مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

مضرات تخم آفتابگردان بر عروس هلندی ها

بارها در میان نگهدارندگان طوطی سانان دیده شده است که از تخم آفتابگردان نسبت به سایر دانه ها استفاده ی بیشتری کرده و هرگز تنوع غذایی طوطی های خود من جمله عروس هلندی را رعایت نمی کنند.


به همین دلیل لازم دانستم به ضررهای این دانه توجه بسیار شود:


1.استفاده ی مکرر از تخم آفتابگردان می تواند سبب کمبود ویتامینی و مینرالی (معدنی) در پرنده شود.

2.به دلیل وجود چربی بسیار بالا در تخم آفتابگردان سبب چاقی در عروس شما و به دنبال آن سبب بی میلی طوطی شما نسبت به سایر غذاهای دیگر می شود.


3.تخم آفتابگردان به تنهایی نمی تواند پاسخگو و جایگزینی برای طوطی شما باشد لذا در کنار غذای اصلی عروس خود یعنی(تخم کتان و ارزن و گلرنگ یا کافشه) از تخم آفتابگردان استفاده نمایید.


استفاده از تخمه در رژیم والدین جوجه عروس ها:


معمولا عروس های مولد برای تغذیه ی جوجه ی خود از تخم آفتابگردان نسبت به سایر دانه ها استفاده بیشتری می کنند زیرا که هم پر حجم بوده و نسبت به دانه ها کمی نرم تر است و از طرفی زحمت کمتری برای تناول آنها می کشند.

بنابراین حتما در کنار تخم آفتابگردان از سفیده و زرده ی تخم مرغ  استفاده نمایید.تا والدین تخمه را به عنوان غذای اصلی جوجه ها انتخاب نکنند و سایر مواد مورد نیاز بدن جوجه تامین بشود.


استفاده از تخم آفتابگردان در عروس های زیر سن بلوغ:

استفاده از تخم افتابگردان در عروس های جوان تا حدودی ضروریست زیرا که به دلیل عملیاتی که برای گشودن تخم ها انجام می دهند در جوجه های زیر شش ماه سبب تقویت عضلات صورت و منقار خواهد شد. ولی توجه داشته باشید که عروس جوان شما از رژیم غذایی متنوعی برخوردار باشد.


استفاده از تخم آفتابگردان درهنگام تولید مثل:


تخم آفتابگردان به دلیل موادی نظیر ویتامین آ و دی که در آن نهفته است می تواند تا حدودی در تکثیر عروس ها مفید واقع بشود بنابراین میزان مناسب آن در کنار سایر غذاها فراموش نشود.


آیا می توان از تخم آفتابگردان در غذای جوجه ی سرنگی استفاده کرد:


اصولا چنین پیشنهادی را به کاربران نمی کنم.

زیرا با وجود اینکه تخم آفتابگردان دارای بافتی نسبتا نرم است ولی با وجود له کردن آن و خوراندن به جوجه شاید کمی دشوار به نظر برسد در ضمن به دلیل پوسته ای که دور مغزی آن وجود دارد ممکن است موردی مناسب برای غذا دادن شما به جوجه هایتان نباشد ؛لذا پیشنهاد می کنم جوجه را از سن دو ماهگی با تخم آفتابگردان آشنا سازید.


از چه نوع تخم آفتابگردانی استفاده کنیم:


بهترین نوع تخم آفتابگردان حالت سفید و سیاه آن یا همان راه راه است. که دارای چربی کمتر و خوردن آن برای عروس ها آسانتر است.و از طرفی تخمه مورد استفاده باید خام باشد.


علاوه بر تخم آفتابگردان از چه تخم هایی می توان استفاده کرد:


تخم هایی مانند تخم کدو ، تخم طالبی که درصورتی که خام باشند به کمترین میزان می توان در غذای عروس ها استفاده کرد.


تخم آفتابگردان در رام کردن عروس هلندی:

ازآنجایی که یکی از غذاهای مورد علاقه ی طوطی سانان به خصوص عروس ها تخم افتابگردان است، شما برای رام و دستی کردن عروس خو می توانید از تخم افتابگردان (برای شرطی کردن عروس خود)استفاده نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
پیمان یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 20:14

سلام
یکی از عروسام یه مقدار خودشه پف میکنه مخصوصا پرهای دور گردنشو ولی بی حال نیست با اون یکی عروس همش با هم هستن هر 2پر جنب و جوشن هی تو اتاق دور میزنن همه چیو میجون هی از قفس بالا پایین میره علایم سرما خوردگی هم نداره دلیل پف کردنش چیه؟ایا میتونه دلیلش خوردن چیزی الوده باشه که انگل پیدا کرده باشه؟اخه اون یکی که سالم هست رو مریض شده بود چند وقت پیش بردم دامپزشک معلوم شد انگل داره کامل خوب شد (عروسی که خودشو پف میکنه بی حال نیست ولی به سر حالی اون یکی عروسه نیست)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد