مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 2

مرتضی

سلام حامدجان

ممنون از پستت،ولی خب من چندساعت پیش قفس رو آماده کردم 6تا از سیمهای قفس رو بریدم و قفس رو هم بیرون لونه گذاشتم! فکرکنم چیز خوبی ازآب دراومده حالا باید چند روز صبر کنم ببینم عروسهام نظرشون چیه!

جوجه عروسهام خاکستری 50روزشه و لوتینو 48! خاکستری تقریبا همیشه تو ظرف غذاست! امروز از سرکنجکاوی یه نوکی به آبخوری زد ویه مقدار خورد! همین میتونه باعث بشه که آبخور هم بشه؟! کی جداش کنم؟!

و اما لوتینو یه مقدار تنیل تشریف داره تا گرسنش نشد به خودش زحمت نمیده! و فکر میکنم به اندازه خاکستری نیمخوره! اگه گرسنش بشه طلب غذا میکنه؟! هنوز پیش پدرومادرشون هستن و چند ساعت پیش به قفس جدیدشون منتقل شدن!
هر دوشون رو میتونم روی دستم نگه دارم البته زمانیکه میخوام بگیرمشون گازم میگیرن! حالا شما میگی باید چیکار کنم اینا همچنان تحت تعلیم والدین باشن؟!

در مورد عکس قفس آخری هم که گذاشید هردو میله تو یه ردیفن یه میله باید بالاتر قرار بگیره و اینکه میله هام باید عوض شن و به جای پلاستیک از چوب استفاده شه با قطر مناسب! که اکثر قفسهای شما رعایت نشده!

سلام

وقتی می تونید عروس ها رو از مادر پدرشون جدا کنید که از والدین طلب غذا نکنند...اگر می خواید روشون وقت بذارید و رام کنین..از الان بردارید..ولی زحمت غذا دادن بر عهده ی شماست...

در مورد پست آخری که درباره ی قفس گذاشتم و عکس آخر اون مال من نیست..متعلق به یکی از کاربراست..که من برای آگاهی بیشتر شما در مورد نحوه ی چیدمان قفس و رعایت اصول آن عکس آخری را گذاشتم تا ایرادات اونو متوجه بشین!!!

سلام مجدد

حامد جان،عکس تخم عروس با نطفه   و    بدون نطفه ندارید شکسته باشه یعنی از داخل تخم عکس گرفته باشید؟!
عکس که خودتون گرفته باشید و یا تو نت دیده باشید،اگه بذارید تو وبتون ،ممنونتون میشم!

یه بار تو نت دیدم ولی ذخیره نکردم!

سلام

هرچقدر که عکس درباره ی تخم و در مورد نطفه دار بودن یا نبودن تخم ها عروس هلندی توی وبلاگم گذاشتم...همگی متعلق به عروس هلندی های خودمه...

اگر مجددا مورد جدیدی پیش اومد حتما عکس می گیرم و می ذارم توی بلاگ


محمد رضا

ba salam

aziz man ye aros gereftam be rabge sefid..foroshandehe goft jojast bad saresh kachale gazam nemigire bazan jig mikeshe.moshkele man injast aslan gaza nemikhore fagat ab.
ba  tashakor age betonin javabo zod bedin in talaf nashe mer30


سلام

من عروس هلندیتونو ندیدم...ولی اگر احساس می کنید سن بسیار پایینی داره..و هنوز بلد نیست از ارزن و دون های دیگه استفاده کنه...

می تونید غذاهای در دسترسشو به صورت خرد براش بذارید...مثلا برای اینکه دون خورش کنید..مغز تخمه را براش خورد کنید جلوش بذارید...یا نون لواش خورد کنید ..جلوش بذارید..ببینید می خوره یا نه..هر چند ممکنه اوایلش بازیگوشی دربیاره و به خاطر احساس ناامنی و ناآشنایی نخوره و لی بعد عادت می کنه...

اگر مجددا دیدین پرنده پافشاری می کنه...بهتره از روش سرنگی استفاده کنید و مدتی کوتاه با سرنگ بهش غذا بدین...تا کم کم به دون خوردن عادت کنه...

اگر امکانش هست..یه عکس ازش برام به ایمیلم بفرستید...


مهیار خطیب

سلام من عروس هلندی دارم که داره پر هاش رو مکنه میخوام بدونم این چیزایی رو که شما گفتید باید براش بزارم رو باید از کجا بخرم
روغن گندم
بیسکوییت تخم مرغی
مغز گندم
اینا رو از کجا باید بگیرم ؟

سلام

قبل از اینکه طبق این روش اقدام به درمان کنید...اول علت بیماریو پیدا کنید

آیا پرنده رو حمام می کنید؟؟؟

پرنده سنش چقدره؟؟

بدن پرنده حشره ای و...نداره؟؟؟

لطفا جوابمو بدین..تا راه حل کامل و درست خدمتتون بگم...


آرش

سلام و خسته نباشید
حامد جان من قبلا به توصیه یه دامپزشک از این پودر ها واسه مرغ عشق هام استفاده کردم، ساخت ایرانه و مخصوص طیوره، نظرت چیه از این ها برای عروس هام استفاده کنم یا از همون قطرها هایی که خودت تو سایت معرفی کردی استفاده کنم؟


سلام

همینم خوبه کفایت می کنه ..نیازی نیست مجددا بخرید...

ولی لطفا به میزان دزی که دامپزشک گفته استفاده کنید چون دزش خیلی بالاست!!!



مرتضی

سلام حامدجان

جوجه لوتینو نمیدونم غذا میخوره یا نه! سرش رو ظرف غذاخوری میبره ولی نمیدونم ! نه این و نه خاکستری طلب غذا نمیکنن از پدرومادرشون! تو این سن هم اگه طلب غذا کنن از خودشون صدا در میارن دیگه درسته؟!

شما گفتید زانی میتونم جدا کنم که طلب غذا نکنن! منم همش خونه م ولی صدایی از جوجه ها بابت طلب غذا نمیشنوم! همین کافیه برای جداکردن؟! امکانش هست به خاطر جابه جایی به قفس جدید دیگه طلب غذا نکنن؟! یا ربطی نداره؟!!!

خواهشا بهم بگید بهترین راه ممکن چیه! چون الان تو فرجه امتحاناتم چند روز دیگه امتحانام شروع میشه ! دلم پیش جوجه هاست بیشتر واسه لوتینو نگرانم! خاکستری زرنگتر به نظر میرسه!


سلام آقا مرتضی


بله مرتضی جان..بنا به درصد خیلی زیاد..فضای جدید باعث شده که نه جوجه درخواست غذا از والدین بکنن و نه والدینشون به اونا غذا بدن..معمولا زمانی که جوجه از والدینش طلب غذا نمی کنه که خودش کاملا قادر به خوردن غذا باشه یا اصطلاحا از آب و گل دراومده باشه...

که معمولا سن سه ماهگی هست..نه این سن جوجه های شما..پس هرچه سریعتر به قفس قبلی برشون گردونید..تا حداقل از گرسنگی تلف نشن..

کاملا  هم درکتون می کنم...خیلی حواستونو پرت نکنین...

موفق باشید...




نظرات 2 + ارسال نظر
مرتضی شنبه 20 خرداد 1391 ساعت 16:09

سلام حامدجان

جوجه ها پیش پدرومادرشون هستن ولی نمیدونم چرا طلب غذا نیکنن ،الان پیش قفس وایساندم دیدم لوتبنو فقط با ارزنها بازی میکنه! مثله اینکه نمیتونه بخوره براش تخم مرغ میذارم میخوره! چیکارش کنم! این هم غذا نمیخوره و هم آب!

خاکستری ارزن ریزبلده بخوره ولی آب رو فقط یکبار دیدم که کمی خورد!

اینا گرسنشون بشه صداشون در میاد واسه طلب غذا؟! از این بابت خیالم راحت باشه که پیش پدرومادرشون هستن غذا میخورن؟!

غذای مخلوط هویچ و موز با کمی آرد تخمه بذارم به نظرتون میخورن؟!

( قبلا اصرار داشتم جوجه بگیرم ازشون و حالا فکرم پیش اوناس وقتمم کاملاپره! نمیدونم دیگه باید چیکار کنم! )

حانیه دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 23:09

سلام.
من از رشت هستم.عروسه خاکستری ماده ای با یک سالو سه ماه سن داشتم که امروز از خونه فرار کرده.
احتمال دادم که کسی که اونو پیدا کنه اینجا رو ببینه.لطفا اینو برام تو وبلاگتون بزارید.متشکرم.
از یابندهخواهشمندم بااین شماره تماس بگیره ۰۹۱۱۷۶۴۹۱۲۴

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد