مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 2

امید

باسلام واحترام.دو تا سوال داشتم1-پس یکی از مرغ عشق های ماده ام  ورم کرده ،البته پس از چند روز کمی بزرگترشده .مشکل چیست ودرمانش؟البته  فکرنمیکنم برای تخم باشد والان حدود سه هفته است که اینطور شده وکلا کندتر شده 2-همینکه فضله به پس حیوان میچسبد  وفضله ها جمع میشود (فضله سبز وتقریبا طبیعی)وکم کم بدنش تحلیل میرود وکم خوراک شده ،آیا همان اسهال است یا چیز دیگر؟درمان؟البته دو مورد بالا برای دو حیوان بوده ومورد دوم تا بحال چند تا کشته رو دستم گذاشته.ممنون

سلام

توصیه می کنم!!

حتما این پستها رو بخونید!!!

پست اول

پست دوم

البته باید پرنده رو به طریقی دید که با توجه به حالاتش بشه بیماریشو درمان کرد!!!و حتما پست های بالا دلالت بر بیماری پرنده ندارن!!


 اگر احتمال می دین ماده جفتگیری کرده باشه....حتما مستقیما به دامپزشک نشون بدین تا معاینه بشه چرا که بیماری های دیگه ای هم دخیلن...مثل عفونت های داخلی...که نیاز به درمان جداگانه ای داره!!!


آرش

سلام خدمات حامد جان
25 روز گذشت، و ماده دیگه 2روز اصلا تو لونه نمیره، خوب الان باید چیکار کنم؟
تخم ها رو بردارم؟

سلام

اگر مطمئنید  که به لونه نمی ره..تخم ها رو بردارین...بهش استراحت بدین ..تقویتش کنید...


مهرداد

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از وب خوبتون...

بنده ۲ جفت عروس هلندی دارم و این جفت ها رو که به تازگی قفس یک جفت آنها را جدا کردم به شدت چرت میزنند و خوابند هم روی چوب و هم پایین قفس زیر لونه  و جفت دیگر هم تقریبا به همین شکل اما نه اینگونه میخواستم راهنمایی کنید ببینیم مشکل  خوابیدن زیاد چیه...(راستی خوراکشون هم خوبه و ظاهرا مریض نیستن این جفتی هم که گفتم تازه جفت خوردن و روزی چند بار جفت گیری میکننو  قفس جدید براشون گذاشتم)با تشکر


سلام

از لطف شما سپاسگذارم

احتمال به خاطر اینه که احساس غریبگی می کنند...و یادتون باشه که حتما محیط نگهداریشونو روزها روشن نگه دارین..حتما از موسیقی براشون استفاده کنید...

و قطعا برطرف می شه و جای نگرانی نیست...


میرحامد

سلام
من یه جفت عروس داشتم  دیرو ماده مرد الاننر تنها مونده میخاستم بدونم اگه براش جفت بگیرم بهتره یا بفروشمش یه جفت دیگه بخرم برا تکثیر یا اینکه بزارم همونطور تنها بمونه لطفا راهنمایی فرمایید

سلام

می تونم بپرسم علت مرگ ماده چی بوده؟

در مورد نرتون هم فرقی نمی کنه..به شرایط جدیدش طول می کشه ولی عادت می کنه..!!! عادت می کنه...اگر امکانش براتون هست..براش یه جفت جدید تهیه کنید...


محمد

با عرض سلام و خسته نباشید آقا حامد  دو تا قناری دارم یکیشون کچل فقط شده  فقط دو سه تا تار داره بدنش هم کم پر شده چیکار کنم این نشانه بیماریه یا نه میگن آفتاب نذاشتمش اینجور شده به خاطر اینه یا مریض شده ولی سرحاله چیزی هم میخوره لطفا کمکم کنید ممنون

سلام

در مورد گذاشتن قناری جلوی آفتاب لطفا این کارو نکنید..در اکثر مواقع شاهد سکته ی این پرنده ها هستیم...

ریخته شدن پرهاش می تونه

ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین د باشه...که با استفاده از مولتی ویتامین حیوانی قابل حله..

و یا ریخته شدن پرها می تونه ناشی از

وجود انگل خارجی و یا داخلی باشه به همین خاطر بهتره مستقیما معاینه باشه...


حمید

عروس هلندی من بیرون از لانه تخم میکند ابعاد لانه خوب بوده و کف آن ماسه بادی خوابانیده ام اما نمی دانم چرا وارد لانه نمی شود

سلام

لطفا یه عکس مناسب از لونتون با حجم کم بفرستید...ضمنا یادتون باشه که ماسه بادی اصلا گزینه ی مناسبی نیست...و به جاش از  خاک اره..پوشال چوبی و...استفاده کنید..ضمنا به جای لونه می تونید از قلکی یا کوزه استفاده کنید...


امید

سلام با ارزو موفقیت برای دوست عریز
با دیدن سایتت تصمیم به گرفتن یه جفت عروس دارم عروس براس فروش هم داری (اهل کدوم شهر هستی)

سلام

تبریک می گم..تصمیم خوبی گرفتین..جفت برای فروش ندارم...من ساکن کرج هستم...





نظرات 7 + ارسال نظر
آرش یکشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 11:01

سلام خدمات حامد جان
25 روز گذشت، و ماده دیگه 2روز اصلا تو لونه نمیره، خوب الان باید چیکار کنم؟
تخم ها رو بردارم؟

مهرداد یکشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 15:42

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از وب خوبتون...

بنده ۲ جفت عروس هلندی دارم و این جفت ها رو که به تازگی قفس یک جفت آنها را جدا کردم به شدت چرت میزنند و خوابند هم روی چوب و هم پایین قفس زیر لونه و جفت دیگر هم تقریبا به همین شکل اما نه اینگونه میخواستم راهنمایی کنید ببینیم مشکل خوابیدن زیاد چیه...(راستی خوراکشون هم خوبه و ظاهرا مریض نیستن این جفتی هم که گفتم تازه جفت خوردن و روزی چند بار جفت گیری میکننو قفس جدید براشون گذاشتم)با تشکر

میرحامد یکشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 19:23

سلام
من یه جفت عروس داشتم دیرو ماده مرد الاننر تنها مونده میخاستم بدونم اگه براش جفت بگیرم بهتره یا بفروشمش یه جفت دیگه بخرم برا تکثیر یا اینکه بزارم همونطور تنها بمونه لطفا راهنمایی فرمایید

محمد یکشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 22:02

با عرض سلام و خسته نباشید آقا حامد دو تا قناری دارم یکیشون کچل فقط شده فقط دو سه تا تار داره بدنش هم کم پر شده چیکار کنم این نشانه بیماریه یا نه میگن آفتاب نذاشتمش اینجور شده به خاطر اینه یا مریض شده ولی سرحاله چیزی هم میخوره لطفا کمکم کنید ممنون

امید سه‌شنبه 30 خرداد 1391 ساعت 17:41

سلام با ارزو موفقیت برای دوست عریز
با دیدن سایتت تصمیم به گرفتن یه جفت عروس دارم عروس براس فروش هم داری (اهل کدوم شهر هستی)

سجاد سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 17:12 http://wwwdostan.blogfa.com

سلام
من یک عروس ماده دارم از نژاد گل باقالی .
1-از کجا مطمئن شم ماده است؟
2-من هر وقت می خوام نازش یکی دو بار که نازش می کنم برا من ادا می یاد که مثلا تاجمو ناز کن عیبی که نداره؟
3-اسفند خریدمش مرده گفت 3 تا 4 ماهش کی بالغ می شه؟چه جوری بفهمم؟

qpd ;vdld پنج‌شنبه 30 شهریور 1391 ساعت 19:16

سلام و خسته نباشید خدمت شما من یکعروس هلندی نر دارم که ۱سالشه . ۱ماهه خریدمش ولی اصلا باهام کنار نمی یاد. کاملا دستیه ولی تا دستو طرفش می بریم میوفته به جونش چی کار کنم که بهم عادت کنه و بیاد رو دستم ؟ من حتی دونه می ریزم تو دستم بلکه بیاد روش ولی اصلا و ابدا راضی نمی شه فقط وقتی از رو میزی که قفسش روشه میا د ژایین دستو بگیری جلوش میاد که تازگی همون کارم نمی کنه. کمکم کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد