مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی .**5

mahdi

سلام خسته نباشید. یک سوال در مورد وبالاگ نویسی، برای قراردادن عکس در وبلاگ اگه عکس مورد نظر در اینترنت نباشد، یعنی عکس فقط در کامپیوتر باشد چه جوری باید در وبلاگ قرار داد؟ آخه هر جا می خوام عکس بزارم باید آدرس اینترنتیشو وارد کنم. ببخشید انقدر سوال می پرسم. تقصیر شماست از اول به همه سوالا جواب می دادی ما پررو شدیم. خیلی گلی حامد جان

سلام...

برای اینکه بتونید عکسی را در وبلاگتون به نمایش بذارید...ابتدا یک ساعت آپلود عکس پیدا می کنید...که به نظرم با یک جستجو از طریق گوگل به راحتی امکان پذیره...بعدش...عکس مورد نظرتون را انتخاب و در ان سایت آپلود...بارگیری می کنید...آن سایت به شما یک لینک مستقیم عکس می ده...شما اون لینک مستقیم عکس رو کپی کنید و در وبلاگتون در قسمت نمایش عکس آن آدرس را کپی کنید...وسپس تایید کنید...در سرویس بلاگ اسکای اگر در قسمت یادداشت .آیکون درخت را ببینید رویش کلیک کنید و بعد آدرس عکس را کپی کنید و تایید کنید تا عکس مورد نظرتون در وبلاگ نمایش داده بشه...

موفق باشید..


مرتضی

سلام حامد جان

اگه لطف کنی راجع به تغذیه جوجه عروس هلندی توضیح بدید ممنون میشم

من نتونستم مطلبی تو وبتون پیدا کنم اگه مطلب هست لطف کنید لینکش رو بذارید!

مرسی

سلام

حتما مطالب بیشتری در مورد تغذیه ی جوجه عروس ها می ذارم...

ممونم از اطلاع رسانیتون...


میعاد

با سلام
من یک جفت عروس هلندی دارم که تا الان چندین بار تخم گزاری کرده اند و دو بار هم تخم ها جوجه شده اند ولی میمیرن
در ضمن بعد از تخم گزاری اغلب مواقع نره روی تخم ها میخوابه
برای زنده ماندن جوجه ها چه راهنمای می فرماید
با تشکر

سلام

مردن جوجه می تونه علت های مختلفی داشته باشه...

یکی از اون علت ها آلوده بودن لونه ست...که حتما یا ان را عوض کنید یا با مواد ضدعفونی کننده عامل بیماریزا رو از بین ببرید

عامل دیگه کوچک بودن لونه ست....

عامل دیگه وجود عفونت در مجرای بدن ماده....که حتما به دامپزشک نشون بدید که عامل اصلی مشخص بشه و نیاز به معاینه ی مستقیم داره...

عامل دیگر هم استفاده کردن از غذاهای غیر استاندارد یا مناسب برای جوجه هاست...حتی استفاده از مکمل غذایی در این دوره برای جوجه ها ممنوعه....

و در آخر حتما سعی کنید از لونه ای استفاده کنید که فضای کافی برای تبادل هوا داشته باشه...

در مورد خوابیدن نر هم فرقی نمی کنه...و بهتره از خاک اره یا چوب رنده شده در لونه استفاده کنید تا هوای کافی برای تخم ها فراهم باشه...

در مجددا مشکلی بود اطلاع بدید...


بهنام

سلام
یه عروس ماده دارم که جفت نداره اما تخم میگذاره چیکارکنم؟

سلام

شما چند راه برای حل این مشکل دارید...

1.ماده را با یک نر تعویض کنید یا آنکه یک نر برای ماده تون بخرید

2.از مواد غذایی مست کننده برای ماده تون استفاده نکنید مثل جوانه و سبزیجاتی مثل گشنیز و از مکمل هم استفاده نکنید...

3.تخم هایی را که می ذاره لطفا برندارید...تا مجددا تخم نکنه و  با نور طبیعی پرورشش بدید...اگر از اسباب بازی براش استفاده می کنید برای مدتی بردارید تا پرنده به حالت اولیه برگرده

روش هایی گفتم مقطعی هست و به طور کامل برطرف نمی شه...چون این عادات غریزی ماده ست و تنها می شه اون رو کمتر کرد...

ضمنا در صورت تشدید تخم گذاری می تونید از داروی توقف کننده ی تخم یا همون EGG STOP هم استفاده کنید...


ابراهیم

سلام دوست عزیز،

جوجه عروس من از امروز صبح چشماش یکم بسته تر شده (ریزترشده)! پریشب برده بودمش حموم! امکان بیماری هست؟! چطوری میشه تشخیص داد؟ من چکارباید بکنم؟!

سلام

اگر از مواد شیمیایی برای شستشو استفاده کردید حتما به یک دامپزشک نشون بدید تا شستشو بده...

معمولا بیماری هایی که بعد  از حموم کردن پرنده گریبانگیرش می شه...سرما خوردگی و پر ریزی کوتاه مدت هست...که در سرما خوردگی به خاطر گرفتگی منافذ تنفس دماغ پرنده قرمز شده... یا تنفس همراه خس خس...و همچنین قرمز شدن وملتحب  شدن اطراف چشم هست...و گاهی هم عطسه...و معمولا پرنده کسل و بی حال هست...

در مورد پر ریزی هم شاهد ریزش ریزه پرهایی هستیم که پرنده بعد از استحمام امکان داره از بدنش خارج کنه...و طبیعیه...و بهتره در این حالات پرنده کمتر حموم بشه...


ولی در مورد پرنده ی شما اگر بعد ا ز24 ساعت برطرف نشد حتما مستقیما به یک دامپزشک نشون بدید...


سعید

سلام
خسته نباشید
ممنون که به سوالات پاسخگو هستین
من یه عروس 2 ماه و نیمه دارم .همش پرواز میکرد و من هم تمام شاه پراشو با قیچی کوتاه کردم.البته الان هم میتونه بپره اما نه تا ارتفاع زیاد.میخواستم بدونم دوباره در میاد یا نه

سلام

جای نگرانی نیست...و چون جوجه هم هست...حداکثر ظرف دو ماهه دیگه پرهاش شروع به ریزش می کنه و پرهای جدید جایگزین می شه...در پرنده های بالغ هم ظرف یک ماه و نیم پر جدید جایگزین می شه...


پیمان

سلام پیمان جان

همونطور که خواستی جواب شما رو به ایملتون فرستادم...


ابراهیم

من از مواد شوینده استفاده نمی کنم و فقط با آب میشورم بعدشم سشوار میکشم. کلیم حال می کنه!!!
درمورد دامپزشگ! آیا دامپزشک مورد اعتمادی میشناسید که از بیماریهای عروس هلندی سر دربیاره و بتونه تجویز مناسب رو انجام بدن؟!من خاطره خوبی از دامپزشکی ندارم!

سلام

در صورتی که از مواد شوینده استفاده نکردید...و علائم سرماخوردگی که براتون گفتم براش وجود نداشت مشکلی نیست و حل شدنی هست...

در مورد سشوار کشیدن هم مواظب باشید...مستقیما به سرش سشوار نگیرید...

در مورد دامپزشک متاسفانه اطلاعات دقیقی از دامپزشک های شهر تهران ندارم...ولی تعریف هایی از برخی دوستان در مورد بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تهران شنیدم...اکثرشون استاد های دانشکده دامپزشکی ان....


سپیده

سلام اقا حامد من در مورد بحث  اموزش تشویق عروس هلندی خوندم که زدین 1الی2 هفته کاری باهاش نداشته باشین الان که من بهش غذا میدم نازش میکنم باهاش حرف میزنم کار اشتباهبه یا نه این کارو ادامه بدم یا نه. ممنون.

سلام

اگر عروس هلندی شما رامه نیازی نیست این مبحث را رعایت کنید...این مبحث در مورد عروس هلندی ها غیر رام کاربرد داره...که اغلب گاز می گیرن...غذا از دست نمی گیرن...و......

موفق باشید...

سلام اقا حامد ببخشید مزاحم شدم عروس هلندیه من امروز ۵ بار ژشت ر هم عطسه کرد ایا سرما خورده اگه سرما خورده چیکار کنم

سلام

سرماخوردگی همیشه نمی تونه نشانه ی سرماخوردگی باشه..و  معمولا پرنده هنگام تمیزکردن خودش به خاطر ورود پرزهای پرش به راه تنفسی عطسه می کنه...و گاهی هم به خاطر تداخل در عمل غذا خوردنشون باعث عطسه کردنش می شه...مثل گیر کردن غذا...ورود آب به بینی پرنده و.......


مرتضی

سلام حامد جان

یه مسئلی ذهنم رو مشغول کرده که خواستم مطرح کنم!

شما گفتید که عروس هلندی از روی غریضه متوجه نطفه نداشتن تخم میکنه و دیگه روش نمیخوابه! درسته؟!
ولی بعضی از دوستان گفتن که عروسشون بیش از 21 روز روی تخم خوابیده ولی خبری از جوجه نیست!!!

میخواستم بدونم اونجا چه اتفاقی میافته که عروس روی تخم میخوابه؟!

سلام مرتضی جان...نکته ی خیلی مهم و ظریفی اشاره کردی...اگه اجازه بدید امروز توی یک پست جداکانه میذارم تا همه از اون منتفع بشن...


ابراهیم

سلام بزرگوار
ممنون از راهنماییتون
ولی درباره دانشگاه تهران که نرسیده به میدان انقلاب هست باید بگم طوطی ملنگوی منو همونا کور کردن!!! نتونستن آنتی بیوتیک درست تجویز کنن!!! چشم طوطیم کور شد!
البته این دلیل نمیشه همه پزشکاشون همینطوری باشن حتماً پزشک خوب هم دارن که از بدشانسی طوطی من تو دوباری که رفته اونجا پزشک خوب گیرش نیومده!!!

سلام آقا ابراهیم...

کاملا حق باشماست...

اگر ساکن کرج بودید...یک دامپزشک حرفه ای هم می شناختم...که تقریبا کارش خوبه...و خدمتتون معرفی شون می کردم...

راستی یه سئوال دیگه!
این تخم کافشه گیر نمیاد! از هرعطاری پرسیدم با تعجب نگاه کرد و گفت نداریم! از کجا گیربیارم؟!

اسم رایج تخم کافیشه در ایران...تخم گیاه گلرنگ نام داره ...بنابراین اگر به این اسم بگین همه می شناسن...دانه ی خیلی تلخیه...با پوسته ی سفید و مغزی تلخ...پیشنهاد می کرد بار اول خیلی کم بخرید چون ممکنه هر عروسی خوشش نیاد و روی دستتون بمونه...قیمتش هم تا سه ماه پیش کیلویی چهار هزار تومان بود...الان نمی دونم


پیامک:

سلام.خسته نباشید.ببخشید مزاحم شدم.ما در خانه یک بلبل داریم.چند روزه انگشت عقبی پاش کمی ورم کرده و قرمز شده.غذاش تخمه های سفید کوچیکیه...لطفا منو راهنمایی کنید...

سلام

ورم انگشت پا بلبل علت مختلفی داره...

گاهی به خاطر بلند بودن ناخن پا و گیر کردنش به ناحیه های مختلف قفس باعث آسیب دیدن می شه و یا به خاطر طرز غیرصحیح دردست گرفتن پرنده باعث آسیب رساندن به پاهاش می شه...

درصورتی که ناحیه ی متورم..عفونت نکرده باشه...مشکلی نیست و تنها ضربه دیده...

بهتره قفس پرنده را جایی قرار بدید که کمترین رفت آمد اطرافش باشه تا تحرک کمتری داشته باشه...و حتما با مکمل غذایی تقویتش کنید تا حالش بهتر بشه و بهتره از داروی خاصی استفاده نکنید چون پرنده اونو می خوره و براش مشکل ساز می شه...



پوریا

سلام .خسته نباشی.من هفته ی پیش یک عروس خاکستری خریدم که نره یعنی از روی آواز خوندنش فهمیدم که نره.یه عروس لوتینو دارم که حدودا۶ ماهه خریدمش و تا الان هیچ گونه آوازی ازش نشنیدم و فقط جیغ میکشه ولی علائمی مثل خط زیر شکم یا خال های زیر بال که نشونه ی ماده بودنه و تو پست هاتون گفتید توش نیست و گاهی اوقات هم دمش رو میده بالا بالش رو باز میکنه و سرش رو بین دوتا بالش قرار میده.میخواستم ببینم شما تو عروس هاتون چنین رفتاری رو دیدید یا نه؟و با این تفاصیر عروسم نره یا ماده؟ممنون میشم اگر منو کامل راهنمایی کنید

سلام

در مورد نرتون همانطور که خودتون فرمودید مشکلی نیست...ولی در مورد لوتنیوی شما...اگر هیچ کدوم از علائم ندیدید، بهتره  حداکثر سه یا چهار ماهی صبر کنید تا جنسیتش دفیقا مشخص بشه...متاسفانه تعیین جنسیت لوتینو ها تا قبل از بلوغ به راحتی و دقیق امکان پذیر نیست...اگر هم امکانش هست یک عکس ازش برام بفرستید..تا مشخص بشه...

در مورد عادت جالبش هم که گفتید ...کاملا طبیعیه و به نظرم این یکی از ویژگی های جالب عروس هاست که باعث جذاب شدنشون می شه...بنده حتی جوجه های دو ماهه  که دارم...گاه گاهی همین کارو انجام می دن...و معمولا نر ها با باز کردن بال هاشون به این شیوه آواز هم سر می دن...

یک عامل راحتتر برای تعیین جنسیتش ...لطفا رابطه ی نر را با اون بسنجید..ایا واکنشی نسبت بهش نشون می ده یا نه...!چندین ماه پیش یه ویدئو در مورد تعیین جنسیت عرو س هلندی به این روش توی سایت قرار دادم...اگر تماشا کنید کاملا متوجه می شید...

اگر به مشکل برخوردید لطفا اطلاع بدید...


سپیده

سلام اقا حامد روزتون بخیر یه سوال داشتم الان ۱ هفته است من عروسمو خریدم تموم روزو ارومه ولی شب همیشه ساعات ۱۰ تا ۱۲ این جیک میزنه اصلا اروم نیست عصبیه میارمش بیرون پرواز میکنه اینور اونور میره کمکم کنید ترو خدا میترسم بالش بشکنه ممنون

سلام

ساعت خواب مناسب برای پرنده ، از غروب آفتاب تا سپیده ی صبحه...و پرنده تون هم به خاطر اینکه به وضع گذشته اش عادت کرده ...شما وقتی که تا ساعت 12 شب بیدارش می ذارید باعث می شه چنین واکنشی از خودش نشون می ده...بنابراین بهتره با غروب آفتاب کم کم برق محل نگهداریشو خاموش کنید و اگر هم از تاریکی می ترسه..بهتره این کارو با روشن کردن لامپ مهتابی کوچیک شروع کنید و بعد خاموش کنید...


محمد

با سلام و خسته نباشید
عرض کنم من یک عروس سفید نر حدود 1.5 ساله دارم که خدا را شکر سر حاله و در رفتار و ظاهر کاملاً طبیعی و شیطونه و مشکل خاصی به چشم نمیخوره، فقط اخیراً یه دوره پر ریزی داشت که حس کردم پشت سرش کم پشت شده و اخیراً کمی هم بیشتر شده البته در حالت عادی زیاد به چشم نمیخوره مگه اینکه دقت کنی ولی اگه کمی آب بخوره و خیس بشه واضح معلوم میشه که کرک ها نیست و چند تا تارهای اصلی هستند . میشه راهنمائی بفرمائید؟ (40-50 روزه اینجوریه)

سلام آقا محمد

در صورتی که هیچگونه علائم رفتاری غیر عادی در پرنده تون نمی بینید بنابراین اصلا جای نگرانی نیست...و ترمیم می شه...البته اگر همچنان از مکمل خاصی استفاده می کنید ممکنه به خاطر مصرف افراطی آن باشه و اگر هم استفاده نمی کنید حداکثر ظرف یک هفته از یک مکمل غذایی مناسب که علاوه بر ویتامین های آ .. و د...و ث...گروه ب و اسید فولیک را دارا باشه استفاده کنید...تا به ترمیم پرهاش کمک کنه...

معمولا در پر ریزی هایی که در اثر بیماری اتفاق می افته...محل فاقد پر دارای لکه های قرمز،سوزش، وهمچنین در برخی بیماری ها پرها از ریشه کنده شده و گاهی باعث خونریزی می شه...



آرش

سلام و تشکر از زحمت های شما...
عروس های من 3 روز پیش یک تخم گذاشتن و هنوز تخمی نگذاشتن. میخواستم ببینم امکان داره دیگه تخمی نزارن و سر همین یک تخم بمونن؟
درضمن اینم ذکر کنم که کم تجره نیستن و یک بار 5 تخم گذاشتن یک بار 6 تخم.
با تشکر

سلام

معمولا تخم با فاصله ی زمانی خاصی گذاشته می شن...و اگر از این فاصله ی زمانی گذشته باشه..امکانش هست که فقط یک تخم گذاشته باشن...و علتش هم می تونه...ضعیف بودن بدن ماده...تکثیر بدون استراحت جفت ها باشه...






نظرات 5 + ارسال نظر
ابراهیم سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 09:23

من از مواد شوینده استفاده نمی کنم و فقط با آب میشورم بعدشم سشوار میکشم. کلیم حال می کنه!!!
درمورد دامپزشگ! آیا دامپزشک مورد اعتمادی میشناسید که از بیماریهای عروس هلندی سر دربیاره و بتونه تجویز مناسب رو انجام بدن؟!من خاطره خوبی از دامپزشکی ندارم!

مرتضی سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 23:20

سلام حامد جان

یه مسئلی ذهنم رو مشغول کرده که خواستم مطرح کنم!

شما گفتید که عروس هلندی از روی غریضه متوجه نطفه نداشتن تخم میکنه و دیگه روش نمیخوابه! درسته؟!
ولی بعضی از دوستان گفتن که عروسشون بیش از 21 روز روی تخم خوابیده ولی خبری از جوجه نیست!!!

میخواستم بدونم اونجا چه اتفاقی میافته که عروس روی تخم میخوابه؟!

ابراهیم چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 10:34

سلام بزرگوار
ممنون از راهنماییتون
ولی درباره دانشگاه تهران که نرسیده به میدان انقلاب هست باید بگم طوطی ملنگوی منو همونا کور کردن!!! نتونستن آنتی بیوتیک درست تجویز کنن!!! چشم طوطیم کور شد!
البته این دلیل نمیشه همه پزشکاشون همینطوری باشن حتماً پزشک خوب هم دارن که از بدشانسی طوطی من تو دوباری که رفته اونجا پزشک خوب گیرش نیومده!!!

ابراهیم چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 10:40

راستی یه سئوال دیگه!
این تخم کافشه گیر نمیاد! از هرعطاری پرسیدم با تعجب نگاه کرد و گفت نداریم! از کجا گیربیارم؟!

ارش پنج‌شنبه 31 فروردین 1391 ساعت 00:57

سلام و تشکر از زحمت های شما...
عروس های من 3 روز پیش یک تخم گذاشتن و هنوز تخمی نگذاشتن. میخواستم ببینم امکان داره دیگه تخمی نزارن و سر همین یک تخم بمونن؟
درضمن اینم ذکر کنم که کم تجره نیستن و یک بار 5 تخم گذاشتن یک بار 6 تخم.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد