مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی .3**

بهنام

سلام وبلاگتون واقعا عالیه فقط یه سوال داشتم
من یه عروس نر داشتم  که تو خونه آزاد بود معمولا هم چسبیده بود به من یعنی خیلی به من عادت کرده بود بعد 3 ماه بهش بهش یه جفت خریدم هردوشونو انداختم تو قفس ولی نر ازوقتی انداختمش تو قفس فقط جیغ میزنه و میخواد بیاد بیرون پیش من الان 2 ماهه که خونه رو گذاشته روسرش به نظرتون من باید چی کار کنم تا سر صدا نکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام آقا بهنام

بهترین روش برای عادت دادن عروس های بالغ به همدیگه...استفاده از روش دور آشنایی هست...که در این روش ابتدا هر یک را در قفس جداگانه می اندازید سپس با توجه به صداها و عکس العمل های جفت نسبت به همدیگه زمانی که آمادگی آنها نسبت به همدیگه که معمولا حداقل بیست روز تا یک ماه طول می کشه..مجددا می تونید هر دو را در یک قفس بذارید و توجه داشته باشید که در این مدت هر دو را به اندازه ی کافی با جوانه ی گندم و تخم مرغ آبپز و شاهدانه...و سبزیجاتی مثل گشنیز برای تکثیر آماده کنید...

در ضمن در صورت امکان عکسی از جفتشون برام به ایمیلم ارسال کنید تا از بابت جنسیت هم مطمئن بشیم....چون گاهی اوقات جفت عروس ها در صورت هم جنس بودن چنین رفتاری از خودشون نشون می دن...


سجاد

سلام عیدتون مبارک.من یک عروس نر خریدم . تو مغازه فروشنده در آورد و نازش کرد ولی تو خونه با اینکه جوجه است(تازه به دونه خوردن افتاده) گاز می گیری ومی ترسه ولج می کنه. من هر روز از قفس درش می ارم ولی فایده نداره. لطفا جواب بدید.

سلام .متشکرم...سال نو شما مبارک...

لطفا برای چند روزی تنها به غذاش رسیدگی کنید...که حداکثر  دو هفته...که در این مدت پرنده به شما و بوی شما و محیط جدیدش عادت کنه...بعدش کم کم از غذا دادن با دستتون باهاش شروع کنید..و به مراتب انگشتتون جلوی سینه اش ببرید تا به ارامی بر روی دستتون بشینه...

علت گاز گرفتنش هم به خاطر ترسش از شماست...که به مرور زمان کمتر می شه...


مرتضی

حامد جانُ در جواب یکی از دوستان گفتید که هر جوانه ای خوبه برای عروس به غیر از عدس! علت چیه؟!
آخه من جایی خوندم که گفته شده بود همه ی جوانه ها خوبه الا نخود علتش هم این بود که جوانه ش سمیه!!!

سلام آقا مرتضی...

همه ی جوانه حتی جوانه ی عدس هم می تونه خوب باشه..ولی برای جوجه ها به خاطر حجم بالای غذایی و دیر هضم بودنش توصیه نمی شه..

از طرفی جوانه ی عدس نسبت به سایر جوانه ها فساد پذیری بالایی داره...

و مورد بعدی اینکه درصد آهن عدس نسبت به سایر عناصر آن بسیار زیاده..و استفاده از اون هرچند ضرری نداره ولی همین مقدار آهن مورد نیاز را می شه از سایر جوانه ها تامین کرد...

با این وجود جوانه ی عدس مشکلی نداره ...


محمدی زاده

سلام.چند تا نکته از عروسام میگم که میخوام دقیقا بدونم عروسام جفت نرن یا جفت ماده اند یا نر و ماده جداند.اول اینکه نره چند باری به صورت ریتمیک آواز خونده و ماده اصلا ریتمیک نخونده.دوم اینکه نر ماده رو میزنه و طردش میکنه.سوم اینکه ماده سر نرو میخوارونه و چهارم اینکه اینا یک بار جفت گیری کردن که نر رو ماده سوار شد.... حالا اینا نر و ماده اند یا اینا رفتار همجنس بازیه؟؟؟

سلام

با توجه به علائمی که شما ذکر کردید به احتمال خیلی زیاد هر دو نر و ماده هستن و مشکلی هم نیست...

رفتار هم جنس بازی به ندرت در عروس هلندی ها رخ می ده و مختص طوطی سانانی مثل باجیگار ها و مرغ عشق ها هست...در مورد یک مورد جفت گیری هم که شما اشاره کردید...

احتمال از روی مستی انجام شده....با رسیدگی شما ...ان شاء الله نتیجه می گیرید...فقط یه نکته ی مهم اینکه یه کم صبر و حوصله کنید...



کامیشا

سلام سال نو مبارک .خواستم بابت این همه اطلاعات خوب و زحمتی که میکشید ازتون تشکر کنم .من با اینکه عروس ندارم ولی همیشه وبلاگتون رو میخونم و از خوندنش واقعا لذت میبرم .امیدوارم همیشه موفق باشید و دستتون درد نکنه.

سلام...سال نو شما مبارک...متشکرم


میلاد

salam
man chand rozeye ke ye  joje arose ye mahe gereftam ke zaheran  sarma  khorde
zerto zert atse mikone
amaghazasho khob mikhore
mikhastam bedonam chikaresh konam?
darzemn ram shodas
ghashang miad ro dast bahash bazi mikonam
inam shomareye hamrahame

سلام آقا میلاد

متاسفانه به خاطر پایین بودن سن جوجه عروستون..استفاده از دارو را پیشنهاد نمی کنم..

به همین دلیل بهترین راه...استفاده از اصول اولیه تیمار کردن یعنی گرم نگه داشتن هست...تا حالش بهتر بشه...البته اگر بعد از خوردن هر بار غذا از سرنگ چند تا عطسه می کنه کاملا طبیعیه در غیر اینصورت..لطفا گرم نگهش دارید...


ترکان

سلام.آقا این عکس جفتامه.لطفا جنسیت و پیشنهادتون رو برای نگهداری اینا بفرمایین

سلام

عکس جفت هاتون دیدم

عروس هلندی خاکستری شما...عروس هلندی نر و جوان

عروس هلندی لوتنیو شما.....هم عروس ماده و تقریبا آماده

توصیه می کنم طبق رژیمی که خدمتون عرض کردم استفاده کنید و کمی صبر کنید تا به نتیجه برسید...

میشه دوباره پیشنهاد غذاییتون رو بفرمایین؟؟
اینا سبزیجات به لبشون نمیزنن.ولی سفیده تخم مرغ تو هفته دو بار بهشون میدم و 3 بار تو هفته جوانه گندم و 1 بار نخود پخته 1 بار هم ذرت میدم.
خوبه؟
چیزی باید اضافه یا کم کنم؟

سلام

خیلی خوبه.......لطفا ادامه بدید...وقتی نشانه های جفت گیری را دیدید حداکثر تا یک هفته از مکمل غذای آ د 3 ای و ث  استفاده کنید  تا بیشترین بازدهی را داشته باشن...

موفق باشید...





نظرات 5 + ارسال نظر
ahmad پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 12:58 http://www.g-eng.ir/

سلام دوست عزیز شما از طرف همکار های ما انتخاب شدی, ما در حال ساخت سایت مهندسی حرفه ای هستیم که همکار های ما زحمت کشیدن و به دنبال مدیر فعال و با تجربه هستند و چون سایت شما یک سایت بروز می باشد تصمیم گرفتن شما رو انتخاب کنند
, بهتون تبریک میگم. هر چه زود تر به مدیر سایت خودتون و مدرک تحصیلیتونو اعلام کنید (وهمچنین آدرس سایت شخصی خود)عیدی ما به شما با تشکرمدیریت سایت .www.g-eng.ir/

ترکان شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 11:48

میشه دوباره پیشنهاد غذاییتون رو بفرمایین؟؟
اینا سبزیجات به لبشون نمیزنن.ولی سفیده تخم مرغ تو هفته دو بار بهشون میدم و 3 بار تو هفته جوانه گندم و 1 بار نخود پخته 1 بار هم ذرت میدم.
خوبه؟
چیزی باید اضافه یا کم کنم؟

پویا شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 14:56

با سلام و عرض ادب من عروسم دوره پر ریزیش تموم شده یعنی یک دوره پر هاش ریخت حتی پر های سرش و دوباره درومد ، الان یه مدته احساس می کنم دوباره داره می ریزه ریال پرهاش البته از ریشه نیست خودش می کنه ، خیلی اهلیه و 24 ساعته بیرون رو شونه اعضای خانواده است اینکه هر روز 3 یا4 تا پر کرک مانند ازش کنده بشه آیا طبیعیه یا نه در ضمن من مولتی ویتامین هم هر هفته یه بار بهش می دم ، سوال آخر اینکه کجا می تونم ببرم این عروس و که یه چکاب بشه یا حداقل یه نفر که وارده یه نظر کارشناسی بهش بده که چیزیش نباشه

ترکان شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 15:01

ببخشید میشه سنشونم بفرمایین و اینکه بگین کی آماده میشن؟؟؟ چرا میگین ماده آماده هست و چرا رون پای ماده پر نداره؟؟؟
منو که میشناسین .همون شخصی بودم که جفتی میخواستم که جوجه داده باشن.ولی متاسفانه یه جفتی بهم فروخته شد که هنوزم جفت نخوردن و جوجه هم ندادن(طبق گفته شما که میگین نر جوونه)ایکاش اونروز اون جفتی که میدادید 280 رو ازتون خریده بودم.که الان طبق گفته دوستان تخم هم گذاشتن.
شرمنده که اینقدر مزاحم میشم.حالا موندم با این جفت چیکار کنم ؟؟ مرجوعش کنم ؟؟ نگهش دارم؟؟؟
منو بگو که میخواستم از طرف کاسکو هم بخرم

حسام شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 18:21

سلام
عروسم به من و محیط اطرافش عادت کرده و از دستم غذا میخوره حتی برام آواز میخونه و نمایش برام میده ولی نمیاد روی دستم از دستم فرار میکنه میخاستم بدونم باید بیشتر صبرکنم یا بزور بگیرمش؟
یه سوال دیگه میخاستم بدونم اصلا لازمه براش جفت بگیرم یا با من میتونه زندگی کنه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد