مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 1

شب تاب

با سلامی دوباره
آقا حامد اگر من چند وقت یکبار عروسم را ببرم بیرون اشکالی نداره مثلا مهمانی یا پارک؟  ممنون از راهنماییهاتون و از این که برای جواب دادن به سوالات وقت میگذارید.


سلام متشکرم

مشکلی نیست و فقط با تغییر مداوم جای پرنده تون دو هوا  اش...نکنید...به خصوص زمانی که پرنده از جای شلوغ یا طبیعت مجددا به یک محیط ساکت منتقل می شه ، منزوی می شه!!!


نازنین

سلام،
من یه عروس نر رام داشتم،براش یه جفت گرفتم،وقتی عروس دومی بزرگ شد معلوم شد که نر بوده،حالا مدام باهم میجنگن و دعوا میکنن
ازطرفی هم وقتی جداشون میکنم طاقت دوری همو ندارن،اگه بخوام یکیشونو بفروشم اونا از نظر روحی خیلی آسیب میبینن؟ چکارباید بکنم،چون شرایظ نگهداری هردورو ندارم

سلام

چون خودم بارها تجربه اش را داشتم...اگر یکیشونو با یک ماده عوض کنید ، مطمئن باشید هیچ مشکلی به وجود نمیاد بلکه حواس نر فقط به ماده می ره...و اگر دوتاشونو با یک ماده نگه دارین..بینشون اختلاف شدید میندازید که از نظر اخلاقی اصلا درست نیست...

به همین خاطر نگران نباشید و می تونید یکی از نرهاتونو با یک ماده تعویض کنید


آرش

سلام
خسته نباشید
آقا حامد سوالی در مورد جوجه عروس دارم تا حالا براتون پیش اومده که غذا داخل چینه دان جوجه سفت بشه و سخت هضم بشه البته اینم بگم که توسط والدین تغذیه میشن و همه ی جوجه ها این مشکل رو ندارن فقط یکی این مشکل رو داره غذا هم به جفت تخم مرغ آبپز و ارزن و تخم کتان و سبزیجات میدم همیشه اینا رو میدادم و هیچ مشکلی هم پیش نیومده بود جایی خوندم که سرکه سیب واسه هضم غذا کمک میکنه واسه همین چند قطره قاطی آبشون کردم.
آیا راه خاصی برای درمانش هست؟

سلام

توصیه می کنم اکیدا از این روش ها برای هضم غذای پرنده استفاده نکنید...

چینه دون جوجه ضعیف تر از این حرفاست...

در مورد درمان جوجه ها ، به خاطر جثه آنها و ضعیف بودنشون متاسفانه راه حلی اساسی وجود نداره...مگر اینکه خودتون به صورت سرنگی بزرگش کنید و از غذای مقوی تر استفاده کنید..


آوا

سلام .مرسی ازجوابتون .عروسهای من حداقل روزی 2بارجفت گیری می کنند.ولی 1هفته اس کمی کم اشتهاشدن البته ارزن رومثل قبل می خورن ولی سیب وهویج رونمی خورن ممکنه بخوان تخم بگذارن که اینطوری شدن .من دائم نگرانم که مشکلی پیش نیاد.ضمنا"عروسهابایدحتما"بیان بیرون بچرخندیاتوقفس باشندکافیه

سلام

بهترین کاری که شما می تونید توی این دوره انجام بدین اینه که جز تامین آب و غذای جفت هاتون کاری به آنها نداشته باشین و جای نگرانی نیست..

ضمنا حتما از کف دریا براشون استفاده کنید...و اگر مولتی ویتامین حیوانی در دسترستون هست مورد خوبی براری تکمیل جیره ی غذایی شون هست که تا 3 مرتبه در هفته و تا قبل از تخم گذاریشون استفاده کنید ، کفایت می کنه!!!


شیوا

سلام
چرا جواب سوال منو ندادین ؟  تو پست دورآشنایی کامنت گذاشتم . چند روز پیش هم اس ام اس دادم اگه یادتون باشه گفتین از روش دور آشنایی استفاده کنم. اما مشکل پرنده ماده است که تو قفس نمیره .فقط شبا به سختی میره برای
خواب . الان هر دوتاشون آزادن.سر یه ظرف با هم غذا میخورن.جیغ های کوتاهی هم میزنن.ماده هم ترسش از نر خیلی کمتر شده.اگر هم ماده رو از نر جدا کنم نر خیلی جیغ میزنه و پرواز میکنه دنبالش میگرده. اگه همینطور آزاد باشن مشکلی پیش نمیاد ؟ در ضمن پرنده ماده چند روز قبل از اینکه بیارمش تخم گذاشته بود . برای اینکه تقویت بشه و زودتر با هم جفت بشن چه غذاهایی بهشون بدم ؟
ببخشید طولانی شد .

سلام

سوال شما در پست قبلی پاسخ داده شد..می تونید اینجا رو ببنید...

شما باید ماده رو به قفس عادت بدین...وگرنه نتیجه ای نمی گیرید.....

مگر اینکه یک فضای جداگانه براشون در نظر بگیرین...در غیر اینصورت ...نمی تونید...

بهترین روش تقویت کردن..استفاده از غذاهای طبیعی:

مثل استفاده از ذرت

استفاده از گندم و یا جوانه ی گندم

استفاده از میوه جات غیر ترش و سبزیجاتی مثل گشنیز ، کاهو ،خیار، هویج

در صورت امکان می تونید هفته ای سه مرتبه هم از مولتی ویتامین حیوانی براشون استفاده کنید

موفق باشید



farid

سلام!
ممنون از وبلاگ خوبت! همه مطالبو خوندم...
من میخوام یه دونه بگیرم! ولی یه حسی بهم میگه 2تا بگیر :)
شما چی میگین؟! میخوام دردسرش کمتر باشه و تکثیر و اینا هم واسم مهم نیس
قفس های 1033 یه دونه دارم خوبه؟!؟! یه قفس دیگه هم که شبیه خونه هست دارم رو میله هاش روکش پلاستیکی از این سفیدا هست واسش خطری نداره؟!(ساخت چینه قفس)

سلام

تصمیم گیری باشماست..اگر وقت کافی ندارید برای رسیدن به جفت ها و جوجه هاشون یا بزرگ کردن جوجه سرنگی...

می تونید یه جوجه عروس هلندی تازه دون خور شده و یا جوون خریداری کنید...ولی قطعا و حتما جنسیت نر بخرید..تا ارزش رام کردن و تربیت شدن و مقلد شدن داشته باشه..در غیر اینصورت تک ماده هیچ ارزشی نداره...

در مورد قفس ها، تا نبینم..هیچ نظری ندارم..و اینکه ساخت کجا باشه مهم نیست..لطفا عکس قفس ها رو برام به ایمیلم ارسال کنید تا بشه نظر داد..


آرش

قا حامد ممنون از راهنمایی تون
یه سوال  دیگه هم داشتم
من یه عروس نر داشتم واسش یه ماده هم خریدم رابطه شون باهم خوبه، سر همدیگه رو میخارونن باهم توی لونه میرن خلاصه اینکه مقدمات اولیه برای جفت شدن شون فراهم هست فقط مشکل اینجاست:
ماده هی آماده ی جفتگیری میشه و دمشو بلند میکنه و پوزیشن جفتگیری به خودش میگیره و نر هم میاد پیشش و سرشو میبره روی ماده ولی سوارش نمیشه. تا اونجایی که میدونم عمل جفتگیری رو به صورت غریزی بلد هستن و نیاز به دیدن و یادگیری از جفت های دیگه نیست. آیا امکان داره که نری اصلا سوار نشه و عمل جفتگیری انجام نده؟ با وجود اینکه تمام حرکت های لازم برای مقدمات جفتگیری رو انجام میده آواز میخونه، بال هاشو از بدنش فاصله میده و روی چوب اینور اونور میره، با نوکش به جاهایی میکوبه، میره داخل لونه میخوابه ...
در کل نشون میده که مست هست!!!

سلام

متشکرم آرش جان.

اینکه عروس  نر حاضر به جفتگیری نیست..می تونه به خاطر پایین بودن سن پرنده باشه  و یا اینکه هنوز نرتون با ماده جفت نشده...ممکنه زمان ببره ولی قطعا جفت می شن..فقط  عجله نکنی آرش جان که ضرر می کنی...

ضمنا در این زمان زیاد دور و ورقفس نرید..همین که به آب و غذا و نظافت قفس رسیدگی کنید کافیه...و مزاحمشون نشین..






نظرات 4 + ارسال نظر
شیوا دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 10:55

سلام
چرا جواب سوال منو ندادین ؟ تو پست دورآشنایی کامنت گذاشتم . چند روز پیش هم اس ام اس دادم اگه یادتون باشه گفتین از روش دور آشنایی استفاده کنم. اما مشکل پرنده ماده است که تو قفس نمیره .فقط شبا به سختی میره برای
خواب . الان هر دوتاشون آزادن.سر یه ظرف با هم غذا میخورن.جیغ های کوتاهی هم میزنن.ماده هم ترسش از نر خیلی کمتر شده.اگر هم ماده رو از نر جدا کنم نر خیلی جیغ میزنه و پرواز میکنه دنبالش میگرده. اگه همینطور آزاد باشن مشکلی پیش نمیاد ؟ در ضمن پرنده ماده چند روز قبل از اینکه بیارمش تخم گذاشته بود . برای اینکه تقویت بشه و زودتر با هم جفت بشن چه غذاهایی بهشون بدم ؟
ببخشید طولانی شد .

Farid دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 12:48

سلام!
ممنون از وبلاگ خوبت! همه مطالبو خوندم...
من میخوام یه دونه بگیرم! ولی یه حسی بهم میگه 2تا بگیر :)
شما چی میگین؟! میخوام دردسرش کمتر باشه و تکثیر و اینا هم واسم مهم نیس
قفس های 1033 یه دونه دارم خوبه؟!؟! یه قفس دیگه هم که شبیه خونه هست دارم رو میله هاش روکش پلاستیکی از این سفیدا هست واسش خطری نداره؟!(ساخت چینه قفس)

اوا چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 08:21

سلام مجدد.ببخشید این جیغ کشیدن عروس نرم به محض ورود به اتاقشون کم کم داره مارونگران می کنه .عصرهه به خصوص دائم حالت عصبی ونگران داره مثل اینکه بخوادازقفس بیادبیرون هی توقفس رژه میره ناراحته واین مارو هم ناراحت کردهبنظرتون ببرم دکتر؟

نیما چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 10:28

سلام
آقا حامد الان حدود 8 ماه از گرفتن سانی (عروس هلندی) میگذره ، ابتدا که من خریدمش به گفته فروشنده 6 ماه داشت و نر بود منم برای شما عکس فرستادم شما هم تایید کردین که نره ولی عادتاش تقریبا مثل ماده هاست ( نه آواز میخونه نه تقلید صدا میکنه فقط جیغ ممتد میکشه وقتی از چیزی میترسه بالهاش باز میکنه و سرش به سمت پایین خم میکنه از لحاظ ظاهری چون لوتینو هستش تقریبا مشخصات نرها رو داره تاج بلند و فاصله بین پاها کمه ولی دمش رنگ سفید و زرد در همه ، جلوی آینه هیچ عکس العملی نداره و فقط با شنیدن صدای دزدگیر ماشینها جیغ میکشه
حالا من موندم اگر نره نگهش دارم و اگر ماده است یا جفت براش بگیرم یا بفروشمش البته این رو هم بگم کاملا رام رو دست میاد رو شونه ام میشینه خودش میاد بیرون و خودش میره تو اصلا مشکلی ندارم فقط با این نداشتن استعداد توی صدا درآوردنش مشکل دارم
ببخشید طولانی شد
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد