مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات به روز رسانی 3

مرتضی

سلام

اگه لطف کنید از عروس در سنین ۶ماهگی ُ یک سالگی ُ یک سال ونیم و دوسال عکس بذارید ممنون میشم میخوام از روی چثه اگه امکانش هست تعیین سن عروسهامو بکنم!

و اینکه حتما برای جوجه کسی باید ۲۷درجه رعایت بشه یعنی تو دمای ۱۰درجه این اتفاق نمیفته؟!

مرسی

سلام

حتما قرار می دم....

در مورد دما :زمانی که دما به اندازه ی مناسب باشه و شرایط تغذیه هم فراهم بشه، موقعیت لازم برای جفتگیری به وجود میاد.حال اگر بعداز گذاشته شدن تخم ها دما به ده درجه کاهش پیدا کنه، تخم ها دیرتر باز می شن،...و در زمان تولد جوجه ها و بعد از آن هم در دمای ده درجه ، امکان زنده ماندن به حداقل می رسه...

سلام

عکسهای رو دیدم عروسهای خیلی زیبایی داری! ای کاش ار یک سال به بالا رو هم میذاشتی حداقل تا ۲سال!

بالغ بودن یا نبودن عروس رو میشه مثل مرغ عشق از روی نوکش تشخیص داد؟! و اینکه امکانش هست که عروس به سن بلوغ نرسیده باشه ولی جفت گیری کنه؟!
قبلا هم یه سوال ازتون ژرسیدم که جواب نگرفتم!!!

عروسهام حدود ۱ماه تقریبا هر روز جفت گیری میکردن ولی خبری از تخم گذاشتن نبود!!! واینکه متوجه شدم ماده مدفوع خودشو میاد ته قفس میخوره!
شما میدونی مشکل از کجا آب میخوره؟!

ممنون بابت پاسخگویی و وبلاگ زیبا و جامعی که داری

سلام. خیلی ممنونم . نظر لطفتونه!

در مورد ارتباط سن با جثه ی عروس هلندی ها بعد از سن یک سالگی دیگه هیچ تفاوتی نداره و بر اساس جثه قابل تشخیص نیست،و از این دوره به بعد باید بر اساس فلس های برخی قسمت های بدن مثل پاها به طور تخمینی حدس زد. هر چند اگر تجربه ی کافی داشته باشید به سادگی سن را می شه تخمین زد...

در مورد سوال دومتون هم بهتره مرغ عشق ها را با عروس هلندی ها مقایسه نکنید،و در مورد جفتگیری هم از قبل از سن بلوغ جنسی در صورتی که انجام بشه، کاملا بی نتیجه است.چون بدن به بلوغ جنسی نرسیده . ولی  با توجه به شرایط جغرافیایی امکان متغیر بودن دامنه ی سن بلوغ پرنده ها وجود داره.

مطمئن باشید که پاسخ دادم اگربه پست های قبلی مراجعه کنید حتما پاسخ خودتون را می بینید

"در مورد مدفوع خوردن ماده چند دلیل وجود داره:

1. کمبود ویتامین در بدن ماده به خصوص مواد و املاح معدنی

2.تنوع نداشتن غذای آنها

3.رعایت نشدن بهداشت قفس

4.برای عروس های خودتون تنها از غذاهای فیبری استفاده می کنید مانند ارزن و کتان و تخمه

در حالی که حتما از میوه جات و سبزیجات و تخم مرغ و جوانه حتما استفاده کنید تا پرنده در کنار چنین غذاهایی اصطلاحا سخت از غذاهای نرم استفاده کنه...در غیر اینصورت حتی هنگام غذا دادن به جوجه هایشان شاهد افزایش تکرار عادتشون می شید...و حتی ممکنه پرنده از مدفوع جوجه ی خودش هم تغذیه کنه...



امید

سلام من یه عروس هلندی خاکستری دارم حدود 3 ماهشه. 2 روزه عطسه میکنه. دیروز زیاد نبودن ولی امروز کلی عطسه کرد. حتی رو شونم بود 3 عطسه پشت سر هم کرد میخواستم بدونم چش شده؟ سرما خورده؟
یه سوال دیگه هم دارم. اصلا نمیمونه تو قفسش همش میخواد بیاد بیرون منم میبینم تقلا میکنه دلم میسوزه میارمش بیرون. چیکارش کنم؟ قفسشم بزرگه
لطفا اگه امکان داره جوابمو بدین. مرسی

سلام

در صورتی که شاهد ملتحمه شدن چشم ها و یا  قرمز شدن بینی هستید و یا آبریزش بینی عروس شما سرماخورده و در غیر اینصورت خیر...و عطسه کردن طبیعیه...

برای عادت کردن به قفس سعی کنید به نوعی شرطیش کنید:

به عنوان مثال اگر در قفس بمونه، غذای مورد دلخواهش را بهش بدید و چند بار که تکرار کنید کاملا یاد می گیره...

یا اینکه نسبت بهش بی تفاوت باشید تا به تدریج عادت کنه...

یا اینکه براش یک جفت تهیه کنید

یا اینکه محل زندگیشو برای مدتی تغییر بدید که در این صورت در مدتی که نسبت به فضای جدیدش احساس غریبگی می کنه ، نسبت به شرایط جدیدش هم عادت می کنه...

اگر باز هم به مشکل برخوردید اطلاع بدید...



پیمان

سلام
سقف قفس عروسهام باز میشه من همیشه سقفو باز میزارم و کناره سقف قفس یه پارچه نرم گذاشتم که عروسهام همیشه خودشون میرن روش میخوابن یه جورایی شبیه لونست یعنی اصلا رو چوب قفس نمیخوابن این مشکلی پیش نمیاره؟
واینکه عروس لوتینو من چند روزه به جای اینکه سرشو برگردونه و بخوابه سینشو میاره پایین و رو سینش میخوابه و اینکه وقتی بیداره گاهی دمشو میبره بالا سینشو میاره پایین از خودش صدا ضعیفی در میاره انگار میخواد بخونه ای رفتاراش عادیه یا نه؟

سلام

در پاسخ به سوال اولتون ؛ خیر مشکلی پیش نمیا د ولی سعی کنید وادارشون کنید مثل پرنده های عادی روی چوب بنشینن و یا بخوابن

در پاسخ به سوال دومتون هم باید بگم اینها همگی از علائم آمادگی ماده تون برای تولید مثل هست و کاملا طبیعه...



امید

مرسی از اینکه جوابمو دادین. پس سرما نخورده.
ارزن و تخم کتان و کمی شاهدونه واسش مخلوط کردم گذاشتم تو قفسش ولی هنوز نوکش کم جونه نمیتونه بخوره. سیب و موز هم کم کم بش میدم میخوره ولی به سرنگش که قبلا باش غذا میخورده علاقه شدیدی داره منم پودر نخودو لوبیا رو مث خمیر میکنم میذارم تو سرنگش خودش سرنگو میگیره تو دهنش منم کم کم از غذا میریزم تو دهنش حتی آبم دوس داره با اون سرنگ بخوره. مشکلی نداره اینجور بش غذا بدم؟
مرسی

سلام.متشکرم

یک نکته ی مهم اینکه اگر جوجه تون زیر یک ماه سن داره لطفا مستقیما آب بهش ندید و به همراه غذا بهش بدید تا برای روده هاش مشکلی به وجود نیاد...لطفا به طور فعلی از آب جوشیده شده براش استفاده کنید و کم کم به آب آشامیدنی عادی عادتش بدید...

در سایر موارد مشکلی نیست...ی





پیمان

سلام
تو نظر خواهی سایت زدین به چه علتی عروس هلندی رو به سایر طوطی ها ترجیح میدین من خودم به علت چهره و فیس خیلی خیلی ناز عروس هلندی عروس  هلندی گرفتم من تو باغ پرندگان زیاد طوطی دیدم ولی هیچ نوع طوطی زیبایی عروس هلندی رو نداشت تاج خوشکل لپای قرمز فیس خیلی نازو معصوم و زیبا بنظرم از لحاظ فیس عروس هلندی خوشکلترین پرنده دنیاست من خودم بیشتر از همه چیز از نگاه کردن به عروسام خیلی خیلی لذت میبرم و مطمئن هستم جز عروس هلندی محاله از داشتن پرنده دیگه ای لذت ببرم و تعجب میکنم چرا معیار چهره و زیبایی رو تو گزینه های نظر خواهی نذاشتین

سلام آقا پیمان.

باشه. حتما قرار می دم....

از پیشنهادتون ممنون...


امیر

باسلام
بنده خریدار1عددعروس آلبینوهستم اگه رام باشه که خیلی بهتره
باتشکر

سلام

متاسفانه ، نژاد آلبینو برای فروش ندارم....



نظرات 4 + ارسال نظر
امید شنبه 22 بهمن 1390 ساعت 18:08

سلام من یه عروس هلندی خاکستری دارم حدود 3 ماهشه. 2 روزه عطسه میکنه. دیروز زیاد نبودن ولی امروز کلی عطسه کرد. حتی رو شونم بود 3 عطسه پشت سر هم کرد میخواستم بدونم چش شده؟ سرما خورده؟
یه سوال دیگه هم دارم. اصلا نمیمونه تو قفسش همش میخواد بیاد بیرون منم میبینم تقلا میکنه دلم میسوزه میارمش بیرون. چیکارش کنم؟ قفسشم بزرگه
لطفا اگه امکان داره جوابمو بدین. مرسی

امید یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 00:18

مرسی از اینکه جوابمو دادین. پس سرما نخورده.
ارزن و تخم کتان و کمی شاهدونه واسش مخلوط کردم گذاشتم تو قفسش ولی هنوز نوکش کم جونه نمیتونه بخوره. سیب و موز هم کم کم بش میدم میخوره ولی به سرنگش که قبلا باش غذا میخورده علاقه شدیدی داره منم پودر نخودو لوبیا رو مث خمیر میکنم میذارم تو سرنگش خودش سرنگو میگیره تو دهنش منم کم کم از غذا میریزم تو دهنش حتی آبم دوس داره با اون سرنگ بخوره. مشکلی نداره اینجور بش غذا بدم؟
مرسی

امید سه‌شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 23:50

سلام. ببخشید عروسم باز نمیدونم چش شده همش داره عطسه میکنه. بدنشم نبض داره یه صدای خر خری هم میده از تو سینش. بینیشم یکم آب ریزش مث اینکه داره. چیکارش کنم؟

pouya جمعه 3 شهریور 1391 ساعت 14:23

با سلام
یه عروس صدفی دست آموز حدودا یک سالی داشتم که خیلی بهم وایسته بود ولی حدودا 3 روزی هست که فرار کرد(البته بگم که 1 ماهی بود آزادانه تو حیاط جلو چشمام می گشت)
میخواستم بدونم احتمال بازگشتش هست؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد