مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی **8...

محمدی زاده

سلام آقا حامد.امروز صبح بعد از یک هفته اومدم.امروز که رسیدم خونه دیدم این عروس های من اصلا هیچ نشانه ای از ورودشون به لونه نیست.من 2 اسفند در لونه رو باز کردم.قبلا 2 بار در لونه رو باز کرده بودم که هر دو بار نر رفت تو لونه وصدا میکرد.و بعدش هم ماده میرفت.ولی اون دو بار رو فقط بار 1 ساعت باز کردم.الان که بار سومه فکر میکنم هنوز سرشون رو تو لونه نکردن چه برسه برن تو لونه.تازه فکر کنم بعد اون یک بار دیگه جفت گیری نکردن.فکر کنم از مستی افتادن.البته سر همو میخوارونن.باید چیکار کنم؟ جای قفسو عوض کنم یا ....؟
ممنون

سلام

یه کمی حوصله کنید....اگر مجددا جای قفس را تغییر بدید ،زمانی کمی طول می کشه پرنده ها به محیط جدیدشون عادت کنن و جفتگیری کنن...

برای اینکه بهتر آمادشون کنید ، در یک محیط نسبتا گرم28 درجه

با استفاده از گشنیز و جوانه گندم و مکمل غذایی حتما موفق می شید...

اگر احتمال می دید علت نرفتن جفت ها به داخل لانه ، نامناسب بودن لانه ی آنهاست، تنها جای لانه را عوض کنید...و کمی صبر کنید مشکلتون حل می شه...



سپیده

بازم سلام اقا حامد با عرض شرمندگی بازم یه سوالهایی دارم. میخواستم بدونم که من اگر بخوام از طریق فروشگاه عروسمو خریداری کنم به نظر شما کدام فروشگاه بخرم؟ به نظر شما من قبل از عید خریداری کنم یا بعد عید؟ و در اخر اینکه من که تا حالا هیچ نوع پرنده ای رو نگه نداشتم میتونم در نگهداری از عروس هلندی موفق باشم؟
مرسی.

سلام..خواهش می کنم.......

اصلا مهم نیست شما از چه مغازه ی پرنده فروشی خریداری کنید....و مهم این هست که با توجه به خصوصیات و تجربه تون بهتره یک جوجه عروس هلندی دون خورد شده خریداری کنید تا هم سریعتر به شما عادت کنه و هم هیچ مشکلی بابت نگهداریش نداشته باشید...

در مورد زمان خرید هم تفاوت چندانی بین قبل  وبعد از عید نیست ولی هر چقدر که زمان به جلو پیش می ره قیمت ها بیشتر می شن......



احسان

سلام اقا حامد
طوطیه من  اهلی نیست که بشه بیارمش بیرون حمامش بدم.کاسه ی مخصوصش خودش هم میزارم تو قفس نمیره توش آبشم هیچ مشکلی نداره.با ابپاشم اسپری میکنم بدش میاد و میترسه.درضمن زیر کاکلشم پر نداره.
از دست این کچل چه کار کنم

سلام

استحمام..در غریزه ی هر عروسی هست......حال که وقتش بشه........با پاشیدن آبپاش می بینید که چطور استقبال میکنه.....

در مورد کم پشت بودن موهای سرشون هم:

1.به خاطر کم سن و سال بودن پرنده ست که با گذشت زمان بر طرف می شه

2.ضعف بدنی پرنده است که با استفاده از غذای مناسب یا مکمل غذایی ترمیم می شه و مشکلی نیست

3.بیماری های پوستی و قارچی که حتما به دامپزشک مراجعه بشه..

ولی در مورد عروس شما از موارد اول و دوم هست و جای نگرانی نیست........

برای اینکه زودتر به شما عادت کنه،،،،سعی کنید غذاهای مورد علاقه اش را خودتون بهش بدید هرچند اولش پافشاری می کنه ولی تسلیم می شه......!



محمدی زاده

سلام
راستی یه چیز جدید.یکمی پر ریخته کف قفس. و یه پر بزرگ هم هست که فکر میکنم از بالشون باشه.ممکنه دوران پر ریزی باشه؟ تو دوران پر ریزی هم جفت گیری میکنن و تمایلی به تخم گذاری دارن؟ ممکنه رفتار پر ریزی رو توضیح بدین؟
اصلا دوران پر ریزی مال چه موقعی از ساله؟

سلام......

پر ریزی ها چند نوع هستند

1.پر ریزی در سن بلوغ که معمولا عروس های 6 ماهه تا 9 ماه را در بر می گیره

2.پر ریزی حاصل از تخم گذاری که به ندرت رخ می ده که بیشتر به خاطر ضعف بدنی ، عروس هلندی ها هست...

3.تغییرات شدید آب و هوایی که زمان مشخصی نداره و بستگی به دمای محل زندگی داره

4.بیماری های  پوستی و قارچی که در این حالت تمامی  پرها می ریزن و گاهی درمحلش خونریزی اتفاق می افته

5.پر کنی در پرنده ها که در عروس هلندی ها به ندرت رخ می ده....ولی زمانی اتفاق می افته که پرنده مورد بی توجهی قرار بگیره و یا به نحوی  در محیط زندگیش معذب هست......

در ضمن در دوران پر ریزی هم جفتگیری می کنند و تخم می ذارند و این وظیفه ی شماست که تقویتشون کنید.....


پوریا

سلام خسته نباشید.میخواستم ببینم عروس لوتینوی ماده ی بالغ برای فروش موجود هست یا نه؟و سوال دیگه  اینکه اگر از یک جفت لوتینو بخوام جوجه بگیرم مشکلی نداره؟چون میگن جفت های هم رنگ جوجه های خوبی نمیدن.ممنونم

سلام

متاسفانه ماه پیش دو ماده لوتینو فرختم  و اطلاعیه اش هم در سایت گذاشتم.......در حال حاضر ماده لوتینو تک ندارم.....

در پاسخ به سوال دومتون هم خیر ...اصلا مشکلی نداره....

معمولا گفته ی شما وقتی  قطعی هست که به عنوان مثال دو نژاد خاکستری را  جفت بندازید و مسلما جوجه ی حاصل هم رنگ جفت ها می شه....


علی

سلام خسته نباشید
عروس من عادت کرده که غذا  رو از لبم بگیره و بخوره
و دیگه از ظرفش غذا نمیخوره این موضوع منو نگران کرده
لطفا راه حلی بهم بگین
ممنون

سلام

برای عادت دادنش به غذا خوردن از ظرف چند راه حل وجود داره:

روش اول: لطفا عروستون را برای مدت کوتاهی با چند عروس دیگه در یک قفس بذارید و شیوه ی خوردن از ظرف را از آنها یاد می گیره :این روش راحتترین شیوه است

روش دوم:عروس تون را برای حداکثر سه ربع ساعت گرسنه نگه دارید (حتما ظرف آب مقابلش باشه) بعدش،ِ دو انگشتتونو خیس کنید و در دونه فرو ببرید و نزدیک ببرید و قطعا با چند بار تمرین یاد می گیره.....اگر اوایل پافشاری کرد...شما تسلیم بشید ولی کم کم غلبه کنید...

روش سوم:براش یک غذای جدیدی که تا به حال نخورده تدارک ببینید و در مقابلش بذارید، با توجه به حس کنجکاویش ،به آرامی از ظرف خوردن را یاد می گیره...

اگر باز هم جواب نداد....لطفا با من در ارتباط باشید....



پوریا

سلام.خسته نباشید.میتونید آدرس یه جایه خوب برای خرید عروس ماده ی سالم بگید؟من میخواستم از خودتون بگیرم که متاستفانه گفتید موجود نیست.در ضمن آزادگان هم رفتم ولی هیچ کدومشون عروس سالم و خوب نداشتن

سلام، آقا پوریا

در حال حاضر، زمان مناسبی برای خریدن عروس هلندی از مغازه ها نیست........

در حال حاضربیشتر مغازه ها یا عروس هلندی ندارند و اگر هم دارن جفت یا تک نر می فروشن........

پیشنهاد می کنم....اگر عجله ای ندارید، بهترین فصل برای خریدن عروس هلندی اواخر خرداد الی اواخر شهریور هست...که هم فراوونه و هم مورد مناسبی پیدا می کنید...



محمدی زاده

راستی میشه حداقل سایز قفس مناسب و حاداقل سایز لونه مناسب رو بگین؟؟؟ راستش فکر کنم قفس کوچیک باشه
در ضمن کدوم قفس رو پیشنهاد میکنین که هم بشه لونه داخلش زد (یا بیرونش) و هم بشه به دیوار زدش که تو ارتفاع باشه؟

سلام

متاسفانه، قفس و لونه با ابعاد مناسب در بازار به صورت مناسب وجود نداره...و برای تهیه ی لونه و قفس استاندارد خودمون اقدام کنیم....

در کل  باید توجه داشت که یک  عروس حداقل به سی سانتی متر  مربع فضا برای زندگی در قفس نیاز داره ...بنابراین  حداقل اندازه قفس مورد نیاز عروس ها باید به اندازه ی 40 سانتی متر  عرض و 60 سانتی متر طول  و 60 سانتی متر  ارتفاع داشته

در مورد لونه هم بهتره که بیرون از قفس قرار بگیره ...تا هم دسترسی شما به جوجه ها بهتر باشه و هم لونه کمتر کثیف بشه....و بهترین سایز لونه در ابعاد 35 سانتی متر طول و 25 سانتی متر عرض و 20 سانتی متر ارتفاع  هست... 


حمید

سلام
آقا حامد خسته نباشید.
تقریبا از اولین جفتگیری عروسای من 20 روز گذشته. لونرو هم 5 روز پیش نسب کردم ولی نه تو لونه میرن نه تخمی گذاشتن. به نظر شما مشکلی وجود د اره که هنوز تخمی نذاشتن؟ از دید من همه مواردی که در سایت ذکر کردین رعایت کردم ولی فعلا که خبری نیست لطفا راهنماییم کنید که چیکار کنم؟
ممنون.

سلام

...کمی صبر کنید تا به لونه عادت کنن...

در مورد زمان تخم گذاری،ماده هر وقت که آمادگی لازم را داشته باشه ،تخم گذاری می کنه...بنابراین تعیین زمان تخم گذاری در همه ی عروس ها یکسان نیست...


مرتضی

سلام

یه سوال دوباره برام پیش اومد

عروس نرم تقریبا دوروزه غروبا تا نیمه شب بیشتر تو لونه میمونه تا اینکه من روی قفسش ژارچه میندازم میاد بیرون! (دلیل پارچه انداختن واسه سرماست! انشاا.. چندروز دیگه که هوا خوب شد پارچه نیمذارم) میخوام بدونم علتی داره تو لونه موندن؟ یعنی نزدیک شده تخم گذاشتنشون؟! و اینکه پارچه انداختن رو قفس با این تفاسیر مشکلی نداره؟!
اولین تجربمه واسه همین سوالام زیاده !!
خوشحالم که پیشنهادمو قبول کردی!
اصولا آدمی هستم که پیشنهاد و انتقاد زیاد میکنم وقتی میبینم کسی هست که گوش کنه بیشتر راهنمایی میکنم!

مرسی از وقتی که برای سوال بچه ها میذاری!

سلام آقا مرتضی..متشکرم...بالاخره وبلاگ برای راهنمایی کاربران تاسیس شده ...

در مورد پارچه انداختن روی قفس،باید بگم که باعث ایجاد ناامنی برای پرنده ها می شه...مگر اینکه از سن پایین عادت کرده باشن...به سبب همین ناامنی از  لونه بیرون میان...

اگر شما اثری از جفتگیریشون دیدید...پس رفتن نر در لونه می تونه نشانه هایی از نزدیک شدن به زمان تخمگذاری ماده باشه...بنابراین توصیه می کنم از پارچه استفاده نکنید...زیرا که امکان داره پس از تخم گذاری به خاطر پارچه انداختن شما ، ماده شبها به لونه نره و تخم ها سرد بشن و....

در غیر اینصورت تا زمانی که جفتگیری مشاهده نشده...بهتره از پارچه برای گرم نگه داشتن اونا استفاده کنید..

از پیشنهادتون هم مجددا متشکرم

موفق باشید..


....

زنگ زدم میگن اشتباهه که

سلام...

لطفا به ایمیلی هم که وارد کردند پیام بفرستید...




نظرات 3 + ارسال نظر
محمدی زاده دوشنبه 22 اسفند 1390 ساعت 15:10

سلام
راستی یه چیز جدید.یکمی پر ریخته کف قفس. و یه پر بزرگ هم هست که فکر میکنم از بالشون باشه.ممکنه دوران پر ریزی باشه؟ تو دوران پر ریزی هم جفت گیری میکنن و تمایلی به تخم گذاری دارن؟ ممکنه رفتار پر ریزی رو توضیح بدین؟
اصلا دوران پر ریزی مال چه موقعی از ساله؟

پوریا چهارشنبه 24 اسفند 1390 ساعت 22:43

سلام.خسته نباشید.میتونید آدرس یه جایه خوب برای خرید عروس ماده ی سالم بگید؟من میخواستم از خودتون بگیرم که متاستفانه گفتید موجود نیست.در ضمن آزادگان هم رفتم ولی هیچ کدومشون عروس سالم و خوب نداشتن

حمید سه‌شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 10:05

سلام
آقا حامدخسته نباشید.
سال نو را به شما و خانواده محترمتان و تمامی دوستان و همراهان همیشگی این سایت تبریک میگم امیدوارم امسال سالی پربرکت و همراه با سلامتی و نشاط برای تمام ایرانیان باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد