مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات*به روز رسانی3#

حمید

سلام آقا حامد
در مورد نژاد وایت فیس تشخیص دقیق نر از ماده به چه صورت است ؟ در ضمن من برای تهیه نر وایت فیس مغازه های زیادی رفتم حتی بازار پرنده فروشای تهران اما به غیر از دو تا وایت فیس مریض چیز دیگه ای گیرم نیومد اگر جایی را شما برای تهیه نر وایت فیس میشناسید لطفا ادرس ان را نیز بفرمایید.

با سلام

یک پست تخصصی در این مورد گذاشتم تا سایر دوستان هم بهرهمند بشن.

درصورتی پیدا کردم حتما اطلاع می دم


میرحامد

با عرض سلام
اقا این یه جفت عروس من از وقتی تخم گذاشتن مدفوعشون خیلی زیاد شده یعنی یکجا چند برابر قبل مدفوع میکنن خودشم ابکی که بوی بدی هم میده

باسلام

کاملا طبیعه

پیشنهاد می کنم حتما از میوه و سبزیجات در این دوره استفاده کنید تا مشکل گوارشی پیدا نکنند.


میرحامد

سلام اقا من یکی از فیشرام چشاشو نیمه باز نگه میداره و با پاهاش ور میره میخاستم بدونم این علامت بیماری که نیس

باسلام

باید بررسی کنید که آیا این حالت ادامه دار هست یا نه.

به نظر مشکلی نیست ولی اگر شاهد عارضه ای خاص شدید اطلاع بدید.



علی

MAN YE JOFT AROS HOLANDE DARAM KE MADE KHELE MIKHONE BA NARE HAM ZYAD NEMISAZE AZ MOGE KE VASASHON LONE DOROSTE KARDAM MADE HE HAMASHTO LONAST

باسلام
لطفا ابتدا عکسی ازشون برام بفرستید تا کمی بررسی بشه.
د ر مورد لانه هم مهم است که بدونید
زمانی که اولین نشانه های جفتگیری را دیدید لونه را قرار بدید در غیر اینصورت
تنها عمل جفتگیری را به تعویق می اندازید.
 عدم سازش بین عروس ها نمی تونه دلیلی بر عدم جفتگیریشون باشه.

و تنها عامل مهم در جفتگیریشون وجود مستی در ماده است که عروس نر را وادار به جفتگیری می کنه



میرحامد

با سلام و خسته نباشید
عراسایه من ۵ تا تخم گذاشتن عصر تستشون کردم دوتاشون نطفه داشتن دوتاشون نامشخص بود یکیشون بدون نطفه یدونه رو برداشتم چهارتارو با ژنبه گذاشتم تو لونه بعد دو ساعت دیدم عروسا دیگه تو لونه نمیرن ژنبه هارو برداشتم دیدم تخما سرد شدن الان که ژنبه هارو برداشتم باز رفتن خابیدن رو تخما به نظرتون تخما در میان یا جنینا مردن
ویه سوال دیگه شما راهی برای تشخیص جنسیت فیشر بلدین من از راه لگن نمیتونم تشخیص بدم اگه یه راهی بایه یا اینکه روش لگنو بهتر توضیح بدین ممنونم اخه بسته به اینکه پرنده رو چه مدلی تو دستت بگیری فاصله لگن تغیییر میکنه


باسلام

مشکلی نیست.

هر طور که راحت هستند به حال خودشون بذاریدشون.

پیشنهاد می کنم برای اطمینان بیشتر از وجود نطفه در تخم ها ، همه ی تخم ها را توی لونه بذارید.

توصیه می کنم زیاد دستکاری نکنید.

معمولا در فیشر ها نر ها مستی خودشون را از راه های مختلفی نشون می دن که یکی از اونها خواندن بلند آنها و همچنین درصورت جفت بودن گاها شاهد درصدد بودن نر برای ایستادن برروی ماده هستیم . یا اینکه نر عادت داشته گاها برای ماده ی خود در کنارش ایستاده و در گوشش آواز می خواند که البته روش دقیقی نیست ولی برای تعیین قطعی جنسیت تنها روش تست لگن

 و یک روش دیگر که تنها تشخیص آن در نر ها است و آن اینکه آلت نر در هنگام مستی به سمت بیرون متورم شده که نشان از آمادگی جفتگیری او است.

در مورد تست لگن تنها برای چند ثانبه باید تشخیص داد چون عروس در صدد بیرون آمدن ازدستان شماست و اندام خود را کمی منقبض  و منبسط کرده و تشخیص سخت می شه

حتما در یک پست جداگانه نحوه ی تعیین جنسیت بر اساس تست لگن را توضیح می دم.



میرحامد

سلام اقا حامد
من نمیدونم شما راجع به عروس مدرک دارین یا نه ولی واقعا تا حالا تمام راهنماییهاتون عالی بوده خیلی به درده من خودرده ازتون کلی ممنونم
راستش یکی از دوستایه من برا ژرنده هاش اسفند دود میکنه میگه اسفند ضد عفونیشون میکنه میخاستم بدونم ایا ضرری هم براشون داره یا نه کلا کاره خوبیه یا نه

باسلام

تمامی مطالبی که قرار می دم صرف آموخته های درسی و به همراه تجربه ی چند ساله ی بنده است.

بنده در مورد دودها یک مطلبی را چندی پیش مطالعه کرده بودم که در مورد حساسیت پرندگان نسبت به گاز مواد سوزاندنی بود.

در این آزمایشات بلبلی را وارد چنین فضایی قرار داده بودند و پرنده ظرف چند دقیقه خفه شد.

و هنوزهم علاوه بر آزمایشات علمی از شیوه ی سنتی در معادن و.....برای تشخیص گازها استفاده می کنند.

در مورد عروس هلندی بنده یک بار برای ضدعفونی فضای زندگیشون از اسپند استفاده کردم که متاسفانه با پراکنده شدن عروس ها و پرش ها و بال زدن هایی به طور وحشیانه و ترس اونا روبه رو شدم و تصمیم گرفتم دیگه استفاده نکنم.

اما به طور کل از انجایی که گفته می شه اسپند نقش ضدعفونی فضای پیرامون را داره استفاده ی ملایم شایدمشکلی نداشته باشه ولی بنده رسما تایید نمی کنم.

پیشنهاد می کنم برای تهویه ی هوای محل پرنده هاتون از یکی موارد زیر استفاده کنید:

1.حالت تهویه  در کولر گازی

2.استفاده از هواکش در محل

3.استفاده از دستگاه تصفیه ی هوا

به نظر خودم حتما باید از یکی موارد بالا استفاده کرد چون در زمان جوجه گیری مدفوع عروس ها مقداری بیشتر و بسیار بدبو هست و اگر در محل زندگی شما قرار دارند و برای عدم مسمومیت و..حتما استفاده کنید.


میرحامد

سلام اقا من تخمایه فیشرامو شکستم جنین نداشت ولی زردش بعضی جاهاش صفت شده بود این معنیش میتونه این باشه که نر ماده هستن ؟

باسلام

سفت یا سخت شدن قسمت هایی از تخم علتی مثل:

فساد تخم و وجود هوای گرم در ناحیه اطراف تخم باشه.

ازطرفی اگر تخم شما دارای نطفه بود چنین حالتی رخ نمی داد.بلکه درصورت تلف شدن جنین در تخم جرمی تیره رنگ در تخم تشکیل می شد و یا رگ هایی در دیواره های تخم ها موجود بود.

اکثر این تخم ها دلیل بر ضعف بدنی والدین یا کم سن و سال بودن آنها داره که امیدوارم در مراتب بعدی با همت شما و رسیدگی به اونا برطرف بشه.

در پاسخ سوال دوم شما باید گفت احتمال بیشتری وجود داره که دو جنس مخالف هم باشند ولی قطعی نیست.


میرحامد

ویه سوال دیگه شما راهی برای تشخیص جنسیت فیشر بلدین من از راه لگن نمیتونم تشخیص بدم اگه یه راهی باشه یا اینکه روش لگنو بهتر توضیح بدین ممنونم اخه بسته به اینکه پرنده رو چه مدلی تو دستت بگیری فاصله لگن تغیییر میکنه از نظر ظاهر یکیشون سر پهنتری داره و.. کلا از ظاهر به نر ماده میان دوبارم تقریبا فکر کنم داشن جفتگیری میکردن ولی شک دارم یه مدت پیش جفتشون انداختم بعد از دوهفته شروع به تخم گذاشتن کردن بعد ۳۰ روز یه روز به لونه نگاه کردم دیدم ۱۱ تا تخمه همه بدون نطفه تخمارو برداشتم الان بعد ۱۰ روز دوباره دیدم تو لونه ۳تا تخم هست نمیدونم چیکار کنم

باسلام

جای نگرانی نیست.

ان شاء الله یک مطلب تخصصی در مورد نحوه ی تعیین جنسیت فیشر ها و عروس هلندی ها طی امروز و فردا قرار می دم.

درحال حاضر اگر مطمئن نیستید که جفتگیری انجام شده یا نه. لطفا لانه را بردارید تا پرنده ها تحریک نشن.درضمن برای جلوگیری از تخم گذاری های بی مورد و بیهوده لطفا فضای زندگی آنها را با نور طبیعی ایجاد کنید تا پرنده ها با کاهش نور طبیعی به خواب رفته و دیگر مشکلی در تخمگذاری ها ی بی مورد نباشه.



نظرات 8 + ارسال نظر
میرحامد جمعه 18 آذر 1390 ساعت 23:31

سلام اقا من یکی از فیشرام چشاشو نیمه باز نگه میداره و با پاهاش ور میره میخاستم بدونم این علامت بیماری که نیس

میرحامد یکشنبه 20 آذر 1390 ساعت 20:03

با سلام و خسته نباشید
عراسایه من ۵ تا تخم گذاشتن عصر تستشون کردم دوتاشون نطفه داشتن دوتاشون نامشخص بود یکیشون بدون نطفه یدونه رو برداشتم چهارتارو با ژنبه گذاشتم تو لونه بعد دو ساعت دیدم عروسا دیگه تو لونه نمیرن ژنبه هارو برداشتم دیدم تخما سرد شدن الان که ژنبه هارو برداشتم باز رفتن خابیدن رو تخما به نظرتون تخما در میان یا جنینا مردن
ویه سوال دیگه شما راهی برای تشخیص جنسیت فیشر بلدین من از راه لگن نمیتونم تشخیص بدم اگه یه راهی بایه یا اینکه روش لگنو بهتر توضیح بدین ممنونم اخه بسته به اینکه پرنده رو چه مدلی تو دستت بگیری فاصله لگن تغیییر میکنه

میرحامد سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 13:46

سلام اقا حامد
من نمیدونم شما راجع به عروس مدرک دارین یا نه ولی واقعا تا حالا تمام راهنماییهاتون عالی بوده خیلی به درده من خودرده ازتون کلی ممنونم
راستش یکی از دوستایه من برا ژرنده هاش اسفند دود میکنه میگه اسفند ضد عفونیشون میکنه میخاستم بدونم ایا ضرری هم براشون داره یا نه کلا کاره خوبیه یا نه

میرحامد سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 23:13

سلام اقا من تخمایه فیشرامو شکستم جنین نداشت ولی زردش بعضی جاهاش صفت شده بود این معنیش میتونه این باشه که نر ماده هستن ؟

میرحامد پنج‌شنبه 24 آذر 1390 ساعت 00:01

ویه سوال دیگه شما راهی برای تشخیص جنسیت فیشر بلدین من از راه لگن نمیتونم تشخیص بدم اگه یه راهی باشه یا اینکه روش لگنو بهتر توضیح بدین ممنونم اخه بسته به اینکه پرنده رو چه مدلی تو دستت بگیری فاصله لگن تغیییر میکنه از نظر ظاهر یکیشون سر پهنتری داره و.. کلا از ظاهر به نر ماده میان دوبارم تقریبا فکر کنم داشن جفتگیری میکردن ولی شک دارم یه مدت پیش جفتشون انداختم بعد از دوهفته شروع به تخم گذاشتن کردن بعد ۳۰ روز یه روز به لونه نگاه کردم دیدم ۱۱ تا تخمه همه بدون نطفه تخمارو برداشتم الان بعد ۱۰ روز دوباره دیدم تو لونه ۳تا تخم هست نمیدونم چیکار کنم

میرحامد پنج‌شنبه 24 آذر 1390 ساعت 15:09

اول از همه ازتون ممنونم که زود پاسخ سوالارو میدین
اگه یادتون باشه لونه عروسارو دستکاری کرده بودم الان ماده شبا میره رو تخما میخابه ولی نر دیگه روزا نمیخابه(قبلا روزا میخابید رو تخما)از صبح تا شب مدام داره اواز میخونه خودشو برا ماده مست میکنه بالاخره امروز دیدم دارن جفتگیری میکنن اونم دوبار الان چیکار کنم تخمارو بردارم لونه رو بردارم تخمام تقریبا ۱۸ روزه ازشون میگذره

میرحامد پنج‌شنبه 24 آذر 1390 ساعت 15:10

راستی یادم رفت بپرسم که چیکار کنم تا این فیشرا بچه بدن شرایطشونو که مفصل براتون عرض کردم قبلا

رهام شنبه 3 دی 1390 ساعت 22:32

http://up.iranblog.com/images/9j4hacd1ojfvnqstv6y.jpg


این لینک عکس عروس من هست میشه بگید جنسش چیه و سن تقریبیش چقدره ممنون میشم جواب بدین راستش گیج شدم تازه خریدم اینو.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد