مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی 1**

ترکان

سلام.ببخشید اینقدر مزاحم میشم.این ژوسته های سفید چیه ریخته کف قفس؟؟؟ از هر دو هم هست .چون به بدن هر دو هم همینا هست.

سلام

اگر منظور شما پوسته های نازک و تقریبا چهارگوشی هستن که با هر بار تمیز کردن پرهاشون، از بدنشون خارج می شه، جزئی از پوست بدنشون هست که در حال ترمیمه و چیز مهمی نیست و برطرف می شه..درضمن برای کم کردن این پوسته ها حتما عروساتونو حمام کنید...


ببخشید اینقدر مزاحم میشم.اگه به توری روزنامه و روی روزنامه چسب شیشه ای بزنم که نتونن روزنامه رو بکنن خوبه؟بازم باعث مستی میشه؟ و اینکه آیا جدا کردن جفت واجبه ؟
فکر کنم جدا کردنشون باعث میشه زودتر مست شن.درسته؟

خواهش میکنم...ممکنه سوالاتی که شما می پرسید،سوالات نپرسیده ی خیلی دیگه از کاربران باشه...

روزنامه باعث مستی نمی شه...بلکه به این علت می گیم روزنامه نخورن که جوهرهای به کاربرده شده تا حدودی سمی هستن...

جدا کردن جفت ها برای روش دورآشنایی ، برای مرحله ی اول آشنا کردن جفت های غریبه واجبه...ولی در مورد جفت های شما ....واجب نیست...به نظر من شما فقط بهشون برسید و منتظر بمونید...سعی کنید قفس جایی قرار بدید که کمترین مقدار رفت و آمد باشه...قفس را جا به جا نکنید...لونه ثابت باشه...فقط در مورد جفت های شما استفاده ی روزانه از جوانه هم فراموش نشه...حتی می تونید ساعات طولانی تری از شب چراغ محیطشون را روشن گذاشته تا شرایط برای جفتگیری محیا باشه...(به عنوان مثال تا 12 شب)

جدا کردن تا حدودی در مست شدنشون تاثیر داره و هرچقدر هم که شما رسیدگی کنید تاثیر بیشتره...


توحید

سلام میشه بگید یعنی چه؟
در حال حاضر هم لطف کنید بگید که آیا هفت عدد  تخمی که گذاشتن ،کندلینگ کردید یا خیر؟

اخه من این دستگاه رو که ندارم

ببخشید اخه من تازه واردم

سلام...ببخشید ..من فکر کردم  شما مباحث مربوط به تعیین نطفه را در وبلاگ مطالعه کردید

کندلیگ به معنای تعیین جنین یا نطفه در تخم های بارور شد ه ی تمامی پرندگان  هست....

برای این کار نیاز به دستگاه و لوازم پیشرفته و به خصوصی ندارید...

شما می تونید هر کدوم از تخم ها را در نزدیک نور آفتاب یا نور چراغ به مدت چند ثانیه نگه دارید و به  درون تخم خیره بشید...درصورتی که فضای داخلی تخم تیره بوده و یا تیره و روشن باشد  و همچنین اگر رگ هایی قرمز  درون تخم دیدید تخم های پرنده هاتون نطفه دار هستن...در غیر این صورت تخم ها فاقد نطفه اند...


ابراهیم

سلام دوست عزیزٍ، ممنون از وبلاگ کامل و جامع شما که دست کمی از یک سایت نداره! من یک جوجه عروس 3 ماهه خریدم! روی دست میاد اما نوک انگشتا رو گاز میگیره(هرچند بیشتر شبیه قلقلکه). خیلی خیلی کم صداش درمیاد، ولی وقتی یک صفحه از وبلاگ شما باز میشه شروع میکنه به جیک جیک کردن!!! غذا هم خیلی کم می خوره ولی هرچیزی که رشته رشته باشه نوک میزنه!! ریشه فرش و روسری یا سبزه های سال نو! 4 روزه که خریدم و اطلاعات زیادی در مورد تربیتش ندارم اگه نکته خاصی هست لطفاً منو راهنمایی کنید.درضمن سرشو یک روزه که هی تکون میده! انگار که یه چیزی چسییده باشه بخواد کنده بشه!!! آیا طبیعیه؟!

سلام.متشکرم...

تقریبا در سن مناسبی خریدید...در مورد اصول تغذیه اش هم حتما بخش های غذا و در مورد نحوه ی تربیتش هم در صورت امکان بخش تربیت عروس هلندی را مطالعه کنید تا با تمام اصول آن آشنا بشید..

در مورد حالت سرش، اگر منظور شما تکان دادن سر و باز کردن ناگهانی نوک هست و گاهی ،هم باعث می شه که پرنده با پاهاش سرشو بخارونه...می تونه خارش در ناحیه ی گوش باشه و اصلا مشکلی نیست...

در مورد کم غذاییش هم طبیعه هم به خاطر سنش و هم به خاطر مدت زمان کمی هست که خریداری کردید...و مشکلی هم نیست برطرف می شه...

و در مورد جویدن اشیای مختلف هم، بیشتر جوجه ها این کارو انجام می دن و از سر کنجکاوی هستش...توصیه می کنم توی این سن به فکر آموزش و تقلید صداش باشید...


ابراهیم

سلام بزرگوار،
این صبروحوصله شما واقعاً تحسین برانگیزه!
من یه سوال دیگه برام پیش اومده!
این جوجه عروس من سنگ کف دریایی رو که براش گذاشتم می خوره! خیلی هم دوست داره! چون نمی دونستم ضرر داره یا نه ازش گرفتم!!! حالا می خوام بدونم
آیا ضرر داره یا نه! یه چیزه دیگه! آیا تو این سنه 3 ماهگی نیازی هست که بالاشو کوتاه کنم؟! آخه پر میزنه و می خوره به درودیوار!!!

من جواب یه سوالم درباره کف دریارو تو بخش تغذیه گرفتم!!! واقعاً ممنون!

سلام متشکرم..

کوتاه کردن بال توی این سن خیلی زوده و هنوز جوجه تعادل خودشو بلد نیست حفظ کنه و به همین دلیله که به در و دیوار می خوره...اگر دیدید ضربات وارده باعث آسیب می شه...لطفا به یک فرد با تجربه بدید براتون بال هاشو کوتاه کنه..باید ذکر کنم که بال های کوتاه شده حداکثر ظرف دو الی سه ماه بعد مجددا با رویش پرهای جدید ترمیم می شن...

در مورد کف دریا هم اگر مجددا به سوال یا مشکلی برخوردید ...در ارتباط باشید..




نظرات 3 + ارسال نظر
ابراهیم سه‌شنبه 15 فروردین 1391 ساعت 10:22

سلام بزرگوار،
این صبروحوصله شما واقعاً تحسین برانگیزه!
من یه سوال دیگه برام پیش اومده!
این جوجه عروس من سنگ کف دریایی رو که براش گذاشتم می خوره! خیلی هم دوست داره! چون نمی دونستم ضرر داره یا نه ازش گرفتم!!! حالا می خوام بدونم
آیا ضرر داره یا نه! یه چیزه دیگه! آیا تو این سنه 3 ماهگی نیازی هست که بالاشو کوتاه کنم؟! آخه پر میزنه و می خوره به درودیوار!!!

توحید سه‌شنبه 15 فروردین 1391 ساعت 16:42

سلام واقعا دستتون درد نکنه نگاه کردم ۲تاش رکهای قرمز داشت دوتاشم زرده تو نوک تخم ثابت بود ولی بقیه خراب بودن
ون دمتون گرم بقول ما {دمون ایستی}

میعاد دوشنبه 28 فروردین 1391 ساعت 17:58

با سلام
من یک جفت عروس هلندی دارم که تا الان چندین بار تخم گزاری کرده اند و دو بار هم تخم ها جوجه شده اند ولی میمیرن
در ضمن بعد از تخم گزاری اغلب مواقع نره روی تخم ها میخوابه
برای زنده ماندن جوجه ها چه راهنمای می فرماید
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد