مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات کاربران به روز رسانی .2**

مرتضی

سلام دست عزیز

باز هم پیشنهاد داشتم برای وبتون! که اگه انجام بدید خیلی به دوستان کمک میکنید! و فکر میکنم استقبال هم میشه! این طرح رو بیشتر وبسایتهای رسمی انجام میدن! البته اینم بگم که این بستگی به این داره که آیا وقت اینکار رو دارید یانه! اینو واسه این گفتم که نگید اون گود نشستمو میگم لنگش کن! ولی در حد یه پیشنهاده دیگه!

همونطور که گفتم اگه وقتشو دارید یه زمانی رو تعیین کنید در هفته و یه ساعت به خصوص رو و یه آیدی تو یاهو بسازید و اون زمانیکه تعیین کردید آنلاین بشید تا دوستان بتونن از طریق چت سوالشون رو مطرح کنن!
مثلا سه شنبه ها ساعت 8-10

اگه توجه کرده باشید گاهی اوقات شما یه سوالی رو جواب میدید و کاربر بعد از خوندن اون دوباره یه سوال دیگه میپرسه یعنی با جواب شما یه سوال دیگه براش پیش میاد! که اگه شما وقتشو داشته باشید و اینکارو بکنید فکر میکنم که مشکل حل بشه!

موفق باشید

سلام...

از تمامی پیشنهاداتتون ممنونم و حتما انحام می دم.....

راستی ،رو قفسم دیگه پارچه نذاشتم فکر کنم تا حالا هم عروس نر بیرون نیومده کلا تو قفسه!

یه سوال،برای عروسهات از کف دریا استفده میکنی؟ نیازه برای عروس که بذارم؟!

به نظر بهترین کاری هست که انجام دادید و پارچه ننداختید...

در مورد کف دریا هم بله..بنده به طور دائم برای عروسام استفاده می کنم...در مورد عروس های شما هم پیشنهاد می کنم حتما استفاده کنید و می تونه نقش یک مکمل معدنی را داشته باشه..



حمید

سلام
آقا حامدخسته نباشید.
سال نو را به شما و خانواده محترمتان و تمامی دوستان و همراهان همیشگی این سایت تبریک میگم امیدوارم امسال سالی پربرکت و همراه با سلامتی و نشاط برای تمام ایرانیان باشد.

سلام آقا حمید

خیلی ممنون...بنده  هم سال جدید را به شما  و خانواده ی محترمتون تبریک می گم ....



بابک

سال نو مبارک اقا حامد خسته نباشی :من جوجه هام 12 روزشونه امروز متوجه شدم دو سه جای جوجه ها زخمی وخونریزی داره دقیقا نمی دونم نره زدشون یا مادهه علتش چیه و چکارشون کنم ممنون.

سلام...سپاسگذارم..

در صورتی که براتون امکان غذا دادن به جوجه ها میسر هست باید حداکثر تا 40 روز دیگه به جوجه ها، خودتون غذا بدید ...علت اصلی چنین رفتار هایی بد جنس بودن (ذاتی) حیوانات هستش...البته گاهی هم به خاطر جفتگیری های بی مورد از روی مستی هست به طوری که حتی در مرغ عشق  ها شاهد تکه تکه کردن جوجه ها به دست والدین هستیم...!

همچنین اگر میسر هست...از یک دوربین برای کنترل لونه استفاده کنید و عامل را شناسایی کنید..



حسام

سلام عروسم روی دستم نمیاد واز دستم فرار میکنه چکار کنم؟

سلام

قبل از اینکه  قصد روی دست آمدن عروس هلندی تون را داشته باشید ابتدا باید  اون را به خودتون عادت بدید...

به عنوان مثال:

خودتون با دست غذای مورد علاقه اش را بهش بدید...

و اگر گاز نمی گیره اون را در یک فضای بسته از قفس بیرون آورده و سعی در  نشستنش بر روی دستتون کنید و مهم اینکه توجه داشته باشید که معمولا عروس ها کف دست نمی شینند و بهتره انگشت اشارتون را جلوی سینه و نزدیک پاها ببرید تا پرنده بی اختیار روی انگشتتون بشینه...



صدف

سلام من یه جوجه عروس هلندی 40 روزه دارم که خیلی شره!
وقتی میرم نزدیکش یه صدایی مثه خرناس در میاره وقتی هم ازش دور میشم جیغ میزنه که بیام...
چیکار کنم اینقدر شلوغ نکنه!!؟؟
جوجمو 3 روزه که خریدم...

سلام

علت صدای خرناسش به دلیل عادت کردن به شما و یا درخواست غذا از شماست و از اونجایی ه دستی شده و کاملا به شما عادت کرده اینچنین رفتار هایی از خودش نشون می ده...

برای اینکه رفتارش عوض بشه پیشنهاد می کنم طبق روش زیر عمل کنید:


1.روش اول: شما تنها آب و غذاش را تامین کنید و ازش دوری کنید و حداکثر ظرف سه الی چهار روز به شرایط جدیدش عادت میکنه...(البته اگر مطمئنید که خودش بلده آب و غذا بخوره...


2.روش دوم:اگر تا به حال از دست شما غذا می خورد...مراتب غذا دادن با دستتون را کم کنید و غذا جلوش بذارید تا خودش بخوره... و کم کم ازش فاصله بگیرید...


3.اگر در کنار یک یا چند  پرنده برای مدتی کوتاه قرار بگیره به شرایط جدیدش عادت می کنه...


اگر باز هم مشکلی داشتید اطلاع بدید...



حسینی

سلام آقا حامد.سال نو را به شما و خانواده ی محترم تبریک می گم

بنده را اگر به خاطر داشته باشید که اون جفت لوتینو و گل باقالی از شما خریدم الان نزدیک به 12 روزه که سه تا تخم گذاشتن البته جفتگیری کردن.خواستم بدونم چقدر دیگه باید منتظر بمونم؟

راستی جوجه هاشون چه رنگی درمیان؟

الان غذا چی بهشون بدم؟

سلام...سال نو شما هم مبارک...

بله به خاطر دارم و بابت تخم گذاشتنشون هم تبریک می گم.در دمای عادی و فضای اتاق حداکثر تا 20 روزگی اولین تخم باز می شه و بقیه تخم ها حداکثر ظرف چهار الی شش روز بعد از باز شدن اولین تخم شکسته می شن...

در مورد جوجه هاشون هم  احتمالا حوجه های ابلق ناقل لوتینو

و جوجه ی لوتینو

در حال حاضر استفاده از همون غذای اصلی کفایت می کنه...ولی می تونید از سبزیجات و میوه جات هم برای تقویتشون استفاده کنید.


بابک

سلام حامد خان معمولا کدوم نژاد عروس چشمهاشون قرمزه؟

سلام...

معمولا دربرخی گونه های  لوتینو و تمامی آلبینو و گروهی از ابلق ها شاهد قرمزی چشم ها هستیم...





ماندانا

چگونه شرایط جفت گیری عروس هلندی را فراهم نماییم؟

سلام

سوال شما به ثبت نرسیده و مجددا پرسشتون مطرح کنید...



مرتضی

سلام حامد جان

مثله اینکه عید رو بهتون تبریک نگقتم!!!
عید نوروز رو بهتون تبریک میگم،امیدوارم سال خوبی هم برای شما وهم برای عروسهای خوشملتون باشه!

راستی در ادامه سوالهی قبلیم باید بگم که دیشب هر دو بیرون لونه خوابیدن و امروز نوبتی میرن تو قفس سرک میکشن و گاهی اوقات دوتایی،تو لونه رو چک کردم خبری از تخم نیست!

سوالم اینکه،این عروس برای تخم گذاشتن همیشه این مراحل رو پشت سر میذاره؟!

(دوست دارم زودتر جوجه هاشونو ببینم! )بنده هم مثل شما وقتی که اولین تجربه را داشتم چنین حسی داشتم ولی بعد از چندین بار تجربه و زحمت های زیاد...هیچوقت چنین فکر را نمی کنم...

درضمن خوشحالم که از پیشنهادهام استقبال کردید،وما همچنان منتظر کتاب جامع عروس هلندی به زبان فارسی هستیم!

سلام

خیلی متشکرم...سال نو شما  مبارک...

در پاسخ به سوال اول شما هم...بله...چنین تشریفاتی در بیشتر عروس  هلندی ها وجود داره

انشاء الله...چنین قصدی را دارم...

بابت کتاب هم دست شما درد نکنه...


مهدی

سلام. با تبریک سال نو خدمت شما و خوانواده محترمتان همچنین تبریک اولین عید وبلاگتان. به علت مسافرت قادر نبودم زودتر خدمتتان تبریک عرض کنم. عملکرد وبلاگ در سال 90 فوق العاده بود و انشاءالله طبق روال گذشته بهتر و بهتر بشه. واقعا تمام اطلاعاتی که در مورد عروس هلندی و نگهداری این پرنده را آموخته ام طی این 4 ماه و از طریق وبلاگ شما بوده. با تشکر از زحمات بی دریغ شما و آرزو سلامتی و سالی خوب برای خود و خانواده محترمتان.

سلام آقا مهدی

سال نو شما مبارک باشه...

و از تمام توجهات شما و لطف شما به سایت سپاسگذارم...

موفق باشید...



دکتر نگار کریمی متخصص پوست مو

جالب و ارزشمندبود موفق باشید..خوشحال میشم به من سر بزنید.آشنایی با شما باعث افتخار منه ..ممنونم بخاطر محبتی که نسبت به من داشتید

سلام

خیلی ممنونم...حتما...

موفق باشید..


افشین اسماعیلی

سلام من 24 ساعته که عروس سفید با لپ های قرمز پررنگ گرفتم.1 این که غذا زیاد نمیخوره.2سرو صدا نمیکنه...یعنی برای اینه که تازه امده و هنوز عادت نکرده؟

سلام

همانطور که خود شما هم فرمودید ...حداکثر ظرف یک هفته به محیط جدیدش عادت می کنه و اصلا جای نگرانی نیست...







نظرات 4 + ارسال نظر
مرتضی شنبه 5 فروردین 1391 ساعت 18:50

سلام حامد جان

مثله اینکه عید رو بهتون تبریک نگقتم!!!
عید نوروز رو بهتون تبریک میگم،امیدوارم سال خوبی هم برای شما وهم برای عروسهای خوشملتون باشه!

راستی در ادامه سوالهی قبلیم باید بگم که دیشب هر دو بیرون لونه خوابیدن و امروز نوبتی میرن تو قفس سرک میکشن و گاهی اوقات دوتایی،تو لونه رو چک کردم خبری از تخم نیست!

سوالم اینکه،این عروس برای تخم گذاشتن همیشه این مراحل رو پشت سر میذاره؟!

(دوست دارم زودتر جوجه هاشونو ببینم! )

درضمن خوشحالم که از پیشنهادهام استقبال کردید،وما همچنان منتظر کتاب جامع عروس هلندی به زبان فارسی هستیم!

این هم یک نمونه از کتاب عروس هلندی به زبان انگلیسی که احتمالا خودتون از این نمونه ها دیدید!
http://uplod.ir/559bhd74xhhy/tiels.pdf.htm

حسام دوشنبه 7 فروردین 1391 ساعت 15:14

با عرض سلام دوباره به شما دوست عزیز
برای حمام بردن عروسم مشکل دارم براش تشت آب ولرم گذاشتم ولی نمیره داخلش اما باآبپاش بهش آب پاشیدم اما بنظرم خوب نبود
برای خشک کردنش هم مشکل دارم نمیذاره با حوله خشکش کنم از دستم فرار میکنه
میگین چیکار کنم؟

ترکان سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 09:42

سلام..اگه میشه تبلیغ این پرنده رو تو سایت بزنین تا بفروشمش.
این پرنده مال فامیلمونه(من خودم جفت عروس هلندی دارم)..
دستیه.نر هستش(طبق رنگ گونه هاش).سنشم حدود یک و نیم سال هست(مناسب برای جفت انداختن) رنگشم که طوسیه.راستی پرهاش چیده شده به جز یک شاهپر از هر بال.میزاره نوازشش کنی ولی نمیشه سر و لپاشو خواروند.طرف میگه فروشنده قبلی این کارو میکرده ولی از وقتی پیش منه نمیشه این کارو براش کرد.
رقیمت از نظر فروشنده 115 ولی هرچی شما بگین.
09132889194

اینم عکسهاشه:

http://iranparrot.ir/images/hfa1tgrzs1874lxa933s.jpg

http://iranparrot.ir/images/hfa1tgrzs1874lxa933s.jpg

راستی لونه ای که 28 طول وارتفاع و عرض 18 داره کوچیکه؟چون فروشنده قبلی گفته تو لونه 40 سانتی بودن که مال رزیلا هاست.چوبی باشه ایرادی داره؟

ترکان سه‌شنبه 8 فروردین 1391 ساعت 09:45

راستی نر موقع غذا خوردن ماده رو میزنه(البته گاهی اوقات).عیب کار کجاست؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد