مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

آموزش نوشیدن آب به جوجه عروس هلندی

جوجه عروس نر سه ماهه

در این پست شما را با روش تجربی خودم ،در خصوص نحوه ی آموزش آب خوردن جوجه عروس آشنا می کنم...امیدوارم که مورد توجه دوستان و کاربران قرار بگیره...

ممکن است گاها برای برخی از دارندگان عروس هلندی که از عروس هلندی سرنگی نگهداری می کنند و یا برخی دیگر از دارندگان که عروس هلندی آنها توسط والدین بزرگ می شوند با مشکل ناتوانی جوجه ها در آب خوردن مواجه شوند و تصور کنند که آموزش دادن آنها به خوردن آب سخت باشد و یا نشود آن ها را آموزش داد...به همین دلیل تصمیم گرفتم در این پست از تجربیات خودم استفاده کرده و در اختیار کاربران گرامی قرار بدم...

اصولا از آنجایی که جوجه ها بنا به غریزه خود در سنین پایین عادت به کنجکاوی در همه ی امور دارند ما می توانیم از این عادت آنها سوء استفاده کنیم و از همین طریق خوردن آب را به آنها آموزش بدیم...


درباره ی عروس هلندی سرنگی:

آموزش دادن عروس هلندی سرنگی به آب خوردن ابتدا باید به ترک غذا خوردن به سرنگ پرداخت و سپس آب خوردن را به آنها آموزش داد...که در مورد نحوه ی از سرنگ گرقتن جوجه پست دیگری را منتشر خواهم کرد...


درباره ی عروس هلندی بزرگ شده توسط والدین:

اکثر عروس هلندی ها در این شرایط دون خوردن را به صورت غریزی یاد می گیرند و معمولا مشکلی در این خصوص نیست و برای کسانی که باز هم در این روش مشکل دارند باز هم پستی را در این باب منتشر می کنم...حال با درنظر گرفتن بلد بودن جوجه به خوردن دان به راحتی می توان خوردن آب را به او آموزش داد...


نکته ی بسیار مهم: آموزش آب خوردن به جوجه را باید از سن چهل روزگی به بعد انجام داد...زیرا که استفاده از آب به صورت مستقیم برای جوجه های کوچک مشکلاتی از قبیل ورم روده و.....را به وجود می آورد...


روش اول:

در این روش ابتدا بعد از اطمینان حاصل شدن از سن جوجه و دان خور شدن او....یک ظرف آب که حتی الامکان هر چقدر مسطح باشد ، بهتر است را تهیه کرده و نیمه ی آن را از آپ پرکنید...

حال، بعد از هر باز غذا خوردن جوجه ...ظرف را در مقابل جوجه قرار دهید...و در این حالت امکان دارد جوجه نزدیک ظرف آب رود و یا داخل آن ظرف شود و براثر کنجکاوی از آب درون آن امتحان کند و بعد از تکرار چندین مرتبه به راحتی جوجه ی شما قادر به خورد آب خواهد بود...

نکته: برای این کار حتی می توانید از کاسه های کوچک و یا آب خوری های کاسه ای پرندگان و یا ظرف غذا هم استفاده کنید...

نکته ی مهم: هرگز در اموزش آب خوردن...هرگز درون آب از مکمل غذایی استفاده نکنید...


روش دوم:

در این روش شما می توانید از سرنگ به عنوان یک عامل آموزش دهنده  و سوق دهنده ی جوجه به سوی آب استفاده کنید...

بدین ترتیب که پس اطمینان حاصل نمودن از دون خور شدن جوجه ، پس از هر بار تشنه شدن جوجه...دهانه ی سرنگ را سمت منقار او برده...(همه ی جوجه عروس ها از آب و غذا خوردن با سرنگ استقبال می کنند) جوجه منقار را باز کرده و شروع به نوشیدن آب می کند...

این روش را حداکثر تا دو الی سه روز ادامه داده سپس...در آخرین مرحله...مجددا سرنگ را پر از آب کرده...و زمانی که جوجه از خوردن دون...دست کشید دهانه ی سرنگ را سمت منقار ببرید ولی آن را داخل دهان او نکرده و ظرفی نیمه ی (خواه کاسه...خواه آبخوری پرندگان ..خواه ظرف غذا) در مقابل جوجه قرار بدید...و آب سرنگ را در مقابل چشمان او در ظرف خالی کنید و جوجه به وجد آمده و از آب درون کاسه می نوشد...

استفاده از این روش طی دو مرحله ....به سادگی می توان نوشیدن آب را به جوجه یاد داد...

که با این کار خود پنجاه درصد کار پرورش جوجه را انجام داده اید...



در صورت وجود هرگونه مشکل یا سوالی با مدیر وبلاگ در ارتباط باشید....

نظرات 7 + ارسال نظر
کامیشا جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 09:12 http://kamiisha.blogsky.com

سلام سال نو مبارک .خواستم بابت این همه اطلاعات خوب و زحمتی که میکشید ازتون تشکر کنم .من با اینکه عروس ندارم ولی همیشه وبلاگتون رو میخونم و از خوندنش واقعا لذت میبرم .امیدوارم همیشه موفق باشید و دستتون درد نکنه.

کامیشا جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 09:15 http://kamiisha.blogsky.com/

سلام سال نو مبارک .
خواستم بابت این همه اطلاعات خوب و زحمتی که میکشید ازتون تشکر کنم .من با اینکه عروس ندارم ولی همیشه وبلاگتون رو میخونم و لذت میبرم .دستتون درد نکنه وامیدوارم همیشه موفق باشید.

حانیه یکشنبه 4 تیر 1391 ساعت 02:32

سلام من دارم یه عروس میگیرم که فروشنده میگفت تازه از مادر جدا شده.میتونم راحت دستیش کنم؟

....... پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 ساعت 14:39

نیما دوشنبه 6 شهریور 1402 ساعت 06:37 http://وبوللتلت

سلام من ۳ روز عروس هلندی جوجه رو خریدم دیدم اب هاش کم میشه متوجه شدم اب هارو میریخته با سر بطری ابش میدم خودش از قفسم بیرون میاد و هر وقت میکمش میره تو قفس چکارش کنم اب نمیخوره ششم ماهه است

امیر محمد سه‌شنبه 16 آبان 1402 ساعت 13:59

عالی

اسی چهارشنبه 27 دی 1402 ساعت 22:39

ا وکی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد