مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

سپیده

اقا حامد سلام  روزتون بخیر اقا حامد من یه سوال برام پیش اوده الان عروس من یه کمی میخونه ولی تا میریم تو اتاق یا صداش میکنیم دیگه نمیخونه دلیلش چیه بعد کاهو برگای سبزشو خیلی دوست داره مشکلی نیست بهش کاهو بدم بخوره؟
ممنون

سلام

احتمالا پرنده از حضور شما کمی می ترسه...ولی عادت می کنه...نگران نباشین

در مورد کاهو؛  هم هم قسمت سبزش و هم سافه...مشکلی نداره ولی هفته ای دو یا حداکثر سه بار براش بذارید که یه وقت پرنده اسهال نشه...


مرتضی

سلام حامدجان

عروسم گهگداری یکی از بالهشو، روی یه باله دیگش قرار میده ! از نظر تکون دادن مشکلی نداره!

به نظر شما مشکلی داره که اینکارو میکنه؟!

سلام

به نظرم مشکلی نیست مگر اینکه خلافش ثابت بشه مثلا: مشکلی از ناحیه ی پر براش به وجود آمده باشه..یا ضربه دیده باشه و.....در غیر اینصورت مشکلی نیست..


محمد

با عرض سلام و خسته نباشید آقا حامد عروسه من دو سه روزه از صبح تاشب خیلی جیغ میزنه تا میزاریمش جلو آینه ساکت میشه دلیلش به نظر شما چیه من احتمال میدهم جفت بخوادو سوال بعدی بلال را چگونه بهش بدهیم بخوره آبپز کنیم یا خام

سلام

می تونه نشونه ی جفت خواهش باشه...براش اسباب بازی بگیرین یا درست کنین تا به شرایطش عادت کنه...و یا خودتون باهاش بازی کنین...

قبل از اینکه در مورد دادن بلال صحبت کنم نکته ی مهم این که ما هیچوقت به پرندگان غذای پخته شده نمی دیم مگر اینکه پرنده دچار مشکل گوارشی شده باشه...که می تونیم از برخی غذاهای پخته شده مثل هویج پخته یا ذرت آبپز استفاده کنیم...

به همین دلیل حتما از یک ذرت تازه و نرم که اصطلاحا می گن شیر بلال بخرین و براش بذارین تا خودش بکنه و بخوره..!!! حداکثر دو بار در هفته...ممکنه باعث تغییر رنگ مدفوعش بشه...پس جای نگرانی نیست...!!!


سارا

سلام عروس من تازه  یاد گرفته  که خودش غذا بخوره ولی فقط ارزن میخوره و نمیتونه بوست دانه های بزرگ تر رو بشکونه گندم یا مثلا تخم مرغ رو هم نمیخوره حتما باید با دستم بهش بدم  میشه راهنماییم کنین ممنون

سلام

جوجه عروس هلندی ها معمولا تا قبل از سن سه ماهگی قادر به خوردن غذاهایی مثل تخمه ، ارزن ، شاهدونه...نیستن...پس باید برای تقویت پرنده در این دوره از غذاهای نرم و کوچک و جاگزین استفاده کنیم...

به عنوان مثال براش میوه بذارین...گندم خرد کنین بذارین براش...نون لواش خرد کنین بذارید براش..

زرده ی تخم مرغ که یکی از منابع سرشار و غنی هست حتما براش بذارین...

حبوبات براش آبپز کنین پوشت کنده و له شده براش بذارین بخوره...

مغز خام تخم آفتابگردون براش خرد کنین جلوش بذارین...

برنج دمی فاقد نمک و روغن براش بذارید بخوره...

این ها همگی نمونه های مناسبی هستن که جوجه را برای خوردن دون ها آماده می کنه!!!

در مورد نحوه ی غذا دادن یادتون باشه هر جور که بهش غذا بدین همونجور یاد می گیره بخوره..پس یه وقت بد عادتش نکنید ...که اگه یه وقت خودتون نباشین...خودش غذاشون نخوره...!!!


مرتضی

سلام حامد جان

شما برای عروسهاتون بلوک معدنی استفاده میکنید؟! همیشه میشه استفاده کرد؟! یا محدودیت داره؟! کف دریا و بلوک معدنی کنار هم استفاده شن چطور؟ مشکلی نیست؟!

مرسی

سلام

من شخصا از بلوک معدنی  استفاده نمی کنم...و جایگزینش...مینرال  به عنوان یه مکمل غذایی براشون استفاده می کنم...و معتقدم که بلوک معدنی یه تقویت کننده ی مناسب برای مرغداری هاست...نه برای پرنده های زینتی مثل عروس هلندی ...ولی در صورتی که مایلین می تونین استفاده کنین...

در مورد کف دریا...و بلوک معدنی...بلوک معدنی می تونه جایگزین کف دریا هم باشه...و لی کف دریا...نه...اگر هم مایل بودین در کنار هم استفاده کنین

استفاده از سنگ معدنی هم باید بنا به دلایلی استفاده بشه...به عنوان مثال اگر تنها برای تقویت روزانه ست که ماهی یک هفته کافیه...ولی اگر مشکلات ضعف  پرنده ست...که  موضوع فرق می کنه...ولی کف دریا بی خطر و مناسب برای تمام زمانهاست...

سلام...

این هم یه سوال دیگه!

برای جفت عروس مولد نیازه براشون اسباب بازی چوبی گذاشت؟! عروس ماده ام کف دریا رو الان چندروزه خرد میکنه! براشون اسباب بازی بذارم؟!،احتمالا تا چند روز دیگه تخم میذاره فکرکنم زیر مقعدش داره پف میکنه البته اگه توهم نزنم! (جفت گیری کردنا ولی نسبت به دفعه ی پیش خیلی کمه یا شاید هم صبح زود که همه خوابن انجام میدن! )

سلام

نه نیازی نیست....حتما در کنار کف دریا براشون چوب تمیز بذارین تا بکننش..و علت این کاروشون هم برای تقویت نوک و صیقل دادن نوک جهت جلوگیری از بلند شدنش هست...و اگر می خواید از سنک معدن استفاده کنین ...لطفا استفاده نکنین که دردسر ساز می شه...به همین خاطر هست که می گم همیشه توی قفس به جای میله ی پلاتستیکی از میله ی چوبی استفاده کنین..تا برای پرنده مفید واقع بشه...و به جاش توی این مدت به جای استفاده از مواد معدنی برای نطفه زدن از ویتامین آ د3 و ای و ث استفاده کنین تا نتیجه ی بهتری بگیرین..و بعد از تخم گذاری لطفا قطع کنید...

موفق باشید


ترکان

سلام بر حامد گل.
این که عروس ماده بخواد تخم بزاره کاملا برمیگرده به خودش.حالا به چیه ماده برمیگرده؟
به آمادگیش و ضعیف نبودنش یا اینکه به عشقش؟؟منظورم اینه که دلبخواهیه تخم گذاشتنش؟
یعنی عشقش کشید میزاره نکشید نمیزاره.
و اینکه اگه به آمادگی بدنی ماده برمیگرده  چطور آماده اش کنم؟
اصلا ممکنه ماده ای آماده نشه هیچ وقت؟
پس عروس های تک که از رو مستی تخم میزارن چطورین؟
اونا رو مستی اینا رو آمادگی؟  یعنی اگه من عروسم مست کنم تخم میزاره؟
ممنون میشم این ابهام رو برطرف کنی.راستی پریروز دوباره جفتگیریشون رو دیدم.فکر کنم اگه تخم بزارن هر چند تایی باشه همش نطفه داشته باشه.

سلام

منظورم آمادگی ماده ست...چرا که خیلی از  دوستان و کاربران محترم  انتظار دارن زمانی که نر و ماده جفتگیری کردن...بلافاصله قطعا بیست روز بعدش اولین تخم بذارن و به سن پرنده ی ماده و آمادگی بدنیش اصلا توجه نمی کنن...و اونوقت به پرنده برچسب عقیم بودن و ناتوان در تخم گذاری و ...می زنن...

در مورد جواب این پرسش ها اجازه بدین یه پست جدید منتشر کنم...تا تمامی این ابهامات برطرف شه...












نظرات 9 + ارسال نظر
مرتضی جمعه 9 تیر 1391 ساعت 15:49

سلام حامدجان

میشه در مورد قطره ad3ec بیشتر توضیح بدید؟! امروز براشون ریختم تو آب! هرهفته دوروز براشون میذاشتم(بعد از دیدن جفت گیری) الان شما میگید تا کی براشون بذارم؟! تاچند روز بعد از تخمگذاری؟!
(در ضمن از غذاهای گرم هم همچنان استفاده میکنم البته خیلی کم! )

مرسی

ابوالفضل جمعه 9 تیر 1391 ساعت 16:36

سلام حامد جان بالاخره عروس های منم تخمگذاری کردن ماده یه 10 روزی میشه از لک بیرون اومده و پرهای دم و بال هاش کامل شده.... من 4-5 روزی نبودم بعد اومدم بهشون ویتامین ad3ec دادم 3-4 روزی گذشت تا عروس ماده تخمگذاری کرد ضمن اینکه پدر بنده گفتند که دیدن عروس ها دارن جفتگیری میکنند.
الا دیروز 8 تیر یه تخم گذاشته عروس.. نمیدونم بعد از گذاشتن اخرین تخم بردارم تخم ها رو ببینم نطفه داره یا خیر یا کلا دست نزنم بهشون شما هم تو وبلاگ نوشتی نفرت دارن از دست زدن به تخم ممکنه دیگه نشینند روش میترسم برای من این مشکل پیش بیاد...
هر چند خیلی ها میگن در اولین تخمگذاری انتطار جوجه نداشته باش.... نمیدونم چیکار کنم .... ایا چراغ قوه که نور سفید داره ( ال ایی دی ) به درد نمیخوره برای اینکه ببینم تتخم نطفه داره یا خیر ضمن اینکه لامپ اتاق عروسهام کم مصرف هم هست..... اما روشن نمیکنم با طلوع خورشید میزارم اتاق روشن بشه و با غروب خورشید تاریک لامپی روشن نمیکنم این مدت.... نظر شما چیست چیکار کنم ضمن اینکه هنوز هم با خوندن کلی مطالب درست نمیتونم تشخیص بدم تخم نطفه دار و بدون نطفه رو

محمد جمعه 9 تیر 1391 ساعت 22:12

با عرض سلام وخسته نباشید به دوست عزیزم حامد
ممنون از راهنمایی های خوبتون.
1. چه نوع اسباب بازی هایی برای عروسم بگیرم.
2. چه نوع بازی هایی باهاش انجام بدم چون فرار میکنه البته دستیمان هستش.
3. 11 ماهشه جفت می خواهد یا نه چند ماه دیگر صبر کنیم.
4.نخود.لوبیاوعدس پخته شده دوست دارد بهش بدهیم یا نه.

مرتضی جمعه 9 تیر 1391 ساعت 23:18

سلام حامدجان

جوجه عروس خاکستریم الان یه صدایی داشت از خودش در میورد دقت که کردم دیدم صدای باباشه! البته خیلی کوتاه بود در حد چند ثانیه! فکر کنم یه چند روز دیگه پیشم بمونن بهشون عادت کنم!

ولی باید...

دارم برنامه ریزی میکنم واسه جوجه های سری بعد!

ابراهیم شنبه 10 تیر 1391 ساعت 12:37

با سلام،

جوجه عروس من چند وقتیه که بعضی مواقع عطسه می کنه! یه روز اصلاً عطسه نمیکنه! روز دیگش یه دفعه چندین عطسه پشت سر هم!!! به نظر شما دلیلش چیه؟

محمد شنبه 10 تیر 1391 ساعت 19:17

با عرض سلام خدمت اقا حامد گل و خسته نباشید آقا حامد برا عروس نژادلوتینو مرواریدی چه جفتی بگیرم از چه نژادی بهتره ممنون

سارا سه‌شنبه 20 تیر 1391 ساعت 23:18

سلام دور یکی از چشم های عروس من قرمز شده و کمی ترشح داره وهمش این چشمش رو میبنده ایا مشکل خاصی داره راه درمانش چیه لطفا راهنمایی کنید ممنون

رضا دوشنبه 9 مرداد 1391 ساعت 12:59

سلام حامد جان خسته نباشی
اگه یادت باشه طوطی عروس من هفته قبل شنبه تخم گذاشت
بعد از گذاشتن دومین تخم ماده غذا بالا آورد و اسهال نیم آبکی رفت
از اون روز تا الان ماده از جنب و جوشش کم شد و تقریبا بی حاله اما دیگه غذا بالا نیاورد این چندروز. و چندروز پیش 4مین تخمم گذاشت. خواستم بدونم دلیل غذا بالا آوردن و تقریبا بیحالی چیه؟ بدنش ضعیف شد؟ چیکار کنم؟ اگه یادت باشه طوطی های من خیلی کم سنن و تازه پرریزیشون تموم شد.
یه سوال دیگه اینکه همونطور که گفتم شنبه هفته قبل اولین تخم رو گذاشت بعد از چندروز میتونم کندلینگ کنم تخم هارو؟
ممنون

رامین پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 21:46

سلام.من یه جوجه عروس یه ماهه دارم که یه هفتست خریدم.امروز خیلی کم غذا خورد و همش چرت میزم توروخدا کمکم کنید چیکار کنم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد