مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

گشنیز یادمون نره ؛ هفته ای دو بار....!!!

در این پست با این سبزی مفید آشنا می شویم...

بی شک گشنیز یکی از غذاهای مورد علاقه ی عروس هلندی ها بوده و به همین دلیلی لازم دانستم که اطلاعات مختصری از این سبزی در اختیار شما دوستداران عروس هلندی گذاشته تا هم با خواص آن آشنا بشوید و هم از این سبزی در غذای هفتگی عروس هلندی خود استفاده کنید...


گشنیز:

یک سبزی خوردنی رایج که نه تنها برای انسان ها قابلیت استفاده را دارد بلکه شما می توانید برای پرندگان خود از این سبزی استفاده کنید...

جالب است که بدانید این سبزی خواص متعددی برای انسان ها و حیوانات داشته و در سلامتی آنها موثر است از جمله خواص این گیاه عبارتند از:


1.نوعی ضدعفونی کننده ی بدن پرنده

2.کمک به هضم غذا در بدن

3.کمک به دفع در پرندگان مولد

4.تقویت قوای جنسی در حیوانات


بدین منظور بهتر است از این سبزی به طور هفتگی دو مرتبه استفاده کنید...

از جمله نکات مهمی که بهتر است بدانید این که:

برخی از عروس ها ساقه ی گشنیز را نسبت به برگ آن بیشتر ترجیح می دهند به همین دلیل بهتر است گشنیز را به همراه ساقه برای پرنده گذاشته تا به انتخاب خود آن را بخورد...


لطفا در استفاده از این سبزی برای پرنده هاتون افراط نکنید زیرا که این سبزی در عین حال که خواص بالا را برای حیوان شما دارا هست، می تونه اثرات مخربی مثل اسهال را در بر داشته باشد..


نکته ای در مورد مدفوع پرنده:زمانی که اکثر پرنده ها اقدام به خوردن سایر غذاهایی غیر از غذای اصلی خود می کنند، باعث تغییر رنگ در مدفوع آنها می شود، بنابراین چنین مسئله ای در مورد عروس هلندی ها نیز صدق می کند، پس اگر هر گونه تغییر رنگی در مدفوع پرنده مشاهده نمودید جای نگرانی نبوده و در عرض بیست و چهار ساعت برطرف خواهد شد...



نکته خارج از موضوع:

برخی در کنار استفاده از گیاه گشنیز به استفاده از تخم گشنیز هم پرداخته ، و باید عنوان نمود که تخم گشنیز هم ، مانند گیاه گشنیز دارای یک سری خواص مناسب برای سلامتی پرنده است مثل :

کمک به هضم غذا

ضد عفونی کننده ی سیستم گوارش بدن

موثر در برخی بیماری های خفیف پرندگان


ولی در مورد استفاده از تخم گشنیز این نکته را ایراد کنم که لطفا از استفاده ی مکرر این تخم پرهیز کنید چرا که باعث افزایش میزان ادرار پرنده شده و سبب آبکی شدن مدفوع پرنده می شود..

ضمنا استفاده از این تخم ممکن است سبب تغییر رنگ مدفوع شود که جای نگرانی نیست..

میزان استفاده ی این تخم بهتر است تنها دو بار در هفته باشد...(هر چند که به نظر بنده درصورتی که از سبزی آن استفاده می کنید نیازی به استفاده از تخم گشنیز نیست..)


در صورت وجود هر نوع سوال یا مشکلی می توانید از طریق پل های ارتباطی وبلاگ با مدیر وبلاگ در ارتباط باشید..

نظرات 2 + ارسال نظر
خسرو پنج‌شنبه 11 خرداد 1391 ساعت 18:50 http://be_khosro_ghanbari@yahoo.com

باعرض سلام و خسته نباشیدخدمت شما دوست گرامی
غرض ازمزاحمت میخاستم مرا راهنمایی نمایید.
من در حدود ۹ ماه که یک جفت عروس هلندی از خلیج گرفته ام که تا چند ماه پیش عروس نرسوار ماده میشد بهمین علت تاالان براشون لونه گذاشتم اماخبری ازتخم نیست.غذایی که به اونا میدم.ارزن-تخم آفتابگردان-گندم خیس-کاهو-گشنیز-بلال.شاهدانه.حال با این شرایط مرا راهنمایی کنیدتا بتونم ازاینا جوجه بگیرم.
ازتون بابت محبتتون تشکروقدردانی می کنم.

سعید سه‌شنبه 15 فروردین 1402 ساعت 18:51

تخم گشنیز بدیم به عروس هلندی یا نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد