مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پانسخ به سوالات به روز رسانی 2

ابراهیم

دوست عزیز،
آیا زرده تخم مرغ برای پرنده ضرر ندارد؟!

یک سئواله راجع به تقلید صدا!

من یه فیلم کوتاه از خودم گرفتم که هی میگم سلام!!!
نظرتون چیه که این فیلم رو برای عروس هلندیم بزارم! این کار اذیتش نمی کنه؟! تا روزی چند ساعت براش بذارم و چه زمانی بهتره؟!

سلام

استفاده از زرده ی تخم مرغ به طور عادی ضرری نداره ولی علت آنکه  توصیه می  شه استفاده نشه

به خاطر  فساد پذیری، بوی بد آن ،و همچنین استفاده ی مستمر از زرده ی  تخم مرغ تاثیر منفی بر روی کبد پرنده تون داره...البته این را هم بگم..که من کمتر طوطی را دیدم که به خوردن  زرده علاقه داشتم باشه(حتی هیچکدوم از عروس های من هم نمی خورن)

و در مورد تقلید صدا هم بهترین زمان برای پخش صدا یا  آموزش مستقیم خودتون زمانی هست که پرنده در آرامش کامل به سر می بره و  یا اینکه یک جا ساکن بوده و حواسش به شما  باشه ...که معمولا ساعات اولیه ی صبح و  عصر هنگام به نظرم بهترین زمانه...

بهترین حالت آموزش این هست که خودتون مستقیما آموزش بدید...ولی می تونید از فیلم ضبط شده ی خودتون هم استفاده کنید...


توحید

سلام واقعا دستتون درد نکنه نگاه کردم ۲تاش رکهای قرمز داشت دوتاشم زرده تو نوک تخم ثابت بود ولی بقیه خراب بودن
ون دمتون گرم بقول ما {دمون ایستی}

متشکرم آقا توحید...

تخم های هرزه را جدا کنید...(با دستکش)

موفق باشید...


ترکان

سلام.آقا من عروس هامو از هم جدا کردم و تو دو تا قفس گذاشتمشون.ولی همدیگه رو نمیبینن.تا کی طول میکشه که مست بشن؟؟؟؟بستگی به جفت های شما داره...ولی  معمولا دو هفته الی سه هفته...

نره خیلی بی تابی میکنه که بیاد بیرون و بره پیش ماده و لی ماده اصلا عکس العملی نشون نمیده
غذا هم نمیخورن

سلام

در مورد جفت های شما گفته شد که  درصورت امکان از هم جداشون کنید،ولی نیازی  نیست که حتما همدیگرو نبینن و روش دورآشنایی برای جفتهایی به کار می ره که  اولین بار قصد جفت زدنشون داشته باشید...به همین خاطر پیشنهاد می کنم با مشاهده ی هر عکس العمل ماده، جفت ها را به هم نزدیک کنید...و در این مدت هم حتما با جوانه ی گندم و گشنیز و شاهدانه به همراه غذای اصلی تقویتشون کنید...

در مورد غذا  خوردنشون هم جای نگرانی نیست و عادت می کنن ولی اگر پافشاری کردن..بهتره به هم نزدیکشون کنید...


تنها پیشنهادی که به شما می کنم اینکه حتی اگر مجددا در یک قفس انداختیشون، تنها به غذاشون رسیدگی کنید و منتظر باشید تا آمادگی را پیدا کنند و لطفا عجله نکنید...


babak

سلام حامد خان.جوجه هام حدودا یه ماهه شدن وجفتم دوباره جفتگیری میکنن میخوان تخم  بذارن مولتی ویتامین یا پودرتقویتی  براشون بذارم ؟

سلام

من جای شما باشم..تا وقتی که جوجه هام به اندازه ی کافی برزگ شده و خودشون غذا خوردن از مولتی ویتامین براشون استفاده می کنم...بنابراین در مورد جفت عروس های شما اگر از مکمل استفاده کنید اونا در عین حال که از آب می خورن ، همون را به جوجه ها می دن...بنابراین استفاده نکنید...مگر اینکه خودتون جوجه ها را بزرگ کنید و شروع به تقویت جفت هاتون کنید...

ضمنا توی این مدت حتما با مواد غذایی طبیعی مثل میوه ها و سبزیجات و سفیده ی تخم مرغ آبپز و جوانه ی گندم  به همراه غذای  اصلیشون استفاده کنید ...کفایت می کنه...



صادق

راه تشخیص عروس هلندی از نوع پاکستانی !

سلام آقا صادق..

اصولا تشخیص دادن عروس هلندی پاکستانی راه ساده ای نیست  و بهتره قبل از اینکه بخرید حتما برای کنجکاوی هم که شده از فروشنده بپرسید...

ولی به طور کل می تونید  نمونه های زیر را نشانه ی احتمالی از پاکستانی بدونید:

1.قیمت ارزان نسبت به سایرین،هرچند فروشنده قیمت بالا می که ولی جای تخفیفش زیاده چون در واقع به آن قیمت نی ارزه

2.اغلب عروس های پاکستانی به صورت جوجه های کم سن و سال هستن(برخی سر و برخی مریض،

3.تلفاتشون زیاده...چون اصول بهداشتی  براشون رعایت نمی شه(به همین خاطر به قفسشون نگاهی بندازید تا اگر نمونه ی مرده ای دیدید احتمالا از نوع پاکستانی باشن)

4.اغلب عروس های وارداتی نژاد خاکستری و به ندرت لوتینو هستن..(من خودم اثری از بقیه ی نژاد ها ندیدم...)

با تمام  این مسائل در صورتی که قصد خریدن نوع پاکستانی آن را داشتید ،تهیه کنید و ولی حتما بلافاصله ی برای چکاب و واکسن به دامپزشک مراجعه کنید...


سپیده

سلام  اقا حامد خسته نباشید ببخشید این سوال و میکنم جز سایت شما نمیدونستم کجا مطرح کنم میخواستم بدونم که شما  نظرتون در مورد کاسکو دم شکلاتی چیه .چون من بین خرید عروس هلندی و کاسکو موندم کدومو انتخاب کنم ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام

اگر شرایط محیطی کافی و امکان رسیدگی به کاسکو را دارید خریداری کنید...

کاسکو اصولا مثل عروس هلندی پرنده نیست که حتی وقتی هم برای نگهداری او نداشته باشید..براش جفت تهیه کنید..بنابراین نیاز به توجه شما داره...

از طرفی اگر ساکن آپارتمانید ، من که پیشنهاد می کنم هرگز نخرید...چون که جیغ و سوت های کاسکو...زبانزد خاص و عامه...

اگر هم قصد خرید قطعی کاسکو را دارید حتما جوجه خریداری کنید که هم آموزش تقلید و هم تربیتش براتون ساده تره.....(که متاسفانه قیمت بالایی نسبت به سایرین داره)


خسرو قنبری

عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من در حدود 7 ماهه که یک جفت عروس خریداری کردم در ماههای اول هردوی آنها سرحال بودند ازنظرتغذیه ارزن،تختم کتان،کف دریا، جوانه گندم،قطره مولتی ویتامین،سیب هم دادم.تا2 ماه پیش مکرا نر سوارماده میشد.ازهمان ماه بود که عروس ماده کسل شدو خبری از تخم نبوده تا الان. لذا خواهشمند است راهنمایی لازم را انجام دهیدتابتونم به هدفم برسم.درضمن نیاز هست به دامپزشک مراجعه کنم یا نه؟

سلام

همانطور که خودتون گفتید از بابت  تغذیه و تقویتی مشکلی ندارن...بنابراین مهم ترین  علت اصلی می تونه پایین بودن سن یکی از پرنده هاتون باشه...

البته این را هم ذکر کنم اگر فاصله ی زمان گذاشته شدن تخم ها  از اولین جفتگیری تا یک ماه طول کشید به خاطر تجربه ی اولشون مشکلی نیست..

به نظرم بهتره کمی صبر کنید تا پرنده به سن لازم برسه...






نظرات 3 + ارسال نظر
ترکان چهارشنبه 16 فروردین 1391 ساعت 10:47

سلام.آقا من عروس هامو از هم جدا کردم و تو دو تا قفس گذاشتمشون.ولی همدیگه رو نمیبینن.تا کی طول میکشه که مست بشن؟؟؟؟

نره خیلی بی تابی میکنه که بیاد بیرون و بره پیش ماده و لی ماده اصلا عکس العملی نشون نمیده
غذا هم نمیخورن

حسام جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 00:46

سلام
عروسم بجای اینکه هرروز بهتر بشه و رامتر بشه داره هرروز وحشی تر و عصبی تر میشه
روز اول دوم روی دستم میومد راحت غذا میخورد ولی امروز موقع غذا خوردن خیلی اذیتم کرد
ممنون میشم راهنماییم کنین خیلی به راهنماییهای شما احتیاج دارم

حسام جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 09:34

سلام
از دیشب تاالان فضله چسبیده به مقعدش نمیزاره پاک کنم نوکم میزنه میترسم براش بد باشه میگین چیکار کنم؟
چطوری پاک کنم؟
اصلا براش بد هست یا خودش میره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد