مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی 1**

0423

سلام خسته نباشید
نمی یادتون می اد چند روز پیش عکس هامو آپلود کردم که گفتین جنسیت عروس هات درسته  من تو جای دیگه هم گذاشتن اونا می گن از رنگ خاکستری شک نکن که نره و  فلان حالا اگه بازم میشه یک توضیح بدین چون من به نر بودنش شک دارم آخه رنگ گونه که می گین خاکستری نر زرد می شه ماله زرده زیر پرها خال نداره به اونصورتی که شما گفتین نمی دونم شما از کجا می گن ماده هست اگه بشه توضیح بدین ممنون می شم

سلام

با توجه به عکس هایی که شما از جفت عروس هلندی های خودتون به ایمیلم فرستاده بودین...

بنده با توجه به اون عکس و اندازه ی لگن.و جمجه صورت تعیین کردم...ولی اگر یادتون باشه..خدمتون توی وبلاگ نوشتم که تعیین جنسیت عروس هلندی های ابلق از طریق عکس احتمالی و حتما باید دید و رفتار و صداشو سنجید تا دقیقا جنسیتو گفت...در مورد رنگ پرها هیچکدوم نمی تونن تعیین کننده ی جنیست عروس هلندی های ابلق باشند به استثنای نژاد گل باقالی و مرواریدی که هر دونوع در 99 درصد اوقات ماده هستند...

حتما یک پست جدید در مورد تعیین جنسیت عروس هلندی های ابلق منتشر می کنم...تا اطلاع رسانی دقیق تری در این زمینه بشه..


پوریا

سلام.میخواستم بدونم سایت یا کتابی میشناسید که  که مثل سایت خودتون بطور جامع و کامل در مورد رزیلا ها توضیح داده باشه؟و چرا اینقدر مطالب در مورد این طوطی کم هست؟ممنون

سلام آقا پوریا...

متاسفانه کتابی که بتونه جامع و اساسی در مورد رزیلا ها وجود داشته باشه من ندیدم ولی در کتاب های جامع طوطی سانان که معمولا به زبان های لاتین هستن احتمالا نکاتی وجود داره...

میرم و تو بازار جستجویی می کنم اگر پیدا کردم حتما انتشارات و...بهتون خبر می دم...

و علت اینکه می فرمایید چرا اطلاعات کمی در مورد این پرنده ها است: اینکه اغلب رزیلاها تنها به خاطر زیبایی که دارند نگهداری میشن و به نظر خودم هوش رزیلا پایین تر از عروس هلندیه...

ضمنا قیمت بالای آنها نسبت به عروس هلندی و هوش و استعداد آنها با طوطی های رقیبی مثل کاسکو می تونه یکی از دلائل عدم محبوبیت این پرنده بین انسان ها باشه...ضمنا از نظر تاریخچه هم رزیلاها نسبت به عروس هلندی و کاسکو سابقه ی زیادی ندارند...و دیگری هم شرایطی اقلیمی مناسب آنها برای زندگی و تولید مثل هست...که معمولا در همه نقاط جهان براشون امکان پذیر نیست...



مرتضی

سلام حامد جان

کـــــمـــک

عروس نرم امشب با ریتم خوند! یکی از جوجه هام (خاکستری) 25 روزشه و یکی دیگه(لوتیون که قبلا به استباه گفتم ابلق) 23 روزشه!

کاهو و خیار هم نمیخورن! ولی بااین حال خیار گذاشتم براش!

چیکار کنم؟!! فردا اگه جفت گیری کنن،از فردا بی خیال جوجه ها میشن؟! یا یه مدت بهشون رسیدگی میکنن؟!!!

وای فعلا وقت بزرگ کردن جوجه ها رو ندارم میخواستم 5شنبه هفته آینده جداشون کنم!
اصلا نمیدونم چی باید بهوشن بدم!
هرکی یه چیزی پیشنهاد میکنه بعضیا سرلاک انسان بعضی سرلاک پرنده بعضیا آرد نخودو... بعضیا میکس چندتا میوه! موندم کدومو باید تهیه کنم!

سلام آقا مرتضی

نمی خواد نگران باشی...حتی اگه جفتگیری هم بکنن...تا زمانی که جوجه ها به غذا نیاز داشته باشن..بهشون غذا می دن..و جای نگرانی نیست...ولی زمانی که جوجه های سری بعدی بزرگ می شن...دیگه به جوجه ی قبلی نه تنها غذا نداده بلکه با اقداماتی مثل کندن پر و یا زدن جوجه قبلی ، اونو از خودشون طرد می کنن..



نظرات 1 + ارسال نظر
امیر جمعه 26 خرداد 1391 ساعت 12:57 http://BIa2sms.org

با سلام و عرض خسته نباشید.

من چند روزیه که یه عروس دستی و باهوش گرفتم ولی این عروس یه مشکلی داره بعضی از نقاط بدنش مثل زیر نوکش یا یه قسمت کوچیک بالای سرش و یه قسمت کوچیکتر کنار بالش پر نداره، بعضی وقتا هم که با نوکش پرهاشو تمیز میکنه یه چیزای سفیدی از بدنش میریزه، نمیدونم ولی بیشتر شبیه پوست پره یا شایدم یه چیز دیگه،
خیلی نیاز به راهنماییتون دارم ممنون میشم اگه کمکم کنید. مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد