مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

یبوست در عروس هلندی.....


زمانی که حالت یبوست برای عروس ها رخ می دهد، پرنده پرهایش را پف داده، به گونه ای بی تفاوت بر روی میله نشسته و صداهایی ریز از خود در آورده و به مداوم نصف  زیرین بدن خود را به سمت پایین می کشد و فشارهایی از ناحیه ی روده وارد می کند و در حالت های حاد آن شاهد خونریزی در ناحیه ی مقعد پرنده هستیم.

و نکته ی مهم اینکه عارضه یبوست را نباید با عارضه گرفتگی تخم در مجرای عروس ماده اشتباه گرفت.


از دیگر نشانه های یبوست می توان به:بی اشتهایی پرنده،سستی پرنده و بی حالی، زحمت فراوان در دفع  فضولات(گاهی در برخی عروس ها شاهد تحرکات بسیاری در نقاط مختلف قفس مانند پرزدن های بی مورد و یادویدن را شاهد خواهیم بود) و همچنین خشک بودن مدفوع پرنده می توان اشاره کرد.

نکته ی مهم:عروس ها در هنگام تخم گذاری و جوجه کشی طبق عادات ذاتی خود اقدام به ذخیره ی مدفوع در بدن می نمایند و در هنگام دفع آن مقادیر بسیار زیادی مدفوع از بدن استخراج می نمایند.

و این حالت را نمی توان یبوست قلمداد کرد.که برای سهولت بیشتر این حالت بهتر است میوه هایی نظیر سیب یا خیار یا هویج در رژیم غذایی پرنده قرار داده شوند.


از علل رایج یبوست در عروس ها می توان به:

1.استفاده از غذای فاسد

2.استفاده از دانه یا غذاهای غیر مجاز


روش درمان:


برای درمان یبوست عروس هلندی خود می توانید:مقداری روغن مایع خوراکی را به مقعد پرنده بمالید و  چکاندن روغن کرچک یا روغن مایع پارافین ، عروس هلندی خود را مداوا کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
منصور یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 14:58

سلام آقاحامد
چهارماه ازجفت گیری هرروزه عروس هلندیهام میگذره ولی هنوز تخم نگذاشتن هرچند که عروس ماده پف کرده راه میره ویا اینکه پاهاشو بازباز برمیداره ولی تخم نمیذاره راشون مدتیه کوزه گذاشتم ودائما رفت وامد میکنندولی جالب اینجاست که نره بیشتر توکوزه میمونه تا ماده چطورباید فهمید که ماده تخم داره
درضمن یک جوجه عروس هم دارم که عکسشو براتون فرستادم گفتید نره اونهم 2ماه ونیمش شده وقفس جدا ازعروسهای دیگه است ولی هنوزهم باسرنگ غذامیخوره اینقدرهم به من وابست شده که هروقت درب حیاط و بازمیکنم شروع به سروصدا میکنه چکار کنم که دون خورش کنم ممنون میشم کمکم کنید

علی جمعه 19 اسفند 1401 ساعت 13:12

رضا جمعه 8 اردیبهشت 1402 ساعت 15:31

سلام، در رابطه با تخم گذاری فقط صبر کنیدو از سر کشی زیاد خوداری کنید، چراکه احساس ناامنی و استرس مانع تخم گذاری میشه، برای جوجه خوشگلتون هم باید بگم غذا در دسترسش بزارید(غذاهای نرم) و سعی کنید دیرتر و کمتر بهش سرلاک بدین تا خو ش مجبور به غذا خوردن بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد