مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات

وحید

سلام دوست عزیز
اول از همه بابت سایتی که درست کردی ازت تشکر میکنم
دوم اینکه من میخوام یه عروس هلندی جوجه رو بخرم حدودا چقدر پول بابتش بدم خوبه که سرم کلاه نزارن !؟؟؟!
و در آخر میخوام بدونم که از نظر استعداد و هوش فرقی بین عروس نر و ماده هست یا نه !؟؟؟!
ممنون میشم که جوابم رو هر چه زود تر بدید چون تا چند روز آینده من یه عروس میخرم و واقعا" واقعآ" به تجربیات شما احتیاج دارم
ممنون

سلام آقا وحید

قیمت عروس هلندی در جاهای مختلف ایران فرق می کنه...ولی اگر ساکن استان تهران هستید به نظرم حداکثر گرانترین نژاد رو بتونین صد و پنجاه بگیرید...

به نظر خودم بیشترین استعداد رو رعروس هلندی نر داره و علتش هم به خاطر توانایی بیشترش در تقلید صدا هست


محمدی زاده

سلام. عیدتون مبارک
این عروس نر ما گاهی اوقات ماده رو میزنه.با توجه به اینکه یک بار جفتگیری کردن(دیدم اینو) و طبق گفته فروشنده قبلا جوجه دادن مشکلی هست؟سلام ...سال نو شما مبارک...به نظر من مشکلی نیست ...خودمم با این مشکل بارها مواجه شدم ولی تاثیر در تولیدمثلشون نذاشته...

اینا همش شبا دم در لونه میخوابن.یعنی دم در ورودی لونه یه چوب هست که رو اون میخوابن(فکر کنم مطمئن ترین جا برای خواب باشه) ولی خیلی کم توی لونه میرن .شایدم اصلا توی لونه نرن.من اول عید در لونه رو باز کردم.مشکل تو لونه نرفتن چیه؟ وقتی شرایط کامل جفتگیری محیا باشه...خودشون تصمیم به رفت و آمد در لونه می کنن.

لونه ام از این ام دی اف هاست.طولشم 28 و عرض و ارتفاع 18 داره.اندازه ی لونه مناسبه.
راستی لونه طوری نصب شده که روی در روبرویی قفس نصب شده.یعنی مثل قفس های صنعتی که در کنار داره و لونه اونجا نصب میشه نیست.روی در روبرویی قفس نصب شده عیبی نداره؟مشکلی نیست...فقط طوری باشه  امکان رسیدگی وجود داشته باشه...درضمن فاصله را هم  نسبت به کف قفس  رعایت کنید...

راستی این نره شبا که چراغ روشن میشه شروع میکنه به ریتمیک خوندن ولی در طول روز فقط جیغ میزنه.مشکل کجاست؟مشکلی نیست...ولی توصیه می کنم با نور طبیعی بخوابن تا مشکلی براشون پیش نیاد...چون با این کارتون ساعت خواب و بیداریشون به هم می زنید...

به جز جوانه گندم که پرنده رو قوی و مست میکنه چه جوانه ای برای مستی و قوی شدن خوبه؟؟؟ اشکالی نداره انواع جوانه ها رو هر روز استفاده کنیم؟(مثلا امروز گندم فردا ماش پس فردا عدس و .و....)

در مورد جوانه هایی که استفاده می کنید به استثنای عدس بقیه مشکلی ندارن...


لطفا اگه یشنهادی دارین بدین...



حسام

با عرض سلام دوباره به شما دوست عزیز
برای حمام بردن عروسم مشکل دارم براش تشت آب ولرم گذاشتم ولی نمیره داخلش اما باآبپاش بهش آب پاشیدم اما بنظرم خوب نبود
برای خشک کردنش هم مشکل دارم نمیذاره با حوله خشکش کنم از دستم فرار میکنه
میگین چیکار کنم؟

سلام

حمام کردن عروس هلندی به این معنا نیست که بخواهیم کاملا نظافت کنیم بلکه برای خنک کردن  پرنده و کم کردن کرک ها و کمک به رشد پرها هست..بنابراین اگر عروستون از آبپاش استقبال می کنه...مشکلی نیست و کافیه...

بنده خودم بعد از حمام کردن عروسام....در فصول سرد سال از سشوار برای خشک کردنشون استفاده می کنم به طور ی که درجه ی سشوار روی ولرم می ذارم و در فاصله ی سی سانتی از بدنشون می گیرم...

توجه داشته باشید که به همه ی نقاط بدنشون به استثنای پاها و صورت سشوار بگیرید...لطفا باد گرم سشوار را یک جا متمرکز نکنید...


ترکان

سلام..اگه میشه تبلیغ این پرنده رو تو سایت بزنین تا بفروشمش.
این پرنده  مال فامیلمونه(من خودم جفت عروس هلندی دارم)..
دستیه.نر هستش(طبق رنگ گونه هاش).سنشم حدود یک و نیم سال هست(مناسب برای جفت انداختن) رنگشم که طوسیه.راستی پرهاش چیده شده به جز یک شاهپر از هر بال.میزاره نوازشش کنی ولی نمیشه سر و لپاشو خواروند.طرف میگه فروشنده قبلی این کارو میکرده ولی از وقتی پیش منه نمیشه این کارو براش کرد.
رقیمت از نظر فروشنده 115 ولی هرچی شما بگین.من در مورد قیمت پیشنهادی نمی دم و بهتره با مشتری مورد نظرتون به توافق برسید...
شماره تماس:09132889194

اینم عکسهاشه:

عکس اول

عکس دوم

راستی لونه ای که 28 طول وارتفاع و عرض 18 داره کوچیکه؟چون فروشنده قبلی گفته تو لونه 40 سانتی بودن که مال رزیلا هاست.چوبی باشه ایرادی داره؟اندازه ی لونه مناسبه...وقتی شرایط محیا باشه...تو همون هم تخم گذاری می کنند.در مورد چوبی بودن هم به نظرم بهتره... ولی در کل فرقی نداره...

راستی نر موقع غذا خوردن ماده رو میزنه(البته گاهی اوقات).عیب کار کجاست؟؟؟به نظرم طبیعیه و مشکلی نیست...همگی مربوط به غریزه ی ذاتیشون هست...




مA

سلام
جوجه عروس برای فروش دارید؟
برزیلی چی؟

سلام

بند خیلی وقته تو کار پرورش و نگهداری کوتوله نیستم...

در مورد عروس هلندی ...چند تا جوجه دارم ولی برای فروش خیر...منتظرم هم دستیشون کنم و هم جنسیتشون مشخص بشه...


مرتضی

سلام حامد جان

قبلا یه عکس از عروست که آماده تخمگذاری بود گذاشتی تو وب،یادته که؟! میخواستم بدونم چند روز بعد تخم کرد؟!سلام...دقیقا سه روز بعد

و اینکه تو این شرایط دیگه نباید بهشون مولتی ویتامین داد؟! شاهدونه و تخم گشنیز چطور؟!به نظرم بنده اکر در همین شرایط تنها غذای اصلی بهشون بدید بهتره...در مورد شاهدانه و تخم گشنیز هم
آخه بعضیا میگن تو این شرایط فقط باید ارزن و تخم کتان و تخم مرغ آبپز و جوانه گندم داد! شما هم این رو تایید میکنید؟!
در مورد ارزن و تخم کتان مشکلی نیست ولی پیشنهاد می کنم از تخم مرغ آبپز تا قبل از تولد جوجه ها هفته ای یک مرتبه استفاده کنید کافیه...و در مورد جوانه ی گندم هم بهتره بعد از تولد جوجه ها استفاده کنید...
مرسی








نظرات 3 + ارسال نظر
بهنام چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 13:51

سلام وبلاگتون واقعا عالیه فقط یه سوال داشتم
من یه عروس نر داشتم که تو خونه آزاد بود معمولا هم چسبیده بود به من یعنی خیلی به من عادت کرده بود بعد 3 ماه بهش بهش یه جفت خریدم هردوشونو انداختم تو قفس ولی نر ازوقتی انداختمش تو قفس فقط جیغ میزنه و میخواد بیاد بیرون پیش من الان 2 ماهه که خونه رو گذاشته روسرش به نظرتون من باید چی کار کنم تا سر صدا نکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟

sajad چهارشنبه 9 فروردین 1391 ساعت 20:20 http://wwwdostan.blogfa.com

سلام عیدتون مبارک.من یک عروس نر خریدم . تو مغازه فروشنده در آورد و نازش کرد ولی تو خونه با اینکه جوجه است(تازه به دونه خوردن افتاده) گاز می گیری ومی ترسه ولج می کنه. من هر روز از قفس درش می ارم ولی فایده نداره. لطفا جواب بدید.

مرتضی پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 00:27

حامد جانُدر جواب یکی از دوستان گفتید که هر جوانه ای خوبه برای عروس به غیر از عدس! علت چیه؟!
آخه من جایی خوندم که گفته شده بود همه ی جوانه ها خوبه الا نخود علتش هم این بود که جوانه ش سمیه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد