مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 5

مهدی

سلام. خسته نباشید. تعدادی عکس از عروس هلندی هام براتون ایمیل کردم. لطقا سن هر کدام و اینکه چنق وقت دیگه آماده جفت گیری میشن رو برام بفرستین. خیلی ممنون

سلام.متشکرم...

باشه حتما کنترل می کنم و در خصوص تعیین سن ، سن را می شه به صورت تخمینی گفت...


امید

سلام. ببخشید عروسم باز نمیدونم چش شده همش داره عطسه میکنه. بدنشم نبض داره یه صدای خر خری هم میده از تو سینش. بینیشم یکم آب ریزش مث اینکه داره. چیکارش کنم؟

برای درمان عروستون می تونید از داروی تتراسایکلین یا کلرتتراسایکلین در آب مصرفی طوطی استفاده کنید و حتما قبل از استفاده بروشور را مطالعه کنید....لطفا مصرف مولتی ویتامین را هم قطع کنید...و حداکثر این دوره درمان را تا یک هفته ادامه بدید و اگر علائم بهبودی کمتر از یک  هفته مشاهده شد لطفا استفاده از دارو را قطع کنید.


امین

سلام
خسته نباشید، من یه عروس لوتینو نر حودودا یک ساله دارم که رام هستش و چند وقت پیش هم یه کاسکو خریدم  حدود 2هفته پیش ، اما مشکل اینجاست که از چند روز قبل عروسم شروع به ریختن پر کرده و کف قفس پر  شده البته من ندیدم تا حالا که خودش کنده باشه یا در حال انجام این کار باشه ، میخواستم ببینم طبیعیه؟ راستی از وقتی که کاسکو اومده تو رفتار عروس خیلی تاثیر گذاشته ، پر تحرک تر شده و فعالیتش بالا رفته گاهی اوقاتم چون قفسشون روبروی هم هستش برای هم جیغ جیغ میکنند.
اینطوری مشکلی که براشون پیش نمیاد؟

سلام

در مورد ریختن پر در سنینی غیر از سن بلوغ می تونه دلائلی مثل:

تغییرات ناگهانی آب و هوایی

وجود استرس در پرنده

کمبود ویتامین در پرنده

مبتلا شدن پرنده به بیماری های باکتریایی و قارچی باشه...


اگر دراثر تغییرات آب و هوایی باشه، با گذشت زمانی کم ، کاملا بهبود پیدا می کنه و جای مشکلی نیست.

و اگر در خصوص استرس باشه، سعی کنید عوامل استرس زایی مثل صداهایی بلند و ناگهانی و یا محیط پر رفت و آمد و یا هر عاملی که احتمال می دید باعث ترس عروستون می شه را حذف کنید.

و اگر ناشی از کمبود ویتامین باشه ، به سادگی با مصرف مولتی ویتامین پر ریزی کاهش پیدا کرده و قطع می شه...

ولی اگر خصوص بیماری های باکتریایی باشه: اولا باید اثبات بشه چون هر بیماری باکتریایی و قارچی علاوه بر اینکه موجب ریخته شدن پرها بشه باید عوارض دیگری هم داشته باشه، مثل ریخته شدن پرها به قدری که پوست پرنده نمایان بشه  و یا ریزش پرها به همراه خونریزی، یا متورم شدن قسمتی از بدن، سوزش و یا ملتهب شدن قسمتی از بدن...که بنا به تشخیص نوع بیماری قارچی می شه داروی پرنده ی بیمار را تجویز کرد...


در مورد رابطه ی عروس هلندی شما با کاسکو تون هم ؛ در صورتی که قفس هاشون مجزاست مشکلی پیش نمیاد و بلکه به هم عادت می کنن...


احسان

سلام خسته نباشید.من یه عروس هلندی خریدم بعد اینکه از تو کارتون درش اوردم انداختمش تو قفس دیگه وقتی میرم نزدیک قفسش خیلی میترسه اصلا نمیشه نزدیکش بشم چه برسه بخوام با دست غذا بهش بدم که بخواد رام شه.چکار کنم

سلام...

توصیه می کنم این پست را مطالعه کنید و اگر به نتیجه نرسیدید، با من در تماس باشید...


امید

مرسی. دارو بش دادم بهتر شد. ببخشید یه سوال دیگه. چرا عروس من آب نمیخوره؟ تازه به دون افتاده. با دونه ها خودشو سیر نمیکنه بخاطر همین هنوز از پودر نخود چی و لوبیا با آب حل میکنم طوری که غلیظ شه بعد با سرنگ بش میدم

سلام...

عروس هلندی شما به خاطر اینکه از بدو تولد تا به حال با سرنگ تغذیه شده ، و از طرفی به خاطر سن پایینش آمادگی کامل برای خوردن آب را نداره...ولی زمانی که یک ماه ونیم را رد کرد حتما باید خودش آب و دون خوردن را شروع کنه.....بهتره شما هم کم کم استفاده از سرنگ را متوقف کنید تا خودش یاد بگیره...و در مورد آب خوردن هم کم کم با شیوه های مختلف محل آب خوری را بهش نشان بدید و یا قاشقی حاوی آب در مقابلش قرار بدید تا یاد بگیره ،خودش مستقیم آب بخوره...

البته زمانی که جوجه توسط والدین خودش بزرگ می شه، والدین مراتب غذا رسانی به جوجه را کم می کنند به طوری که این جوجه است که اجبارا غذا و آب خوردن را شروع می کنه و خیلی سریع یاد می گیره...


امین

سلام
تشکر به خاطر پاسخگویی سریع  شما مثل همیشه! من قبلا از سانی (عروس خودم) چنتا عکس برای شما فرستادم و سوالات متعددی از شما پرسیدم.
منظورم از سوال قبلیم این بود که من شنیدم طوطی ها نسبت به فضایی که در ان هستند حساس و نسبت به فرد تازه وارد حسادت میکنند، از آنجایی که سانی کاملا رام بوده و حالا که کاسکو اومده اینطوری شده بعضی وقتا که در قفسش باز میزارم میره روی قفس کاسکو و بعضی موقع ها لج کاسکو رو در میاره یا بلعکس وقتی عروس تو قفس و کاسکو رو میارم بیرون کاسکو میره روی قفس عروس و باهاش کلکل میکنه!
این طبیعیه؟ و به مرور زمان حل میشه؟

سلام

از اونجایی که آنها حیوان هستند ، طبق غریزه ی ذاتی خودشون عمل می کنند و هیچ رفتارشون دقیقا قابل پیش بینی نیست...

ولی احتمال زیادی وجود داره که نسبت به هم عادت کنن...


محمدی زاده

سلام.من بالاخره یه جفت عروس خریدم.روز اول که آوردمشون همش کف قفس بودن و در حال چرت زدن.البته گاهی اوقات بیدار میشدن و جنب و جوش میکردن ولی بیشتر برای غذا خوردن بیدار میشن. روز دوم یه نفر بهم گفت دمای اتاق پایینه .دما رو بردم بالا.بعد همون روز یه بار جفت گیری کردن که حدود 3 دقیقه طول کشید جفت گیریشون(فیلمشو گرفتم).ولی در لونه ام بسته است .میخوام تا یک ماه تقویتشون کنم.بعد در لونه رو باز کنم.عیبی که نداره؟ حالا الان که روز 4 هست که پیش من هستن دوباره جفتشون کف قفس چرت میزنن و فقط برای دون خوردن و یکم بازی بیدار میشن..فضله اش هم فکر کنم طبیعی باشه.یعنی سفید و سبزه و زیادم آبکی نیست.در ضمن گذاشتمشون کف اتاق.با توجه به اینکه وحشین عیبی نداره کف اتاقن؟؟؟
حالا هم دوباره کف قفسن
اگه پیشنهاد یا توصیه ای دارید بگید.ممنون میشم.

سلام...

لطفا جاشون را مرتبا تغییر ندید و یک جای ثابت براشون در نظر بگیرید...

در صورتی که احتمال میدید آمادگی کامل را دارن ، در لانه را باز کنید...برای تحرک بیشتر و تکثیر موفق هم می تونید تا قبل از اولین تخم  از مولتی ویتامین استفاده کنید...





نظرات 4 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 08:44

سلام
خسته نباشید، من یه عروس لوتینو نر حودودا یک ساله دارم که رام هستش و چند وقت پیش هم یه کاسکو خریدم حدود 2هفته پیش ، اما مشکل اینجاست که از چند روز قبل عروسم شروع به ریختن پر کرده و کف قفس پر شده البته من ندیدم تا حالا که خودش کنده باشه یا در حال انجام این کار باشه ، میخواستم ببینم طبیعیه؟ راستی از وقتی که کاسکو اومده تو رفتار عروس خیلی تاثیر گذاشته ، پر تحرک تر شده و فعالیتش بالا رفته گاهی اوقاتم چون قفسشون روبروی هم هستش برای هم جیغ جیغ میکنند.
اینطوری مشکلی که براشون پیش نمیاد؟

امید چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 23:02

مرسی. دارو بش دادم بهتر شد. ببخشید یه سوال دیگه. چرا عروس من آب نمیخوره؟ تازه به دون افتاده. با دونه ها خودشو سیر نمیکنه بخاطر همین هنوز از پودر نخود چی و لوبیا با آب حل میکنم طوری که غلیظ شه بعد با سرنگ بش میدم

امین پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 ساعت 09:26

سلام
تشکر به خاطر پاسخگویی سریع شما مثل همیشه! من قبلا از سانی (عروس خودم) چنتا عکس برای شما فرستادم و سوالات متعددی از شما پرسیدم.
منظورم از سوال قبلیم این بود که من شنیدم طوطی ها نسبت به فضایی که در ان هستند حساس و نسبت به فرد تازه وارد حسادت میکنند، از آنجایی که سانی کاملا رام بوده و حالا که کاسکو اومده اینطوری شده بعضی وقتا که در قفسش باز میزارم میره روی قفس کاسکو و بعضی موقع ها لج کاسکو رو در میاره یا بلعکس وقتی عروس تو قفس و کاسکو رو میارم بیرون کاسکو میره روی قفس عروس و باهاش کلکل میکنه!
این طبیعیه؟ و به مرور زمان حل میشه؟

محمدی زاده پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 ساعت 19:32

سلام.ممنون
عروسم فکر کنم سرما خورده .یه ۳_۴ تا عطسه کرد ولی پشت سر هم نبود. فکر کنم سرما خورده چون کسل شدن.
اگه نتونم دما رو بالا ببرم میتونم یه لامپ ده وات کنارشون روشن کنم؟؟؟
چیکار کنم خوب شن؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد