مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

تنفس صدا دار در عروس هلندی......

یکی از مشکلات متعددی که ممکن است برای هر صاحب عروس هلندی به وجود آید تنفس صدا دار پرنده یا به اصطلاح عامه خرخر کردن سینه است.

این عارضه تحت یکی از دو عامل زیر به وجود می آید:


1.تغییر ناگهانی دمای محل نگهداری پرنده

2.استفاده از دانه های غیر بهداشتی (گاهی دانه های آغشته به فضولات پرنده می تواند در تشدید این وضعیت موثر واقع شوند.


از جمله علائم این بیماری می توان به تنفس صدا دار و همچنین باز ماندن منقار پرنده اشاره نمود و یا گاهی ممکن است تنفس پرنده به صورت بریده بریده باشد.


برای درمان این عارضه دو راه پیشنهاد می گردد:


1.استفاده از شربتهای سینه و داروهای ضد سرفه و مخلوط کردن یک قاشق چایخوری الکل طبی رقیق با دو قطره گلیسیرین در آب آشامیدنی پرنده


2.حل کردن یک قرص قابل حل 50 میلیگرمی ترامایسین در یک فنجان آب و ریختن آن در جای آب پرنده است. این محلول برای برونشیت ، سرما خوردگی و اسهال پرنده نیز مفید است.



نظرات 2 + ارسال نظر
پیمان یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 20:19

سلام
یکی از عروسام یه مقدار خودشه پف میکنه مخصوصا پرهای دور گردنشو ولی بی حال نیست با اون یکی عروس همش با هم هستن هر 2پر جنب و جوشن هی تو اتاق دور میزنن همه چیو میجون هی از قفس بالا پایین میره علایم سرما خوردگی هم نداره دلیل پف کردنش چیه؟ایا میتونه دلیلش خوردن چیزی الوده باشه که انگل پیدا کرده باشه؟اخه اون یکی که سالم هست رو مریض شده بود چند وقت پیش بردم دامپزشک معلوم شد انگل داره کامل خوب شد (عروسی که خودشو پف میکنه بی حال نیست ولی به سر حالی اون یکی عروسه نیست)

علی شنبه 18 شهریور 1402 ساعت 23:41

عروس پاریس دارم چن روزی هست دهنش وباز و بسته می‌کنه امروز هم متوجه شدم ک ها می‌کنه یعنی نفس بلند میده بیرون مشکلی داره بگید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد