مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 1

مرتضی

سلام حامدجان

اگه لطف کنی از روبرو یه عکس از قفس بندازی بیشتر میتونم استفاده کنم! درضمن تو این عکسی که گذاشتید من لونه ای ندیدم!!!


سلام مرتضی جان

حالا که اینجوریه!یه پست اختصاصی درباره این موضوع منتشر می کنم.که فکر کنم هم برای شما بهتره و هم برای سایر کاربرا

سلام حامدجان

همونطور که قبلا گفته بودم عروس نرم این سری یکی دو بار جفت گیری کرد و بعدش ماده هرکاری کرد نره اینکارو نکرد!

و نتیجه ش شده 5تا تخم که 3 ام ،5ام،7،9 و 11ام این ماه تخم گذاشت ،حالا سوالم اینه که فردا عمل کندلینگ رو انجام بدم؟!

بعد اگه همه بی نطفه بودن میخوام لونه رو بردارم و قفس جدیدشون رو امده کنم و منتقل کنم به خونه جدیدشون! مشکلی که پیش نمیاد؟! جوجه هاشون میخوام منتقل کنم به قفس جدید تا اینکه کامل دون خور بشن!

در ضمن به عکس قفستونم خیلی نیاز دارم میخوام بدونم بهترین شکلی که میشه آمادهش کرد چطوریه؟!

سلام عزیزم

مرتضی جان توجه باشید که برای اینکه بتونید راحتتر نطفه رو تشخیص بدین بذارید 12 تا 15 روز از زمان گذاشته شدن اولین تخم بگذره و اینجور براتون راحتتره


در مورد ورود به لونه ی جدید مشکل چندانی پیش نمیاد به جز:

اینکه پرنده ها ممکن غریبی کنن...شاید مدتی طول بکشه تا جفتگیری کنن..ممکنه کمی کسلی کنن ولی برطرف می شه


در مورد قفس ها ، هم حتما می ذارم



amir

سلام

اگه میشه یک پست جامع درباره ی جوجه گوشتی بدید .
بعد غذا دادن با قاشق در سایتهای مختلف پیشنهاد شده نظر شما چیه؟

سلام

اگر منظور شما جوجه گوشتی طیور هست..مصادف با گذراندن چندین واحد درسی هست و معرفی چندین کتاب.

ولی اگر منظور شما جوجه های عروس هلندی هاست...مطالبی گذاشته شده و تکمیل تر هم می شه

درمورد غذا دادن با قاشق، برای جوجه های بالای بیست روز راه خیلی خوبه چون جوجه  به سرنگ عادت نمی کنه و راحتتر می شه دون خور ش کرد..ولی باید میزان غذایی که بهش می دین و و بهداشت غذاییشو رعایت کنید.


آرش

سلام حامد جان
اول یه خسته نباشید
آیا عروس ماده کلا خودش میتونه تشخیص بده تخمش پوچه و دیگه روش نخوابه؟ یا از روی غریضه روی تخم هاش(بدون نطفه) می خوابه؟
چون من تو مرغ عشق دیدم خودش تخم ها رو جدا میکنه یا از لونه میندازه یبیرون

سلام

متشکرم....وقتی تخم ها به مرحله ی 15 روزگی می رسن، جفت های با تجربه معمولا تشخیص می دن و دیگه توی لونه نمی رن مگر اینکه مجددا جفتگیری کرده و تخم های قدیمی را بیرون انداخته و مجددا تخمگذاری می کنند

ولی گاهی هم مطابق گفته ی شما طبق غریزه ی خودشون مخصوصا توی ماده های مست و یا جفت های بی تجربه مدت زیادی می خوابن روی تخم ها ولی خواه نا خواه بلند می شن..و این وظیفه ی شماست که کندلینگ کنید.


قضیه ی مرغ عشق ها هم متغیره و کمی فرق می کنه، مثلا مرغ عشق هایی هستند با اینکه می دونند تخم نطفه دارن، سوراخش می کنند و می خورنش...و زمانی هم که بی نطفه هست گاها در کنار تخم ها ی قبلی تخم های جدید می ذارن، اگر به تخم هاشون دست بزنید ، نمی شینن،گاهی هم به خاطر مزاحمت های مرغ عشق های همسایه دیگه روی تخم نمی شنن که در این جا نمی شه گفت تخم نطفه نداره!!!و....



مرتضی

سلام حامد جان

در مورد عکسی که گذاشتید، میخواستم بپرسم که از دایره های بالا برای گذاشتن لونه استفاده کردید؟



ترتیب میله ها خوبه؟ به موازات میله دوم لونه بذارم؟ اون قسمت سیمهاشو ببرم؟
منتظر جوابم

مرسی

سلام مرتضی جان

ببخشید اینو می گم، ولی اصلا آرایش قفستون درست نیست، اگر قفس جوجه پران بود برای چند عروس خوب بود، ناسلامتی عروس هلندیتون جفتن..

ضمنا برای بار هزارم،،،،،،،لطفا میله ی چوبی استفاده کنید...

حتما عکس مختلف از لونه و قفسم می ذارم تا ایرادات برطرف  کنید




mahdi

salam man ye joft aroos holandi daram ke 6 ta tokhm dareh az emrooz 17/3/91 aroos madam kesel shodeh tooloneh roo tokhm nemireh parasho poosh kardeh baed ziad ghaza mikhoreh ghfasesham boo mideh age mishe komakam konid

سلام

همونطور که جوابتونو توی رایانامه دادم...زمان تکثیر این مشکلا برای ماده و حتی گاهی برای نر هم به وجود میاد که  اغلب به خاطر نگه داشتن مدفوع در بدن و ضعف بدنی ماده ست...و جای نگرانی نیست..لطفا نظافت قفس  رعایت کنید..




شب تاب

سلام خسته نباشید
آقا حامد عروسم امروز خیلی عطسه کرد البته فقط یکبار پشت سر هم هفت هشتا ولی خیلی کسل وخواب الود شده امکان داره سرما خورده باشه واگر سرما خورده باشه چکار باید بکنم دارو ندارم دسترسی هم ندارم لطفا  من را راهنمایی کنید.

سلام

می تونم بپرسم علت سرماخوردگی پرنده تون توی فصل گرما چیه؟؟

کولر روشن می کنید جایی که پرنده تون هست، یا اینکه توی فضای باز حمامش می کنید...


در مورد سرماخوردگی ، این پرنده ها مثل ما انسانها نیستند که فقط با چند تا عطسه بشه گفت سرما خوردن...

سرماخوردگی علائمی داره...

مثل کسلی غیر طبیعی پرنده، پوش دادن پرها، قرمز شدن بینی پرنده به خاطر تنفس ناآرام و غیر طبیعی، و یا ترشحات چشم و تغییر غیر عادی در مدفوع پرنده مثل آبکی شدن و...


برای درمان سرما خوردگی بهترین راه استفاده از دارو هست و اگر دسترسی ندارید باید امور حمایتی انجام بدین

مثل اینکه :

حتما پرنده رو توی محیط با دمای 27 تا 30 درجه تا 5 روز نگه دارین

علاوه بر غذاهای اصلیش، از میوه جات و غذاهایی با طبع گرم یا معتدل استفاده کنید مثل سیب

لطفا پرنده رو دستمالی نکنید

با نور طبیعی پرنده رو پرورش بدین تا میزان استراحتش بیشتر بشه..

ولی اگر حال پرنده وخیم شد...باید به هر طریقی از یک داروی آنتی بیوتیک مثل تتراسایکلین100میلی گرمی و یا دوکسی سیلین دسترسی داشته باشید و تا 5 روز متوالی و هر باز یک سوم از قرص  رو استفاده کنید


در کل پیشنهاد من به شما و تمام کاربرای عزیز اینه که بهتره هر هفته فقط یک نوبت در آب مصرفی پرنده ی خودتون( نه عروس های حامل تخم و یا در حال تکثیر) به مقدار ادو قطره از محلول  ضد سرماخوردگی استفاده کنید بدن پرنده مقاومت کافی را داشته باشه...

در مورد این محلول حتما اطلاع  بیشتری قرار می دم(بنده خودم تو فصل سرما ازش استفاده می کنم)



حسام

ا سلام
سوراخهای بینی عروسم هم بنظر بزرگتر شده هم قرمز
میخواستم بدونم علتش چیه؟ آیا یه نوع بیماریه؟ درمانش چیه؟

سلام

اگر در طول مدت زمانی متوجه شدید..احتمالا پرنده بالغ شده

ولی اگر ناگهانی چنین موردی براش پیش اومده، دو علت داره:

1.تحرکات بی رویه پرنده که باعث افزایش حجم دم و بازدم پرنده از بینی و دهان که باعث متورم شدن و قرمز شدن بینی می شه و ظرف نیم ساعتی برطرف میشه

2.ناشی از سرماخوردگی ، که توصیه می کنم پاسخ سوالی که دربالا پرسیده شده را مطالعه کنید



مرتضی

سلام حامدجان

دقت نکردید،گفتم که اون عکس رو از نت گرفتم! عکس قفس من نیست!

من قفسم امروز آماده میشه از 2تا چوب مناسب برای میله نشیمن  استفاده کردم! که طبق اون عکس از پایین به بالا اون 2تا میله یعنی اون میله بالایی رو دیگه نذاشتم!


سلام حامدجان
لطف کن این جملتون رو توضیح بدید منظورتون چیه من که متوجه نشدم!

{ببخشید اینو می گم، ولی اصلا آرایش قفستون درست نیست، اگر قفس جوجه پران بود برای چند عروس خوب بود، ناسلامتی عروس هلندیتون جفتن..}


سلام

پس مشکلی نیست...

در مورد  سوال بعدیتون در مورد جمله ای که گفتم...معمولا توی قفس های جوجه پران  برای راحتی بیشتر جوجه ها و اینکه تعدا د بیشتر میله نشیمن توی قفس گذاشت..به صورت طبقه طبقه و در طول هم میله ها رو قرار می دن ...ولی در مورد جفت عروس هلندی ها باید فضای کافی برای گشت و گذار توی قفس وجود داشته و هم نظم قفس به هم نخوره  حداکثر سه  میله کفایت می کنه و به شرط اینکه دو عدد پایین و یک عدد بالاترین نقطه ی قفس




نظرات 5 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 18 خرداد 1391 ساعت 14:52

سلام حامدجان

دقت نکردید،گفتم که اون عکس رو از نت گرفتم! عکس قفس من نیست!

من قفسم امروز آماده میشه از 2تا چوب مناسب برای میله نشیمن استفاده کردم! که طبق اون عکس از پایین به بالا اون 2تا میله یعنی اون میله بالایی رو دیگه نذاشتم!

مرتضی پنج‌شنبه 18 خرداد 1391 ساعت 19:11

سلام حامدجان
لطف کن این جملتون رو توضیح بدید منظورتون چیه من که متوجه نشدم!

{ببخشید اینو می گم، ولی اصلا آرایش قفستون درست نیست، اگر قفس جوجه پران بود برای چند عروس خوب بود، ناسلامتی عروس هلندیتون جفتن..}

شبنم جمعه 26 خرداد 1391 ساعت 18:23

سلام.
ببخشید من ۲ ساله که یک عروس هلندی نر دارم(جفت نداره)آلان یه یک ماهی هست که خیلی وحشی شده و همش پوست منو با نوکش می کنه و منو نک میگیره(قبلا اصلا اینطور نبود)
اگه میشه راهنمایی کنید چه کار کنیم.
بی زحمت جواب رو به ایمیلم ارسال کنید.

بهار چهارشنبه 26 تیر 1392 ساعت 23:36 http://مرجع تخصصی عروس هلندی

باسلام وخسته نباشید عروس نری دارم که باانتخاب خودش ماده ای رو خریدم بااینکه نر تمایل زیادی داره ودایما برای جفتش آواز میخونه ماده اجازه جفت گیری نمیده وازدیروز ماده هم گاهی میخونه البته نه مثل آواز نر!!به نظرتون باهم جفت میشن یا باید مجدد ماده رو تعویض کنم باتشکر.

sadegh شنبه 19 مرداد 1392 ساعت 16:38

Salaam..chera javab nemidin?...aroos holadi made poshtesh kheili bozorg shode mesle ghodee bozorg..alan 3 mah az joft giri migzare..nemidoonam bayad chikar konam..az inke be englisi type mikonam ozrkhahi mikonam..!merci

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد