مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی .3**

ترکان

بالاخره امروز بعد از 3 ماه جفتگیریشون رو دیدم.حالا باید چیکار کنم؟؟؟
در لونه هم بازه
تو لونه چی باید بریزم؟؟
کاه باشه اشکالی داره؟؟
ممکنه از رو مستی جفتگیری کرده باشن؟
سلام

توی پست قبلی بهترین تکیه گاه تخم برای رو معرفی کردم...اگر براتون امکانش هست...حتما از خاک رنده شده استفاده کنین..در غیراینصورت پوشال هم نمونه ی خوبیه...در مورد کاه،گزینه ی آخر باشه...در مورد جفتگیری هم به هر حال چه از روی مستی و چه غریزی..انجام شده...و قطعا تخم گذاری میکنه...

راستی ی ملنگو سرنگی میخوام بخرم.پیشنهادی ندارین درباره ملنگو؟؟
فردا میام تهران.ملنگو اونجا چند قیمته؟؟؟

سلام...

قیمت پایه ای از ملنگو ندارم...متاسفانه اینجا هم بازار سیاه شده...هرکسی هر قیمتی دلش میخواد می فروشه...ولی توصیه می کنم...اگر عروس دارید...نیازی نیست..ملنگو داشته باشین...

چون کارتون از نظر رسیدگی سخت می شه...و به نظر خودم...عروس به این زیبایی دارم...هیچوقت سراغ پرنده ی دیگه مثل ملنگو ی جیغ جیغو نمی رم



zolfaghar

سلام
مگه میشه خودمون دستگاه جوجه کشی درست کنیم ؟
اگه میشه لطفا طرز ساختش رو به ایمیلم بفرستید؟

سلام...

امکانش هست...ولی به دردسرش نمی ارزه....یه سری نکاتی هست...مثلا تنظیم میزان دما، تنظیم رطوبت...چرخاندن تخم ها...محفظه...و.....

اگر آماده خریداری کنین ...هم استاندارده...و هم دردسری نداره...

نحوه ی ساختش هم به ایملتون فرستادم...


مرتضی

سلام حامد جان

امروز که نگاهی به 2تا جوجه عروسم انداختم! متوجه شدم یکیشون رنگش ابلقه!

راستی قرار بود یه پست جامع راجع به تغذیه جوجه سرنگی بذارید! امیدوارم تو فکرش باشید تا اینکه هفته بعد از مسافرت برگشتم فکرکنم دیگه باید به فکر تغذیه با سرنگ باشم! البته تاز امانیکه پدرو مادرش بهش میرسن اینکارو نیمکنم چون وقتشو ندارم با توجه به اینکه به آخرای ترم نزدیک میشم!

سلام

تبریک می گم...حتما مرتضی جان می ذارم..ضمنا یه موضوع جدید به نام پرورش جوجه سرنگی به وبلاگ اضافه کردم...تا ان شاءالله با حمایت های شما بهش رسیدگی کنم.

درمورد استفاده از سرنگ نهایتا از 35 روزگی به بعد شاید نیاز باشه در کنار غذایی که والدنیش میدن..براشون استفاده کنید...در کل درسته...بزرگ کردن جوجه هم وقت می خواد و هم حوصله و درکتون می کنم...بالاخره...اصولی بوده که قبل از خرید جفت مولد از قبل پذیرفتین...و حالام باید عمل کنید...


پوریا

سلام خسته نباشید.عروس های من حدود ۱ ماهی میشه که کنار هم هستند ولی تا به حال جفتگیری نکردن یا حداقل من جفت گیریشون رو ندیدم.ولی چند بار دیدیم که عروس نرم سعی در این کار داره ولی ماده بهش اجازه نمیده.با این تفاسیر فکر میکنید لونه براشون قرار بدم یا نه؟ممنون

سلام

پوریا جان شما بهتره...لونه رو بذارید...حتما از جوانه و شاهدانه هم استفاده کنید تا ان شاءالله نتیجه بگیرید...


فرید

سلام.ندیدم به این سوالم جواب داده باشین:

فرید
دوشنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1391 ساعت 09:48 AM
سلام حامد جان
سوالم اینه که گذاشتن لونه چوبی یا حصیری یا هر چیزی که محیط دنجی رو واسه یه عروس نر بدون جفت مهیا کنه آیا مناسب هست یا نه!؟
عروس من الان حدود یک سالگی رو گذرونده و قصد ندارم براش جفت بگیرم اما علاقه عجیبی داره به اینکه خودش رو این ور و اون ور قایم کنه و حالت حس مالکیت نسبت به اون فضا داره و ازش دفاع میکنه.
به نظرت از این لونه های خمره ای شکل که مثل حصیر بافته شده براش بگیرم که شب ها هم بره توش و بخابه!؟
ممنون میشم از راهنمایی ت.

سلام فرید جان...جواب سوال شما رو توی دو پست قبل پاسخ به سوالات جواب دادم

این هم لینکش

حامد جان
ببخشید که دقت نکرده بودم.البته کاش بیشتر برام توضیح میدادین که :
اولا این کار باعث تحریک روحیه پرخاشگری و جفت خواهی پرنده یا از اون بدتر باعث گوشه گیر شدنش نمیشه!؟
دوم هم اینکه لونه از چه جنسی و در چه ابعادی از نظر ارتفاع و طول و عرض واسه یه پرنده یک ساله مناسبه!؟
ممنونم

سلام

اولا ، در مورد تک پرنده ها چه عروس هلندی و چه سایر طوطی سانان، هیچ وقت از لونه براشون استفاده نمی کنن،چون لونه تنها محل تخم گذاری آنهاست که پرنده طبق غریزه عادت داشته اغلب اوقات رو درآن سپری کنه...

حال زمانیکه ما این چرخه رو به هم بزنیم؛ در مورد عروس هلندی های نر؛پرنده مسلما با اون مکان انس می گیره، و جدا از درنظرگرفتن کثیف کاری لونه و یا خوردن لونه، بیشتر زمان خودشو درآنجا سپری می کنه، و نسبت به صاحب خود به مراتب کم توجه می شه...و حتی ممکنه بالذات مانند دوران جوجه کشی، اقدام به ذخیره ی مدفوع خود کرده و برای گوارش پرنده مشکلی را ایجاد کنه...

و در عروس هلندی ها ماده: لونه یعنی یک عامل تحریک کننده جنسی، البته نه در همه ی ماده بلکه در اغلبشون، درطی این عامل ، متاسفانه پرنده ماده اقدام به تخم گذاری می کنه، گاهی چهارتا و گاهی تا هشت عدد که همه ی تخم ها پوچ و هرز بوده و جدا از تخم گذاری ، رفته رفته پرنده ضعیف شده و ضعف بدنی سبب چرخش تخم در بدن و عدم رسیدگی به ماده باعث تلف شدنش می شه...

در مورد حس سلطه طلبی پرنده ، همه چیز بستگی به رام بودن یا نبودن پرنده ست که معمولا پرنده های رام چنین حسی ندارند مگر اینکه پرنده ی جدیدی وارد محوطه ی زندگی اونا بشه...چه ماده باشه و چه نر...که معمولا در جفت انداختن این پرنده ها کمی به مشکل برمی خوریم و یا شاید نتونیم اونا رو جفت بندازیم...

و نکته ی جالب و تجربی این که معمولا آن دسته از دوستانی که قصد خرید عروس هلندی را داشته و احتمال می دن که بعد ها قصد خرید جفت برای اونو دارن ، بهتره عروس هلندی نر خریداری کنن، چون که حس سلطه طلبی ماده به مراتب نسبت به نر ها بیشتره...(البته تنها یک تجربه ست و قطعی نیست)

حال برای اینکه برای عروس هلندی تون یک اتراق گاه مناسب بسازید(فقط تک عروس) یک لونه با نصف ابعاد مناسب برای یک جفت بسازید، به عنوان مثال اندازه ها می تونن 20 سانت طول ، بیست و پنج سانتی متر عرض و  بیست سانتی متر هم ارتفاع(ضمنا لونه های لاوبرد ها می تونن گزینه ی خوبی باشن)

ولی اگر نظر بنده را می خواین، با تهیه ی یک تاب، یا یک میله ی خوش قد و قامت از چوب در گوشه ای از قفس یا محلی که عروستونو اونجا نگهداری می کنید می تونن گزینه های بهتری باشن...



babak

سلام اگه لینک دانلودش رو میزاشتی ممنون مییشدیم من سرچ کردم چیزی پیدا نکردم دنبال فیلم پرنده باز الکاتراز هم هستم تشکر

سلام بابک جان

از اونجایی که فیلم کمی قدیمیه...به سختی میشه تو فضای اینترنت پیداش کرد...لینکشو بدست آوردم حتما در به روز رسانی های آینده می ذارمش...!



رضا

سلام
آقا حامد اگه یادتون باشه چندروز پیش گفتم یه طرف قفسم دیواره و طوطی ها گچ دیوارو میخوردن. بعد ازین که شما گفتید ضرر داره و در بلند مدت مشکل ساز میشه( اختلالات گوارشی) من تا قفس تهیه کنم چندبار دیگه دیدم که گچ میخوردن و منم قفس دیگه ای نداشتم که بزارمشون اونجا. سوالم اینه که الان که اینا انقدر گچ خوردن من چیکار کنم؟
صبر کنم تا ببینم چه مشکلی واسشون پیش میاد یا اقدامی(پیشگیری) بکنم؟ مثلا دارویی چیزی...
راستی رفتم گندم بخرم واسه خیس دادن 2 نوع بود یکی رنگ روشن یکی تیره. کدومش بهتره؟
ممنون

سلام اقا رضا

بهترین راه پیشگیریه..و چون تا حالا علائمی نیست...پس نیازی به استفاده از دارو  نیست...برای اینکه پیشگیری بشه...بهترین راه ، استفاده از کف دریا در قفس و همچنین با قرار دادن شاخه های تمیز(چه به صورت درختچه وچه به صورت میله ی نشیمن) چوب در درون قفس پرنده نه تنها جنبه ی سرگرمی داشته بلکه به جای خوردن گچ دیوار شروع به کندن و خوردن تکه چوب ها می کنند

در مورد نوع گندم هم فرقی نمی کنه...هر کدومش که مایلید خریداری کنید...ضمنا بنده یه عکس هم از گندم های خودم می ذارم...مطابقت بدین...





نظرات 4 + ارسال نظر
مرتضی جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 01:49

حامد جان وقتت بخیر

پس منتظر پستهاتون تو این زمینه هستم!

با توجه به اینکه تو جدول زمانی زیر که تو وبتون گذاشتید
35 الی 44 روزه 7 صبح، 7 بعد از ظهر 11 الی 15 سی سی
45 روزه 7صبح (آخرین مرتبه و سپس دون خوردن جوجه) 11 الی 15 سی سی

حتما اینکارو انجام میدم،اصلا ماهایی که پرنده یا حیوونی رو تو خونمون نگهداری میکنیم موظفیم که بهترین شرایط رو برای نگهداریشون فراهم کنیم!

فعلا کل فکرم به اینه که قرار 5روز برم مسافرت و باید عروسمو بسپارم به برادرم! البته داداشم هم باجریگار داده و هم کبوتر یعنی آشنایی داره با پرنده ها! ولی چه کنم که به عروسهام عادت کردم و دوست دارم خودم بهشون رسیدگی کنم چون اینطوری خیالم جمع تره!

[ بدون نام ] جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 10:40

سلام.ندیدم به این سوالم جواب داده باشین:

فرید
دوشنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1391 ساعت 09:48 AM
سلام حامد جان
سوالم اینه که گذاشتن لونه چوبی یا حصیری یا هر چیزی که محیط دنجی رو واسه یه عروس نر بدون جفت مهیا کنه آیا مناسب هست یا نه!؟
عروس من الان حدود یک سالگی رو گذرونده و قصد ندارم براش جفت بگیرم اما علاقه عجیبی داره به اینکه خودش رو این ور و اون ور قایم کنه و حالت حس مالکیت نسبت به اون فضا داره و ازش دفاع میکنه.
به نظرت از این لونه های خمره ای شکل که مثل حصیر بافته شده براش بگیرم که شب ها هم بره توش و بخابه!؟
ممنون میشم از راهنمایی ت.

فرید جمعه 22 اردیبهشت 1391 ساعت 11:48

حامد جان
ببخشید که دقت نکرده بودم.البته کاش بیشتر برام توضیح میدادین که :
اولا این کار باعث تحریک روحیه پرخاشگری و جفت خواهی پرنده یا از اون بدتر باعث گوشه گیر شدنش نمیشه!؟
دوم هم اینکه لونه از چه جنسی و در چه ابعادی از نظر ارتفاع و طول و عرض واسه یه پرنده یک ساله مناسبه!؟
ممنونم

رضا شنبه 23 اردیبهشت 1391 ساعت 15:07

سلام
آقا حامد اگه یادتون باشه چندروز پیش گفتم یه طرف قفسم دیواره و طوطی ها گچ دیوارو میخوردن. بعد ازین که شما گفتید ضرر داره و در بلند مدت مشکل ساز میشه( اختلالات گوارشی) من تا قفس تهیه کنم چندبار دیگه دیدم که گچ میخوردن و منم قفس دیگه ای نداشتم که بزارمشون اونجا. سوالم اینه که الان که اینا انقدر گچ خوردن من چیکار کنم؟
صبر کنم تا ببینم چه مشکلی واسشون پیش میاد یا اقدامی(پیشگیری) بکنم؟ مثلا دارویی چیزی...
راستی رفتم گندم بخرم واسه خیس دادن 2 نوع بود یکی رنگ روشن یکی تیره. کدومش بهتره؟
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد