خیلی زود خراب میشه...و اغلب اوقات استفاده  از عدس به خاطر سنگین بودن برای چینه دون پرنده باعث تهوع می شه...به همین خاطر نخود و لوبیا  کافیه...


مرتضی

سلام حامدجان

جوجه عروس خاکستریم الان یه صدایی داشت از خودش در میورد دقت که کردم دیدم صدای باباشه! البته خیلی کوتاه بود در حد چند ثانیه! فکر کنم یه چند روز دیگه پیشم بمونن بهشون عادت کنم!

ولی باید...

دارم برنامه ریزی میکنم واسه جوجه های سری بعد!

سلام

در مورد فروششون خودتون مختارین...و من نظری ندارم...

برای دوره ی بعد هم طبق رویه های قبلی رسیدگی کنین و از تجربه های جدیدتون هم استفاده کنین تا موفق بشین


ابراهیم

با سلام،

جوجه عروس من چند وقتیه که بعضی مواقع عطسه می کنه! یه روز اصلاً عطسه نمیکنه! روز دیگش یه دفعه چندین عطسه پشت سر هم!!! به نظر شما دلیلش چیه؟

سلام

عطسه کردن می تونه دلائل مختلف داشته باشه مثل:

1. پرنده از راه عطسه جهت تخلیه ی بینی خودش استفاده می کنه...

2.ورود پرز و کرک های بدن خودش به درون بینیش...

3.هنگام سرماخوردگی...

خودتون بررسی کنین ببینین کدوم از علت های هستن!!!


آرمین

سلام .عروسهای من ۴ماهه بامن هستندحودو۱مهه که عروس نرم به محض ورود مابه اتاقشون جیغ می کشه .ظاهراگهمه چیزش مرتبه وجای اعتراض ندارن امابازجیغ میزنه بنظرشماعلت چیه؟مرسی

سلام

دلیل کاملا واضحه...

اولا جنسیتش نره...

دوم:در آستانه ی سن بلوغه...


برطرف می شه و لی نیاز به زمان داره...


البته گاهی جیغ زدن به معنای ترس پرنده...یا اینکه پرنده از صاحب خودش طلب غذا و...می کنه...


آوا

سلام .من برای عروسام ۷تخم خارجی خریدم بسته بندی به اصطلاح دون مخصوص عروس هلندی باتوجه به اینکه ممکنه عروس مادم تخم بگذاره چون پف کرده شده بازنیاز به ۷تخم هست؟تشکر

سلام

از هفت تخم یا خیلی کم استفاده کنین و یا اصلا استفاده کنین...تا زمانی که جوجه ها به سن کافی ..یعنی یه ماهه برسن..چراکه بعضی از تخم های درون این هفت تخم محرکن...ممکنه جفتهاتونو دوباره مست کنه...و تا قبل از اینکه جوجه ها بزرگ بشن...یا از لونه بیرونشون کنن و یا اینکه مجددا جفت گیری کنن و کمتر به جوجه هاتون برسن..و براتون زحمت درست می شه...!!!


محمد

با عرض سلام خدمت اقا حامد گل و خسته نباشید آقا حامد برا عروس نژادلوتینو مرواریدی چه جفتی بگیرم از چه نژادی بهتره  ممنون

سلام محمد جان..متشکرم از لطفتون

بنده درست منظور شما متوجه نشدم...آیا منظورتون نژاد هیبرید لوتینو مرواریدی هست ...یا اینکه برای هرکدومشون چه جفتی تهیه کنین:

اگر نژاد مرواریدی دارین(چون اصولا مرواریدی ماده ست) می تونید با یه وایت فیس  یا ابلغ  و  یا آلبینو بندازین  که امکانش هست بتونین آلبینو خالص به دست بیارین!!!

اگر منظور شما لوتینو هست:

اگر لوتینو نر باشه:با یه ماده گل باقالی...یا ماده مرواریدی...یا ماده ویت فیس که بتونین نژاد آلبینو بگیرین(احتمالیه) و اگر با ماده لوتینو بندازین و درصورتی که نژادش خالص باشه...می تونید خالص لوتینو به دست بیارین


و اگر منظور شما لوتینو ماده ست: با نر خاکستری می تونین ابلق بدست بیارین...یا خاکستری..

یا با نر ابلغ بندازین...

یا با وایت فیس بندازین...رنگهایی مثل مرواریدی.. ...و یا ابلغهای وایت فیس به دست میارین...(البته بستگی به خالص بودن یا نبودن نژاد عروس هلندی شما داره)












نظرات 5 + ارسال نظر
ترکان یکشنبه 11 تیر 1391 ساعت 19:34

سلام حامد جان.پس پست من چی شد؟ منتظرم
آقا دقیقا دو هفته از اولین جفتگیری میگذره.پس چرا تخم نذاشتن یا علائم تخم گذاری رو نداره؟؟
نره دیگه تو لونه نمیره.بی خیال لونه شده انگار.ماده هم که نمیرفت.من چیکار کنم؟؟ بازم صبر؟؟ من فکر کنم ماده من اصلا تخمگذار نیست.نه اینکه نخوادا.نمیتونه
راستی اینم عکساشون.نظرتو بگو.چوب رو نگا.جویدن نازک شده
http://up98.org/upload/server1/02/j/im7sqkgfharwodhu34x.jpg

http://up98.org/upload/server1/02/j/7uz6bg5xi342f5icft80.jpg

http://up98.org/upload/server1/02/j/rwcwmw8sise554injtu9.jpg

http://up98.org/upload/server1/02/j/kvtlribfbhrfr4z4wm4.jpg

http://up98.org/upload/server1/02/j/fcriei7e4sghzg3fsd37.jpg

راستی ماده من خیلی کمرش قوس نداره؟؟

حمید دوشنبه 12 تیر 1391 ساعت 02:35

سلام آقا حامد
من یه جفت عروس داشتم که یه بار ازشون جوجه گرفته بودم بار که میخواستن جوجه بدن عروس ماده قبل از گذاشتن تخم سوم مرد که احتمال میدم به علت برگشتن تخم بوده نر بعد از مردن ماده یک روز روی تخم ها خوابید از فرداش دیگه نخوابید.
رفتم واسش یه ماده خریدم و تو یه قفس دیگه مدتی نگه داشتم تا به روش دور آشنایی با همدیگه جفت شون کنم ولی مشکل اینجاست که نر کلا قاطی کرده کف قفس هی میره اینور اونور اصلا معلوم نیست داره چیکار میکنه اصلا حالت نرمال نداره وقتی ماده رو هم میزارم پیشش اصلا کاری باهاش نداره !!!
احتمال میدم مشکل روانی باشه به نظرتون حل میشه یا ...؟
ممنون

ارمین دوشنبه 12 تیر 1391 ساعت 11:35

سلام .ببخشید من دوباره سوالم رومی پرسم چون جواب نگرفتم .عروس نرمن جفت داره جفتگیری می کنه امابه محض رفتن تو اتاقشون ساعت 9-10 شروع به جیغ میکنه بخوای غذابگذاری به دستت حمله می کنه ونوک می زنه .بین روزگاهی اینطور میشه اماساعت 7.30-8 دوباره دادوبیداد می کنه جوری که همه روخسته کرده میگن بفروشش.قبلا"اینجوری نبود.1ماهه اینطوره .الان شاید هفته ای 1بارازقفس بیارمش بیرون چون ماده اش بلد نیست بره داخل قفس باید دنبالش باشم دستی هم نیست اذیت میکنه.بنظرشماباید بفروشمش

عباس دوشنبه 12 تیر 1391 ساعت 11:55

سلام
بنده به داشتن عروس هلندی علاقه پیدا کردم میخواستم بدونم که جوجه این پرنده چند قیمت هست با تشکر

آرش دوشنبه 12 تیر 1391 ساعت 20:33

سلام حامد جان
الان نزدیک به 2هفته اس که لونشون رو برداشتم و دارم تقویتشون میکنم
تو این 1 ماهی که دارمشون اصلا جفت گیریشونو ندیدم
امروز نرم داشت مست میخوند ، 2مرتبه ماده پوزیشن جفت گیری گرفت اما نره نرفت روش
به نظرت علت چی میتونه باشه؟
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد