مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات...

خسرو

باعرض سلام و خسته نباشیدخدمت شما دوست گرامی
غرض ازمزاحمت میخاستم مرا راهنمایی نمایید.
من در حدود ۹ ماه که یک جفت عروس هلندی از خلیج گرفته ام که تا چند ماه پیش عروس نرسوار ماده میشد بهمین علت تاالان براشون لونه گذاشتم اماخبری ازتخم  نیست.غذایی که به اونا میدم.ارزن-تخم آفتابگردان-گندم خیس-کاهو-گشنیز-بلال.شاهدانه.حال با این شرایط مرا راهنمایی کنیدتا بتونم ازاینا جوجه بگیرم.
ازتون بابت محبتتون تشکروقدردانی می کنم.

سلام...متشکرم...

بهتره به رژیمی که استفاده می کنید ادامه بدین براشون...و  با اندکی صبر  موفق می شید...

ضمنا  پاسخ کامل سوالتونو که  برام ایمیل کردین  در ایمیل پاسخ داده شد...


مرتضی

سلام حامدجان

سوالی داشتم

چه زمانی نباید برای عروس هلندی آب گذاشت تا حمام کنه؟! البته اگه منعی وجود نداره که هیچی! مثلا زمانیکه عروس ماده تو شکمش تخم باشه!
در ضمن شما تو فصل گرم چند بار در ماه پیشنهاد میکنید برای اینکار؟!

مرسی

سلام

بهتره توی این زمان شنا نکنه...و اینکه ماده غریزتا توی این دوره میلی به شنا نداره مگر اینکه شما مجبورش کنین...

توی فصل گرم هم برای عروس هلندی های بالغ دو بار در ماه کفایت می کنه و برای جوجه ها هم ماهی یک مرتبه کافیه...(البته منظورم از جوجه؛سن بین چهار ماه تا هشت الی نه ماهگی هست)

سلام حامد جان

اگه لطف کنید یه عکس از نمای کلی قفس هلالی شکلی که دارید بگیرید من ممنونت میشم طوری که جایگذاری لونه و میله های توی قفس معلوم باشه!

لازم نیست که همه جای قفس رو عکس بگیرید که موجب نارحتی عروس مادتون بشه!

مرسی

عکس             

اگر کیفیت عکس بده ...ببخشید..خودم نگرفتم...برگشتم خونه حتما چند نمونه عکس قفس هام  می ذارم...


amir

سلام
من میخواستم یک جوجه از فامیلامون بگیرم اون جوجه ها الان 1 هفتشونه بعد میخواستم بدونم میتونم الان یا تو دوره ی جوجه سرنگی از مادرش جدا کنم و خودم بهش غذا بدم یا خیر ؟میشه نر و ماده بودنشو تشخیص داد؟

ممنون

سلام

بله اگر جفت ها باتجربه ان..مشکلی نیست..جدا کنید ولی اگر بار اولتون زحمتتون خیلی زیاد می شه...اگر تواناییشو دارین که  روزی حداقل 5 الی 6 مرتبه بهش غذا بدین ..جدا کنید وگرنه ....

در مورد تشخیص جنسیت هم خیلی زوده از سه ماهگی به بعد می شه تشخیص داد...


ترکان

سلام حامد جان.ولادت حضرت علی و روز پدر و مرد رو بهت تبریک میگم
حامد جان  چند تا سوال دارم.
تو جفت نر و ماده عروس هلندی نر سر ماده رو میخوارونه یا ماده سر نر رو؟
مال من ماده سر نر رو میخوارونه
و اینکه این جفت موقع غذا خوردن همو میزنن.یعنی تا گشنشون میشه و میخوان برن سر ظرف غذا هر کدوم که رفت سر ظرف اون یکی رو میزنه و اکثرا نر ماده رو میزنه.علتش چیه؟
ی بار دیگه این سوالا ازت میپرسم.ماده ای داریم که تخم نزاره؟؟؟
آخه این ماده ما 4 5 ماهه دارمش حتی تخم هرزم نزاشته.من میگم عضلاتش از کار افتاده که توانایی تولید تخم رو نداره

سلام

فرقی نمی کنه..هر دوشون متقابلا می خارونن

در مورد دعوا و نزاع بین جفت ها اصلا مشکلی نیست...خودم هم در مورد جفتام چنین تجربه ای را داشتم و دارم..مشکلی نیست...به هر حال جدا از جفت بودنشون...یک عادت و غریزه ی حیوانیه چه در طبیعت و چه در قفس

ماده ای داریم که تخم نذاره ولی دلیلی داره ترکان جان:

1*یا پیره و یا خیلی جوونه                     2* مشکل هورمونی داره

در غیر اینصورت ماده نیست و نره...


پوریا

سلام حامد جان.خسته نباشید.چند وقت پیش تو یکی از سایت ها خوندم که شخصی مدعی بود که یک نفر تونسته رزیلا و عروس هلندی رو با هم جفت بندازه و فیلمش رو هم دیده.میخواستم بدونم چنین چیزی امکان پذیره؟و اگه هست جوجه ها چی در میان؟

سلام..متشکرم پوریا جان

در مورد رزیلاها احیانا دوستمون در مورد نژادهای این پرنده ها به اشتباه کردن..چونکه رزیلاها مثل عروس هلندی ها دارای نژاد لوتینو هم هستند در غیر اینصورت به صورت تجربی به این موضوع برخورد نکردم

احتمالش خیلی کمه... و ممکنه نتیجه ای (تخم) حاصل نشه !مثل این می مونه که بخواین کاسکو را با کاکادو ها جفت بزنین خودتون قضاوت کنید

به هر حال خود شما اسم جوجه ها رو چی می ذارین؟ 


amir

سلام

میخواستم بدونم آیا پرنده ای که مال 1 سال پیشه و با سایر پرندگان ارتباط نداشته امکان ابتلا به این بیماری ها در جوجه هایش هست یا خیر؟

سلام

امکانش هست این باکتری از چند راه منتقل می شه:

.از راه مواد غذایی مورد استفاده مثل استفاده از تخم مرغ های آلوده

.در ارتباط بودن پرنده با سایر هم نوعان خود

.ارتباط جنسی پرنده

و....

که معمولا در عروس های بالغ به صورت علائم ظاهری بروز پیدا نمی کنه ولی در جوجه معمولا 98 درصد جوجه ها را تلف کرده و مابقی را ناقل می کنه....


farid

سلام این روش واسه جوجه های مرغ عشق و فیشر هم میشه استفاده کرد؟!؟

سلام

در مورد کوتوله یا همون فیشر ها بله...ولی در مورد مرغ عشق ها قضیه یه خرده فرق می کنه مثل دز و مقدار غذا...








نظرات 5 + ارسال نظر
مرتضی دوشنبه 15 خرداد 1391 ساعت 02:35

سلام حامدجان

اگه لطف کنی از روبرو یه عکس از قفس بندازی بیشتر میتونم استفاده کنم! درضمن تو این عکسی که گذاشتید من لونه ای ندیدم!!!

مرتضی دوشنبه 15 خرداد 1391 ساعت 16:30

سلام حامدجان

همونطور که قبلا گفته بودم عروس نرم این سری یکی دو بار جفت گیری کرد و بعدش ماده هرکاری کرد نره اینکارو نکرد!

و نتیجه ش شده 5تا تخم که 3 ام ،5ام،7،9 و 11ام این ماه تخم گذاشت ،حالا سوالم اینه که فردا عمل کندلینگ رو انجام بدم؟!

بعد اگه همه بی نطفه بودن میخوام لونه رو بردارم و قفس جدیدشون رو امده کنم و منتقل کنم به خونه جدیدشون! مشکلی که پیش نمیاد؟! جوجه هاشون میخوام منتقل کنم به قفس جدید تا اینکه کامل دون خور بشن!

در ضمن به عکس قفستونم خیلی نیاز دارم میخوام بدونم بهترین شکلی که میشه آمادهش کرد چطوریه؟!

مرسی

آرش دوشنبه 15 خرداد 1391 ساعت 22:54

سلام حامد جان
اول یه خسته نباشید
آیا عروس ماده کلا خودش میتونه تشخیص بده تخمش پوچه و دیگه روش نخوابه؟ یا از روی غریضه روی تخم هاش(بدون نطفه) می خوابه؟
چون من تو مرغ عشق دیدم خودش تخم ها رو جدا میکنه یا از لونه میندازه یبیرون

حسام پنج‌شنبه 18 خرداد 1391 ساعت 12:12

با سلام
سوراخهای بینی عروسم هم بنظر بزرگتر شده هم قرمز
میخواستم بدونم علتش چیه؟ آیا یه نوع بیماریه؟ درمانش چیه؟

سپنتا سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 14:20

سلام ممنون از سایت خوبتون
راجب رام کردم عروسم می خواستم بدونم چطور باید با هاش برخورد کنم
16 روز که که پیش ماست حدودا یه سالشه از تو دستم غذا می خوره مدام می خواد با هاش حرف بزنیم تا دوره قفسش بدود وقتی ام که تنهاست انقدر سرو صدا می کنه تا بیام پیشش
ولی نمی زاره بهش دست بزنم و فرار می کنه
بال هاشو کی باید کوتاه کنم ؟
از راهنمایی هاتون ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد