مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 2

مرتضی

سلام حامد جان
امروز اولین تخم هرز رو گذاشت

به این خاطر میگم تخم هرز که روش ننشست و تخم سرد شد!

به نظتون جوجه ها رو جدا کنم؟! (یکی 35 روزه و دیگری 33روز)

سلام

اگر جوجه هاتون توانایی خوردن و آشامیدن دارن بله ..لطفا جدا کنید...

در مورد تخم هرزه هم دلیل شما کافی نیست..چه بسا به خاطر تکثیر های مکرر باشه..اگر تا حالا روی تخم ها ننشسته..می تونید برش دارید و در یک جای با دمای متعادل و خنک نگهداری کنید و در دوره های بعدی به همراه تخم های بعدی قرارش بدین..ولی حواستون باشه که به تخم مستقیما دست نزنید...

سلام حامد جان

امروز عروس ماده ام دومین تخم رو گذاشت و خیلی خواست که با نره جفت گیری کنه ولی طبق معمول نمیذاره...

الان حدود یک ساعتی که بدجوری می لرزه حتی منقارش رو باز میکنه زبونش هم می لرزه! چشه؟! چیکار باید بکنم؟!

سلام..

احتمالا ماده دیگه آمادگی جفتگیری نداره و تنها کاری که باید الان انجام بده...گذاشتن تخم هاست..

در مورد حالتی هم که براش پیش اومده و اگر غیر ازغذای عادی از غذای دیگه ای مصرف نمی کنید..جای نگرانی نیست..اختلالات هرمونی و ضعف بدن ماده ست... و بعد از یک ساعتی برطرف می شه...(دقیقا به این حالت است که ماده پرها رو از بدن باز کرده سرش رو بالا گرفته...قلبش تند تند می زنه..دهانش بازه..زبانشو تکون می ده...و یک گوشه می ایسته...و بدنشو بالا می گیره...!)نیازی نیست کاری براش بکنید..بر طرف می شه...و لطفا بهش دست نزنید...تا به حالت عادی برگرده..



lمرتضی

سلام حامد جان

همانطور که تو پاسخ سوالم گفتید،بعد از چند ساعت رفع شد! ولی تا خوب شه داشتم دق میکردم! انقدر حالت بدی داشت که...

در ضمن دیروز  یه قفس دیدم تقریبا مکعب مربع بود و اگه اشتباه نکنم طول اضلاعش 100س بود،این قفسها مناسبن؟! اگه مشکلی میتونه ایجاد کنه لطف بفرمایید راهنماییم کنید،از بین قفسهایی که من دیدم خیلی بهتر بود نمیدونستم یک چنین قفسی بتونم پیدا کنم!

فروشنده گفته قبلا 40 تومن خریده قرار بود دیروز بره بازار پرندگان تهران خرید کنه! قیمت رو بگه!

این قفسهای کاسکو و شاه طوطی که معرفی کردید و خودتون استفاده میکنید 2تادرب برای ظرف غذا هست رو شما با سیم میبندید یا نه؟! بعد اینکه برای گذاشتن لونه،سیم کنارش رو بریدید؟! قیمت حدودیشم لطف بفرمایید...

عروسهای من با در قفس زیاد ور میرن! فکر کنم میخوان...

سلام آقا مرتضی

خدا رو شکر که برطرف شد...در مورد قفس ...بهترین قفس این هست که اولا فضای مناسبی برای رفت و آمد آزادانه ی پرنده ها داشته باشه و دوم مقاومت قفس...و سوم اندازه ی میله ها...

من قفس ندیدم ولی از نظر شما اگر تمامی ویژگی های بالا رو داره بخرید...

در مورد قفس های کاسکو هم بله...الان دارم استفاده می کنم...هیچ کدوم از درب هاشو نبستم...دو قسمت دون خوری و آبخوری در حال استفاده ن...سه میله در هر کدومشون وصل کردم منتها برای اینکه لونه توشون وصل کنم ، سه از میله های بعضی شونو بریدم و بعضی دیگه هم لونه رو توی قفس وصل کردم...اگر احتمال میدین بخوان از قفس در برن..بهتره با سیم و...در قفس ببندید...



پوریا

سلام خسته نباشید.حامد جان من از هر جیره ی غذایی مثل گشنیز جوانه گندم شادونه و هر چیز مست کننده ای استفاده کردم تا عروس ماده ام برای جفتگیری آماده بشه .حدود۳ یا ۴ ماه هم هست که کنار هم اند.البته نرم همیشه آمادست ولی ماده آماده جفت گیری نمیشه و هر موقع نر سعی در این کار داره ماده حالت تدافعی میگیره و پای نر رو میخواد گاز بگیره ولی گاز نمیگیره.طبق گفته ی خودتم لونه رو براشون قرار دادم ولی تا الان پدیده ای رخ نداده.چیکار کنم؟کاری هست که بشه به وسیله ی اون در آمادگی ماده تسریع بخشید؟

سلام آقا پوریا..

متاسفانه بعضی از ماده واقعا بد  قلقن...و متاسفانه نمی شه کارشون کرد...

البته در مورد ماده  ی شما ممکنه به خاطر سن پایین ماده یا به خاطر سن بالای ماده باشه...

که در مورد اول با گذشت زمان قابل حل بوده...در مورد دوم هم متاسفانه باید تعویض کرد

در مورد بد قلق بودن هم زمان می بره...یا جفت می شه و یا جفت نمی شه...معمولا این دسته از عروس ها رو توی قفس های جمعی انداخته و با هرکدوم جفت شد، جداگانه جفت ها رو برمی دارن...

بنابراین لطفا عجله نکنید و به رسیدگی خودتون ادامه بدین...

در صورت امکان از مولتی ویتامین  AD3EC  هفته ای سه بار استفاده کنید...تا  آمادگی بیشتری پیدا کنند منتها مصرف مولتی ویتامین را حداکثر  تا یک ماه استفاده کنید و افراط نکنید که نتیجه ی معکوس میده...!!



شب تاب

سلام خسته نباشید
آقا حامد عروس من تقریبا شش ماهه است ولی کارهایی که شما گفتید عروس مست انجام میدهد را انجام میدهد مثل آواز خواندن باز کردن بالهایش آوازهایش بسیار زیبااست آیا اینها نشانه مستی است یا نه شیرین کاری خود عروس است.در ضمن گاز گرفتنش هنوز پا بر جاست آوازهایش وقتی شروع میشود که یا تنها است وکسی به او محل نمیگذارد یا وقتی خودش را در اینه میبیند.با تشکر فراوان

سلام متشکرم

مواردی را که شما عنوان کردین...کاملا طبیعیه..و جزئی از ویژگی یک عروس هلندی نره...که گاهی به خاطر مستی پرنده و گاها از روی غریزه این رفتار از خودشون بروز می دن..

ضمنا در مورد گاز گرفتن هم همه چی بستگی به عملیات رام کردن شما داره..ولی معمولا عروس های بالای یک سال  را سختی می شه آموزش داد گاز نگیرند...با این حال تلاش شما ضرری نداره و احتمالا نتیجه می گیرید..



babak

سلام حامد خان.عروس نقره ای هم قشنگه  .  از جفت زدن چی باچی نقره ا ی بدست میاد. زمینه سفید . نقره ای.مرواریدی سفید.خیلی کمه. اگه در مورد این رنگهابیشتر مطلب  بذاری ممنون میشم

سلام

تجربه ای توی جفت زدن عروس هلندی نقره ای ندارم..چون توی ایران چنین نژادی رو ندیدم.

ولی احتمال میدم با جفت در  وایت فیس ها +دارچینی قطعا می شه چنین نژادی تولید کرد ولی نه به طور خالص...در مورد در خواستتون هم حتما یک سری الحاقیه به مطالب نژادها اضافه می کنم


اصغر

سلام داداش

اگه امکانش هست عروس رو با کوتوله مقایسه کنید و درباره ی حرکاتی هم که میشه به عروس آموزش داد مطلب بنویسید.

سلام اصغر جان

دقیقا چندین ماه پیش یک پست در این زمینه منتشر شد که می تونید از اینجا ببنیدش...

در پاسخ به درخواست شما هم حتما...


ترکان

سلام.این عکسو گرفتم با توجه به پستی که زدین بهم بگین که این ماده تا حالا تخم گذاشته؟ نره و ماده تا حالا جفت خورده؟
به خدا خسته شدم . میشه با توجه به جوابی که به آقا پوریا دادین ماده من به خاطر سن زیادش از کار افتاده باشه یا زیاد ازش کار کشیدن و عضله هاش توانایی تخمگذاری و کلا توانایی تولید تخم رو نداشته باشه.؟

هی میخوام ردشون کنم میگم شاید ج بدن و مارو از بلاتکلیفی نجات بدن

سلام

بله ترکان جان..آثارش در ماده شما کاملا مشهوده...در مورد جفت خوردن هم بهتره رفتاراشونو عینا بررسی بشه تا نظر قطعی داد...

ببنید ترکان جان...طبیعت یک ماده اینه که با جفت خوردنش...تخم گذاری کنه چه یک بار چه صد بار...و حتی ممکنه یک ماده تا 15 سالگی هم تخم کنه...و اگر استانداردهاش رعایت شده باشه...کهولت سن هیچ تاثیری در گذاشتن تخم یا نذاشتنش نداره...

در مورد عدم توانایی ماده در تخم گذاشتن مباحث هورمونی مطرح می شه که نیازمند آزمایش های ژنتیکی هست که بشه نظر داد

در کل ترکان جان خودمونی بگم...اگر واقعا عجله دارین و تحملشو ندارین می تونید ماده تونو عوض کنید...(ولی بعدش پشیمون نشید)

جفت خوردن یا جفت زدن کمی زمان می بره که تو بعضی جفت ها یک ماه و در بعضی یک سال یا شاید بیشتر...در مورد جفت های قبلی هم که خبر جفت خوردنشونو از دوستان شنیدیم، نیمه جفت خورده بودند ولی چون قصد ضمانت نداشتم(زیر بار مسئولیت مدنی نمی رم) با عنوان جفت های تازه معرفی کردم...





نظرات 5 + ارسال نظر
مرتضی شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 00:48

سلام حامد جان

همانطور که تو پاسخ سوالم گفتید،بعد از چند ساعت رفع شد! ولی تا خوب شه داشتم دق میکردم! انقدر حالت بدی داشت که...

در ضمن دیروز یه قفس دیدم تقریبا مکعب مربع بود و اگه اشتباه نکنم طول اضلاعش 100س بود،این قفسها مناسبن؟! اگه مشکلی میتونه ایجاد کنه لطف بفرمایید راهنماییم کنید،از بین قفسهایی که من دیدم خیلی بهتر بود نمیدونستم یک چنین قفسی بتونم پیدا کنم!

فروشنده گفته قبلا 40 تومن خریده قرار بود دیروز بره بازار پرندگان تهران خرید کنه! قیمت رو بگه!

این قفسهای کاسکو و شاه طوطی که معرفی کردید و خودتون استفاده میکنید 2تادرب برای ظرف غذا هست رو شما با سیم میبندید یا نه؟! بعد اینکه برای گذاشتن لونه،سیم کنارش رو بریدید؟! قیمت حدودیشم لطف بفرمایید...

عروسهای من با در قفس زیاد ور میرن! فکر کنم میخوان...

پوریا شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 21:32

سلام خسته نباشید.حامد جان من از هر جیره ی غذایی مثل گشنیز جوانه گندم شادونه و هر چیز مست کننده ای استفاده کردم تا عروس ماده ام برای جفتگیری آماده بشه .حدود۳ یا ۴ ماه هم هست که کنار هم اند.البته نرم همیشه آمادست ولی ماده آماده جفت گیری نمیشه و هر موقع نر سعی در این کار داره ماده حالت تدافعی میگیره و پای نر رو میخواد گاز بگیره ولی گاز نمیگیره.طبق گفته ی خودتم لونه رو براشون قرار دادم ولی تا الان پدیده ای رخ نداده.چیکار کنم؟کاری هست که بشه به وسیله ی اون در آمادگی ماده تسریع بخشید؟

ترکان یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 03:16

سلام.این عکسو گرفتم با توجه به پستی که زدین بهم بگین که این ماده تا حالا تخم گذاشته؟ نره و ماده تا حالا جفت خورده؟
به خدا خسته شدم . میشه با توجه به جوابی که به آقا پوریا دادین ماده من به خاطر سن زیادش از کار افتاده باشه یا زیاد ازش کار کشیدن و عضله هاش توانایی تخمگذاری و کلا توانایی تولید تخم رو نداشته باشه.؟
http://iranparrot.ir/images/27k6kke8gn49joeyz38q.jpg

هی میخوام ردشون کنم میگم شاید ج بدن و مارو از بلاتکلیفی نجات بدن

ترکان یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 23:11

من گفتم.جفتام دو بار جفتگیری کردن که از رو مستی نر بوده.ماده هنوز آماده نیست. نمیدونم کی آماده میشه؟؟!!! به نظرت با این عکس جدید کی آماده میشه؟
میخوام ببینم جفت عروس دستی و حلقه پا هم جفت میخورن و جوجه بدن؟

سامان دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 14:45

باعرض سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان
جوجه ها امروز از تخم بیرون اومدن
1-در مورد تغذیه جوجه ها میخواستم بدونم واسشون چه غذایی بذارم ؟
2-ویتامین چی بزارم آیا ویتامین لازمه؟
3-تو قفس ذرت بذارم؟

باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد