مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی5**

سپیده

سلام اقا حامد خیلی ممنون که راهنماییم کردین من تصمیمو گرفتم که عروس هلندی نژاد لوتینو بگیرم چون طبق نظری که در مورد عروس پاکستانی گفتین لوتینو میخرم بازم ممنون از راهنماییتون.

سلام

متشکرم...



امیر

سلام
ما تازگیا یه عروس گرفتیم ولی چون سنش زیاده، نمیشه گرفتش،آخه دندونای محکمی میگیره!
نمیدونیم چطوری اهلیش کنیم!

درضمن یه دونه دیگه هم داریم که حدود دوماهی میشه که داریمش که خدارو شکر اون اهلیه! ولی این یکی خیلی وحشه!

ممنون میشم توضیح بدید!

سلام...

برای رام کردن عروس هلندی وحشی راه حل های تجربی مختلفی وجود داره که حتما پیشنهاد می کنم به لینک های زیر مراجعه کنید...واگر جواب نگرفتید لطفا اطلاعرسانی کنید..

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم


حسام

سلام
عروسم بجای اینکه هرروز بهتر بشه و رامتر بشه داره هرروز وحشی تر و عصبی تر میشه
روز اول دوم روی دستم میومد راحت غذا میخورد ولی امروز موقع غذا خوردن خیلی اذیتم کرد
ممنون میشم راهنماییم کنین خیلی به راهنماییهای شما احتیاج دارم

سلام...توصیه می کنم به لینک های زیر توجه کنید و اگر مشکلتون حل نشد...اطلاع بدید...

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم



ایمان

با سلام و با تشکر از وبلاگ خوبتون
سوالی که داشتم اینکه می شه تو دوره ای که جوجه ها توسط والدینشون تغذیه میشن از 20 روزگی به بعد همزمان یک وعده هم با سرنگ خودمون بشون غذا بدیم ؟ این کار باعث نمیشه که والدین جوجه ها دیگه بشو غذا ندن یا نسبت بشون بی تفاوت بشن؟ برای عملی شدن این کار باید چه کارایی انجام داد؟

سلام

معمولا در جفت های رام این کار امکان پذیره و لی در غیر اینصورت لطفا این کارو انجام ندید چون احتمالا ریکش بالاست...بنابراین اگر قصد رام کردن جوجه هارو دارید به نظرم از یک ماهگی هم می تونید تربیتشون کنید...


حسام

سلام
از دیشب تاالان فضله چسبیده به مقعدش نمیزاره پاک کنم نوکم میزنه میترسم براش بد باشه میگین چیکار کنم؟
چطوری پاک کنم؟
اصلا براش بد هست یا خودش میره؟

سلام

چسبیدن فضله می تونه دلائل مختلفی داشته باشه که از راجترین و طبیعی ترین عامل آن، استفاده ی مکرر از دان ها و غذاهای کربوهیدراتی +کم بودن میزان آب بدن...که باعث چسبیدن مدفوع به اطراف و پرهای مقعد می شه...

و مطمئن باشید که پرنده از روی غریزه اونو برمیداره...

ولی اگر خودتون خواستید اونو بردارید...با ابپاش اطراف مقعد خیس کنید و چند دقیقه بعد به راحتی درش بیارید...



حسام

بازم سلام
من روز اولی که عروسمو گرفتم به وبلاگتون مراجعه کردم و تمام لینکهاتونو خوندم و انجام دادم و بخاطر همین بود که بهتون گفتم هرروز داره بدتر میشه بجای اینکه بهتر بشه
لطفا اگه میشه یه راه موثرتری بهم بگین
مطلب دومم درمورد سوال قبلیمه میخاستم بدونم اگه فضله دور مقعدش بمونه براش ضرر داره یا طوری نیست ونگران نباشم؟خیر مشکلی نیست....

در ادامه سوال قبلی یادم رفت بگم من بهش تخم آفتابگردون میدم و سیب وخیار وکاهو بااکراه میخوره
حالا میخاستم بدونم چه غذایی بهتره از اینایی که گفتم بهش بدم؟

سلام

حتما...

اگر عروستون به صورت جفت نگهداری می کنید حتما برای رام کردنش...به صورت تک نگهداری کنید...

برای رام کردن حتما قفسشو وارد محیط جدیدتریی کرده تا برای پرنده ناآشنا بوده و احساس غریبی بکنه...

به مدت دو الی سه روز تنها غذای معمولیش بهش بدید و اصلا کاری باهاش نداشته باشید...

سپس غذای مورد علاقه اش را که از قبل پیدا کرده بودید، اول مقداری کم را در جاغذاییش بریزید تا اشنا بشه...و از این به بعد خودتون با دست خودتون در قفس بهش بدید...این روش را تا یه هفته دنبال کنید ...از این مدت هم برای اینکه راحت بتونید عروستون را روی انگشتتون بنشونید..بهترین راه این هست که هر بار به طور دلخواه انگشت اشاره تون را زیر سینه اش ببرید ...حتی ممکنه پرنده اولش گازتون بگیره یا اینکه از دستتون فرار کنه...ولی شما پافشاری کنید و یه خورده که سخته بشه خودش غریزی روی دستتون می شینه و از این به بعد کم کم به نشستن روی انگشت شما عادت می کنه ...سپس سعی کنید پرنده تون را با غذاش از قفس بیرون بیاریدش...و توجه کنید حتما توی یک اتاف بسته باشه...بعد از اینکه تلاشتون موفقیت آمیز بود...قفس را پوشانده یا از چشماش دور نگه دارید...و نزدیک شانه هاتون ببریدش...فطعا شاهد نشستن پرنده روی شونه هاتون هستید...من که خودم فکر می کنم این یه امر ذاتیه...چون خودم این روش را تا الان حداقل روی پانزده عروس چه جوجه و یا چه ماده بالغ و یا نر امتحان کردم..و نتیجه هم گرفتم...و در آخر باید بگم...حوصله یادتون نره............!

در مورد غذاش هم...تخم آفتابگردان به علاوه ی خیار البته به مقدار کم به همراه هویج رنده شده به نظرم بهترین  هستن...

گندم خیس خورده و نرم...و سفیده ی تخم مرغ هم حداکثر هفته ای سه مرتبه ای استفاده کنید...کافیه.....


پوریا

سلام.سال نوتون مبارک.آقا حامد عروس ماده لوتینو بالغ یا جوجه فرق نمیکنه برای فروش موجود هست؟و بعد کی عروساتون رو برای فروش میذارید؟ممنون

سلام

پوریا جان دارم...ولی فعلا می خوام جنسیتشون مشخص بشه...بعدش برای فروش می ذارم...البته ذکر کنم که تو این مدت کاملا رامشون کردم...

ایشالا تابستون چندتا جفت و چند تا جوجه برای فروش می ذارم...


مصطفی

سلام عروس من به بچه هاش غذا نمیده تازه به دنیا اومدن چی بهشون میتونم بدم.

سلام

توصیه می کنم ...غذای اولیشون به مدت یک ماه  را شامل غذاهای زیر کنید و طبق روش زیر پیش برید...

حبوباتی مثل لوبیا و نخود به همراه سویا را ابتدا برای یک شبانه روز بذارید کاملا توی آب بمونم تا هم خیس شن و هم مشکلی برای  گوارش جوجه ها پیش نیاد

سپس مواد مذکور را در آب ریخته و کاملا بجوشانید تا اینکه کاملا نرم شدند...بعدش پوسته هاشونن جدا کنید امتحان کنیدکه کاملا نرم باشن...سپس همه را له کنید(چه با گوشتکوب عادی یا برقی یا آسیاب،)مقداری آب جوشیده ی ولرم اضافه کنیدتا به صورت خمیری شکل در بیاد،حال یه سرنگ (5میلی) از داروخانه تهیه کنید،و حتما به سرش از دهانه ی سرم  که سر آن شلنگ هست استفاده کنید(چون هم نرم هستش و هم باریک تر از لوله ی سرنگه هست)حالا تمام محتویات را با سرنگ پر کرده و جوجه را با یه دست بگیرید، لوله ی سرنگ را از گوشه ی دهانش که راحتترین جا برای باز کردن دهانش هست کرده و به آرامی بهشون غذا بدید...

برای اینکه اطلاع پیدا کنید هر چند ساعت یک بار بهشون غذا بدید حتما توی پست ها به جدول تغذیه  شون نگاه کنید...

البته توی این زمان هم می تونید به عنوان یه تنوع غذایی برنج آبکشی را به همراه رشته ی پاستا که کاملا نرم شده باشند و له بشن را با آب جوشیده ی ولرم مخلوط کنید و بهشون بدید...

بعد از یک ماهگی ...غذاهای موجود را را بدون سرنگ و نرم و له شده براشون بذارید...

هرگز از غیر آبجوشیده برای نرم کردن غذاشون استفاده نکنید...

شما می تونید علاوه بر غذاهای بالا تا مقداری از پلت غذای گربه هم که توی فروشگاه پرندگان هست استفاده کنید(به شیوه ی ذکر شده در بالا)=که پیشنهاد می کنم رژیم غذایی ابتدایی را انجام بدید که هم راحتتر و مطمئن تره...


ابراهیم

سلام دوست عزیز

عذر خواهی می کنم که همیشه مزاحم میشم.

جوجه عروس من وقتی که گشنش میشه میاد روی دست و غذا می خوره، در این حالت نوازشش هم می کنم. اما وقتی یکم شکمش پر میشه سریع از روس دست می پره و وقتی دستم رو بهش نزدیک می کنم حالت دفاعی می گیره و مثل خروس جنگی نوک می زنه!وقتی هم که میاد رو دست اصلاً یه جا بند نمیشه و زودی می پره میره پشت مبل!!! نظری درباره این رفتارهای بی ثبات جوجه عروس من دارید؟!

راستی یه سواله دیگه!!!

نظرتو راجع به واکسن زدن چیه؟ آیا نیازی هست؟ اگه هست چه سنی؟!

سلام...متشکرم

در مورد سوال اول شما: رفتار ها در عروس های مختلف متفاوت هست بنابراین هرکدوم رفتار خاص خودشون را دارند...حال برای اونو با خودتون سازگارتر کنید این وظیفه ی شماست که بیشتر براش وقت بذارید .رفتاری هم که شما ذکر کردید...برای جوجه ی شما غذا خوردن و رام شدنش یک حکم شرطی را داره...سعی کنید در مواقعی که بهش غذا نمی دید...اونو به خودتون بیشتر نزدیک کنید...

در مورد واکسن زدن هم باید بگم...ابتدا باید نوع واکسن  و دز آن مشخص باشه...البته به نظر من برای جوجه های پرورش یافته ی خونگی کمتر نیازی به واکسن پیدا می کنند...ولی در کل اگر قصد واکسن به پرنده تون را دارید ..حتما به یک دامپزشک مستقیما مراجعه کنید ...


ترکان

سلام.آقا این لختی رون عروس ماده من واسه چیه و چرا سرش کچله و این پوسته هایی که با فلش مشخص کردم چیه که کف قفس ریخته؟؟؟؟

سلام

پوسته هایی که کف قفس ریختن...نشان از ریزش پوستی بدن داره...خواه به دلیل کمبود ویتامین و خواه به دلیل افراط در مصرف ویتامین و یا اینکه پرنده تون به صورت معمولی دوره ای از ریزش پوست را طی می کنه و مسئله ای نیست...(البته وقتی به پاهای ماده تون نگاه کردم...کمی شک برانگیزه و احتمال بیماری انگلی و یا عفونتی هست...به همین خاطر توصیه می کنم حتما به یه دامپزشک هرچه سریعتر نشون بدید...

نظر بنده این هست که می تونه نشانه ای درمانسیوس گالینه یا همون جرب باشه وعامل اصلیش هم اورنیتوسیوس هست...به همین خاطر می تونم براتون از داروهایی مثل آیورمکتین یا اسپری پرمترین  یا پایریپروکسیفن تجویز کنم...ولی توصیه می کنم حتما مستقیما به یک دامپزشک نشون بدید تا مشکل پرنده تون به صورت قطعی و دقیق حل بشه...


پوریا

سلام.حامد آقا این جوجه لوتینو ها چند ماهشونه؟نمیشه از راه استخون لگنشون نرو مادگیشون رو تشخیص داد؟قیمتش فروششون هم بگی ممنون میشم

سلام اقا پوریا

منظور شما کدوم جوجه هاست...اگر در مورد جوجه های خودتونه...لطفا عکسشونو برام بفرستید...اگر منظورتون جوجه های خودمه...که الان دو ماهشونه...همین الانشم دو تا جوجه سه روزه و یک روزه دارم...

در مورد تشخیص در از طریق استخوان لگن...تنها زمانی بهترین جواب را میده که ماده تخم گذاشتن را یکبار تجربه کرده باشه.....

قیمت فروش هم...در حال حاضر از بازار هیچ خبری ندارم...ولی از آخرین باری که بازار قیمت کردم...قیمت ها واقعا رفته بالا...


ترکان

حدود دو ماهه که رونش لخته .و لی الان پر ریزی هم دارن.ببخشد این ج نظری که دادین تو قسمت دوم از کی بود؟؟؟

سلام

آخرین عکس هایی که از ماده تون برام فرستادید...نظرم در باره ی وضعیت ماده تون از آخرین عکسی که برام فرستادید بود...

سلام.آقا این زبان ما هم نا فرم ضغیفه .چیکار کنیم؟؟؟
من 3 بار ترم 1 رو رفتم.ولی میدونم اگه باز برم امتحان تعیین سطح بدم میشم ترم 1!!!!!!

سلام


یه کم تلاش و همت+اعتماد به نفس....ان شاءالله موفق بشید...


مسعود

سلام حامد جان
یه سوال غیر درسی! چطور زبان انگلیسیت  رو تقویت کردی؟!!!!

در ضمن وبلاگت فوق العادست امیدوارم ادامه بدی!

سلام

نکته ی اساسی و مهم در زبان ،علاقه هست...بنده از  چهار م ابتدایی تا الان به مدت سیزده ساله زبان کار می کنم....

به نظرم اگر شما هم قصد تقویت زبان انگلیسیتون را دارید...بهترین راه یادگیری لغات روز مره و کاربردی و بعد  اقدام به خواندن رمان و یا کتاب داستان های مختلف...البته بهتره همیشه فیلم های سینمایی را به زبان اصلی و زیر نویس انگلیسی نگاه کنید تا لغاتی را که یاد گرفتید با تلفظ صحیح و نحوه ی کاربردشون اشنا بشید...









نظرات 11 + ارسال نظر
حسام جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 18:31

بازم سلام
من روز اولی که عروسمو گرفتم به وبلاگتون مراجعه کردم و تمام لینکهاتونو خوندم و انجام دادم و بخاطر همین بود که بهتون گفتم هرروز داره بدتر میشه بجای اینکه بهتر بشه
لطفا اگه میشه یه راه موثرتری بهم بگین
مطلب دومم درمورد سوال قبلیمه میخاستم بدونم اگه فضله دور مقعدش بمونه براش ضرر داره یا طوری نیست ونگران نباشم؟

حسام جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 18:38

در ادامه سوال قبلی یادم رفت بگم من بهش تخم آفتابگردون میدم و سیب وخیار وکاهو بااکراه میخوره
حالا میخاستم بدونم چه غذایی بهتره از اینایی که گفتم بهش بدم؟

پوریا جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 18:54

سلام.سال نوتون مبارک.آقا حامد عروس ماده لوتینو بالغ یا جوجه فرق نمیکنه برای فروش موجود هست؟و بعد کی عروساتون رو برای فروش میذارید؟ممنون

ابراهیم شنبه 19 فروردین 1391 ساعت 13:34

راستی یه سواله دیگه!!!

نظرتو راجع به واکسن زدن چیه؟ آیا نیازی هست؟ اگه هست چه سنی؟!

ترکان شنبه 19 فروردین 1391 ساعت 17:16

سلام.آقا این لختی رون عروس ماده من واسه چیه و چرا سرش کچله و این پوسته هایی که با فلش مشخص کردم چیه که کف قفس ریخته؟؟؟؟

http://iranparrot.ir/images/00no7jipi76r4jiujs6.jpg

http://iranparrot.ir/images/bnxxlnsgzwnlgfgw1v20.jpg

http://iranparrot.ir/images/yux4rrqkq4q3bkha1h0o.jpg

پوریا شنبه 19 فروردین 1391 ساعت 20:55

سلام.حامد آقا این جوجه لوتینو ها چند ماهشونه؟نمیشه از راه استخون لگنشون نرو مادگیشون رو تشخیص داد؟قیمتش فروششون هم بگی ممنون میشم

ترکان یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 07:04

حدود دو ماهه که رونش لخته .و لی الان پر ریزی هم دارن.ببخشد این ج نظری که دادین تو قسمت دوم از کی بود؟؟؟

مسعود یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 14:41

سلام حامد جان
یه سوال غیر درسی! چطور زبان انگلیسیت رو تقویت کردی؟!!!!

در ضمن وبلاگت فوق العادست امیدوارم ادامه بدی!

کیانفر یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 19:28 http://www.iroption.com

سلام
داداش من از یزد هستم 2 تا عروس نر از گونه های خاکستری - لوتینو - گلباقالی - ابق سن بین 5-6 ماه تا 7-8 ماهه میخوام اگر چیزی دارید به من ایمیل بزنید
مرسی

ترکان دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 10:12

سلام.آقا این زبان ما هم نا فرم ضغیفه .چیکار کنیم؟؟؟
من 3 بار ترم 1 رو رفتم.ولی میدونم اگه باز برم امتحان تعیین سطح بدم میشم ترم 1!!!!!!

zolfaghar دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 19:40 http://santoor.loxblog.com

سلام
تقریبا 5 ماهی میشه که عروس نر و ماده خریدم ولی فکر نکنم جفت خورده باشن با این حال این روزا میبینم که ماده میره تو لونه و نر وای میسته بالای کوزه ، امید به جفت خوردنشون هست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد