مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

رفتارشناسی عروس هلندی ها


معمولا عروس هلندی ها هر یک با توجه به محیط و مکان و به همراه سایر پرندگان هم نوع خود و یا سایر پرندگان قرار می گیرند، یک سری رفتار و حرکات و عاداتی را از آنها یاد گرفته و یا به جهت ارتباط با انسان ها خلق و خوی و  ویژگی هایی غریب و تازه پیدا می کند .

ازاین رو نمی توان رفتار آنها را منحصر به چند عمل محدود نمود ولی در کل آنها دارای یک سری ویژگی های ذاتی بوده که تصمیم گرفتم به بررسی آنها بپردازیم:


1.عروس ها معمولا پرنده ای آرام و کمتر رفتاری تند و خشن از خود نشان می دهد و اغلب دیده شده در ارتباط با سایر پرندگان سازگاری خوبی را از خود نشان داده است.ولی با این وجود ممکن است عروس ها نسبت به پرندگان کوچک جثه ای مانند مرغ عشق ها و....رفتاری نسبتا خصمانه از خود بروز دهند.


2.عروس ها،طوطیانی هستند که علاقه ی خود را نسبت به صاحبشان به صورت ملموس نشان داده و نسبتا وفادار خواهند ماند به عنوان مثال ممکن است، پرنده درصورتی که صاحبش او را برای مدتی کوتاهی تنها گذارد جیغ کشیده و او را فرا می خواند.


3.عروس علاقه به سرگرم شدن با هم بازی خود داشته و در صورت رام بودن به صاحبش اجازه داده دست بر سر او بکشد و یا او را نوازش کند.


4.عروس ها ، طوطیانی تقریبا باهوش بوده به گونه ای که به سادگی رفتار و حالات افراد درمحیط خود را در نظر گرفته و یا با غریبه ها محتاطانه رفتار می کند.


5.عروس ها همچنین قدرت تقلید برخی صداها و کلمات را دارند و به خصوص جنس نر آنها نسبت به ماده ، مهارت بیشتری در تقلید صدا دارد و نکته ی مهم اینکه قدرت تکلم او بستگی به نحوه ی تربیت و آموزش او دارد.


6.عروس ها از جمله طوطیانی هستند که معمولا از وسایل بازی استقبال خواهند کرد.


7.از جمله ویژگی های دیگر عروس ها می توان به نرم و انعطاف پذیر بودن گردن آنها اشاره کرد به طوری که ، عروس به سادگی قادر بوده ؛گردن خود را به میزان 180 درجه بچرخاند و با این عمل خود به راحتی محیط را تحت نظر می گیرد.


8.گاها درعروس های ماده حالت سلطه طلبی دیده می شود به طوری که ممکن است گاهی نر خود را از غذاخوری دور کند و همچنین ،انتخاب محل خوابیدن معمولا بر عهده ی ماده است.


9.معمولا عروس ها در زمان تولید مثل و جوجه کشی رفتاری تهاجمی پیدا می کنند و در صدد دور نمودن عناصر بیگانه از اطراف قفس بوده و باید گفت که این امر کاملا طبیعی است.


10.عروس ها ممکن است در زمانی از روز حالت مستی به آنان دست دهد که در عروس نر شاهد آواز خواندن به همراه دور کردن بالها نسبت به بدن و در عروس ماده شاهد خم شدن و ایجاد ریزه صداهایی خواهیم بود.


11.عروس ها معمولا زمانی تصمیم به تولید مثل می گیرند که دمای محیط مناسب و غذای کافی برای آنها موجود باشد.


12.گاها در عروس ها حالت وفاداری به جفت خود مشاهده شده است لذا  درصورت تعویض جفت یا تلف شدن جفت ، زمان زیادی طول میکشد تا پرنده به جفت جدیدش عادت کند.


13.عروس ها معمولا نسبت به محیطی که در آن حضور دارند و زندگی می کنند عادت بسیار کرده که با تعویض محیط ممکن است حالت غریبگی و ناآشنایی برای انان رخ داده و حتی سبب به تعویق افتادن زمان تولید مثل آنها می شود.


14.عروس ها معمولا از دانه های خشک نسبت به سایر غذا ها استقبال بیشتری کرده و معمولا بیشترین غذای مورد علاقه ی آنها تخمه است.


15.عروس ها عادت طبیعی به تمیز کردن مداوم بال و پرهای خود دارند لذا جای نگرانی نیست و از طرفی  معمولا با تمیز کردن خود ممکن است یک سری کرک هایی را از بدنشان دور نمایند که آن هم طبیعی است.



نظرات 5 + ارسال نظر
ریحانه یکشنبه 27 آذر 1390 ساعت 22:00 http://justiiin.blogfa.com

عالی بود مررررررررررررررررسی

پیمان سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 00:05

سلام
درباره استفاده از سشوار برای عروسام سوال کردم که گفتین باعث کم پشتی پرها میشه از اونجایی که با اب پاشیدن پرهای عروسها تمیز نمیشه مخصوصا لوتینو که رنگ پرشون روشنتره سیاهی و چرک رو پرشون میمونه من واسه تمیزی بهتر زیر اب ولرم میشورمشون بعد شستن کاملا خیسن تو دمای اتاق یا حتی زیر نور خورشید اگه زود خشک نشن میلرزن و سرما میخورن (مثل ادما) پس مجبور میشم از سشوار استفاده کنم باز هم اگر باید مساله ای دیگرو رعایت کنم ممنون میشم بفرمایید

پیمان سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 00:12

سلام
عروسهای من زیاد تو اتاق میگردن هر جا میرن هر کاغذی رو میبینن میجون نمیدونم حالا میخورن کاغذرو یا نه ایا خوردن کاغذ ضرری واسه عروسا داره؟

حمید چهارشنبه 30 آذر 1390 ساعت 14:03

سلام این سایت واقعا عالیه ممنون .

ممنونم

حمید دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 00:57

مدت ده روزه که جفت عروس هلندی من چهار تا تخم گذاشتن الان سه روزه که شبا از ساعت هفت شب ماده شروع به سرو صدا و بی قراری میکنه وتاصبح هم هیچ کدام روی تخمها نمی خوابند ضمنا سه ماه پیش دوتا جوجه ازشوون گرفتم .ازشما به خاطر سایت خوبتون ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد