مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی .2**

امین

عروس هلندی من 6 ماهشه هرجی باهاش حرف میزنم یاد نمی گیره جه کلمه ای زودتر یاد میگیره و چه جوری یادش بدم در ضمن خیلی بازیگوشه دل به غدا خوردن نمیده پرریزی هم داره به نظر شما طبیعیه یا نه ممنون

سلام

توی این سن این رفتار ها طبیعیه ولی اگر ارتباط خودتون باهاش بیشتر کنید،به مراتب بهتر هم می شه،

برای اینکه باهاش کلمه ای را کار کنید،بهرین کار اینه که ابتدا یه اسم آسان و کوتاه براش انتخاب کنید،بعد بارها به اسم خودش صداش کنید،هر وقت که قصد دادن غذای مورد علاقه اش را داشتید اسمشو صدا بزنید و بعد بهش غذا بدید با این کارتون هم اسمشو یاد می کیره و هم شرایط برای یادگیری لغات بعدی مساعد می شه...

در مورد پر ریزی هم در این سن کم کم شروع می شه و کمی شدید می شه ولی جای نگرانی نیست...به هر حال سیستم بدنش به این ترتیب هست...


zolfaghar

سلام
تقریبا 5 ماهی میشه که عروس نر و ماده خریدم ولی فکر نکنم جفت خورده باشن با این حال این روزا میبینم که ماده میره تو لونه و نر وای میسته بالای کوزه ، امید به جفت خوردنشون هست؟

سلام

اولین کاری که بهتره انجام بدین اینه که اول کوزه  را بردارید...در صورت امکان پرنده ها رو یه مدت جدا کنید و بهشون از لحاظ غذایی رسیدگی کنید،و بعد از اینکه از آمادگی هر کدوم نسبت به همدیگه مطلع شدید، جفتشون بندازید و تا زمانی که از جفتگیریشون مطلع نشدید ، لونه را نذارید...چون با این کارتون تکثیر را به تاخیر میندازید...

ضمنا یک عکس از جفتتون برام بفرستید تا از جنسیتشون یقین پیدا کنیم...


محمد

سلام آقا حامد ممنون از وبلاگت بسیار عالیه به من کمک خیلی کرد چند تا سوال داشتم من عروسم پنج ماهشه خیلی بازیگوشه دل به غذا خوردن نمیده چیکار کنم دوم اینکه پرهاش می ریزن البته پر تازه هم در میاره این طبیعیه یا نه سوم چه کلمه ای زودتر یاد میگیره جه جوری بهتر یاد می گیره لطفا جواب سوالاتمو بدهید ممنون

سلام...متشکرم از لطفتتون

در  مورد  عادت بد غذایی مطمئن باشید که  اغلب عروس ها بد  غذان یکسریشون از میوه بدشون میاد و یکسری دیگر از سایر غذاها...حالا برای اینکه عادت غذاییشو  بهبود بدین بهتره که در کنار غذایی که علاقه داره...از غذای جدید یا از غذایی که بدش میاد استفاده کنید و یا غذاهارو با هم مخلوط کنید...

یا اینکه پرنده تون را برای مدت خیلی کوتاهی فقط گرسنه نگه دارین(نیم ساعت و حداکثر یک ساعت) سپس غذای جدید براش بذارید و با این کار حتی الامکان تا حدودی عادت بد غذاییش برطرف می شه...

در مورد پر ریزی هم طبیعیه  و حتی در بعضی  عروس ها حداکثر تا یک سال طول می کشه و لی شدت خیلی کمه...

در مورد تقلید هم بهترین واژه برای یادگیری اسمش هست...که حتما یه اسم کوتاه و به طوری که پرنده بتونه اونو ادا کنه انتخاب کنید...(به عنوان مثال خودم برای یکی از جوجه هام اسم نانا انتخاب کردم...و واقعا هم برای پرنده مناسب بود و درعرض یک ماه  پرنده هم اسمشو یادگرفت و هم می تونست اونو ادا کنه...) برای یادگیری بیشتر حتما  نگاهی به پاسخ اولین سوال بندازید...


zolfaghar

عکس رو فرستادم... در ضمن امکان اینکه جداشون کنم سخته چون اونا رو توی یه فضای باز نگهداری میکنم و گرفتنشون سخته و قفس هم ندارم.

سلام

عکس به دستم رسید...

اگر امکانش وجود نداره مشکلی نیست...و توصیه می کنم به رژیم غذایی شون به اندازه ی کافی رسیدگی کنید...اگر هم کمی طول کشید جای نگرانی نیست...


siavash

salam khaste nabashid.
man taghriban 4.5roozi mishe aroos holandi joft gereftam.taghriban 7.8maheshoone.chetori mitoonam ahlishoon konam .
mer30 az site khoobetoon


سلام..متشکرم..

آقا سیاوش برای رام کردن عروس ها روش های تجربی مختلفی وجود داره...که توصیه می کنم حتما به لینک های زیر نگاهی بندازید...اگر مشکلتون برطرف نشد...حتما اطلاع بدید...

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم


سعید

سلام اقا حامد عزیز
جفت من برای اولین بار سه تخم گذاشتن که بعد از مدتی هر سه تخم جوجه شدن ولی مشکل اینجاست که دو تاشونو رها کردن و از گرسنگی مردن اولی ۳ روزه و سومی ۱ روزه بود که مرد ولی دومی را الان ۹ روزی هست که حسابی بهش میرسن و غذا میدن ایا مشکل اینا کم تجربه گی انهاست  و سری بعد هم همین مشکل را دارن؟ البته لازم به ذکر است که لانه انها تقریبا کوچک است و به زور ۳تا داخل لانه جامیشه .این میتونه دلیل غذا ندادنشان بشه؟

سلام

کمبود فضا می تونه یکی از دلایل باشه...و کم تجربگی هم یه دلیل دیگه...

و دلیل سوم رسیدگی نکردن به جوجه می تونه دلیل بر بیماری جوجه باشه...که اغلب پرنده ها از نگهداری و رسیدگی به جوجه های مریض خودشون خودداری می کنن...

از طرفی دخالت  صاحب پرنده در بزرگ کردن جوجه ها، موثره...

حالا هر کدوم از مشکلات بالا را که دلیل اصلیش هست لطفا بر طرف کنید..


کیانفر

سلام
من  قصد خرید 2 تا  طوطی نر رو داشتم  خریدم الان  فهمیدم یه خاکستری نر بهم دادن که تخمین  زدن سن رو بالغ و  بالای 1 سال سن و یه لوتینو  ماده که  جسه اش از نر کوچیکتر هست. نر خیلی وحشی و ترسو  و لوتینو هم  وحشی نیست اما ترسو هست  به شدت گاز میگیره نر خاکستری.
میبینم این که رام نمیشه  فقط باید جفت بخورن و جوجه بگیرم ازشون و جوجه رو رام کنم.
اولین کاری که کردم قفس هر 2 رو جدا کرده ام قفس ها  کنار هم دیگه هست و طوطی ها  تو هر یک کدوم از قفس ها ایا باید همدیگه رو ببینند یا خیر ؟ ممنون میشم کمک کنید  این 2 جفت بخورن
با تشکر

سلام

بهتره همدیگرو نبینن ولی اگر امکانش نیست...مشکلی نیست...هر وقت علائم مستی چه در نر و چه در ماده دیدید...می تونید هر دورا در یک قفس بندازید...

توی این مدت هم استفاده از گشنیز و سفیده ی تخم مرغ آبپز و در صورت امکان شاهدانه در کنار غذای اصلی شون هم فراموش نشه...لطفا کاری باهاشون نداشته باشید و به حال خودشون بذاریدشون...یه کم هم حوصله کنید ...جفت می خورن...



مرتضیسلام حامد جان

امروز شاهد یه قضیه ای بودم که خواستم مطرح کنم!

قیل از گفتن اون قضیه باید بگم که عروسهای من ۹ام فروردین تخم گذاشتن که مجموعا ۵تا شده که تا دیشب که دیده بودم حداقل یکیشون روی تخم میخوابید ولی امروز صبح که پا شدم از خواب دیدم که هردوشون بیرون لونه هستن توی لونه رو نگاه کردم دیدم که هر ۵تا تخم سالم سرجاشون هستن بعد از چند دقیقه که خواستم برم دانشگاه (زمانیکه تازه داشت هوا روشن میشد) ماده رفته بود تو لونه! درضمن اینم باید بگم که من کندلینگ نکردم! حالا سوالم اینه که چرا از روی تخم پاشده؟! علتش چی میتونه باشه؟! عروس هلندی روی تخم سرد شده هم میخوابه؟! آخه نمیدونم چند ساعت یا چند دقیقه از لونه بیرون اومده بود!!!

اگه سوال داشتید برای جواب دقیقتر بپرسید تا جواب بدم!

( حامد جان وبلاگت داره هر روز کامل و کاملتر میشه خیلی خوبه دستت درد نکنه بابت زحماتت)

سلام

در صورتی که تخم ها نطفه دار نباشن...پرنده چه ماده و یا چه نر ...در روزهای آخر یعنی هفدهم و هجدهم به صورت غریزی تخم را طرد می کنن ....

ولی در مورد جفت های شما...در صورتی که شما به جز غذا دادن در کارشون دخالتی نکرده باشید ...این امر طبیعیه و هر از گاهی هر کدوم برای رفع خستگی و تمیز کردن پرهاشون از لونه بیرون میان..حتی هر دوشون......

من خودم چون تجربه اش کردم...با اطمینان قطعی می گم...حتی اگر پرنده ده ساعت هم روی تخم نشینه...در صورتی که فضا گرم باشه...مشکلی به وجود نمیاد و خیالتون راحت...


در مورد علت این کارشون هم همانطور که گفتم:

می تونه خستگی پرنده باشه...، رعایت نکردن زمان تکثیر و بی رویه بودن آن...و بی تجربگی جفت ها...و همچنین تنگ بودن فضای لونه...و دخالت کردن صاحب پرنده در امور آنها مثل دست زدن به لانه و یا ترساندن پرنده ها به هر نحو مثل جابه جایی قفس و.انداختن پارچه روی قفس...و.....

اگر مجددا مشکلی بود در ارتباط باشید...






نظرات 7 + ارسال نظر
zolfaghar سه‌شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 17:33 http://santoor.loxblog.com

عکس رو فرستادم... در ضمن امکان اینکه جداشون کنم سخته چون اونا رو توی یه فضای باز نگهداری میکنم و گرفتنشون سخته و قفس هم ندارم.

سعید سه‌شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 23:03 http://www.karajbaft.com

سلام اقا حامد عزیز
جفت من برای اولین بار سه تخم گذاشتن که بعد از مدتی هر سه تخم جوجه شدن ولی مشکل اینجاست که دو تاشونو رها کردن و از گرسنگی مردن اولی ۳ روزه و سومی ۱ روزه بود که مرد ولی دومی را الان ۹ روزی هست که حسابی بهش میرسن و غذا میدن ایا مشکل اینا کم تجربه گی انهاست و سری بعد هم همین مشکل را دارن؟ البته لازم به ذکر است که لانه انها تقریبا کوچک است و به زور ۳تا داخل لانه جامیشه .این میتونه دلیل غذا ندادنشان بشه؟

کیانفر چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 09:01 http://www.iroption.com

سلام
من قصد خرید 2 تا طوطی نر رو داشتم خریدم الان فهمیدم یه خاکستری نر بهم دادن که تخمین زدن سن رو بالغ و بالای 1 سال سن و یه لوتینو ماده که جسه اش از نر کوچیکتر هست. نر خیلی وحشی و ترسو و لوتینو هم وحشی نیست اما ترسو هست به شدت گاز میگیره نر خاکستری.
میبینم این که رام نمیشه فقط باید جفت بخورن و جوجه بگیرم ازشون و جوجه رو رام کنم.
اولین کاری که کردم قفس هر 2 رو جدا کرده ام قفس ها کنار هم دیگه هست و طوطی ها تو هر یک کدوم از قفس ها ایا باید همدیگه رو ببینند یا خیر ؟ ممنون میشم کمک کنید این 2 جفت بخورن
با تشکر

مرتضی چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 09:41

سلام حامد جان

امروز شاهد یه قضیه ای بودم که خواستم مطرح کنم!

قیل از گفتن اون قضیه باید بگم که عروسهای من ۹ام فروردین تخم گذاشتن که مجموعا ۵تا شده که تا دیشب که دیده بودم حداقل یکیشون روی تخم میخوابید ولی امروز صبح که پا شدم از خواب دیدم که هردوشون بیرون لونه هستن توی لونه رو نگاه کردم دیدم که هر ۵تا تخم سالم سرجاشون هستن بعد از چند دقیقه که خواستم برم دانشگاه (زمانیکه تازه داشت هوا روشن میشد) ماده رفته بود تو لونه! درضمن اینم باید بگم که من کندلینگ نکردم! حالا سوالم اینه که چرا از روی تخم پاشده؟! علتش چی میتونه باشه؟! عروس هلندی روی تخم سرد شده هم میخوابه؟! آخه نمیدونم چند ساعت یا چند دقیقه از لونه بیرون اومده بود!!!

اگه سوال داشتید برای جواب دقیقتر بپرسید تا جواب بدم!

( حامد جان وبلاگت داره هر روز کامل و کاملتر میشه خیلی خوبه دستت درد نکنه بابت زحماتت)

رضا شنبه 26 فروردین 1391 ساعت 03:29

سلام
من میخوام یه جفت عروس هلندی بخرم. به نظرتون

1-جفت آماده بخرم؟ یا تکی بخرم تا جفت بشن؟
2-اگه جفت آماده بخرم امکان داره هیچ وقت تخم نزارن یا جوجه ندن؟ یعنی مشکل داشته باشن؟
3-اگه تکی بخرم چه مدت طول میکشه جفت بشن؟
4-هر 2تا رو از یه جا بخرم یا هر کدوم رو از یه جا؟
5-چطور میتونم متوجه شم که بالغ هستن؟

هلو یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 ساعت 15:33

سلام آقا حامد واقعا خوشحال شدم از دیدن چنین سایت پرمحتوایی
من دیماه برام یک جفت عروس هدیه آوردن وگفتن آماده تخم گذاریند تاروزی سه بار جفت گیری میکنند ولی این اواخر ماده ام تمایل به جفت گیری نداره درحین جفت گیری خیلی جیغ میزنه وسعی میکنه نررو پایین بندازه
حدودسه ماه لونه گذاشتم اما ماده ام یک ماه بیشتر نیست که میره داخل ولی نرم با خشونت بیرونش میکنه چیکار کنم از دستشون دارم دیونه میشم خیلی دوست دارم بچه دار شن؟!!!
یه دنیا ممنونتم اگه لطف کنی واسم جوابو زودی ایمیل کنی

هانیه دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 00:06

یه پیشنهاد جالب:شما میتونید یه مسا بقه بزارین تا کاربرا عکس طوطیاشونو بفرستن تا زیباترینشونو انتخاب کنیم!بعد.......

سلام

با شرایط اسف بار اقتصادی...فکر نممی کنم...کار منطقی باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد