مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی .4**

ابوالفضل

سلام
با تشکر از توضیحات کاملت حامد عزیز
در مورد عروس ها خیلی چیزا یاد گرفتم من جداشون میکنم هر ۲  در یک قفس باشن و  قفس هر کدوم رو  میزارم رو سر اون یکی که همدیگه رو نبینن و صدای همو بشنون.
در مورد ویتامین  تو سایت دیدم ویتامین معرفی کردید که به صورت قطره هست ممنون میشم اگر در مورد قیمتش هم اطلاع دارید و اینکه  از داروخانه معمولی یا جای خاصی باید تهیه کنیم  اطلاعت در  اختیارمون بگذارید

سلام

در مورد روشی هم گفتید ...تقریبا خوبه...چون معمولا برای جفت زدن قناری ها، از این روش شما استفاده می کنن...

در مورد ویتامینی هم که بنده استفاده می کنم ...بنده پنج ماه پیش هفت هزار تومان تهیه کردم البته ...جاهایی هم بودن که پنج هزار هم می فروختن ولی قابل اطمینان نبودند چون یا درشون باز شده بود یا اینکه تاریخ نداشتن...

برای تهیه ش می تونید به پرنده فروشی ها یا داروخانه های دامی مراجعه کنید..

موفق باشید


شب تاب

سلام خسته نباشید
من عاشق سایت شما هستم دست شما درد نکن بهترین سایت را شما دارید من هر روز سری به سایت شما میزنم وبا این که عروس هلندی ندارم ولی همه مطالب را مطالعه میکنم  به همین خاطر من عاشق عروس هلندی شدم وهمسرم میخواد برایم یکی بخرد اگر شما یک جوجه نر یک یا دو ماهه دارید ممنون میشم اطلاع دهید چون من به شما اطمینان دارم  نژاد لوتینو یا خاکستری

سلام

ممنونم بابت اعتماد شما..

 منتظرم جنسیت جوجه هام مشخص بشه ..بعد برای فروش بذارمشون


مرتضی

سلام حامد جان

مرسی از مطالب کاملی که گذاشتی!

ولی تو جمله ی:
حالا که عروسامو پیش هم انداختم...بهتره زیاد کارشون داشته باشم...یعنی اینکه فقط بیام آب و غذا و خوراکشون بذارم و تمام!

یه حرف نون (ن) جا گذاشتید که کل معنی و مفهومش تغییر کرد!
بهتره زیاد کارشون نداشته باشم!

مرسی

سلام

از توجهتون متشکرم...اصلاح شد...


رضا

سلام آقا حامد ببخشید دوباره مزاحم شدم
اگه یادتون باشه چند روز پیش عکس طوطی عروس هامو برات فرستادم که یکی خاکستری و یکی لوتینو بود.
درمورد جفت گیری اگه اشتباه نکنم تو مطالبتون گفتین 2 سال باید سنشون باشه.
طوطی عروسای من که دیدین 2 تا 3 ماه سنشونه و هنوز پرهاشونو نریختن و شما گفتید تا 3 ماه دیگه به بلوغ جسمی میرسن!. مگه به بلوغ جسمی برسن نمیشه ازشون جوجه گرفت؟! اگه اینطوره پس چرا میگین باید 2 سال سنشون باشه؟
گفتین میله داخل قفس چوبی باشه بهتره. تو قفس من که تقریبا بزرگه هم چوبی هست هم (آهنی) اشکال داره؟
راستی طوطی های من که هنوز جوجه ان باهم باشن بهتره یا جدا؟
ممنون

سلام

در بلوغ جسمی تنها جنست پرنده مشخص می شه ولی در بلوغ جنسی عروس ها که حداقل یک سال و نیم  و حداکثر دو سال هست، منظور آمادگی بدن جهت تولید هورمون های جنسی برای تولید مثل هست

در مورد میله شون هم اگر از آهن استفاده می کنید (زنگ نزده باشه) و حتی برای جلوگیری از زنگ نزدنش لطفا رنگش نکنید، چون که رنگ مصرفی هم سمی هست...

در مورد با هم بودن پرنده هاتون هم به خودتون بستگی داره و فرقی نمی کنه جدا باشن یا خیر


شب تاب

سلام خسته نباشید

آقا حامد من عجله دارم چند وقت دیگه جنسیت جوجه هاتون معلوم میشه آیا کسی را میشناسید که جوجه داشته باشه وشما زحمت بکشید ومن از شما بخرم  چون شما متخصص این کار هستید از شما درخواست کردم وگرنه به شما زهمت نمیدادم با تشکر

سلام متشکرم از لطفتون

در مورد جوجه هام فکر کنم سه ماه دیگه...ولی حتما به دوستان می سپارم تا اگر جوجه عروسی برای فروش دارن...اطلاع بدن...



مرتضی

سلام حامد جان

خواهش میکنم

تو وبتون درمورد خودتون نوشتید که آشنایی کامل  و سابقه ی 10 ساله نسبت به پرورش پرندگان و طیور زینتی نظیر:بلبل، قناری، فنج، مرغ عشق،عروس هلندی،مرغ،اردک،شاه طوطی،کوتوله برزیلی .

دارید,توی پرنده هاتون اسمی از رزیلا ندیدم! علتش چیه؟! الان فقط تو کار پرورش عروس هستید؟!
و میشه اینطور نتیجه گرفت که بین این پرنده هایی که پرورش دادید عروس از همه جهت ازشون سرتره؟! (زیبایی .رام شدم.قیمت.صدا)

سلام

بله ...فقط یه جفت پرنسس شونو دارم ولی تا به حال موفق به جوجه گرفتن ازشون نشدم...

وقتی به نتیجه برسه ...حتما تو زمینه ی پرورش رزیلاها، هم اطلاع رسانی می کنم..

با نظرتون هم موافقم...+هوش



the life

خسته نباشید وممنون از زحماتتون

متشکرم


آرش

سلام اقا حامد...
میخواستم ببینم دادن کاهو در تخم نزاشتن عروس تاثیر داره؟
با تشکر

سلام

به نظر خودم باعث سهولت ماده در امر تخمگذاری می شه

ولی زیاد استفاده نکنید چون باعث اسهال پرنده می شه...


پوریا

سلام.خسته نباشید.میخواستم بدونم جوجه های حاصل از نر خاکستری و ماده ی لوتینو چه نژاد هایی میتونه بشه؟و سوال دیگه اینکه اگر جثه ی ماده نسبت به نر بزرگتر باشه امکان داره در جفت گیری شون مشکل پیش بیاد یا نه؟ممنون

سلام

همه چیز بستگی به خالص بودن یا نبودن نژادهای عروس هلندی شما داره...

ممکنه ابلق،یا گل باقالی، یا لوتینو و درصد کمی خاکستری...

جثه پرنده ها زمانی که به بلوغ جنسی رسیده باشن...هیچ ارتباطی به جفتگیری نداره مگر اینکه هنوز جوجه باشن...


مرتضی

سلام حامد جان

ویدیویی نداری در مرود عروس هلندی تو طبیعت؟ حالت مستند داشته باشه؟ خیلی دوس دارم ببینم!

اگه داری حتما بذار تو وب!

                     دریافت ویدئو



روشن

سلام حامد جان
چون شما متخصص این کار هستی یه سوال داشتم
من خیلی علاقه به پرنده دارم اما تا حالا پرنده ای نداشتم
یه بودجه در حدود 160-170 تومان دارم (اگه دو سه ماه صبر کنم شاید به 300 برسه) میخواستم برادرانه راهنماییم کنی که چی بگیرم. برام زیاد حرف زدنش مهم نیست. دوست دارم ارتباط قوی برقرار کنه، بشه نوازشش کرد، جیغ زیاد نزنه، ضعیف نباشه و چندین سال با من باشه.
حالا صرفنظر از بودجه اگه امکانش هست کمکم کن پرنده متناسب خودمو بشناسم
تشکر از لطف شما

سلام

بهترین پرنده هایی که بیشترین خو را با انسان ها می گیرن، طوطی سانان هستن..

حالا با توجه به شدت ارتباط آنها همانطور که خود شما فرمودید و با توجه به سطح بودجه ای که شما برای خریدشون در نظر گرفتید،رزیلاها و عروس هلندی بهترین گزینه ها هستن...که هم رسیدگی ساده تر و هم امکان تکثیر ساده و همچنین صدای نسبتا پایینی به سایر طوطی سانها دارند...و شما میتونید با خرید جوجه ی هرکدوم از این طوطی ها به راحتی با اون انس بگیرید...

ولی اگر مبلغ خرید آن براتون اهمیتی نداره...کاسکو بهترین هست ولی یکسری معایبی مثل زحمت رسیدگی به غذا، وقت گذاشتن فراوان برای پرنده، جیغ ها و سوت های بلند را به همراه داره..

توصیه می کنم قبل از اینکه قصد خرید هر کدومو داشته باشید، دقایقی را در هر پرنده فروشی سپری کنید و عینا رفتار و صدای پرنده ها را با هم مقایسه کنید تا به یک نتیجه ی قطعی برسید...


مرتضی

سلام حامد جان

مرسی از ویدیویی که گذاشتی،سر فرصت دانلودش میکنم!

یه سوال داشتم،عروسهام هر روز معمولا یه غذایی رو بیشتر میخورن مثلا یه روز تخمه یه روز گندم خیس شده یه روز هم تخم مرغ!!!

میخواستم بدونم وقتی یه غذایی رو تموم کردن باید دوباره براشون بارم؟! (با توجه به اینکه معمولا در روز یکیشون رو بیشتر از بقیه میخوره! ) یا اینکه یه مقدار از هرکدومشون رو براشون در نظر بگیرم و وقتی تموم شد بذارم تا از غذاهای دیگه استفاده کنه!!!

راستی تازه دارم به حرفتون میرسم گه گفتید جوجه گرفتن کار سختیه!!! واقعا سخته و وقت میخواد برای رسیدن به غذاهاشون! آخر این ماه یه گردش علمی دانشجوی دارم از الان غصه م گرفته!!

و اینم بگم که اونایی که زیاد از عروسشون جوجه میگیرن واقعا آدمای بی وجدانی هستن چون خیلی پرنده تو دوران بزرگ کردن جوجه ها ضعیف میشه فقط به فکر جوجه ها هستن!

مرسی

سلام

در مورد غذاهایی که در طول روز براشون استفاده می کنید، بهتره ضمن استفاده مداوم از غذاها حتما تنوع هم خرج بدید و از هرکدومشون مقداری بذارید و با تموم شدن هرکدومشون مجددا براشون بریزید...

به عنوان مثال من برای غذای روزانه یک جفت مولدم روزی یه مشت گندم خیس خورده و روزی یک تخم مرغ کامل مصرف می کنم...و حتی گاهی هر 5 ساعت یکبار تخم آفتابگردون که تموم می شه براشون اضافه می کنم...

موفق باشید....


پوریا

سلام.خسته نباشید.میخواستم بپرسم نژاد آلبینو اصلا تو ایران هست؟و شما خودتون موجود دارید؟و اگر امکانش هست مطالب بیشتری در مورد  نژاد جوجه های حاصل از جفت های مختلف بزارید.ممنون

سلام

البته  که هست...منتهی به مقدار کم...خودمم یکدونه نرشون از هم دانشجوییام گرفتم و جفت هم زدم ولی متاسفانه  نژاد خالص آلبینو به دست نمیاد و همش هم به  جوجه های دورگه بر می خورم...خودم دنبال ماده شون هستم ولی پیدا نکردم...

در مورد  توضیح نژاد جوجه های حاصل از جفت های مختلف هم باید بگم...خودم با یک موردی از جفت های خودم برخوردکردم که واقعا باید بگم در بعضی مواقع پیش بینی کردن نژاد جوجه ها کاملا اشتباه هست... که حتما به پست جدید که درا ین مورد میذارم دقت بفرمایید


محمد

با عرض سلام و خسته نباشید به دوست خوبم حامد
عروسم جلوی کولر ماشینم بود که شروع کرد بالاشو باز کردن وچرخیدن دور خودش حالتی که از اون باد لذت      می برد .من ترسیدم و زود کولرو خاموش کردم به نظر شما گرمشه یا به باد حساسه ممنونم از راهنمایی های خوبتون

سلام

مشکلی نیست و احتمالا خوشش اومده...ولی آقا محمد توصیه می کنم هیچوقت پرنده رو جلوی باد مستقیم کولر نذارید ..چون سرما می خوره و براتون زحمت درست می کنه...








نظرات 6 + ارسال نظر
شب تاب سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 ساعت 13:33

سلام خسته نباشید

آقا حامد من عجله دارم چند وقت دیگه جنسیت جوجه هاتون معلوم میشه آیا کسی را میشناسید که جوجه داشته باشه وشما زحمت بکشید ومن از شما بخرم چون شما متخصص این کار هستید از شما درخواست کردم وگرنه به شما زهمت نمیدادم با تشکر

مرتضی سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 ساعت 14:07

سلام حامد جان

خواهش میکنم

تو وبتون درمورد خودتون نوشتید که آشنایی کامل و سابقه ی 10 ساله نسبت به پرورش پرندگان و طیور زینتی نظیر:بلبل، قناری، فنج، مرغ عشق،عروس هلندی،مرغ،اردک،شاه طوطی،کوتوله برزیلی .

دارید,توی پرنده هاتون اسمی از رزیلا ندیدم! علتش چیه؟! الان فقط تو کار پرورش عروس هستید؟!
و میشه اینطور نتیجه گرفت که بین این پرنده هایی که پرورش دادید عروس از همه جهت ازشون سرتره؟! (زیبایی .رام شدم.قیمت.صدا)

روشن جمعه 8 اردیبهشت 1391 ساعت 09:42

سلام حامد جان
چون شما متخصص این کار هستی یه سوال داشتم
من خیلی علاقه به پرنده دارم اما تا حالا پرنده ای نداشتم
یه بودجه در حدود 160-170 تومان دارم (اگه دو سه ماه صبر کنم شاید به 300 برسه) میخواستم برادرانه راهنماییم کنی که چی بگیرم. برام زیاد حرف زدنش مهم نیست. دوست دارم ارتباط قوی برقرار کنه، بشه نوازشش کرد، جیغ زیاد نزنه، ضعیف نباشه و چندین سال با من باشه.
حالا صرفنظر از بودجه اگه امکانش هست کمکم کن پرنده متناسب خودمو بشناسم
تشکر از لطف شما

مرتضی جمعه 8 اردیبهشت 1391 ساعت 19:11

سلام حامد جان

مرسی از ویدیویی که گذاشتی،سر فرصت دانلودش میکنم!

یه سوال داشتم،عروسهام هر روز معمولا یه غذایی رو بیشتر میخورن مثلا یه روز تخمه یه روز گندم خیس شده یه روز هم تخم مرغ!!!

میخواستم بدونم وقتی یه غذایی رو تموم کردن باید دوباره براشون بارم؟! (با توجه به اینکه معمولا در روز یکیشون رو بیشتر از بقیه میخوره! ) یا اینکه یه مقدار از هرکدومشون رو براشون در نظر بگیرم و وقتی تموم شد بذارم تا از غذاهای دیگه استفاده کنه!!!

راستی تازه دارم به حرفتون میرسم گه گفتید جوجه گرفتن کار سختیه!!! واقعا سخته و وقت میخواد برای رسیدن به غذاهاشون! آخر این ماه یه گردش علمی دانشجوی دارم از الان غصه م گرفته!!

و اینم بگم که اونایی که زیاد از عروسشون جوجه میگیرن واقعا آدمای بی وجدانی هستن چون خیلی پرنده تو دوران بزرگ کردن جوجه ها ضعیف میشه فقط به فکر جوجه ها هستن!

مرسی

ابوالفضل یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 ساعت 15:55 http://www.iroption.com

سلام حامد عزیز
داداش من یه ۵ روزی عروس ها رو جدا کردم صدای همدیگه رو میشنیدن اما همدیگه رو نمیدیدن حالا اومدم انداختمشون تو یه قفس لونه هم گذاشتم ماده تو لونه میرم و میاد بیرون گاهی اوقات نر و ماده هم که جفت نیستند امروز براشون کافیشه - تخم شاهدونه - تخم کتان خریدم ضمن اینکه ۷ تخم خودشون هم داره اما خیلی کمتر خدا کنه جفت بخورن ..... رفتاراشون رو زیر نظر دارم نر خیلی ماده رو نمیزنه اما گاهی اوقات بهش نوک میزنه وقتی ماده نزدیک میشه گاهی اوقاتم که کنار همدیگه هستند... ایا غذای محرکی دیگه بهش بدم ؟ چی بهشون بدم یا چیکار کنم تحریک به جفتگیری بشن ؟! ممنون میشم کمک کنی ضمنا جوجه گلباقالی رو هم دیدم
مبارکه :d

حانیه جمعه 23 فروردین 1392 ساعت 01:12

سلام.عروسم یه سالشه و مادس و چند ماه پیش پرریزیش تموم شد اما الان سرش داره پرای جدید در میاره.میخاستم بدونم این حالت چقدر طول میکشه؟و اینکه ایا تاجش تا اخر همرش رشد میکنه؟و سوال دیگه ینکه عروسها چه رنگی مارو میبینن؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد